Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez loockas » 28 wrz 2016, 19:17

nemi napisał(a):między 20 a 30kkm.


ja bym chyba był nadal "starej daty" i po dotarciu wymienił, a potem trzymał się interwału max do 15kkm.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 28 wrz 2016, 19:20

loockas napisał(a):Obmacałem przez przypadek Puga 508. Johny miał rację. Czar prysł. Rocznik 2012. Ogólnie żadnego progresu w stosunku do Laguny. W sumie jakbym miał wybierać, to wolałbym kupić drugi raz Lagunę z młodszego rocznika.


:P

Nemi, możesz za jakieś 500-600 PLN brutto wymienić spokojnie olej odpłatnie i wrócić do nich na przegląd po 15 tyś w ramach umowy serwisowej.

Gib, Jarek Nowotczyński robi Saaby dobrze, tani nie jest, sam jeździ jakimś dłubanym 9-5 Aero czy jakoś tak. Ale to Mława. Możesz założyć, zestroić a potem robić w dowolnym ze Stagiem.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez nemi » 28 wrz 2016, 19:24

Zastanowię się – mam na to chwilę, bo jeszcze nie przejechałem ani kilometra ;).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez sq2jul » 28 wrz 2016, 19:32

brii napisał(a):Jeszcze Julo kupi i cała czateria będzie miała odświeżoną stajnię


Na razie nie planuje ;) Jak przez kolejne 100k km bedzie sie sprawowalo tak samo to zostaje, az odpadna kola :P No chyba, ze zmienie robote, przestane jezdzic 100+km/dzien to wtedy bede rozmyslal.

Apropo jezdzenia... Dziwnie sie czuje. Przez ostatnie 2 tyg zrobilem ~400km <czarodziej> Jakos dziwnie tak jak sie nie jezdzi autem :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Wojtek » 28 wrz 2016, 19:43

nemi napisał(a):Samochód jest zalany long lifem w fabryce i mam się stawić na serwis jak sobie tego zażyczy – między 20 a 30kkm. Potem przechodzę na normalny olej i standardowy interwał 15kkm.

Seaty również opuszczają fabrykę z olejem "long life", ale to klient decyduje jaki chce mieć rodzaj serwisu. :) (tak mnie poinformowano w ASO w UK)
Ja zdecydowałem się na ten "tradycyjny" co 10 000 mil <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nemi » 28 wrz 2016, 19:47

Bierze Ci olej?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 28 wrz 2016, 19:48

nemi napisał(a):Samochód jest zalany long lifem w fabryce i mam się stawić na serwis jak sobie tego zażyczy – między 20 a 30kkm.

Lałbym sikiem prostym na te przebiegi – jak jeździsz po mieście to dziel to przynajmniej przez 2. Przyczyną problemów z tymi silnikami jest właśnie to, że ludzie stosują wymiany oleju biorąc pod uwagę interwał maksymalny – spokojna jazda tylko po trasie na dłuższych odcinkach, bez jazdy po mieście.
W Renault padające dCi też miały absurdalne interwały, ale w przypadku normalnego użytkowania wyraźnie pisało w instrukcji by zmienić interwały na znacznie krótsze wtedy problemów nie było.
Może i zmiana po dotarciu nie jest niezbędna, ale dla spokoju ducha lepiej zmienić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Wojtek » 28 wrz 2016, 19:51

nemi napisał(a):Bierze Ci olej?

ani grama... <faja>

Wojtek napisał(a):Ja zdecydowałem się na ten "tradycyjny" co 10 000 mil

zapomniałem dopisać: lub co 12 miesięcy zależy co nastąpi szybciej... :)
Ostatnio edytowano 28 wrz 2016, 19:54 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nemi » 28 wrz 2016, 19:53

Ja użytkuję raczej w trasie, po mieście jeżdżę raczej niewiele, a jeśli już to wybieram srebrny taran :D.

I z tego co wiem, to jazda po mieście obniża możliwy przebieg i się nie dociągnie do 30.000, bo samochód każe jechać wcześniej do serwisu.

Może kiedyś się zmuszę do przeczytania forum golfa (zakładam, że jakieś jest) – ciekawe jaki system przyjmują inni użytkownicy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nemi » 28 wrz 2016, 19:59

Wsadziłem do forda sporo żwiru dla kota w papierowej torbie. Zobaczymy czy nasiąknie wodą. Może jutro mu wstawię jeszcze grzejnik na trochę, zamówiłem też grzejnik połączany do zapalniczki. Oby pomogło...

Miałem też pierwszy wydatek związany z kolejnym autem – mata bagażnika :). Dodałem szóste auto na motostat... Mam nadzieję, że w następne wakacje dodam siódme – najchętniej bym widział tam Focusa mk1 lub mk2 z benzyniakiem pod maską.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 28 wrz 2016, 20:38

brii napisał(a):Przyczyną problemów z tymi silnikami jest właśnie to, że ludzie stosują wymiany oleju biorąc pod uwagę interwał maksymalny


Mi to kiedyś tłumaczył znajomy z Renault o co chodzi z tymi chorymi interwałami. Dla salonów klientem przynoszącym realny zysk jest komercja i ich flota, nie Kowalski. Często o wymianie floty kilkunastu czy nawet kilkuset samochodów decyduje cena, a już na pewno jeżeli cena jest kryterium w przetargu. No i tutaj podstawowym punktem jest koszt serwisu w okresie leasingu. Wiadomo, że czym dłuższe interwały tym mniejszy koszt, zwłaszcza na papierze. Pewnie to nie jest jedyny powód mody na interwały 30kkm+, ale jestem w stanie uwierzyć mu w to co mówi, bo ma to trochę sensu. Przykre...

Może nam ravo coś opowie o tym? :) Pracował dla Skody, a teraz dla Mazdy :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Dominator » 28 wrz 2016, 21:08

Ravo na forum zagląda tylko przed zlotami, prezes też coś ostatnio mało widoczny a często pisze sensownie więc szkoda. Jednak te 30kkm to po to żeby zajeździć szybciej silnik i biznes się kręci. Dość logiczne.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez JohnnyB » 28 wrz 2016, 21:10

W DE wymieniają co 25-30 tyś a auta dobijają przebiegów 300-400 tyś, więc chyba tak źle nie jest.
W końcu trzeba polegać na tych światłych umysłach ;)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez nemi » 28 wrz 2016, 21:34

Też mi się wydaje, że nie ma co dramatyzować – technika idzie jednak do przodu. Co nie oznacza, że nie wymienię "normalnie" – jak za dawnych czasów ;).
Ale nie będę się nad tym głowił, jak jeszcze nawet nie widziałem auta na oczy hahaha.

Dopisano 28 wrz 2016 21:38:

Na razie sobie znalazłem obrazek na pocieszenie – tak to ma wyglądać <lol>:
Obrazek

Obrazek

Ale wzór felg nie ten – nie przyjrzałem się w sumie dobrze, ale moje będą jakieś inne <lol>. I raczej nie będzie tych światełek w zderzaku oraz literka I chyba nie będzie czerwona.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Krzemol » 28 wrz 2016, 21:44

Ja tam nie zamierzam przekraczać 10tys między wymianami (czyli przy obecnych przebiegach pewnie cztery miesiące max), w V6 Alfy to podobno świętość, z którą nie warto eksperymentować <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez JohnnyB » 28 wrz 2016, 21:46

Przód z Niemiec tył z Angli....ciekawa wersja :D.
Twoja będzie bez czerwonych literków.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Gib » 28 wrz 2016, 22:02

Nowotczyński to Mława – odpada, na bank gdzieś w Warszawie jest monter co ogarnia doładowane auta i robił już saaba.
Co do focusa widziałem ostatnio ładne mk1 kombi 1.8 pb do sprzedania za 4,4 rocznik nie pamiętam.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 28 wrz 2016, 22:14

Pod Nasielskiem jest jeszcze koleś, dość ogarnięty chyba DC Auto. Kojarzę że stroił jaieś mocne auto, chyba specjalizuje się w BMW. Na pewno ma dość dobre ceny. Dwóch znajomych u niego zakładało, oba auta ponad 100 tyś na LPG żadnych problemów.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Gib » 28 wrz 2016, 22:16

Na forum mi doradzili kolesia z Tczewa :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 28 wrz 2016, 22:18

Gib napisał(a):Na forum mi doradzili kolesia z Tczewa :)


No to kawał drogi :). Przy okazji jak bedziesz leciał na północ, jak znalazł.....To Mława bliżej :).
Ja zakładałem w Mławie, nawet przez 60 tyś serwisowałem tam....dwa serwisy wypadły mi jak nad morze leciałem :D
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park