Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez brii » 21 maja 2016, 19:45

Gib napisał(a):Nie da się do tego mini założyć opon normalnych i odzyskać choć trochę komfortu?

To "odzyskanie komfortu" to trochę dyskusyjna sprawa. Jeździłem kilkoma samochodami z Run on Flat,było cicho i w miarę komfortowo. W dwóch przypadkach opony zostały zmienione na zwykłe o tych samych rozmiarach. Wynik był taki, że nie dość, że wcale nie było ciszej to samochód stał się "gumowy" w prowadzeniu. Zazwyczaj w samochodach które z fabryki wyjeżdżają z RoF zawieszenie jest tak zestrojone, że uwzględnia zwiększoną twardość opony. Przy weselszej jeździe na zwykłych gumach jest znacznie gorzej niż na RoF. Chociaż w przypadku tego Miniaka raczej to będzie bez znaczenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8832 (91/228)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Gib » 21 maja 2016, 20:40

Ja nie jeździłem ale czytałem opinie że ta opona ma mega twardą ściankę (co jest oczywiste) i nie zachowuje się jak typowa opona tylko bardziej uhp. Tak na prawdę wszystko zależy od drogi, jak jeździsz raczej wolno po miejskich pobojowiskach to będziesz klął, jak w miarę dobre drogi na południu czy obwodnice to jest lepsza :P Generalnie na dziury im więcej "mięsa" czyli profilu w oponie tym lepiej, a ta idea RoF trochę to zabija.
Brii gdzie Twoja męska jedynka w kolorze rosso?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jacobs » 21 maja 2016, 20:59

Ile max można tych jedynek dostać?

A jeśli już mowa o oponach – zamawiacie przez internet gdzieś indziej niż oponeo? http://www.sklepopon.com/ ma dobre ceny, ale zastanawiam się czy nie przyślą każdej z innym dotem.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gib » 21 maja 2016, 21:04

Przy trzeciej urlop od forum, ale czasem jest amnestia i zdejmują bo już kiedyś miałem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jacobs » 21 maja 2016, 21:10

Spróbujmy życia na krawędzi :D Zajebiś.cie :D
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Dominator » 21 maja 2016, 21:19

[tiiit] [tiiit] napisales.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4881 (65/65)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez jacobs » 21 maja 2016, 21:27

Właśnie się zastanawiałem, czy tiiiiiit też jest nielegalne? Dlatego wstawiam kropki.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez JohnnyB » 21 maja 2016, 21:39

Te w Miniaku są strasznie twarde. Zawias jest twardy opona jeszcze to potęguje.
Ogólnie właśnie patrze na jakieś testy i w przystępnej cenie, nieco lepszej od Verdersteinów będą Nokiany.
Powinienem się zmieścić w kwocie około 300-340PLN za sztukę.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2529 (46/65)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Focus 1,5 TDCI '18
Kocur 20t MY'18

Postprzez jacobs » 21 maja 2016, 21:50

JohnnyB napisał(a):Ogólnie właśnie patrze na jakieś testy i w przystępnej cenie, nieco lepszej od Verdersteinów będą Nokiany.
Powinienem się zmieścić w kwocie około 300-340PLN za sztukę.

Jaki rozmiar? Ja mam w mx'ie 205/45 r17 i strasznie trudno znaleźć oponę w dobrej cenie. 215/45 są wiele tańsze i łatwiej dostępne.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez loockas » 21 maja 2016, 22:49

nemi napisał(a):
loockas napisał(a):Co ile się wymienia takie opony całoroczne?

Myślę, że do 80.000 km takie opony przejadą patrząc na moje. U mnie mają prawdopodobnie 60.000 i spokojnie do następnego sezonu przejdę. W Mazdzie bardzo łatwo zerwać przyczepność przy ruszaniu i przez to chyba bardziej dostają w pupę.
Ja chyba przejdę na wielosezonowe, ale oczko wyżej niż Kleber. Na śniegu są jednak za słabe.

Zapasu też nie mam. 2 PLN kosztowało ubezpieczenie do AC...


Czyli ok 4 lat. Dla mnie kiepski interes. Obawiam się kiepskiego zachowania w górach na śniegu i mimo wszystko gorszego prowadzenia i hałasu na trasach w lecie. Za dużo jeżdzę w zmiennych warunkach. Cenowo tez nie widzę porażajacej różnicy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10331 (294/541)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Gib » 21 maja 2016, 23:14

loockas napisał(a):
nemi napisał(a):
loockas napisał(a):Co ile się wymienia takie opony całoroczne?

Myślę, że do 80.000 km takie opony przejadą patrząc na moje. U mnie mają prawdopodobnie 60.000 i spokojnie do następnego sezonu przejdę. W Mazdzie bardzo łatwo zerwać przyczepność przy ruszaniu i przez to chyba bardziej dostają w pupę.
Ja chyba przejdę na wielosezonowe, ale oczko wyżej niż Kleber. Na śniegu są jednak za słabe.

Zapasu też nie mam. 2 PLN kosztowało ubezpieczenie do AC...


Czyli ok 4 lat. Dla mnie kiepski interes. Obawiam się kiepskiego zachowania w górach na śniegu i mimo wszystko gorszego prowadzenia i hałasu na trasach w lecie. Za dużo jeżdzę w zmiennych warunkach. Cenowo tez nie widzę porażajacej różnicy.


Ja natomiast przy swoich przelotach szczególnie w zimę gdzie to jest prawie wyłacznie dom-praca-dom, ząb zupa dąb. Nie widzę sensu kupować dedykowanych opon Lato-Zima gdyż zestarzeją mi się szybciej niż zużyją :) Przy całorocznych mam szansę zrobić te 35 tys w 4 lata.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 22 maja 2016, 00:02

Zimy tez mamy raczej lekkie w ostatnich latach. Ja w tym roku śnieg widziałem tylko na trasach w regionach górskich.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10331 (294/541)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez nemi » 22 maja 2016, 07:59

Jeździłeś kiedyś autem dluzej niż 4 lata!?

W górach było kiepsko jak mnie dopadła śnieżyca. Balem się po prostu jechać, pewnie na zimowych byłoby lepiej.
1.3T Obrazek
2.0T Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7470 (98/259)
Skąd: Warszawa

Postprzez JohnnyB » 22 maja 2016, 08:21

jacobs napisał(a):Jaki rozmiar? Ja mam w mx'ie 205/45 r17 i strasznie trudno znaleźć oponę w dobrej cenie. 215/45 są wiele tańsze i łatwiej dostępne.


195/55/16 czyl standard :), jest spory wybór
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2529 (46/65)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Focus 1,5 TDCI '18
Kocur 20t MY'18

Postprzez brii » 22 maja 2016, 10:12

Gib napisał(a):Brii gdzie Twoja męska jedynka w kolorze rosso?

Widocznie nie jestem godzien :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8832 (91/228)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2016, 10:29

Zapewne dostałeś rozgrzeszenie, wyspowiadałeś się ostatnio? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9158 (48/201)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez newuser » 22 maja 2016, 10:44

Johnny jezdzilem na wielu calosezonowych oponach i o ile w lecie czy deszczu jedzie sie ok, to w zimie (oczywiscie mowa o sniegu a nie minusowych temp) jest przepasc, na wielosezonowych czesto ciezko bylo ruszyc spod wiatel czy zahamowac z gorki (i mowa raczej o miejskich predkosciach przejazdowych) , po przesiadce na zimowe falkeny wiec klasa raczej srednia- niebo i ziemia...zeby nie bylo wielosezonowe mialem czesto nowe, a nie stare sparciale , nie probowalem niestety tych vredesteinow o ktorych pisales, a ktore z tego co wiem jako jedyne wielosezonowe daja rade w zimowych warunkach, z drugiej strony jezdzi na nich 95% kierowcow w usa i jakos daja rade ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 00:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez jacobs » 22 maja 2016, 10:45

O, a ja już mam dwa, teraz muszę się pilnować ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gib » 22 maja 2016, 11:02

Jakie Wy musicie mieć grube fury żeby mieć problemy z trakcją....Jasne że to nie quattro tylko FWD z napędem na jedno koło ale jak jest mokro czy śnieg to wiadomo że jest gorzej z szybszym ruszeniem. A już opowieści Nemiego że to jego 1.8 tak zdziera opony przy ruszaniu...ruszasz z 5 tys?
Nie pamiętam kiedy mi na jedynce koła zapiszczały a raczej dynamicznie ruszam i to na tych jakże złych oponach całorocznych ;) Rozmiar 205mm
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8921 (137/177)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 22 maja 2016, 11:08

Zanim nie naprawiłem trakcji w S60, udało mi się zerwać i nieco zapiszczeć :), ale to było +18 stopni a ja ruszałem z zielonej strzałki na zimówkach :).

4 lata przejeździłem s60 bez trakcji i ani razu nie płakałem że jej nie mam. Naprawiłem dopiero przed sprzedażą.
Ja się o siebie nie martwię, gorzej moja żona. W sumie prowadzi pewnie, ale chyba wyśle ją na tych gumach na jakieś doszkalanie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2529 (46/65)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Focus 1,5 TDCI '18
Kocur 20t MY'18

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: loockas, marek i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park