Czateria... 2021
Ja mam już 3 komplet wielosezonowe, ale jak pisałem wcześniej, do 2 pełnych sezonów jakoś dawały radę, potem to już serio, tylko na suchym. Najgorsze jakie miałem to Pirelli Scorpion Verse All Sesson na Jeepie. To nie dawało rady w ogóle. Bridgestone A005 Evo2 solidna, dawała radę w tylnonapędowym jaguarze, ale w 3 zima to już słabo było, delikatne wzniesienia ośnieżone i ledwo wjeżdżał. Kontrola trakcji non stop pracowała już. W trasach znacznie wolniej niż np., Focusme na zimówkach.
..::Born To Rise Hell::..
MrShaleck napisał(a):Zafira A i B na Dębica navigator 3 – tu i lato i zima, osobiście uważam że w tej cenie co są ciężko o lepsza oponę. Zaskakująco cicha, bardzo spoko dawała sobie radę zimą i latem. Kilka znajomych osób kupiło też te Navigator 3 po mnie i byli bardzo zadowoleni. Na plus też brak problemów z wyważeniem (krzywa opona), co obecnie przy takim na przykład Nokianie czy Michelinie nie jest wcale oczywiste
Ogólnie ja też jestem zadowolony, drugi sezon zimowy na nich i nie narzekam plusem w moim przypadku jest wzmacniana ścianka boczna (wersja XL) a to robi sporą różnicę przy załadunku bo opona nie pracuje na boki w zakrętach przy obciążeniu. Jest cicha nawet latem i nie ścierają się zbyt szybko lamelki, zobaczymy jaki będzie ich stan po dwóch pełnych latach ale myślę że już przód będzie miał dość i zrobię zmianę.
Pajko napisał(a):Nie oszukujmy się – nie było by im czego zostawić![]()
Tak teraz od kilku lat przesiadłem się na V8 w amerykańcach i obecnie śmigam takim o to dziadkiem .
Ja też pamiętam to GE,
Caprice – [tiiit] krążownik. (chyba że to roadmaster)
Stała pod ścianą prężąc kakao
nemi napisał(a):Tez mam Navigatory + GY Vector (prawie ten sam bieznik). Bardzo dobrze sie smiga.
Duża różnica między tymi oponami?
nemi napisał(a):Nie umiem powiedzieć.
GY ma więcej lamelek takich zygzakowatych, Dębica mniej i są proste. W jeździe zwyczajnej trudno porównać, na pewno lepsze niż nokian.
Czyli różnica pewnie będzie w skrajnych sytuacjach a nie przy normalnej jeździe, zawsze się zastanawiałem czy warto dopłacić do nich tą różnicę.
Dębica z tego co kojarzę jest w koncernie GY. Presto UHP 2 to prawie taki sam bieżnik jak któryś GY sprzed 5-6 lat
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Zdaje sobie sprawę że to ten sam koncern i że konstrukcja jest podobna ale czy na tyle inna jest ona w użytkowaniu (GY) że warto do niej dopłacić względem Dębicy. Obecnie (w moim rozmiarze 205/60 R16) komplet Dębica Navigator 3 kosztuje ponad 1400zł, a GoodYear Vector 4Seasons gen3 ponad 2100zł (wersja wzmocniona nawet ponad 2300zł). Czy goodYear odda w trakcji te 700zł różnicy czy nie?
Ja bym kupił Dębicę do jazdy wokół komina. A sam bieżnik jest z odległości 1 m identyczny
.
Nie kupię już Kleberów – mam zimowe i są głośne, spala też znacząco więcej paliwa. Co ciekawe w testach były cichsze niż premium w tym samym rozmiarze. Może trafiłem na jakieś feralne.
Myślałem o zmianie na inne, ale 4k mi szkoda, a te mają z 10k przebiegu
Nie kupię już Kleberów – mam zimowe i są głośne, spala też znacząco więcej paliwa. Co ciekawe w testach były cichsze niż premium w tym samym rozmiarze. Może trafiłem na jakieś feralne.
Myślałem o zmianie na inne, ale 4k mi szkoda, a te mają z 10k przebiegu
Neonixos666 napisał(a):Czy goodYear odda w trakcji te 700zł różnicy czy nie?
Zdecydowanie nie warto dokładać
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
loockas napisał(a):Ja wziąłem crossclimate 2 do Ioniqa i szczerze mówiąc mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o śnieg. Zimówka to na pewno nie jest. Zobaczymy jak latem, a potem jak z ogólną trwałością.
Z tymi Crossclimate jest chyba coś nie tak.
Ja od kilku lat już śmigam na wielosezonach i to budżetowych – zero problemów, łącznie z wyjazdem w góry w kopny śnieg(ale jak były nowe więc miały sporo mięsa)
Do tej pory Nexeny (jedynie zauważyłem że na mokrym przy starcie dość łatwo buksują) a ostatnio do Mazdy 5 kupiłem Klebery i nie widzę wad.
Za to ziomek z pracy kupił te Micheliny CrossClimaty i dramat.
Zwykły civic ufo 1.8 , na rondzie przy dynamicznej jeżdzie jak nie pupą rzuci to przodem płuży, jest załamany jakością prowadzenia. W dodatku dwie sztuki po niecałym roku popękały od środka jakby je ktoś nożem ponacinał.
Kupowane na oponeo.
Brat w dwóch autach śmiga na Goodrige all season i nie narzeka.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a): W dodatku dwie sztuki po niecałym roku popękały od środka jakby je ktoś nożem ponacinał.
O to chodzi? Ciężko w badziewiu pokonać moje poprzednie Hankooki.
Hehe, dostałem info ze sklepu że Micheliny będą u nich dopiero pod koniec przyszłego tygodnia...
I tak poczytałem ... i zmieniłem jednak na Continental Vanco Camper
Letnie. Cena praktycznie ta sama, a skoro w zimę i tak nie zamierzam jeździć....
Nemi, temat problemu z dostępnością części to mit.
Przetestowałem na przykładzie Voyagera (wszystko od ręki), kwestia szukania w odpowiednich miejscach.
Jest w PL kilka sklepów wyspecjalizowanych w amerykańcach i oni mają w zasadzie wszystko.
Przecież to śmieszne Aerio które mam, w katalogach w sklepach jeśli już występuje (oczywiście jako Liana) w wersji z silnikiem 2.3 to po wejściu w szczegóły znajdziesz tam zwykle filtr powietrza i oleju
A wchodzisz sobie na stronę https://suzukisubaruparts.worldoemparts.com/ , wklepujesz VIN i masz auto jak na tacy. Łącznzie z numerami części któe wystarczy wpisać w googla i masz wszystko.
No, jak potrzebowałem chłodnicę (a jest specyficzna bo ma też wejście i wyjście na przewody olejowe ze skrzyni do jej chłodzenia), to okazało się że muszę czekać 3 dni. Tyle zajęło zamówienie na amazonie z dostawą pod drzwi (zamówione w sobotę po południu u nas, w środę rano kurier UPS stał pod drzwiami.
Co do wielosezonów, to jako że 2 moje auta robią rocznie łącznie jakieś 130kkm się wypowiem.
GY 4S to opony genialne. I długo wytrzymują. Naprawdę warto
Nokiany to żart. Znikają w oczach i jedna po 30kkm wybuliła się na bieżniku na 1/4 obwodu. Pech? Może. Ale nigdy więcej.
Tracmax S130. W Pandzie są ok ale do cięższych aut się nie sprawdzają na śniegu.
Czołem Pajko!
I tak poczytałem ... i zmieniłem jednak na Continental Vanco Camper
Letnie. Cena praktycznie ta sama, a skoro w zimę i tak nie zamierzam jeździć....
Nemi, temat problemu z dostępnością części to mit.
Przetestowałem na przykładzie Voyagera (wszystko od ręki), kwestia szukania w odpowiednich miejscach.
Jest w PL kilka sklepów wyspecjalizowanych w amerykańcach i oni mają w zasadzie wszystko.
Przecież to śmieszne Aerio które mam, w katalogach w sklepach jeśli już występuje (oczywiście jako Liana) w wersji z silnikiem 2.3 to po wejściu w szczegóły znajdziesz tam zwykle filtr powietrza i oleju

A wchodzisz sobie na stronę https://suzukisubaruparts.worldoemparts.com/ , wklepujesz VIN i masz auto jak na tacy. Łącznzie z numerami części któe wystarczy wpisać w googla i masz wszystko.
No, jak potrzebowałem chłodnicę (a jest specyficzna bo ma też wejście i wyjście na przewody olejowe ze skrzyni do jej chłodzenia), to okazało się że muszę czekać 3 dni. Tyle zajęło zamówienie na amazonie z dostawą pod drzwi (zamówione w sobotę po południu u nas, w środę rano kurier UPS stał pod drzwiami.
Co do wielosezonów, to jako że 2 moje auta robią rocznie łącznie jakieś 130kkm się wypowiem.
GY 4S to opony genialne. I długo wytrzymują. Naprawdę warto
Nokiany to żart. Znikają w oczach i jedna po 30kkm wybuliła się na bieżniku na 1/4 obwodu. Pech? Może. Ale nigdy więcej.
Tracmax S130. W Pandzie są ok ale do cięższych aut się nie sprawdzają na śniegu.
Czołem Pajko!
nemi napisał(a):Może trafiłem na jakieś feralne
Ja też na takie kiedyś trafiłem i je nawet reklamowałem z tego powodu – przyjęli i oddali kase. To był Kleber Krisalp HP3.
Bo_Lo napisał(a):Z tymi Crossclimate jest chyba coś nie tak.
Nie wiem. Wziąłem je z powodu licznych pozytywnych opinii i bardzo dobrych rezultatów na tyrereviews.com – To były chyba pierwsze w moim życiu opony które tak dokładnie prześwietliłem przed zakupem
Pozostanie tylko kwestia trwałości. Jak pociągną 3-4 lata to będzie super. Jak po 2 latach będzie śmietnik, to raczej nie powtórzę zakupu i wracam do dwóch kompletów.
Jak mnie będzie stać za 2,5 roku bo na tyle przewiduje jeszcze użytkować obecne opony to kupię te GY 4season i będę miał porównanie czy warto było wejść w opony premium czy budżetowa Dębica nie odbiega.
Nokiany odkąd są Made In Russia czyli WR D3 (?) i na pewno WR D4 to odpadający bieżnik, krzywe i znikają w oczach. Mi osobiście kilka lat temu WR D3 tak znikały i się rozpadał bieżnik, że ciężko było w to uwierzyć...
Natomiast Michelin Alpin 5 miałem tak krzywe, że E39 zimą jeździć się nie dało.
Dębica letnia (UHP2) i wielosezon pozytywnie zaskakuje w ostatnich latach.
Natomiast Michelin Alpin 5 miałem tak krzywe, że E39 zimą jeździć się nie dało.
Dębica letnia (UHP2) i wielosezon pozytywnie zaskakuje w ostatnich latach.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mnie bardzo rozczarowały Hankook Kinergy 4S H740 (nie mylić z H750 bo to zupełnie inna konstrukcja) te ze zdjęcia co wrzuciłem rozpadały się w oczach i nie przejechały zakładanego dystansu, po prostu odpadały płatami. Zimowe opony na których kupiłem Renatę też się tak zachowywały lałem ale te były już stare chyba Dunlop.
Neonixos666 napisał(a):Mnie bardzo rozczarowały Hankook Kinergy 4S H740 (nie mylić z H750 bo to zupełnie inna konstrukcja) te ze zdjęcia co wrzuciłem rozpadały się w oczach i nie przejechały zakładanego dystansu, po prostu odpadały płatami. Zimowe opony na których kupiłem Renatę też się tak zachowywały lałem ale te były już stare chyba Dunlop.
renówki mają tendencję do "rwania" biezników- kiedyś chyba o tym wspominaliśmy tu w temacie, ale kto wie, może wina leży też w oponach..
U mnie nokiany WDR3 też powierzchownie pękają (made in finland) – mają już 7lat; chyba za rok będę kupował też zimówki. Raczej wejdę w goodyeary, bo letnie są ok – podobają mi się.
Na pewno nie zaufam już bridgestonom..
Nie kupię już Kleberów – mam zimowe i są głośne
miałem też no i wnioski są podobne.
Zdecydowanie zbyt głośne.
Ostatnio edytowano 5 lut 2024, 18:02 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości