Czateria... 2021
Znajomy mial poprzedniego Leaf i niedawno zmienił na nowy model. Realny zasięg w starym około 120km na pełnej baterii, nowy przy tym samym stylu jazdy na pełnej robi spokojnie ponad 200km.
Starym w sumie zrobil ponad 40KKm i kosztowało go to około +– 500€ gdzie samochód był ładowany w 99% na ładowarce w domu.
Patrząc na ceny nowych EV w LUX, Zoe zaczyna się od 24K, Leaf od 35K a za i3 trzeba dać min 39K.
Zoe tez chyba realnie ponad 200km na pełnym naładowaniu wiec stosunek ceny do zasięgu po stronie Renault
Starym w sumie zrobil ponad 40KKm i kosztowało go to około +– 500€ gdzie samochód był ładowany w 99% na ładowarce w domu.
Patrząc na ceny nowych EV w LUX, Zoe zaczyna się od 24K, Leaf od 35K a za i3 trzeba dać min 39K.
Zoe tez chyba realnie ponad 200km na pełnym naładowaniu wiec stosunek ceny do zasięgu po stronie Renault
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
brii napisał(a):ZOE 40 robi 300km bez problemów
Sprawdziłem i masz racje tylko widzę ze w Renault baterie albo wypożyczamy (69€/miesięcznie) albo kupujemy gdzie przy zakupie cena wzrasta do 32K przy najuboższej wersji.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Nie chce mi się całego oglądać, bo szkoda czasu. Baaaardzo tendencyjny materiał i bezsensowne porównanie silnika elektrycznego 1:1 do spalinowego (z resztą i tak z kupą błędów).
Pomijając kupę błędów sens wynika z tego taki że auta elektryczne nie mogą i nie zastąpią aut spalinowych a trzeba to traktować jako kolejny typ napędu który sprawdza się w odpowiednich sprzyjających mu warunkach.
Neonixos666 napisał(a):Pomijając kupę błędów sens wynika z tego taki że auta elektryczne nie mogą i nie zastąpią aut spalinowych a trzeb
Nie zastąpią teraz, za 10 lat mogą. Poza tym koleś mówi tylko o EV, zapominając o HEV i PHEV, które się skutecznie uzupełniają. Silnik elektryczny można zasilić też ogniwami paliwowymi (wodór).
Porównanie do pociągów w japonii jest świetne. Zapomniał autor chyba, że ten pociąg jeździ na prąd
Zdecydowanie PHEV jest jak dla mnie do przełknięcia bo korzystamy z taniej energii a z drugiej strony nie jesteśmy przywiązani do kontaktu do tego odzyskujemy energię i może to się dobrze przyjąć. Jeszcze jak by wymyślili baterię która nie ,,zużywa" się w czasie a do jej produkcji nie trzeba drogich pierwiastków kopalnych.
Kwestia baterii – w dzisiejszych czasach to wlasnie walka o wydajne ogniwa wydaje się największą barierą rozwoju wszelkiego nie tylko aut
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Neonixos666 napisał(a):Jeszcze jak by wymyślili baterię która nie ,,zużywa" się w czasie
To się pewnie zmieni. Większość ludzi patrzy na te akumulatory jak na zbiornik z benzyną i tak też porównuje (ten koleś w tym filmie również). Popatrz jednak na silnik + akumulator jak na jedną całość = napęd. I teraz porównaj do silnika spalinowego, jego konstrukcji i osprzętu który się zużywa w czasie lat eksploatacji.
Inna kwestia to porównywanie obecnych samochodów EV do obecnych samochodów spalinowych jest trochę niesprawiedliwe. Imho za wcześnie. Jeżeli każdy z producentów będzie miał tyle samo EV co spalinówek w swojej ofercie to może to będzie miało jakiś sens. W tej chwili tak jak radzi89 zauważył, nawet mając i chcąc wydać kasę na EV może być problem ze znalezieniem odpowiedniej budy do wymagań
No i na koniec. HEV/PHEV jest wciąż egzotyką, a EV to niemal UFO Ciekawość w ludziach mimo wszystko jest, bo bardzo często jestem zaczepiany o Ioniqa na ulicy. Dzisiaj byłem atrakcją podczas wizyty u gumiarzy. Rozjechałbym gościa przy wjeździe na podnośnik Chyba przez całe życie nie użyłem tyle razu klaksonu co w tym aucie przez 4 miesiące
ogólnie jest problem z gromadzeniem energii, jej magazynowanie wymaga sporych nakładów obecnie. Oby to się zmieniło bo to przyśpieszy rozwój nie tylko elektrycznej motoryzacji ale też w normalnym życiu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości