Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez nemi » 24 lip 2018, 07:04

loockas napisał(a):Eh, zależy od wymagań. Też przeglądałem segment D, ale wychodzę z założenia że w tym segmencie tym bardziej nie wypada brać golasa. No i się robiło 150k

Ja chcę:
– czuć się dobrze w środku (wygląd na zewnątrz w aucie rodzinnym ma drugorzędne znaczenie)
– czujniki parkowania przód i tył
– klima
– BT
– 10 sek do setki
– cicho
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez JohnnyB » 24 lip 2018, 07:48

loockas napisał(a):Eh, zależy od wymagań. Też przeglądałem segment D, ale wychodzę z założenia że w tym segmencie tym bardziej nie wypada brać golasa. No i się robiło 150k <lol> Wszystko jest fajnie dopóki się nie chce A/T. W każdym samochodzie to zwykle dopłata od 10k do nawet 20k. I tak się właśnie robią kompakty po 100k... :)



Kia Optima L 2.0 PB + AT :P . mieści się w zakałdanym budżecie :P i nie bedzie to 150kPLN. Katalogowo L + AT to 105kPLN.
Mój faworyt jak na razie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 24 lip 2018, 08:07

No Optima jest wyjątkowo atrakcyjna cenowo. Z tym, że to by mi na pewno nie paliło 4,5l :P A plugin kosztuje już o wiele, wiele więcej.

nemi napisał(a):Ja chcę:
– czuć się dobrze w środku (wygląd na zewnątrz w aucie rodzinnym ma drugorzędne znaczenie)
– czujniki parkowania przód i tył
– klima
– BT
– 10 sek do setki
– cicho


No to wymagania masz skromne :) Ja już na pewno wiem, że współczesnego auta bez Car Play nie kupię, bo to najfajniejsza rzecz jaką wymyślono do połączenia telefonu z samochodem. Mając A/T nie wyobrażam sobie nie mieć aktywnego tempomatu. Asystent pasa choć to tylko bajer, to umożliwia bezproblemowe jedzenie podczas jazdy (sprawdzone) :P Kamerę cofania mam dokładana w Focusie i teraz fabryczną w Hujku, też warto mieć. Parkuje pod firmą tam gdzie nikt nie chce bo się boją, że uderzą w znak :) I te duperele się tak zbierają...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 24 lip 2018, 08:29

loockas napisał(a):oglądałem dzisiaj NCka

hahaha
Ja też i do tego jeszcze NDeka RF, oba w AT. Niestety tak jak do tej pory byłem podjarany i chętny na zakup tak po przejażdżce oboma ochłonąłem... Skrzynie AT w tych samochodach to jakiś ponury żart :| Zawieszenie w Bimbaczym egzemplarzu robi z MXa zupełnie inny samochód. Tryb manualny to jakaś atrapa – jak się naciśnie mocniej gaz to nawet w tym trybie redukuje a po zbliżeniu się w okolice odcinki zmienia bieg na wyższy – nie ma szans dobić do ogranicznika. Redukcja o dwa biegi na raz nie występuje, mimo tego, że to nie jest dwusprzęgłówka. Długość biegów jest absurdalna wręcz, przeciągnięcie wskazówki po całym obrotomierzu na dwójce trwa tyle, że zaczyna się człowiekowi nudzić. Zawias w NDku był tak miękki, że jako kierowca dostałem prawie choroby lokomocyjnej. Pan z salonu dał przyzwolenie na weselszą jazdę bo z premedytacją nic nie jadł przez ostatnie dwie godziny ;)
Dzisiaj jeszcze jestem umówiony na przejażdżkę MT ale po nocnych przemyśleniach nie wiem czy sobie tego nie darować :| Do tego cały czas to gadanie o sportowym duchu, premium-sremium – kto się na to łapie?
Pytanie – czy każdy SkyActive powyżej 4500rpm zachowuje się tak jakby łapał zadyszkę? Miałem wrażenie, że jadę dieslem... Silnik z NC zrobił lepsze wrażenie niż z ND.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 24 lip 2018, 08:30

Zawsze tak jest.
Sam mam sporo tych dodatków w Golfie i teraz nie wyobrażam sobie Golfa bez tego wyposażenia, ale cena jego była bardzo wysoka jak na kompakt.
Możliwe że czeka mnie nowy ciekawy kontrakt, tam auta służbowego nie będzie niestety, ale wynagrodzenie w Euro rekompensuję własny, kolejny leasing :D.
Zobaczymy, może stanę się posiadacze Optimy szybciej niż zakładałem :).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 24 lip 2018, 08:46

brii napisał(a):Skrzynie AT w tych samochodach to jakiś ponury żart


Czyli Bimbak nas w konia robił :P

To ja na szczęście z premedytacją chcę M/T.

JohnnyB napisał(a):Zobaczymy, może stanę się posiadacze Optimy szybciej niż zakładałem .


Naprawdę fajny kawałek fury, zwłaszcza w tej cenie. Ten ich plugin mnie mocno kusił, ale kurde to się już robiło chyba 160k... Do ionioqa dorzuciłem już więcej niż planowałem, nie da się naginać tej granicy w nieskończoność :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez nemi » 24 lip 2018, 08:56

JohnnyB napisał(a):Kia Optima L 2.0 PB + AT . mieści się w zakałdanym budżecie i nie bedzie to 150kPLN. Katalogowo L + AT to 105kPLN.
Mój faworyt jak na razie.

Ja mam strasznie mieszane uczucia.
Tradycyjny silnik, więc 10 lat można jeździć bez stresu, ale pali jak... tradycyjny silnik. Czyli szału nie ma, a jestem przyzwyczajony do bardzo niskiego spalania ;). Generuje to dodatkowe koszty, zmniejsza zasięg i na rynku mamy trochę bardziej ekonomiczne rozwiązania.
Można brać Diesla. Ale na Diesla panuje straszna nagonka – nagle stał się taki zły, w krótkiej perspektywie mogą być wprowadzone dodatkowe opłaty, zakazy wjazdu etc. Więc przy nastawieniu na dłuższą eksploatację może się okazać, że wybór nie jest super.

BTW. Koledze w ub. tygodniu w trasie padł uszczelniacz wału w Optimie. Dobrze, że blisko serwisu i z dolewką dojechał. Samochód 2,5 roku, 50.000 przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez JohnnyB » 24 lip 2018, 09:00

loockas napisał(a):nie da się naginać tej granicy w nieskończoność :P


Właśnie. Sam konfigurowałem kilka aut ostatnio i ceny mnie mocno zaskoczyły, stąd własnie pomysł na gołą wersję + AT i to wszytko. Nic ponad co w standardzie.
Nawet lakier ma być biały, bo plan jest i tak okleić folią. Pożyjemy, zobaczymy......może do tego czasu zmienię zdanie :D

Co do silnika, też pewnie wolałbym jakieś 1.6T chyba już, ale z drugiej strony, paliwo to dość przewidywalny koszt, a ja raczej wyrabiam się w normach producenta.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 24 lip 2018, 09:09

loockas napisał(a):To ja na szczęście z premedytacją chcę M/T.

I to jest w przypadku MXa chyba jedyna słuszna droga – brak szpery w wersji AT + miękki zawias powodują, że nadstawianie tyłu samochodu jest prawie niemożliwe, trakcja jest bardzo dobra, ale zabawy praktycznie brak :(

Optima przy 2.0 nie ma opcji zwykłej hybrydy? Takie 2.0 + sensowny elektryk powinno jeździć dosyć fajnie i bezproblemowo przy rozsądnej ekonomii.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 24 lip 2018, 09:17

brii napisał(a):Optima przy 2.0 nie ma opcji zwykłej hybrydy? Takie 2.0 + sensowny elektryk powinno jeździć dosyć fajnie i bezproblemowo przy rozsądnej ekonomii.

Chyba z 50-60.000 zł trzeba dołożyć. Więc nie ma mowy o żadnej ekonomii ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 24 lip 2018, 09:28

brii napisał(a):Optima przy 2.0 nie ma opcji zwykłej hybrydy? Takie 2.0 + sensowny elektryk powinno jeździć dosyć fajnie i bezproblemowo przy rozsądnej ekonomii.


Optima jest tylko Plugin. HEV mają tylko w Niro (ten sam co w Ioniq).

Kona elektryk imho namiesza jak nie odjadą z cenami.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 24 lip 2018, 09:29

Wydawało mi się, że kiedyś była sama opcja HEV, cóż – trochę strzał w stopę popełnili dając tylko plugin.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 24 lip 2018, 09:31

loockas napisał(a):Czyli Bimbak nas w konia robił

To ja na szczęście z premedytacją chcę M/T.

Ej no sorry ale przynajmniej w dwóch miejscach czytałem, że ten automat pozwala dobić do odciny i biegu nie zmieni. Widocznie żyłem w błędzie.
Zadyszka Skyactivea to niby standard, ale idzie się tego pozbyć. Nowy ND 2019 tego ma nie mieć.
Myślę, że utwardzenie zawiasu trochę by zamaskowało brak szpery i dało by radę wykorzystać balans auta, ale gazem już nie posterujesz sobie.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez loockas » 24 lip 2018, 09:32

brii napisał(a):Wydawało mi się, że kiedyś była sama opcja HEV, cóż – trochę strzał w stopę popełnili dając tylko plugin.


Imho plugin to najfajniejsze rozwiązanie hybrydowe, ale kurde różnica w cenie skreśla to ekonomicznie. W przypadku Ioniq to jakieś 45k różnicy w stosunku do HEV. To się nigdy nie zwróci w paliwie...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Bo_Lo » 24 lip 2018, 09:34

nemi napisał(a): Ale na Diesla panuje straszna nagonka – nagle stał się taki zły, w krótkiej perspektywie mogą być wprowadzone dodatkowe opłaty, zakazy wjazdu etc. Więc

Niedługo wszystko wróci do normy ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez brii » 24 lip 2018, 09:43

loockas napisał(a):Imho plugin to najfajniejsze rozwiązanie hybrydowe, ale kurde różnica w cenie skreśla to ekonomicznie.

I w tym cały szkopuł :(

Bimbak napisał(a):Zadyszka Skyactivea to niby standard, ale idzie się tego pozbyć. Nowy ND 2019 tego ma nie mieć.

Pytanie czy zmiany dotyczą mechaniki czy tylko softu. Ponoć mają być lżejsze korby, a jak będą lżejsze korby to pewnie i inne elementy zostaną zmienione, więc łatwej modyfikacji dla przedlifta nie będzie...
Trochę to zabrzmi jak marcinojakiśtam ale mam wrażenie, że dwudziestoletni F4R odrobinę lepiej się odpycha do SkyActive.

Są w NC/ND jakieś łatwe opcje wymiany zacisków na dwutłoczkowe?
Ostatnio edytowano 24 lip 2018, 09:46 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 24 lip 2018, 09:45

brii napisał(a):Pytanie czy zmiany dotyczą mechaniki czy tylko softu. Ponoć mają być lżejsze korby, a jak będą lżejsze korby to pewnie i inne elementy zostaną zmienione, więc łatwej modyfikacji dla przedlifta nie będzie...

Zmiana softu zdejmuje zadyszkę w przedlifcie. Polift według Mazdy łączy z przedliftem tylko blok. Dużo drobnych zmian ma ten silnik.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez nemi » 24 lip 2018, 09:46

Bo_Lo napisał(a):Niedługo wszystko wróci do normy

Mam nadzieję, bo sprawny Diesel naprawdę nie śmierdzi i nie kopci ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 24 lip 2018, 09:55

Bimbak napisał(a):Ej no sorry ale przynajmniej w dwóch miejscach czytałem, że ten automat pozwala dobić do odciny i biegu nie zmieni.

To nie jest taki duży problem jak niezamierzona redukcja i to w debilnych momentach – jak ma się 4500rpm na 3 (mowa o ND i trybie MT) to przy dociśnięciu redukuje na 2 po to żeby wjechać w zakres obrotów przy którym ma zadyszkę i by od razu wrzucić 3. Efektem tego jest to, że przez sekundę w ogóle się nie przyśpiesza tylko słyszy wycie silnika :| Po tej akcji postanowiłem zakończyć jazdę próbną bo nie miało to już żadnego sensu. Bez ściemy ale CVT robi lepszą robotę w takich momentach.
Ostatnio edytowano 24 lip 2018, 09:56 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xenocyd » 24 lip 2018, 09:56

brii napisał(a):Są w NC/ND jakieś łatwe opcje wymiany zacisków na dwutłoczkowe?


nie, tylko 4 i 6 tłoczków od Wilwooda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park