Dopisano sobota, 11 gru 2021, 23:33:
Ja tym autem będę jeździł 95% sam
www.mazdaspeed.pl
zadra napisał(a):podpowiedźcie.mi.
Czy zwiększenie szerokości opony w warunkach zimowych da w efekcie lepszą przyczepność na śniegu ?
Łatwiej będzie ruszać i łatwiej wyhamować a dodatkowo abs będzie miał mniej roboty?
Zakładamy, że węższa i szersza opona ma identyczne właściwości, beiznik, mieszankę rocznik i stan ..
Większa opona nie będzie buksować przy ruszania, jeśli węższa buksuje?
zadra napisał(a):podpowiedźcie.mi.
Czy zwiększenie szerokości opony w warunkach zimowych da w efekcie lepszą przyczepność na śniegu ?
Łatwiej będzie ruszać i łatwiej wyhamować a dodatkowo abs będzie miał mniej roboty?
Zakładamy, że węższa i szersza opona ma identyczne właściwości, beiznik, mieszankę rocznik i stan ..
Większa opona nie będzie buksować przy ruszania, jeśli węższa buksuje?
Dopisano 13 gru 2021 2:29:
Neo, jaki masz rozstaw śrub w sceniku ?
Czy nie czasami hondowski 114,3 z otworem 64,1 ?
Bimbak napisał(a):zadra napisał(a):podpowiedźcie.mi.
Czy zwiększenie szerokości opony w warunkach zimowych da w efekcie lepszą przyczepność na śniegu ?
Łatwiej będzie ruszać i łatwiej wyhamować a dodatkowo abs będzie miał mniej roboty?
Zakładamy, że węższa i szersza opona ma identyczne właściwości, beiznik, mieszankę rocznik i stan ..
Większa opona nie będzie buksować przy ruszania, jeśli węższa buksuje?
Dopisano 13 gru 2021 2:29:
Neo, jaki masz rozstaw śrub w sceniku ?
Czy nie czasami hondowski 114,3 z otworem 64,1 ?
Zależy na jakim śniegu i co jest pod śniegiem.
Węższa opona szybciej się wkopie w stosunkowo miękki śnieg, wiec szybciej ruszy i lepiej będzie hamować. Na ubitym śniegu, na granicy lodu prawie, w który trudno się wkopać, szybciej ruszy i lepiej będzie hamować szersza opona, bo węższa nie będzie miała możliwości wkopania się. Jak długo może się ta opona wkopać w śnieg, tak długo węższa będzie szybsza. Po prostu przyspiesza i hamuje ta lepiej co ma większą powierzchnię styku. Jak różnica w szerokości będzie tak duża że wkopaniem się, wąska opona nie zyska takiej powierzchni jak szersza to lepiej sobie poradzi szersza. Głębokość wkopania też ma znaczenie. To wszystko sprawia, że te granice są bardzo płynne.
W naszych warunkach, praktycznie nie ma jazdy po ubitym śniegu na granicy z lodem. A w warunkach gdzie taka nawierzchnia występuje używa się łańcuchów lub zmienia opony na kolcowane. Stąd w praktyce można uogólniać, że węższa opona będzie lepsza.
Bimbak napisał(a):Obstawiałbym jednak gównianą oponę :/
zadra napisał(a):Bimbak napisał(a):Obstawiałbym jednak gównianą oponę :/
Okazuje się jak ze wszystkim, że im nowsze tym gorsze...
Bimbak napisał(a):jedyne co mogę polecić to przesiąść się na motocykl sportowy,
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości