Czateria... 2021
Skoro na forum Mazdy mowa o Saabie to fajna propozycja.
https://www.olx.pl/oferta/340-km-prawie ... a;promoted
https://www.olx.pl/oferta/340-km-prawie ... a;promoted
Czarne NB Sportive pod Zurichem ładuje się na lawetę
Można śmiało dać mi bana na czaterie![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dopisano 19 kwi 2018 16:35:
Ależ ja to uturbię w zimie


Można śmiało dać mi bana na czaterie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dopisano 19 kwi 2018 16:35:
Ależ ja to uturbię w zimie




loockas napisał(a):Szybki jesteś
Nie było się co zastanawiać.. Przy takim kursie franka i zdolnościach mojego blacharza raczej mnie ta zabawa wyjdzie dychę na gotowo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
No i akurat znajomy handlarz był na miejscu z miejscem na lawecie

Nie no wcale
Tylko trochę korozji do ogarnięcia. Ale podłużnice całe 
Dopisano 19 kwi 2018 17:06:
Za to jak w Ułężu uczyłem jeździć taką dziewczynę co jeździła NC 2.0 to poszło nam na tą naukę 4 litry oleju
ah te mazdy 
Dopisano 19 kwi 2018 17:06:
Za to jak w Ułężu uczyłem jeździć taką dziewczynę co jeździła NC 2.0 to poszło nam na tą naukę 4 litry oleju
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Frytki 

loockas napisał(a):Szybki jesteś
Fachowcy od excela. Opel Drive Plan... Czy ja mam omamy, czy to się faktycznie może opłacać?
jak wyszło, ze się opłaca, to gdzieś się pierdolnąłeś
loockas napisał(a):Szybki jesteś
Fachowcy od excela. Opel Drive Plan... Czy ja mam omamy, czy to się faktycznie może opłacać?
Bez wnikania w szczegóły stawiam na omamy.
Jest jakaś przykładowa Astra kombi za 80700 zł.
Opłata wstępna 8070 brutto + 36 * 652 netto. Przez 36 płacisz za auto pi razy oko 37.000 zł nie uwzględniając pewnie szeregu różnych opłat i po 3 latach zostawiasz auto dealerowi, który jeszcze podliczy każdą rysę i wyskoczysz za to z kasy. Wiadomo, że jakieś korzyści podatkowe odniesiesz (50% VAT i cała reszta od dochodu).
Szacunkowo pewnie wyjdzie do zapłaty z 800 zł miesięcznie rozkładając też pierwszą wpłatę na raty hipotetycznie i po trzech latach zostaniesz z niczym
nemi napisał(a):Szacunkowo pewnie wyjdzie do zapłaty z 800 zł miesięcznie rozkładając też pierwszą wpłatę na raty hipotetycznie i po trzech latach zostaniesz z niczym
No i właśnie mniej więcej o tyle ile to przez 3 lata wyniesie jest mniej warta używana Astra. Więc zakładając, że kupujesz takie auto za gotówkę i za 3 lata je sprzedajesz, to jesteś w plecy podobną kwotę.
nemi napisał(a):nie uwzględniając pewnie szeregu różnych opłat i po 3 latach zostawiasz auto dealerowi, który jeszcze podliczy każdą rysę i wyskoczysz za to z kasy.
Pewnie trzeba by się wgryźć w regulamin, bo na 100% coś takiego będzie. Z drugiej strony masz ubezpieczenie... a jak kupisz u nich (za astrę wychodzi 1800 rocznie OC/AC) to niby nie interesują cię zniżki/zwyżki. Inna sprawa, że jeszcze "oszczędzisz" za te 2 przeglądy gwarancyjne
Kiedyś już to widziałem i zlałem, bo wydawało mi się to mega nieopłacalne. Na konferencji kolega podjechał nową astrą z tego programu i jak mi to zaczął wyliczać to albo on się pomylił, albo to faktycznie pi razy oko wychodzi na zero po 3 latach w stosunku do zakupu samodzielnego. Z tym, że tutaj nie wyskakujesz z kasy poza opłata początkową.
Tak czy inaczej nie mają w ofercie nic co by mnie interesowało wiec tylko jako ciekawostkę o to pytam
Człowiek sobie zawsze umie wytłumaczyć różne wydatki i znaleźć uzasadnienie 
Pierwsza rzecz, to naprawdę ciężko utrzymać samochód bez żadnej skazy przez 3 lata i tutaj już widzę potencjalny kłopot
. Druga rzecz, to wszelkie ukryte opłaty. W zasadzie idę o zakład, że to się musi bardziej opłacać Oplowi niż klientowi – pytanie tylko jaka jest opłata za to, możliwe, że jest do przełknięcia po prostu i nie mówię, że bym się nie zdecydował, ale musiałbym mieć wszystkie dane do obliczeń
.
Gdybym wziął Insignię kombi 1.5 165KM, to chcą 110.000 zł
Wychodzi mi, że w 3 lata trzeba zostawić 50800 zł (z oponami, serwisem i ubezpieczeniem) – pytanie jaki jest koszt wykupu na koniec. Trochę kosztuje użytkowanie samochodu... Ciekawe ile wychodzi w przypadku, gdybym poszedł do sklepu z małą walizeczką pieniędzy i jaką wartość by ten samochód miał po tych 3 latach. Już mi się nie chce sprawdzać
Pierwsza rzecz, to naprawdę ciężko utrzymać samochód bez żadnej skazy przez 3 lata i tutaj już widzę potencjalny kłopot

Gdybym wziął Insignię kombi 1.5 165KM, to chcą 110.000 zł
- Kod: Zaznacz cały
rata netto rata brutto podatek 50% VAT rata po odliczeniu 50% VAT po odliczeniu dochodowego koszt całk.
1255 1543.65 288.65 144.325 1399.325 1133.45325 40804.317
11000 13530 2530 1265 12265 9934.65 9934.65
suma 50738.967
Wychodzi mi, że w 3 lata trzeba zostawić 50800 zł (z oponami, serwisem i ubezpieczeniem) – pytanie jaki jest koszt wykupu na koniec. Trochę kosztuje użytkowanie samochodu... Ciekawe ile wychodzi w przypadku, gdybym poszedł do sklepu z małą walizeczką pieniędzy i jaką wartość by ten samochód miał po tych 3 latach. Już mi się nie chce sprawdzać
nemi napisał(a):W zasadzie idę o zakład, że to się musi bardziej opłacać Oplowi niż klientowi
To jest oczywistę. Ja tu widzę haczyk w innym miejscu. Otóż rata się praktycznie nie zmienia czy to dla okresu 2 czy 3 lat. Więc skuszony wizją nowego samochodu już po dwóch latach będę im zostawiał za każdym razem 10% wartości nowego auta. Opel zadowolony, im się nakręca produkcja, a po 2-3 latach sprzedadzą go na pewno lepiej niż ja bym sprzedawał – zwykle auta używane z salonu mają jakąś tam gwarancję i inny pakiet jeszcze można wcisnąć przez co cena też jest inna niż na prywatnych ofertach. Myślę, że finalnie na tym aucie przy dwóch właścicielach zarobią więcej niż przy jednym w klasycznym modelu sprzedaży.
ale taką Insignią to bym pośmigał 
Może jak będę miał chwilę, to przeanalizuję to głębiej i spróbuję porównać do klasycznego zakupu, tylko nie bardzo się znam jak policzyć chociaż z grubsza podatki od samochodu za 110.000 kupionego za gotówkę.
W moim przypadku 3 lata ubezp. + opony to około 10.000 zł, do tego dwa przeglądy to jakieś 2000 zł (strzelam, że tyle wyjdzie po odliczeniu podatków). Czyli przez 3 lata w ich ofercie tego bym nie ponosił po swojej stronie i mógłbym odjąć to od sumy 51000 zł. Robi się 39.000 zł za 3 lata, 13.000 rocznie. Wydaje mi się, że utrata wartości może być wyższa, więc faktycznie może nie jest to takie naciąganie?
Niestety nie umiem policzyć ile kosztuje ten samochód za gotówkę. Jeśli VAT i podatek odliczymy tym samym algorytmem, to samochód kosztuje 81.000 zł + 12.000 zł kosztów = 93.000 zł, a po 3 latach ma wartość X. Dodatkowo przy ewentualnej sprzedaży trzeba zapłacić VAT + dochodowy, czego nie ma po zostawieniu auta u dealera.
Trzeba też brać pod uwagę, że to jest oparte o wibor 3m, więc rata nie musi być stała
Dopisano 19 kwi 2018 18:30:
Czemu mają narzekać? Raczej wszyscy się na to godzą świadomie i płacą jakąś cenę za kupno auta dziś, na który nie mają aktualnie pieniędzy. Pewnie wielokrotnie jest tak, że jakoś to będzie
.
Tak czy inaczej leasing jest całkiem fajny w pozytywnym scenariuszu. W razie problemów, to chyba już lepiej mieć własny samochód
W moim przypadku 3 lata ubezp. + opony to około 10.000 zł, do tego dwa przeglądy to jakieś 2000 zł (strzelam, że tyle wyjdzie po odliczeniu podatków). Czyli przez 3 lata w ich ofercie tego bym nie ponosił po swojej stronie i mógłbym odjąć to od sumy 51000 zł. Robi się 39.000 zł za 3 lata, 13.000 rocznie. Wydaje mi się, że utrata wartości może być wyższa, więc faktycznie może nie jest to takie naciąganie?
Niestety nie umiem policzyć ile kosztuje ten samochód za gotówkę. Jeśli VAT i podatek odliczymy tym samym algorytmem, to samochód kosztuje 81.000 zł + 12.000 zł kosztów = 93.000 zł, a po 3 latach ma wartość X. Dodatkowo przy ewentualnej sprzedaży trzeba zapłacić VAT + dochodowy, czego nie ma po zostawieniu auta u dealera.
Trzeba też brać pod uwagę, że to jest oparte o wibor 3m, więc rata nie musi być stała
Dopisano 19 kwi 2018 18:30:
jacobs napisał(a):Nemi co do warunków to chyba jak każdy leasing z wysokim wykupem... jakoś ludzie to biorą i nie narzekają.
Czemu mają narzekać? Raczej wszyscy się na to godzą świadomie i płacą jakąś cenę za kupno auta dziś, na który nie mają aktualnie pieniędzy. Pewnie wielokrotnie jest tak, że jakoś to będzie
Tak czy inaczej leasing jest całkiem fajny w pozytywnym scenariuszu. W razie problemów, to chyba już lepiej mieć własny samochód
Marek napisał, że opłaca się wtedy przejąć. Ale patrzyłem na jakieś przykładowe dwa ogłoszenia i akurat te oferty były bez sensu. Ludzie robili tak, jakby chcieli odzyskać to, co wpłacili
. Patrzyłem na Kie Sorento, bo akurat kolega ostatnio kupił i znamy prawdziwą cenę do zapłaty oraz wszystkie koszty jego leasingu.
Gdyby to było tak, że ktoś po roku chce wziąć na klatę pełną utratę wartości za ten czas, to rzeczywiście byłaby fajna opcja
Gdyby to było tak, że ktoś po roku chce wziąć na klatę pełną utratę wartości za ten czas, to rzeczywiście byłaby fajna opcja
nemi napisał(a):Ludzie robili tak, jakby chcieli odzyskać to, co wpłacili
No to jest pupularne, ale z tego co widzę na grupie ST/RS to na pobożnych życzeniach się kończy
Wiedziałem, że Was tym Oplem zaciekawię
Dopisano 19 kwi 2018 19:07:
jacobs napisał(a):Ta insignia gsi jest kusząca...
No fajna jest, ale to już sporo wychodzi po 3 latach
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości