Czateria...cd
Krzemol1994 nie dziwię Ci się ale mając nudny, klekoczący i mało palący silnik to już nie potrzeba wajchować tylko turlać się do celu bez spiny na lajcie.
loockas napisał(a):Chyba każdy do tego z czasem dorasta i w pupowozie wolałby mieć A/T
Neonixos666 napisał(a):Czyli co, to już ten wiek?
życie.. sam nie tak dawno uważałem, że to wynalazek dla głupich Amerykanów
No i mam dwa auta z automatami i już chyba auta to codziennego użytku w manualu posiadał nie będę
Krzemol1994 napisał(a):No to widać to jeszcze nie jest mój czas . Ani trochę nie żałuję zakupu manuala.
A miałeś okazję przez dłuższy czas jeździć A/T ?
W 99% przypadków, nie chcą automatów osoby które ich nie posiadały jak do tej pory. Po przesiadce stan rzeczy się zmienia, nie ważne jak wolny byłby to automat.
Ja już w sumie 2 auto z A/T, czyli jakieś 5 lat już śmigam (w domu w sumie także drugie auto z M/T) i o ile finanse pozwolą, będę kupował auta z A/T.
..::Born To Rise Hell::..
Ogólnie się zgadzam ale nie z tym:
Powolny albo niemyślący automat doprowadza mnie do ataku furii, mimo tego, że jestem zwolennikiem automatów. Dopiero od ~15 lat dostępne są skrzynie które działają na tyle dobrze, że mogą sensownie zastąpić manuala.
Jeszcze jak sobie pomyślę o automatach bez lock-up z ilością biegów mniejszą niż 5: łączą słabe osiągi z tragiczną ekonomią
JohnnyB napisał(a):nie ważne jak wolny byłby to automat.
Powolny albo niemyślący automat doprowadza mnie do ataku furii, mimo tego, że jestem zwolennikiem automatów. Dopiero od ~15 lat dostępne są skrzynie które działają na tyle dobrze, że mogą sensownie zastąpić manuala.
Jeszcze jak sobie pomyślę o automatach bez lock-up z ilością biegów mniejszą niż 5: łączą słabe osiągi z tragiczną ekonomią
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Brii, mówiłem o w miarę aktualnych skrzyniach posiadających przynajmniej 5 biegów.
Jak do tej pory dość wolne skrzynie AW spełniają moje wymogi, fakt były/są połączone z dość dobrymi dieslami.
Przy codziennym użytkowaniu nie czuje różnicy w ich używaniu w porównaniu ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nie szarpią jakoś przesadnie, nie gubią się przy umiejętnym operowaniu gazem a przy redukcji są nie wolniejsze niż DSG (miałem okazję dosiadać ostatnio na trasie Passka 2.0 TDi z DSG) itp.
Czego chcieć więcej ?
Jak do tej pory dość wolne skrzynie AW spełniają moje wymogi, fakt były/są połączone z dość dobrymi dieslami.
Przy codziennym użytkowaniu nie czuje różnicy w ich używaniu w porównaniu ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nie szarpią jakoś przesadnie, nie gubią się przy umiejętnym operowaniu gazem a przy redukcji są nie wolniejsze niż DSG (miałem okazję dosiadać ostatnio na trasie Passka 2.0 TDi z DSG) itp.
Czego chcieć więcej ?
..::Born To Rise Hell::..
AW od 2002 roku to przyzwoite skrzynie. Przejedź się jakimiś wynalazkami które działają słabiej albo są technicznie mniej zaawansowane – obstawiam, że będziesz miał podobną opinię
DSG wcale szybkie przy redukcjach nie jest – każ zredukować z 6 na 4 albo lepiej: z 6 na 3 – trochę to potrwa
DSG wcale szybkie przy redukcjach nie jest – każ zredukować z 6 na 4 albo lepiej: z 6 na 3 – trochę to potrwa
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Śmigałem starszymi utami z A/T z silnikami 4.0 PB, 1.0 PB czy 1.1 PB i na prawdę nie narzekałem sposób zmiany biegów w tych skrzyniach.
Może po prostu nie jestem wybredny i jeśli nie szarie to jest mi ok.
W V40 mam Geartronic 6b – TF80SD i jest dobrze. W miarę sprawnie przerzuca do przodu, dobrze redukuje, bez problemu o 2-3 biegi. Fakt odczuwam tutaj delikatnego "laga" ale spodziewam się go więc jeśli potrzebuje sprawnie przyśpieszyć i nie chce mi się dociskać pedału gazu, drążek zmiany biegów przesuwam – do siebie, wtedy skrzynia przełączam się w tryb sport – od razu redukuje, obroty wskakują na wyższe i reakcja na pedał gazu jest ciekawsza – nie muszę go nawet dociskać, wystarczy że nie odpuszczę. Nawet nie używam już trybu +/–. Po wyprzedzeniu odpycham drążek od siebie i to cały manewr wyprzedzania .
Może po prostu nie jestem wybredny i jeśli nie szarie to jest mi ok.
W V40 mam Geartronic 6b – TF80SD i jest dobrze. W miarę sprawnie przerzuca do przodu, dobrze redukuje, bez problemu o 2-3 biegi. Fakt odczuwam tutaj delikatnego "laga" ale spodziewam się go więc jeśli potrzebuje sprawnie przyśpieszyć i nie chce mi się dociskać pedału gazu, drążek zmiany biegów przesuwam – do siebie, wtedy skrzynia przełączam się w tryb sport – od razu redukuje, obroty wskakują na wyższe i reakcja na pedał gazu jest ciekawsza – nie muszę go nawet dociskać, wystarczy że nie odpuszczę. Nawet nie używam już trybu +/–. Po wyprzedzeniu odpycham drążek od siebie i to cały manewr wyprzedzania .
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):TF80SD
To też dobra skrzynia.
JohnnyB napisał(a):Śmigałem starszymi utami z A/T z silnikami 4.0 PB, 1.0 PB czy 1.1 PB i na prawdę nie narzekałem sposób zmiany biegów w tych skrzyniach.
Może po prostu nie jestem wybredny i jeśli nie szarie to jest mi ok.
Jeśli się chce doczołgać z punktu A do B to dają radę, ale można to zrobić po drodze mniej razy tankując
Mnie wkurza jak obroty rosną a samochód ledwo co przyśpiesza albo obroty stoją już wysokie a samochód przyśpiesza – takie starsze skrzynie zachowują się prawie jak CVT momentami Przy czym CVT są znacznie wydajniejsze i potrafią być szybsze.
Nie lubię takiej gumowej charakterystyki i mam przez nią wrażenie, że jadę kupą plasteliny a nie samochodem. Duży lag mnie wkurza bo nie po to samochód ma silnik 4.0 żebym musiał z wyprzedzeniem kilkudniowym planować wyprzedzanie Kwestia preferencji.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
1.6 z MT przy tym to była prawdziwie sportowa maszyna – przepaść w kwestii osiągów i ekonomii
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
JohnnyB napisał(a):(miałem okazję dosiadać ostatnio na trasie Passka 2.0 TDi z DSG)
jechałem ostatnio takim MY2016 i jedyne do czego się mogę przyczepić to masakrycznie niewygodne fotele ... Na trasie Rzeszów – WWA, musiałem się zatrzymać w połowie bo tyłek bolał...jak za auto, które akurat w tej konfiguracji kosztuje ponad 130tys. oczekiwał bym wygodniejszych foteli... a próbowałem ustawiać fotel jak tylko się da.
W sumie pierwszy raz jechałem z DSG. Fajnie że były łopatki, nie trzeba czekać aż automat sam się zastanowi co zrobić tylko dwa w dół "z ręki" i ogień , gdy tylko pojawi się "okno" do wyprzedzania
a tam osiągi i ekonomia, to mój faworyt do POMu:
długość 570cm, szerokość 202cm, waga 2,4t+
silnik pięćset (czyli 8,2L po naszemu) zawrotne 192 KM i 488 Nm, PRZEDNI NAPĘD i automatyczna 3 biegowa skrzynia TH425. (ten silnik w najmocniejszej serii mógł mieć 405 KM i 746 Nm)
długość 570cm, szerokość 202cm, waga 2,4t+
silnik pięćset (czyli 8,2L po naszemu) zawrotne 192 KM i 488 Nm, PRZEDNI NAPĘD i automatyczna 3 biegowa skrzynia TH425. (ten silnik w najmocniejszej serii mógł mieć 405 KM i 746 Nm)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Ja jestem bardzo zadowolony ze skrzyni w klocku.
Może i ma 4 biegi ale mnie w zupełności wystarcza. Jak się jej człowiek troszkę "nauczy", to spokojnie można tym jeździć "najszybciej w mieście"
Ekonomię mam w pompce. Tutaj interesuje mnie tylko wygoda.
Nie mówię że nie byłoby fajnie mieć nowszą wersję z 6b AT. Ale to co mam wystarczy żebym więcej na manuala nie spojrzał.
Może i ma 4 biegi ale mnie w zupełności wystarcza. Jak się jej człowiek troszkę "nauczy", to spokojnie można tym jeździć "najszybciej w mieście"
Ekonomię mam w pompce. Tutaj interesuje mnie tylko wygoda.
Nie mówię że nie byłoby fajnie mieć nowszą wersję z 6b AT. Ale to co mam wystarczy żebym więcej na manuala nie spojrzał.
brii napisał(a):No – ten pojazd to było osiągnięcie
Cadillac Eldorado z roku 1975, a więc w czasach, kiedy już obowiązywały restrykcyjne normy, miał silnik o pojemności 8,2 litra, przepisowe 190 koni, a nie przeszkadzało mu to opróżnić 109-litrowy bak na dystansie 150 kilometrów podczas jazdy w mieście. Z właścicieli Eldorado żartowali, że gdy nie zgaszą silnika podczas tankowania – tankowanie może się nigdy nie zakończyć.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Grzyby napisał(a):Nie mówię że nie byłoby fajnie mieć nowszą wersję z 6b AT. Ale to co mam wystarczy żebym więcej na manuala nie spojrzał.
Może za kilka lat zmienię zdanie ale póki co odbieram takie skrzynie jako uniemilające podróż
Gib napisał(a):Cadillac Eldorado z roku 1975, a więc w czasach, kiedy już obowiązywały restrykcyjne normy, miał silnik o pojemności 8,2 litra, przepisowe 190 koni, a nie przeszkadzało mu to opróżnić 109-litrowy bak na dystansie 150 kilometrów podczas jazdy w mieście. Z właścicieli Eldorado żartowali, że gdy nie zgaszą silnika podczas tankowania – tankowanie może się nigdy nie zakończyć.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ehh, pomyłeczka nastąpiła i trzeba będzie bulić srogo za OC
I teraz pytanie: W AXA OC od dziś na rok to 1100zł dopłata do OC w liberty to jakieś 450zł i mam spokój do 14.02.2017 co byście wybrali? Niewykorzystaną składkę dostanie zbywca pojazdu, nie sądzę żeby mi te pieniądze oddał
I teraz pytanie: W AXA OC od dziś na rok to 1100zł dopłata do OC w liberty to jakieś 450zł i mam spokój do 14.02.2017 co byście wybrali? Niewykorzystaną składkę dostanie zbywca pojazdu, nie sądzę żeby mi te pieniądze oddał
Stała pod ścianą prężąc kakao
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości