Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Krzemol » 17 sie 2023, 10:02

Tak jakbym ja tego w Swifcie nie robił ;). Ale tam chyba mostkowałem złącze ale mrugało mi już na desce, nie musiałem diody podłączać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Bimbak » 17 sie 2023, 10:04

Krzemol napisał(a):Najpierw trzeba mieć OBD. To przedlift, zwykle złącze diagnostyczne pod maską. Ale widziałem na YT że strugają jakieś ledy i "wymrugują" sobie błędy więc ewentualnie tak spróbuję.

Myślałem, że tam już obd2 będzie. Benzynki po chyba 1995 już powinny mieć wszystkie.

Generalnie z tego co piszesz to auto zapewne przelewa.
Może być czujnik temperatury, lub sonda. Podciśnienia jak lecą to spalanie nie rośnie, ale też może nie będzie chciał jechać, albo się będzie dusić jak dodajesz gazu. Ogólnie chodzi fatalnie.

Jak w upały jest gorzej to pewnie czujnik temperatury i auto mimo, że jest ciepłe próbuje jechać jak zimne. Na zimnym chodzi dobrze?

Nie wiem jak NB reaguje na problemy z TPSem
Ostatnio edytowano 17 sie 2023, 10:21 przez Bimbak, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez motomike6 » 17 sie 2023, 10:21

W Pogorzelicy swojsko, pogoda jest ale ja średnio korzystam bo po przyjeździe mnie tak połamało ze z łóżka wstać nie mogłem i wyłem do księżyca z bólu.
Mój dzienny grafik to wizyta w przychodni na zastrzyki a później zabiegi rehabilitacyjne. LOL
Mieliśmy później na chwile do rodziców i dalej na Chorwację ale ta ostatnia opcja odpadła :(
Michał nie wrzucaj zdjęć bo jestem zazdrosny :P
Wakacje marzeń ale cóż ważne ze reszta ma fun.
Małżonka była strasznie wkurzona ze jak by wiedziała to by sama swoim przyjechała ale po zrobieniu ponad 1000km i codziennej jeździe mówi ze wielkość jej odpowiada i dobrze się jej prowadzi ;)
Kolejny urlop jakiś Ciechocinek czy Repty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez nemi » 17 sie 2023, 10:36

Boisko, ulica, trybuny... Ciekawie :)
Załączniki
20230817_103831.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez motomike6 » 17 sie 2023, 11:13

nemi napisał(a):Boisko, ulica, trybuny... Ciekawie :)
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Krzemol » 17 sie 2023, 14:05

Bimbak napisał(a):Na zimnym chodzi dobrze?

Na zimnym czasami przy przyspieszaniu mam dziwne odczucia porównywalne do tego jakby nagle w ryj wiatrem dostać. Przyspiesza, chwilę słabiej i znowu normalnie. Ciężko mi to sensowniej określić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2023, 20:50

egr się zawiesza <lol>

Dopisano 17 sie 2023 19:55:

dziś dziada czyściłem, uwaliłem się jak górnik, węgla sporo tam było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marek » 17 sie 2023, 23:01

Bimbak napisał(a):Benzynki po chyba 1995 już powinny mieć wszystkie


w USA wg wiki od 1996, w EU od 2001 (diesel 2003)

Dopisano Cz sie 17, 2023 23:03:11:

Krzemol napisał(a):
Bimbak napisał(a):Na zimnym chodzi dobrze?

Na zimnym czasami przy przyspieszaniu mam dziwne odczucia porównywalne do tego jakby nagle w ryj wiatrem dostać. Przyspiesza, chwilę słabiej i znowu normalnie. Ciężko mi to sensowniej określić :D


pamiętam, że w MX-3 V6 takie objawy dawała padająca cewka zapłonowa, ale jakie kody wymrugiwało wtedy to nie pamiętam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nemi » 17 sie 2023, 23:16

To była ta pod plastikowym kiblem ;)

A właściciel tej na pierwszym planie popełnił samobójstwo, pewnie już mało kto pamięta.
Załączniki
DSCN3848.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2023, 23:22

pamiętam mruganie kodowe po zwarciu, kontrolka świec dawała sygnały ale jak ktoś źle to zrobił to wywalało bezpiecznik w kabinie <lol>. Losie jak sobie przypomnę że robiłem podkładki pod wtryskiwaczami dla gościa pod blokiem w Mrągowie to... potem jeszcze ustawiałem mu luzy zaworowe, podkładki po przelewami... Dziś mam nowoczesne auto ale i tak ręce po łokcie ujeb... Musze kupić klucz i go przerobić do odkręcenia sondy. Dziś Ducato dostał nową szybę, eh w Renacie zepsuł się czujnik optyczny w drzwiach i nie mogę otwierać prze HF, zaś drzwi do rozebranie i podmianka modułu, dobrze że to z tyłu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marek » 18 sie 2023, 00:42

nemi napisał(a):To była ta pod plastikowym kiblem ;)

A właściciel tej na pierwszym planie popełnił samobójstwo, pewnie już mało kto pamięta.


gdzie to było ? na pewno tam bylem ? <co?>

a kto to był od tej na pierwszym planie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nemi » 18 sie 2023, 07:23

A to nie Ty?

A ten z pierwszego planu to mx_3_ck.

To było 18 lat temu, możesz nie pamiętać, bo jesteś chyba starszy niż ja ;)
Załączniki
DSCN3886.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Krzemol » 18 sie 2023, 07:30

marek napisał(a):pamiętam, że w MX-3 V6 takie objawy dawała padająca cewka zapłonowa, ale jakie kody wymrugiwało wtedy to nie pamiętam

Podobno to że cewki w MX5 padną jest pewne jak śmierć i podatki więc też o tym pomyślałem. Podobno z jakieś od 323F pasuje (Ori tylko używki), muszę poczytać dokładniej.

Edit. Mam, 250zł. Chyba kupię. Nawet jak nie pomoże to profilaktycznie będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez marek » 18 sie 2023, 10:12

nemi napisał(a):A to nie Ty?

A ten z pierwszego planu to mx_3_ck.

To było 18 lat temu, możesz nie pamiętać, bo jesteś chyba starszy niż ja ;)


To było w Janowcu (czy jakoś tak ;) )
no na fotce ja, ale już chyba nie mam tej koszulki <lol>

Pamiętam jak przez mgłę <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 18 sie 2023, 11:21

Gib napisał(a):@motomike – to jest nowy elektryk, jak mój telefon był nowy też zachwycał działaniem baterii, po roku nie jest tak różowo.

Porównywanie tuk-tuka do Abramsa ;)
W telefonie są akumulatory li-po, w samochodach NMC, NCA albo LFP – zupełnie inna trwałość. Zalecany zakres napięć dla li-po i NMC/NCA to 4,2V – 2,5V. W telefonach producenci jadą na 4,35V-2,5V żeby kosztem trwałości odrobinę więcej pojemności wycisnąć (coraz częściej można znaleźć ustawienie ładowania do 85% co odpowiada 4,2V i znacznie podciąga żywotność ale nie do poziomu takiego jak w BEV). W samochodach normą jest zakres 4,1V – 3,0V czyli zupełnie inny a do tego akumulator jest fizycznie większy niż pojemność oddana do użytkowania. Zwykle bufor wynosi 5 – 10%, co skutecznie opóźnia starzenie akumulatora. Mam dwa elektryki, w tym jeden z malutkim akumulatorem 18kWh ładowanym co drugi dzień – samochód ma już prawie 7 lat i pojemność akumulatora jest książkowa.
Inna sprawa, że akumulator w tej samej technologii mam w hybrydzie, gdzie codziennie robi on kilka cykli a przy dłuższych wyjazdach kilkadziesiąt czyli ma za sobą już spokojnie 10 000 cykli do tego w dużo gorszych warunkach niż w elektryku – obciążenia na poziome 20x pojemność się zdarzają a ładowanie w 5 minut to norma. Póki co nie ma efektu "baterii z telefonu" a też 7 lat na karku to ma ;) Inna sprawa, że egzemplarze mające po 11 lat i znacznie większe przebiegi też problemów nie mają.
Można być spokojnym o akumulatory trakcyjne w samochodach bo mają znacznie lżejsze życie niż te w hybrydach.

@motomike6 – gratuluję zakupu świetnej fury i życzę udanej eksploatacji :) Będę wypatrywał Y na blachach z zachodu ;)
Co jak co ale jeśli przy Twojej eksploatacji okaże się, że kabla od gniazdka styka i da się tym podróżować to oznacza tylko tyle, że wszelkie problemy z zasięgiem to tylko stan umysłu ;)
Pytanie – bo już trochę ten samochód użytkujesz – da się przyzwyczaić do braku przycisków i komfortowo obsługiwać ten samochód z ekranu? Mnie przy krótkich przejażdżkach to najbardziej zniechęcało ale przy tak krótkim obcowaniu jakie miałem trudno się przyzwyczaić.

marek napisał(a):pamiętam, że w MX-3 V6 takie objawy dawała padająca cewka zapłonowa, ale jakie kody wymrugiwało wtedy to nie pamiętam :P

Przy cewce nie mrugało wcale jeśli tylko trochę świrowała – niestety diagnostyka elektroniczna była w tamtych czasach szczątkowa w temacie okolic silnika...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 18 sie 2023, 11:37

brii napisał(a):niestety diagnostyka elektroniczna była w tamtych czasach szczątkowa w temacie okolic silnika...


tylko wtedy było 5 czujników w silniku, a dziś 50 ;), więc prawdopodobieństwo unieruchomienia z powodu awarii czujnika (lub odczytu poza przewidzianym zakresem) było niższe ;) Mi w Mercedesie wyłączyło silnik jak pojawiły się wypadające zapłony. A kiedyś po prostu silnik nierówno by chodził, ale byś jechał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 18 sie 2023, 11:41

marek napisał(a):ylko wtedy było 5 czujników w silniku, a dziś 50

No wiadomo, wtedy to dopiero raczkowało.

Zależy od podejścia producenta – w Oplu jak przestał działać czujnik położenia wałka rozrządu to też koniec jazdy – jak w Sedesie ale w Renaulcie tylko żółta kontrolka i trochę przycięcia mocy ;)
Z tego co słyszałem to Mazdy i Lexusy dosyć pobłażliwie traktują wypadające zapłony.

Może stąd opinia o problemach z elektryką w Reno bo kontrolka się pali a jechać się da – czyli dla normalnych ludzi fałszywy alarm – nie to co w germańskich pojazdach gdzie usterka = stop :P ;)
Potem ludzie jadący Reno ignorują czerwoną kontrolkę stop (bo pewnie też fałszywy alarm) i poważna usterka gotowa (bo nawet przy czerwonej niekiedy pozwala kontynuować jazdę).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez motomike6 » 18 sie 2023, 14:30

Dzięki brii, szczerze jakoś mi to nie przeszkadza. Wsiadasz i jedziesz, po wstępnej konfiguracji profilu kierowcy i zapisaniu ustawień za bardzo nie trzeba tam grzebać a ustawienia klimy czy zmianę źrodła muzyki robisz z głównego. Dojechać dało rade i jakoś dalej jeździmy. W sumie widziałem tutaj już kilka EV na tablicach SK, SZY czy RZ wiec można ;)
Od pon będziemy na miejscu przez dwa tyg więc można się złapać na jakiś test drive.
Największe zaskoczenie to pojemność, małżonka była zdziwiona ze to co normalnie do Audi trzeba było ładować już nad rolete tu wszystko weszło pod i jeszcze miejsca zostało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez nemi » 18 sie 2023, 18:32

Przejechałem dziś kawałek Macedonii i Serbii. To jest jednak inny świat, daleko za nami. Przede wszystkim strasznie brudasy, śmieci wyrzucają przez okna samochodów, albo po prostu na trawę, 5-8 m od śmietnika.

Na drodze bez elementarnej kultury, omijają korek chodnikiem, jadą i wyprzedzają poboczem, odwalają dziwne manewry.

Zdziwiło mnie ile tu Niemców i Austriaków, którzy jednocześnie głupieją na autostradzie. Na parkingu przy stacji jednak widać jacy to Niemcy. Turcy, Bułgarzy itp. – 2,5 metra obwodu w barach, kobiety poubierane w dolcze end gabany, może z lekko krzywym logo, dzieci strasznie grube, nalane twarze.

W Macedonii na mieście poziom higieny w toaletach naprawdę odbiega od zachodnich norm :P

Myślałem, że jest znacznie lepiej już tutaj...

Dopisano 18 sie 2023 19:02:

Tak to wygląda...
Załączniki
20230818_190201.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez motomike6 » 19 sie 2023, 09:47

A tam się czepiasz detali, co kraj to obyczaj i stylowka inna :P

Nasz znajomy który zaliczył już ponad 100 krajów był w naprawdę dziwnych miejscach i widział różne rzeczy. Fajnie się słucha tych jego opowieści a można poczytać w jego książce w której tez mamy swój epizod :)

https://www.radiojura.pl/sto-krajow-przed-40-tka-ksiazka-wreszcie-gotowa-o-podrozach-opowiada-czestochowianin-kuba-bociaga.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park