Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Gib » 26 lip 2018, 23:08

oby nie klęknęła skrzynia podczas tej korekty lakieru ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez marcinowozniako » 26 lip 2018, 23:09

loockas napisał(a):Chyba, że wsiądzie do mocniejszej benzyny W dieslu jest fajnie, ale krótko


Odczucia z jazdy a to jak finalnie auto przyspiesza to zupełnie dwie inne rzeczy. Na 90% ludzi większe wrażenie zrobi diesel i to on będzie tym szybszym według nich. Rzeczywistość bywa brutalna :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2018, 23:15

Dlaczego krotko? Zaczynasz od 80 km/h a konczysz na 230 km/h i to na tym samym biegu :)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Krzemol » 26 lip 2018, 23:24

loockas napisał(a):Ja wierzę, że rekord pobiję Ioniqiem

U mnie w Alfie niewiele brakuje (zrobiłem nią jakieś 46tys), choć w dłuższej perspektywie może ją Mazda pobić, w dwa miesiące 5tys strzeliło a był z tydzień przerwy.
Beny napisał(a):jakie to małe

No ja byłem w szoku jak do 159 wsiadłem. Na chwilę obecną nie kupiłbym :P
JohnnyB napisał(a):Dlaczego krotko? Zaczynasz od 80 km/h a konczysz na 230 km/h i to na tym samym biegu :)

W Alfie w benzynie też tak potrafię :D. W Maździe niby Diesel a muszę redukować w momentach gdzie Alfa by sobie bez problemu poradziła, no ale 100KM różnicy robi swoje. No i mam wrażenie, że Alfa ma dosyć krótko zestopniowaną skrzynię jak na swoją moc, choć nie mam porównania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez loockas » 26 lip 2018, 23:26

JohnnyB napisał(a):Dlaczego krotko? Zaczynasz od 80 km/h a konczysz na 230 km/h i to na tym samym biegu


W Focusie też bym tak zrobił na jednym biegu :P Chodzi mi jednak o efekt wow, czyli dupohamowanię oszukaną wysokim niutem. Zakres jest krótki. Tak czy inaczej jazda dieslem może się podobać. Ja bardzo miło wspominam, choć nie zapowiada się bym kiedyś wrócił do tego silnika.

marcinowozniako napisał(a):Odczucia z jazdy a to jak finalnie auto przyspiesza to zupełnie dwie inne rzeczy. Na 90% ludzi większe wrażenie zrobi diesel i to on będzie tym szybszym według nich. Rzeczywistość bywa brutalna


A to akurat inna kwestią i generalnie mam gdzieś te brutalną rzeczywistość :) Takim przykładem jest MX-5 które przy 50km/h wydaje się zapier... bo siedzisz na ziemi i nie masz dachu nad głową.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Beny » 26 lip 2018, 23:27

Gib napisał(a):oby nie klęknęła skrzynia podczas tej korekty lakieru ;)
albo napęd bo ta na 4.Troche mi opowiedział ile wsadzil, np tarcze klocki przod 2 tys bo zamienniki ponoc padają :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez marcinowozniako » 26 lip 2018, 23:34

loockas napisał(a):A to akurat inna kwestią i generalnie mam gdzieś te brutalną rzeczywistość Takim przykładem jest MX-5 które przy 50km/h wydaje się zapier... bo siedzisz na ziemi i nie masz dachu nad głową.


Nie o to mi chodziło. Mówimy o wrażeniach podczas przyspieszania aut, mocnej turbo benzyny i mocnego diesla. Większość ludzi powie że to diesel jest szybszy bo mocniej wciska w fotel a gdyby obok postawić turbo benzyne to byłoby pozamiatane.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Gib » 26 lip 2018, 23:57

dlatego w dyszlach fajnie się sprawdzają 8 i więcej biegowe automaty.
komuś szybkiego partnera? Loockas, Ravo?
https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-p ... AIRtm.html
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2018, 23:59

Taka uwaga odnosnie diesla, tego jakze wolnego napedu, jakies tam sukcesy w Le Mans 24 diesle mialy i jak dobrze pamietam w WTCC rowniez.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 27 lip 2018, 00:02

Gib napisał(a):komuś szybkiego partnera?


Zaje..ty :D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Krzemol » 27 lip 2018, 00:05

Ale bym śmigał w robocie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez sq2jul » 27 lip 2018, 00:08

w 323f bg w 2007 r. zrobilem 15k km
potem od 2007 do 2014 byl xedos 6 – 150k km
od 2014 po dzis dzien Mazda 3 – 160k km
no i w tym roku jeszcze w MX-5 – 7k km
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Gib » 27 lip 2018, 00:19

JohnnyB napisał(a):Le Mans 24 diesle mialy i jak dobrze pamietam w WTCC rowniez.

Le mans jest specyficzne, tam ma również znaczenie zasięg no i pewnego rodzaju lobbying, były przepisy wyraźnie faworyzujące diesle to i diesle się budowało. W gt3 nadal nie jeżdżą priusy tylko 911 i Corvetty z bardzo benzynowymi silnikami. WTCC to wogóle jest ciekawe, kilka lat temu dominowały tam C-Elysse ale jakoś to się chyba nie przełożyło na wyniki sprzedaży tego hipersamochodu, dziś zdaje się prym wiedzie Hyundai, za przeproszeniem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 27 lip 2018, 01:30

Dwie Mazdy na koncie i w obydwu przebieg po 100kkm.

P.S. Standard "przyczepowy" jest dla mnie zaj_bisty. Czuję że zostanę fanem takiego wypoczynku. Z racji ulokowania w odległości 35 minut jazdy z domu, korzystam kiedy tylko się da.
Potrzebuję tylko trochę mocniejsze auto żeby tego kloca ciągać po świecie. Jednak 175KM na 3,5T masy własnej to ciut mało. 50KM/T :p
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 27 lip 2018, 07:07

w tym wypadku moc szczytowa nie ma aż takiego znaczenia (chociaż pewnie Brii się nie zgodzi ;)), jakbyś miał C4 VTS i 177 KM byłoby jeszcze gorzej ;) mimo że moc większa :P
Niuta Ci potrza, najlepiej z dużego ssaka, ew dyszel coś w stylu 3.0 i z 500 niutona. A że lubisz vany to może R350/R500/R320CDI ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 27 lip 2018, 08:32

Neonixos666 napisał(a):Radzę Ci że rób przejażdżek mocnym dieslem bo jak poczujesz Nm na plecach to już nigdy nie będziesz chciał benzyną jeździć

To tym bardziej nigdy nie próbuj elektryka :P

JohnnyB napisał(a):Dlaczego krotko? Zaczynasz od 80 km/h a konczysz na 230 km/h i to na tym samym biegu

Krótko – kiedyś miałem benzynę która z palcem w dużym poszanowaniu robiła 60-300+ i to w dosyć krótki czasie :P

Grzyby napisał(a):Potrzebuję tylko trochę mocniejsze auto żeby tego kloca ciągać po świecie

Dobrze prawisz – wincyk kunia sumarycznie = więcej kunia w całym zakresie. Jak przy 2krpm będziesz miał 100KM+ to nie będzie problemu z ciągnięciem tego zestawu a szczytowa większa moc zawsze się przyda ;)

Gib napisał(a):Niuta Ci potrza, najlepiej z dużego ssaka, ew dyszel coś w stylu 3.0 i z 500 niutona.

Dobry wolnossak nie ustępuje dyszlowi 3.0 tritrubo 700Nm – nie ma sensu się ładować w szambiarkę jak można mieć cywilizowany napęd :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 27 lip 2018, 08:46

Jechałem ostatnio elektrykiem jeden przystanek, nie zachwycił mnie szczególnie ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 27 lip 2018, 09:05

Też jechałem dieslem jeden przystanek – prawilnym, bez CR i DPF ale za to miał pewnie z zylion niuta i to przed 1krpm – byłem zniesmaczony :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 27 lip 2018, 09:07

Neonixos666 napisał(a):Radzę Ci że rób przejażdżek mocnym dieslem bo jak poczujesz Nm na plecach to już nigdy nie będziesz chciał benzyną jeździć <lol>

Bo ja wiem? Mam w miarę mocnego Diesla i słabą benzynę. Benzyna służy do pokonywania po prostu jakichś odległości, więc więcej niż 3000 obrotów to naprawdę rzadkość. Ale ostatnio mnie poniosło i jednak jak auto ciągnie od 2.000-6.000 to jest to <serduszka>. Diesel jest strasznie nieelastyczny i strasznie mi brakuje możliwości przeciągnięcia obrotów.
Gdyby mnie było stać na TB lub dużą benzynę, to znacznie bardziej bym wolał od Diesla.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Xenocyd » 27 lip 2018, 10:03

nemi napisał(a):Diesel jest strasznie nieelastyczny i strasznie mi brakuje możliwości przeciągnięcia obrotów.


Co Ty za herezje mówisz, w internetach piszom o legendarnej wręcz elastyczności dyszli – zapinasz na postoju 3 bieg i już nigdy zmieniać nie musisz <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park