radzi89 napisał(a):(wypowiedzi właścicieli hybryd nie toleruję w tej kwestii )
Przykro mi, że mojej odpowiedzi nie tolerujesz
jacobs napisał(a):Klima w nowych samochodach działa chyba tak, że mimo że silnik jest wyłączony, przez jakiś czas potrafi jeszcze chłodzić. Nie pamiętam już szczegółów ale kiedyś o tym czytałem.
W S90 czy nowszych Mercedasach potrafi – przez jakieś 10 sekund
Potem to już tylko wentylator chodzi i jeżeli wymiennik jest bardzo schłodzony to jeszcze chwilę coś to daje jeśli na zewnątrz nie ma +30C.
Start-stop kiedyś wyłączałem w silnikach turbo bo religia mi nie pozwalała patrzeć na to jak po weselszej jeździe silnik od razu gasł. Nowsze ss już tak nie robią – czekają troszkę nim wyłączą silnik jeśli przed chwilą było ciśnięte. Przy silnikach niedoładowanych nie mam żadnych oporów z używaniem ss – w niczym im to nie przeszkadza.
W Maździe fajnie to rozwiązali dając dodatkowy kondensator w którym gromadzi się nieco ładunku na odpalanie silnika bez szarpania co chwilę akumulatora – działa to świetnie. W dodatku żadnego laga nie widzę, bo dosłownie dotknięcie sprzęgła = odpalenie silnika i to znacznie szybciej niż przy normalnym odpalaniu – nim pedał dojdzie do połowy skoku silnik pracuje równo. Mam wrażenie jakby startował z jednego obrotu wału
Neonixos666 napisał(a):Jak fura świeża ok ale ojciec już ,,wydoił" akumulator, zima krótkie odcinki i musiał odpalać na wstecznym. Jak jest aku doładowywany ok ale jeśli nie to śmierć dla niego z tym systemem.
Dziwi mnie to bardzo bo nawet w Smarcie z 2009 roku ss działa tak, że jeżeli poziom napięcia na akumulatorze spadnie poniżej pewnego progu to ss automatycznie się dezaktywuje – nie dopuści do takie sytuacji by zaszkodzić akumulatorowi. Jak akumulator był już na wykończeniu to ss w ogóle nie chciał się aktywować.
Robiłem kiedyś amatorski test czy ss coś daje i po kilku próbach wyszło na to, że w mieście gdzie się często staje jednak coś daje w kwestii zużycia paliwa.
loockas napisał(a):Zadziała tam gdzie sprężarka nie jest napędzana paskiem
Czyli w biurze, w domu i w hybrydzie albo EV