Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez loockas » 5 mar 2017, 20:48

Neonixos666 napisał(a):Czyli blisko mieli?


Bełchatów.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2017, 20:56

Daleki jestem od powtarzania obiegowych opinii, mimo że sam nie miałem.
Zawsze wyjątek od reguły się trafia. Znam 3 sztuki, które miały sporo poroblemów, żaden nie dotyczył jednak silnika.
Nie ważne. L3 jest dobrym autem. Warto rozważyć jeśli ktoś szuka czegosw poodobnym stylu.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 5 mar 2017, 21:09

Jeszcze nieświadomie zrobiłem prezent kupującemu na 12$... Zostawiłem w gnieździe w podłokietniku Roidmi :/ No nic... może w następnym aucie nie będę potrzebował :P

Dopisano 05 mar 2017 22:08:

loockas napisał(a):O kurcze... zgłoszenie sprzedaży do WK można zrobić przez ePUAP. Cuda się dzieją...


Nie... wymiękłem. Nie będę zakładał kolejnego konta na jakimś SEKAP'ie. Oczywiście możliwość zalogowania się przez ePUAP nie działa. To jest paranoja, a nie ułatwienie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Dominator » 5 mar 2017, 22:46

Gratuluję sprzedaży, zanim zaczęła się sypać;) ja moja rdzawa Mazdę mam od 7 lat i ponad 100kkm, więc coś na jej temat i awaryjnosci mogę powiedzieć. Jeśli ktoś ma samochód ze 2,3 lata przejezdzi raptem dystans długości równika i wypowie się że auto jest bezawaryjne, to takie coś traktuje z przymrużeniem oka. Jest to cos czym można się sugerowac ale z umiarem. Solidność konstrukcji wychodzi po przejechaniu dystansu grubo powyżej 200kkm. Choć jeżeli coś jest standardowo awaryjne, wychodzi dużo wcześniej. L3 to udana konstrukcja, ale nie odważył bym się na zakup z ćwierć milionem na liczniku, diesel w końcu się odezwie i rutynowe wymiany nadwyreza portfel.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2017, 22:57

Ja już Zrobiłem z 5tyś i złego słowa na Opla nie dam powiedzieć <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 5 mar 2017, 23:24

A ja zrobiłem ze 4 tys, i sprzęgło się ślizga, nie działa lewa strona głośników, ręczny nie działa, dmuchawa działa tylko na zimnym albo z kopa. Auto ma 13 lat i 350 tys, jest awaryjne czy nie?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Beny » 5 mar 2017, 23:27

Szwagier oplem zrobił chyba 30 tys bezproblemowo kompletnie nic nie dokładał a później skończyło się na 5 tys w pół roku <glupek2> także nie chwal za wcześnie :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2017, 23:51

Gib napisał(a):A ja zrobiłem ze 4 tys, i sprzęgło się ślizga, nie działa lewa strona głośników, ręczny nie działa, dmuchawa działa tylko na zimnym albo z kopa. Auto ma 13 lat i 350 tys, jest awaryjne czy nie?


Można śmiało powiedzieć że wszystko w normie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PeKa » 5 mar 2017, 23:58

Gib napisał(a):dmuchawa działa tylko na zimnym albo z kopa.

Weź wymień rezystor dmuchawy. 60 PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 6 mar 2017, 00:04

Dominator napisał(a):Solidność konstrukcji wychodzi po przejechaniu dystansu grubo powyżej 200kkm.


Moja miała 230kkm i według wszelkich znaków nie było w niej wymieniane nic z rzeczy o które tak panikujesz. Ja tym autem zrobiłem 63kkm więc wcale nie tak mało w porównaniu do twoich 100k w 7 lat :)

Możesz sobie wmawiać co chcesz, ale są auta lepsze od Twojej Mazdy i przy tym sporo tańsze :) Ale siedź dalej w tym ciemnogrodzie japońskiego fanatyzmu :)

Nawet jak facetowi padnie dwumas, to jego koszt z robocizną nie przekroczy 2,5kzł i będzie miał spokój na kolejne 250kkm. Wtryski kosztuję ok 600zł/szt i nie wiem co by się musiało stać by padły wszystkie na raz. O przypadku uszkodzonych pizo bosha w 2.0 dci przed 300kkm nie słyszałem. I to tyle z ekstremalnie drogich napraw (co w porównaniu z silnikami diesla mazdy grosze) w tym silniku.

Dominator napisał(a):ale nie odważył bym się na zakup z ćwierć milionem


Widzisz. Ja już wolę takiego diesla, niż protezę w postaci anglika by było taniej :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2017, 00:13

a ja tam lubię tego Oplowsko-fiatowskiego diesla, ma ponad 230tyś i śmiga aż miło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 6 mar 2017, 00:17

Naprawdę czytanie i słuchanie bełkotu o dieslach jest męczące. A zawsze najwięcej o kosztach mają do powiedzenia ludzie, którzy diesla nigdy nie mieli. Zwykle wiedzę czerpią z przypadków znajomych od znajomych którzy kupili super okazję z przebiegiem 150kkm, a rzeczywiście było 3x tyle albo lepiej.

Diesel ma 2-3 elementy które są stosunkowo drogie, chociaż w każdym aucie wygląda to inaczej. Zwykle te elementy nie padają równocześnie, a takie części jak dwumas, fap/dpf czy turbina daje o sobie znać odpowiednio wcześniej. Jeżeli dla kogoś wymiana elementu za 2-2.5kzł raz na 250kkm to drogo, to powinien się przesiąść na rower.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez radzi89 » 6 mar 2017, 00:20

loockas napisał(a):siedź dalej w tym ciemnogrodzie japońskiego fanatyzmu


<lol> <spoko>

Od siebie dodam, że mieliśmy już sporo aut w naszym życiu. Żadnym nie przejechaliśmy wielkich przebiegów ale tylko z dwoma autami były duże problemy – pierwszy to Peugeot 207 cc 1,6 THP, a drugie to Mazda 3 MPS, której bolączki pewnie wielu z forum zna i pamięta.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Gib » 6 mar 2017, 00:22

PeKa napisał(a):
Gib napisał(a):dmuchawa działa tylko na zimnym albo z kopa.

Weź wymień rezystor dmuchawy. 60 PLN.


Nie rezystor jest problemę tylko zbierająca się woda w korpusie obudowy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez radzi89 » 6 mar 2017, 00:23

loockas napisał(a):Diesel ma 2-3 elementy które są stosunkowo drogie, chociaż w każdym aucie wygląda to inaczej. Zwykle te elementy nie padają równocześnie, a takie części jak dwumas, fap/dpf czy turbina daje o sobie znać odpowiednio wcześniej. Jeżeli dla kogoś wymiana elementu za 2-2.5kzł raz na 250kkm to drogo, to powinien się przesiąść na rower.


Turbinę, i 3 koła dwumasowe wymieniliśmy w MPS do przebiegu ok 60 tys.

W dieslu raz wymieniłem dwumas, golf 4, przebiegu nie pamiętam ale nie był mały i raczej nie oszczędzałem tego auta.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez loockas » 6 mar 2017, 00:24

radzi89 napisał(a):Turbinę, i 3 koła dwumasowe wymieniliśmy w MPS do przebiegu ok 60 tys.


Ojej, a to przecież benzyna nie diesel i to w najlepszej japońskiej marce :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 mar 2017, 00:27

loockas napisał(a):Naprawdę czytanie i słuchanie bełkotu o dieslach jest męczące. A zawsze najwięcej o kosztach mają do powiedzenia ludzie, którzy diesla nigdy nie mieli. Zwykle wiedzę czerpią z przypadków znajomych od znajomych którzy kupili super okazję z przebiegiem 150kkm, a rzeczywiście było 3x tyle albo lepiej.

Diesel ma 2-3 elementy które są stosunkowo drogie, chociaż w każdym aucie wygląda to inaczej. Zwykle te elementy nie padają równocześnie, a takie części jak dwumas, fap/dpf czy turbina daje o sobie znać odpowiednio wcześniej. Jeżeli dla kogoś wymiana elementu za 2-2.5kzł raz na 250kkm to drogo, to powinien się przesiąść na rower.


Gorzej jak co 50 tys musisz wymieniać EGR za 2,5k bo jakiś plasticzek klęknął.....bo miał.
Różnica taka że Ty piszesz o diesleach z 2007 roku a ja o 2015 roku. Gównolit growing ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 6 mar 2017, 00:29

Znasz kogoś, kto wymieniał DPF co 50k?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 6 mar 2017, 00:30

Zmieniłem na EGR bo to było przyczyną, na RF jak założyłem temat się okazało że gross flotowych aut z 1.6 TDI wymienia co chwilę, dopóki jest na gwarancji jest ok, później płacz lub rower, albo bezawaryjne clio rs ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 6 mar 2017, 00:31

Gib napisał(a):że Ty piszesz o diesleach z 2007


Piszę o popularnych i używanych dieslach, których przebiegi strzelam w 75% są znacznie większe niż ludzie widzą na swoich licznikach. Wielu ludzi w tym kraju ma nadal problemy z uwierzeniem, że takie 60kkm które ja zrobiłem w 3 lata wielu niemców czy holendrów robi w kilka miesięcy.

Dopisano 06 mar 2017 0:37:

Gib napisał(a):gross flotowych aut z 1.6 TDI


No bywa... ale czy problem z jednym, dwoma, dziesięcioma modelami skreśla wszystkie diesle jakie wyprodukowano i wyprodukują?

FAP/DPF to też jest ciekawe zjawisko. Po tym jak ludziom zaczęły padać pierwsze DPFy (pewnie z racji przebiegu) w tym kraju DPF dostał łatkę elementu, który trzeba koniecznie wyciąć, unikać, bać się i najlepiej nawet nie wypowiadać tego słowa.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park