Gib napisał(a):Stinger jest całkiem ok, Optima też nieźle wygląda.
Mi się w sumie Ceed w tej wersji też podoba, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Ale mogę nie być obiektywny. Nawet patrzyłem ostatnio na Tiguana R, nie ma porównania, Tiguan jest strasznie toporny i brzydki w środku. Nie wiem, może kwestia gustu.
JohnnyB napisał(a):Reakcja mojej małżonki na "Kia"
Rozumiem, moja żona tak reaguje na kombii
loockas napisał(a):Na co zmieniasz? Zadowolony jesteś z tego auta? Jak ten silnik z ta skrzynia się sprawuje?
Naszła mnie potrzeba większego auta... Ale też nie za dużego żeby się nie zmagać z parkowaniem w w Warszawie. Żonie się podoba Stelvio i tak na razie hipotetycznie byśmy chcieli je kupić, ale nie wiem czy to się uda. Musielibyśmy sprzedać Kię, nie po jakiejś tragicznie niskiej cenie. A nawet nie wiem jak ją wycenić, bo używki chyba nie ma ani jednej na sprzedaż.
Czy jestem zadowolony, w większości tak. Samochód spełnia większość naszych oczekiwań, osiągi też są zupełnie wystarczające. Silnik z tą skrzynią współpracuje super. Z minusów bym tylko wymienił:
– brak szpery i krótka jedynka, co powoduje że jak nie ma idealnie suchej i czystej jezdni to nie da się ruszyć dynamicznie. W takich warunkach jak teraz to gaz wciskam mocniej dopiero na trójce, a i tak czasami zerwie przyczepność. Dlatego kolejny to raczej na pewno 4x4.
– ilość miejsca na tylnej kanapie, przez to że fotele przednie są "półkubełkowe" (chyba takie same jak w i30N), mają strasznie grube oparcia i zostaje z tyłu mało miejsca. To w sumie jeden z powodów dla których byśmy chcieli zmienić, fotelika tyłem za kierowcą nie da się tam wrzucić.
– skrzynia, mimo że w 95% przypadków działa super, to czasami ma dziwne akcje. Jak jest zimno i olej jest jeszcze nierozgrzany, potrafi jakoś dziwnie wysprzęglać na dłużej, albo poszarpywać. Ale może ten typ tak ma, nie mam dużego doświadczenia z dwusprzęgłówkami. W poprzednią zimę nie jeździłem praktycznie, zauważyłem to dopiero teraz w grudniu.
– no i takie oszczędności/uproszczenia ze względu na to że to kia, a które mogą przeszkadzać, np. siłowniki tylnej klapy, które przy 0*C nie mogą jej otworzyć (tyle razy już się uderzyłem w głowę przez to że to naprawdę powazny problem), albo np. tylko dwa tryby normal/sport, bez możliwości konfiguracji np. żeby reakcja na gaz pozostała szybka, a wydech cichy.
– jeszcze zapomniałbym o spalaniu
Wydaje mi się że DSG od VW zapewnia trochę mniejsze... Mi w trasie wychodzi 10l, jazda do żłobka (odcinki 5km) 13-16l, średnio gdzieś pewnie 11-12. Jadąc bardzo przepisowo da się zrobić 8, może 7,5l, nie mam bezpośredniego porównania, ale wydaje mi się że 190KM silnik z DSG od VW podczas takiej przepisowej jazdy by robił 6l.
Trochę się rozpisałem, sorry