Czateria... 2021
Nie wiem, mam nadzieję, że nie skończę jak Jan Hus. Na mój rozum jednak jeśli Diesel wstaje od 2.000 (mówię o takim faktycznym kopie, a nie, że jakoś tam jedzie od 1500), a kończy ciągnąć przy 4500, a moja benzyna wstaje z kolan przy 2.200 i kończy na 5.800, to w szkole mnie uczyli, że 2500 < 3600. Prawie 50% użytecznego zakresu obrotów więcej 
może wypowiedzi dotyczyły czasów kiedy turbo benzyny występowały w topowych saabach, volvo i porsche a nie wszystkim naokoło. Kiedyś 16v wstawało około 4 tys i już nie było tak kolorowo jak dziś.
Mój wstaje około 2000 (ma przy nich jakieś 240 Nm) potem przy 4000 jest max jakieś 340 i zaczyna spadać gwałtownie lecąc na mordę od 6 tys obr. Jestem zadowolony, aczkolwiek są plany na więcej.
Mój wstaje około 2000 (ma przy nich jakieś 240 Nm) potem przy 4000 jest max jakieś 340 i zaczyna spadać gwałtownie lecąc na mordę od 6 tys obr. Jestem zadowolony, aczkolwiek są plany na więcej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Ale przecież tak było nawet w wolnossącym silniku o tej samej pojemności co Diesel. Po prostu Diesel ma kopnięcie od razu i od dołu, a w benzynie narasta. Weźmiesz Diesla i benzynę o podobnej mocy, to przyspieszenie jest praktycznie takie samo, tylko Dieslem się namachasz lewarkiem bardziej.
Jak moc będzie podobna to raczej benzyna będzie odrobinę szybsza – diesel wincyj waży 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
nemi napisał(a):Weźmiesz Diesla i benzynę o podobnej mocy, to przyspieszenie jest praktycznie takie samo, tylko Dieslem się namachasz lewarkiem bardziej.
No raczej za bardzo ogólnikowe stwierdzenie. Szybkość nabierania prędkości jest zupełnie inny jeżeli chodzi o N/A i diesla. Dlatego to właśnie diesel jest bardziej elastyczny niż N/A. Znowu turbo benzyna będzie mnie odstawać ale nadal minimalnie z niższych obrotów to diesel pociągnie mocniej ze względu na większy moment.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zad.
Gumka z napisem Diesel ma 1500 mm. Rozciąga się do 4500 mm.
Gumka z napisem Benzyna ma 1800 mm. Rozciąga się do 6000 mm.
Oblicz elastyczność gumki z napisem Diesel oraz gumki z napisem Benzyna, wynik zapisz w mm. Porównaj otrzymane wyniki i sprawdź, która wartość jest większa.
* oczywiście wpisuję tu przykładowe obroty, z którymi można po prostu jechać.
Co to jest szybkość nabierania prędkości? Przyspieszenie?
Nie mylmy pojęć – podaż momentu obrotowego oraz obroty, kiedy to się dzieje wpływają na subiektywne odczucia. Potem się okazuje, że TD i B na stoperze mają dokładnie tyle samo, ale Diesel podał moment gwałtowniej i wydawało się, że przyspieszał lepiej.
Dopisano 27 lip 2018 11:50:
Dziś rano przychodzę, a na biurku leży... dron. Kolega robił porządki na strychu i stwierdził, że mu zbędny. Może jakość nagrywanie nie poraża i jeden silnik ma inną moc, więc brakuje mu stabilności, ale zabaweczka wydaje się fajna
. Będę latał!
Gumka z napisem Diesel ma 1500 mm. Rozciąga się do 4500 mm.
Gumka z napisem Benzyna ma 1800 mm. Rozciąga się do 6000 mm.
Oblicz elastyczność gumki z napisem Diesel oraz gumki z napisem Benzyna, wynik zapisz w mm. Porównaj otrzymane wyniki i sprawdź, która wartość jest większa.
* oczywiście wpisuję tu przykładowe obroty, z którymi można po prostu jechać.
marcinowozniako napisał(a):Szybkość nabierania prędkości
Co to jest szybkość nabierania prędkości? Przyspieszenie?
Nie mylmy pojęć – podaż momentu obrotowego oraz obroty, kiedy to się dzieje wpływają na subiektywne odczucia. Potem się okazuje, że TD i B na stoperze mają dokładnie tyle samo, ale Diesel podał moment gwałtowniej i wydawało się, że przyspieszał lepiej.
Dopisano 27 lip 2018 11:50:
Dziś rano przychodzę, a na biurku leży... dron. Kolega robił porządki na strychu i stwierdził, że mu zbędny. Może jakość nagrywanie nie poraża i jeden silnik ma inną moc, więc brakuje mu stabilności, ale zabaweczka wydaje się fajna
Zad.
Benzyna przy 2 tyś obrotów ma 180NM momentu
Diesel przy 2 tyś obrotów ma 300NM momentu
Zadanie które auto zacznie lepiej przyspieszać z danych obrotów i jaką prędkość osiągnie po 2 s przyspieszenia.
To jest ta elastyczność, i w dieslu będzie lepsza, diesel z takich obrotów będzie szybszy wyjdzie do przodu, a to że po 10s benzyna będzie dokładnie obok diesla to inna sytuacja. Ale przez te 10s diesel będzie szybszy. Aby tego uniknąć w benzynie trzeba by zrobić 1 albo 2 biegi w dół i wtedy będzie już bardziej równo. Mówimy o N/A, turbo benzyna będzie co najwyżej o ułamek wolniejsza.
Benzyna przy 2 tyś obrotów ma 180NM momentu
Diesel przy 2 tyś obrotów ma 300NM momentu
Zadanie które auto zacznie lepiej przyspieszać z danych obrotów i jaką prędkość osiągnie po 2 s przyspieszenia.
To jest ta elastyczność, i w dieslu będzie lepsza, diesel z takich obrotów będzie szybszy wyjdzie do przodu, a to że po 10s benzyna będzie dokładnie obok diesla to inna sytuacja. Ale przez te 10s diesel będzie szybszy. Aby tego uniknąć w benzynie trzeba by zrobić 1 albo 2 biegi w dół i wtedy będzie już bardziej równo. Mówimy o N/A, turbo benzyna będzie co najwyżej o ułamek wolniejsza.
Ostatnio edytowano 27 lip 2018, 11:51 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 1 raz
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
nemi napisał(a):Ale przecież tak było nawet w wolnossącym silniku o tej samej pojemności co Diesel. Po prostu Diesel ma kopnięcie od razu i od dołu, a w benzynie narasta. Weźmiesz Diesla i benzynę o podobnej mocy, to przyspieszenie jest praktycznie takie samo, tylko Dieslem się namachasz lewarkiem bardziej.
Ale już elastyczność nie bardzo, wyniki elastyczności są zwykle podawane dla konkretnego biegu i zakresu prędkośći, bardzo często jest że są to zakresy przyjaźniejsze dla diesla.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Ludzie różnie patrzą na elastyczność diesla i stąd wynika nieporozumienie. Dla mnie ta elastyczność oznaczała to, że jadąc autostradą po emerycku mogłem bez dotykania biegów szybko wyprzedzić czy nabrać prędkości. W benzynie N/A przy podobnej prędkości taki manewr wymagał zazwyczaj redukcji. Natomiast sytuacja odwraca się w jeździe miejskiej gdzie elastyczność diesla to bujda, bo biegami się macha o wiele częściej niż w benzynie N/A. Poza tym co co nemi napisał, że diesel daje uczucie kopa i to może dawać łudzące poczucie, że diesel jest szybszy.
Powiem szczerze mówienie o elastyczności silnika dla mnie totalnie nie ma sensu. Przecież tak na prawdę chcąc wykrzesać z silnika tyle ile możemy i tak redukujemy biegi. Pomijam fakt, że ogrom aut w dzisiejszych czasach jest sprzedawany z automatyczną skrzynią biegów tak już w ogóle mowa o elastyczności nie ma sensu.
loockas napisał(a):Dla mnie ta elastyczność oznaczała to, że jadąc autostradą po emerycku mogłem bez dotykania biegów szybko wyprzedzić czy nabrać prędkości. W benzynie N/A przy podobnej prędkości taki manewr wymagał zazwyczaj redukcji.
No i dokładnie taką samą definicje mam elastyczności i na tym polu diesel wygra.
loockas napisał(a):że diesel daje uczucie kopa i to może dawać łudzące poczucie, że diesel jest szybszy.
No to już byśmy musieli bardzo konkrenie mówić. Jest to złudne ale diesel z dołu obrotów pociągnie lepiej niz N/A i będzie szybszy, to uczucie nie będzie złudne, kwestia tego na jakim odcinku, bo jeżeli będą to krótkie odcinki to benzyna nie wykorzysta potencjalu większego zakresu obrotowego i nawet nie zdąży sie wkręcić....
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
radzi89 napisał(a):Pomijam fakt, że ogrom aut w dzisiejszych czasach jest sprzedawany z automatyczną skrzynią biegów tak już w ogóle mowa o elastyczności nie ma sensu.
Racja, chociaż zdecydowana większość w PL nadal jeździ M/T. Trend się bardzo zmienił, ale wciąż A/T wybiera na pewno mniej ludzi niż M/T.
W segmencie aut miejskich na pewno tak, klasa premium w manualu juz praktycznie nie istnieje. Jednak masa kompaktów i klasy średniej tez juz sprzedaje sie w automacie.
radzi89 napisał(a):W segmencie aut miejskich na pewno tak, klasa premium w manualu juz praktycznie nie istnieje. Jednak masa kompaktów i klasy średniej tez juz sprzedaje sie w automacie.
Racja z małymi ale:
1. Wielu ludzi nie kupuje nowych aut
2. W przypadku kompaktów faktycznie zrobił się wysyp A/T ale jeszcze często dopłata jest na poziomie 10, a nawet 20% wartości auta. Nie każdy sobie na to pozwala.
3. Znam sporo ludzi, którzy z premedytacją będą wybierać dalej M/T i jest to szczególnie pokolenie moich rodziców.
Mnie do A/T nikt przekonywać nie musi. Innej skrzyni nie brałem nawet pod uwagę do pupowoza.
marcinowozniako napisał(a):Zad.
Benzyna przy 2 tyś obrotów ma 180NM momentu
Diesel przy 2 tyś obrotów ma 300NM momentu
Zadanie które auto zacznie lepiej przyspieszać z danych obrotów i jaką prędkość osiągnie po 2 s przyspieszenia.
Zadanie jest nierozwiązywalne ponieważ nie podano niezbędnych do wyliczeń danych w postaci:
– masy
– przełożenia biegu na którym manewr będzie się odbywał
– przełożenia głównego
– rozmiaru kół
– % strat mechanicznych
– czasu rozpędzania turbo
Żeby było jasne, możemy dodać do zadania jeszcze pojazd z silnikiem diesla który ma 1200Nm przy 2000rpm – czy będzie jeszcze szybszy od dwóch poprzednich? Odpowiedź uzasadnij.
marcinowozniako napisał(a):To jest ta elastyczność
Cały błąd w rozumowaniu polega na tym, że to jest definicja elastyczności wg. Onetu i AutoŚwiata, prawdziwa definicja jest tą którą podał nemi.
loockas napisał(a):Plis, nie wracajmy do tego tematu.
Racja, pogadajmy o MX-3 – fajną sztukę wczoraj widziałem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości