Czateria... 2021
heh, ojciec zrobił taki numer do 1 miesięcznego Accenta w 1996 roku...
Chwilę wcześniej jeździł 626 2.0 D (GC) i z przyzwyczajenia. O dziwo, bez problemu wtyknął końcówkę do wlewu.
I zalał pod korek....
Zorientował się jak przy wyjeździe ze stacji zgasł silnik.
Były jaja Temperatura poniżej zera, laweta do serwisu, ściąganie paliwa.
Ale i tak nie miał pełnej mocy i nie szło go wkręcić na więcej niż 4-4,5 tys.
Problem zniknął dopiero wiosną jak temperatury sięgnęły +20.
Chwilę wcześniej jeździł 626 2.0 D (GC) i z przyzwyczajenia. O dziwo, bez problemu wtyknął końcówkę do wlewu.
I zalał pod korek....
Zorientował się jak przy wyjeździe ze stacji zgasł silnik.
Były jaja Temperatura poniżej zera, laweta do serwisu, ściąganie paliwa.
Ale i tak nie miał pełnej mocy i nie szło go wkręcić na więcej niż 4-4,5 tys.
Problem zniknął dopiero wiosną jak temperatury sięgnęły +20.
To co teraz jest klasyczny 95, a co 98 ?
to faktycznie ułatwili sprawę
Bo tu nie chodzi o zmianę oznaczeń tylko o dodatkowe oznaczenie mówiące o ilości np etanolu w benzynie (E). Chociaż niektóre pismaki twierdzą, że znikną oznaczenia PB95/PB98 co byłoby bez sensu bo te paliwa różnią się oktanami, ale mają te samą ilość etanolu Na orlenie widziałem w niedzielę oba oznaczenia na dystrybutorze.
paliwo E85 – benzyna oparta w największej mierze na biokomponentach (nie występuje w Polsce)
A w sumie szkoda.
Takie kiedyś były szumne zapowiedzi (chyba za poprzedniego pisu) o paliwach z biokomponentów. Mieli mieć dobrze rolnicy i wszyscy inni.
Wyszło jak zawsze w wykonaniu pisu
Mi nie szkoda. E85 obciąża rolnictwo i ma sens tylko tam gdzie masz nadpodaż rolną. W naszych realiach z pewnością spowodowało by wzrost cen pasz i chleba, a za tym też innych produktów spożywczych. Biopaliwa są dla Europy kosztem. My nie USA czy Australia. Nasze warunki sprzyjają elektryfikacji transportu i w tym kierunku Europa musi skierować wysiłki.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):Nasze warunki sprzyjają elektryfikacji transportu
Jep. Przecież krzywogęby zapowiada elektryczne auta.
I największa elektrownię węglową
I tak nawet jak się samochód elektryczny ładuje agregatem z dieslem to wychodzi efektywniej niż gdyby to paliwo przepalić w samochodzie, więc bez podśmiechujek z elektrowni węglowych, które są jeszcze efektywniejsze
Inna sprawa, że naprawdę trzeba zacząć brać prąd z czegoś innego bo możliwości są.
Inna sprawa, że naprawdę trzeba zacząć brać prąd z czegoś innego bo możliwości są.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mnie bawi, że mimo ewidentnych starań naszych rządzących by tak nie było, to staniemy się wkrótce (myślę że max 5 lat), głównie dzięki inicjatywom duńskim, szwedzkim, norweskim i niemieckim całkiem poważnym graczem na planszy europejskiej energetyki wiatrowej offshore. Po prostu pod tym względem nasze wybrzeże jest jak ropa dla Iraku.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):mimo ewidentnych starań naszych rządzących by tak nie było
Ten kretyński upór jest dla mnie niepojęty....
brii napisał(a):I tak nawet jak się samochód elektryczny ładuje agregatem z dieslem to wychodzi efektywniej niż gdyby to paliwo przepalić w samochodzie
Ciekawe stwierdzenie, możesz rozwinąć?
tylko straty zmiany energii z mechanicznej na elektryczną i z powrotem może być większa niż zysk z jednostajnej pracy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości