Czateria... 2021
Skąd brałeś info że HDi to kiepskie silniki. Moim zdaniem jedne z najlepszych. Jedynie zbiorniki adblue mogły pękać ale i na to jest sposób tani i dobry. Ewentualnie skontrolować lub wymienić pasek od pompy oleju i dzida.
W pracy mamy ctaftera w dieslu ok 160 przebiegu i klepie jak wściekły, chyba wtryski siadają i pije olej jak wściekły. Drugi crafter z kolei choinka na desce i połowę funkcji nie działa;) za to kolega kupił paseratti 4m 2.0tsi 280 koni i fajnie się odpycha. Ale pali sporo.. oszczędnie tylko do 100kmh
W pracy mamy ctaftera w dieslu ok 160 przebiegu i klepie jak wściekły, chyba wtryski siadają i pije olej jak wściekły. Drugi crafter z kolei choinka na desce i połowę funkcji nie działa;) za to kolega kupił paseratti 4m 2.0tsi 280 koni i fajnie się odpycha. Ale pali sporo.. oszczędnie tylko do 100kmh
1.5 HDi to nie to samo co 1.6 HDi. Tam jest wąski łancuch rozrządu i te silniki nierzadko mają dośc poważne awarie przy przebiegach 50-60 tyś nawet. Niby można zakupić nowa osłone i nowy komplet ale wymieniać rozrząd w nowym aucie, nie bardzo.
Problmeów jest sporo im dłuzej szukam tym zdecydowanie wiecej opinii negatywnych.
Moje przebiegi powinny siegać spokojnie 50 tyś rocznie, wieć dość szybko mogę doczekać problemu z tym motorem. Odpuszczam.
Dopisano sobota, 3 cze 2023, 16:03:
Zdrówko
szybko pomalowałem.dwie sciany to i czas na spacerek się trafił:)
Problmeów jest sporo im dłuzej szukam tym zdecydowanie wiecej opinii negatywnych.
Moje przebiegi powinny siegać spokojnie 50 tyś rocznie, wieć dość szybko mogę doczekać problemu z tym motorem. Odpuszczam.
Dopisano sobota, 3 cze 2023, 16:03:
Zdrówko
..::Born To Rise Hell::..
Ech te rozrządy, kiedyś kwestia wymiany paska i paru gratów co 100 tyś i nie było problemu dziś straszna awaryjność tego elementu i słono zapłacić trzeba za wymianę, zdejmowanie skrzyni w niektórych przypadkach wieńczy tą paranoję.
To jest hardkorowe.
Albo wstawią pasek rozrządu do oleju.......jakoś nikt nie wpadł na to aby sprawdzić czy olej nie przyśpieszy jego degradacji, a pasek nie zacznie się łuszczyć i zatykać smoka.
Jakiś chory pomysł na redukcję masy, wstawmy łańcuch rozrządu z roweru.......
Jest tyle innych miejsc gdzie można w kontrolowany sposób [tiiit] auto aby być zmuszonym do wyspecjalizowanych serwisów , to wybrali silniki żeby narażać się na pozwy itp.
Albo wstawią pasek rozrządu do oleju.......jakoś nikt nie wpadł na to aby sprawdzić czy olej nie przyśpieszy jego degradacji, a pasek nie zacznie się łuszczyć i zatykać smoka.
Jakiś chory pomysł na redukcję masy, wstawmy łańcuch rozrządu z roweru.......
Jest tyle innych miejsc gdzie można w kontrolowany sposób [tiiit] auto aby być zmuszonym do wyspecjalizowanych serwisów , to wybrali silniki żeby narażać się na pozwy itp.
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB napisał(a):To jest hardkorowe.
Albo wstawią pasek rozrządu do oleju.......jakoś nikt nie wpadł na to aby sprawdzić czy olej nie przyśpieszy jego degradacji, a pasek nie zacznie się łuszczyć i zatykać smoka.
Jakiś chory pomysł na redukcję masy, wstawmy łańcuch rozrządu z roweru.......
Jest tyle innych miejsc gdzie można w kontrolowany sposób [tiiit] auto aby być zmuszonym do wyspecjalizowanych serwisów , to wybrali silniki żeby narażać się na pozwy itp.
No ja mam taki od komarka

Jeszcze lepsze są pompy oleju o zmiennym wydatku sterowane elektronicznie zaworem, wystarczy że coś nie zadziała w zaworze np w Audi tak jest i silnik pomału lecz efektywnie się zaciera, możemy chuchać dmuchać i pod kocem trzymać a i tak korba wyjdzie bokiem

Ja żeby spać spokojnie to wymieniłem taki zestaw a w sumie jak bym teraz robił to doszła by też pokrywa rozrządu.
Dziś w Bielsku parada maluchów z okazji 50 rocznicy powstania ich produkcji. Przepiękne były egzemplarze i nawet modernistyczny elektryk był (jest na YouTube).
Przypadkowo oglądałem dziś na również YouTube porównanie łańcucha rozrządu i zębatki rozrządu jakiegoś bmw w miarę dzisiejszego i rozrządu z merca beczki. Przepaść solidnosciowa.
Jak bym był na miejscu johny'ego to szukał bym jakiegoś czegoś na gwarancji ( z tanimi przeglądami) lub kilkulatka ze sprawdzona konstrukcja. Jakiś Auris hybryda lub 1.2 bo dobre opinie zbierają. Lub psa 1.6, 2.0 ON. honda 1.5 turbo też się ma dobrze. Może ionic taki jak ma loockas, ponoć dość pancerny i stara szkoła.
Przypadkowo oglądałem dziś na również YouTube porównanie łańcucha rozrządu i zębatki rozrządu jakiegoś bmw w miarę dzisiejszego i rozrządu z merca beczki. Przepaść solidnosciowa.
Jak bym był na miejscu johny'ego to szukał bym jakiegoś czegoś na gwarancji ( z tanimi przeglądami) lub kilkulatka ze sprawdzona konstrukcja. Jakiś Auris hybryda lub 1.2 bo dobre opinie zbierają. Lub psa 1.6, 2.0 ON. honda 1.5 turbo też się ma dobrze. Może ionic taki jak ma loockas, ponoć dość pancerny i stara szkoła.
Dominator napisał(a):Przypadkowo oglądałem dziś na również YouTube porównanie łańcucha rozrządu i zębatki rozrządu jakiegoś bmw w miarę dzisiejszego i rozrządu z merca beczki. Przepaść solidnosciowa.
Tam był po prostu podwójny łańcuch, najgorsze rozwiązania to te z płytko osadzonym łańcuchem na kołach np w niektórych TSI miały one być cichsze ale tam wystarczy małe rozciągnięcie i łańcuch dość szybko przeskakuje.
U mnie oba łańcuchy w beemkach dobijają do 400kkm i ich nie słychać, ale to staruszki 
Na pewno wymiana oleju co 30k nie pomagają współczesnym łańcuchom.
Na pewno wymiana oleju co 30k nie pomagają współczesnym łańcuchom.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
W starych samochodach ludzie też wymieniali olej nie zawsze w interwale raz na rok czy 10 tyś i jakoś mimo wszystko te auta przekręcały kila razy po 100 tyś km. Teraz 50-60 tyś i auto może wymagać remontu.
Teraz już jeśli chcesz mieć spokoj, kupujesz auto na pasku a nie na łancuchu, grunt by nie był to pasek w oleju. zmiana o 180 stopni. Rozrząd na łancuchu nie ejst już plusem danego silnika.
Teraz już jeśli chcesz mieć spokoj, kupujesz auto na pasku a nie na łancuchu, grunt by nie był to pasek w oleju. zmiana o 180 stopni. Rozrząd na łancuchu nie ejst już plusem danego silnika.
..::Born To Rise Hell::..
Tak, ale ja nie mówię, że to jest przyczyna. Kijowa jakość rozrządów to fakt, a wymiana oleju w długich interwałach tylko pogarsza sprawę.
Apropos pasków w oleju – kumplowi się pasek roztopił w Amaroku 2.0 BiTDi przy jakimś śmiesznym przebiegu, zapchał pompę olejową i silnik do remontu
Apropos pasków w oleju – kumplowi się pasek roztopił w Amaroku 2.0 BiTDi przy jakimś śmiesznym przebiegu, zapchał pompę olejową i silnik do remontu
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Najlepsze że producenci olewają ludzi i nie biorą tego na klatę licząc że ludziom nie będzie chciało się sądzić, przynajmniej w Europie, w stanach jednak większe mają obawy odnośnie pozwów.
Kurcze, ale dziś pogoda była.
Spaliłem się całkowicie
I do jazdy też całkiem spoko – zrobiłem trasę Krasnystaw-Warszawa, na początku S17 kliknąłem tempomat na 126 km/h, parę razy trochę szybciej jechałem, żeby nie blokować lewego (ale nie więcej niż 140) i spalanie 5,2. Jak oni to zrobili, że taka locha tyle pali, to nie wiem.
Ale pewnie tak jak mówicie kiedyś mnie dopadnie jakaś oszczędność materiałowa... Cóż jednak zrobić.
Spaliłem się całkowicie

I do jazdy też całkiem spoko – zrobiłem trasę Krasnystaw-Warszawa, na początku S17 kliknąłem tempomat na 126 km/h, parę razy trochę szybciej jechałem, żeby nie blokować lewego (ale nie więcej niż 140) i spalanie 5,2. Jak oni to zrobili, że taka locha tyle pali, to nie wiem.
Ale pewnie tak jak mówicie kiedyś mnie dopadnie jakaś oszczędność materiałowa... Cóż jednak zrobić.
Eh po zrobieniu klocków czuje że jest potencjał na jeszcze niższe spalanie
Pod wiatr z rodziną 4,0 do Olsztyna pupy nie urywa, nemi pewnie jak bym jechał z taką prędkością to podobne wartości spalania bym miał jadąc na S17 na tempomacie 110 a czasem szybciej mam średnią z całej trasy 4,4. Dziwne jest jednak to że czy jadę tylko z rodziną czy załadowany z teściami i bagażami po dach to spala podobnie.

Pod wiatr z rodziną 4,0 do Olsztyna pupy nie urywa, nemi pewnie jak bym jechał z taką prędkością to podobne wartości spalania bym miał jadąc na S17 na tempomacie 110 a czasem szybciej mam średnią z całej trasy 4,4. Dziwne jest jednak to że czy jadę tylko z rodziną czy załadowany z teściami i bagażami po dach to spala podobnie.
Chrześniak jeszcze nie ma prawka a już mandat dostał, 50 zł za jazdę rowerem po pasach, nieoznakowane BMW go capnęło i ukarało przestępcę na rowerze. [cenzura] on ma 17 lat, widać jakie mają ciśnienie, zamiast pouczyć i postraszyć to najlepiej walnąć 50zł
Młody jechał na korki i nie mówię że zrobił dobrze jadąc rowerem przez pasy sam nie pochwalam ale od razu karać mandatem, nic dziwnego że takie uprzedzenie potem mają ludzie jak na 50zł się połaszczyli, smutne to jest trochę... 
Neonixos666 napisał(a): ale od razu karać mandatem, ni
mogli co jeszcze alkomatem potraktować i w fałszywy wynik wrobic..
Od kiedy pamiętam zawsze czekali w krzajach albo za budynkiem wystawiając tylko fotoradar zza liści.
Mendy jedne..
Zero profilaktyki... 100% nastawienia na zysk..
wpadł do nas kierownik z kurtuazyjna wizytą (chyba trzeci raz przez 2,5 roku).
Z rozkazu najjasniej nam panujacemu zdemontowano dach "kanciapy" w której urzędujemy na hali produkcyjnej..
Zimą na hali jest około 13stC gdy nie ma produkcji, bo są oszczędności..
My wówczas robimy przeglądy maszyn... gdy robiliśmy to do tej pory to w tej kanciapie farelki ustawione na max podnosily temperaturę do 17stC w trzy godziny, ale był dach..
Za komuny lepiej traktowano robola..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości