Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez brii » 13 lut 2017, 21:36

onyx napisał(a):Cóż za nieszczęście sprawiło iż dolna zębatka jest zintegrowana z wałem silnika – monolit

Wiesz dobrze jak wygląda proces produkcji przy wielkiej skali – taniej jest zrobić taki wał od razu z zębatką niż zębatkę nakładaną osobno. Nie dość, że wystarcza jedna forma to proces produkcyjny robi się dla jednego elementu i nic nie trzeba składać. Nawet jeśli na jednym silniku zaoszczędzono w ten sposób 1zł to po przemnożeniu przez skalę produkcji i czas życia projektu wychodzą grube miliony jak nie dziesiątki milionów. Oczywiście każdy by tu wolał żeby to było wymienialne jak i kupa innych rzeczy. Jednak gdyby tak produkować maszyny i trzymać 5 biliardów drobnych części zamiennych (zamiast 2 biliardów większych) to koszt gotowego produktu podskoczyłby znacznie. Klient który miałby kupić samochód i stał przed wyborem BMW za 170 000zł a takie samo BMW za 195 000zł które różni się tylko tym, że można wymieniać bez problemów drobne części kupi to tańsze. Po części sami w ten sposób podpowiadamy koncernom co mają robić. Inna sprawa, że zdecydowana większość ludzi ma to wszystko głęboko w rowie, nie interesuje się i wyznaje zasadę ignorancji dopóki działa.

Gib napisał(a):im nowsze auto tym częściej psują się rzeczy które w starych się nie psuły

Bo w starszych często takich rzeczy po prostu nie było bądź były mniej zaawansowane ;) Inna rzecz, że przez wyśrubowanie osiągów i norm cały czas zawęża się tolerancja na sposób użytkowania. Większość ludzi użytkuje samochody dokładnie tak samo jak 20 lat temu, nie rozumie zasad działania mechanizmów i po części przyczynia się do problemów. Ciągle można kupić proste konstrukcje w których nie ma się co zepsuć i są idiotoodporne, ale niewielu ludzi chce takie kupić przez co zaczynają znikać.

loockas napisał(a):Problemy 1 świata :P

Rób swapa skrzyni to pomyślimy :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2017, 21:54

Po 11 dniach otrzymałem zwrot podatku <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafik89 » 13 lut 2017, 22:07

Loockas, jak weźmiesz C5 w rozliczeniu to biere tą lagunę <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez loockas » 13 lut 2017, 22:33

C5 się dobrze sprzedają. Do weekendu sprzedasz, a w sobotę zapraszam po Lagunę :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez rafik89 » 13 lut 2017, 22:42

to mam lepszy pomysł, przyjadę, kładę dychę czy 11k na stół i odjeżdżam lagą, a za 11 sprzedaj C5 :D
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2017, 23:43

rafik89 napisał(a):to mam lepszy pomysł, przyjadę, kładę dychę czy 11k na stół i odjeżdżam lagą, a za 11 sprzedaj C5 :D


Normalnie głos rozsądku <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 14 lut 2017, 01:43

brii napisał(a):
onyx napisał(a):Cóż za nieszczęście sprawiło iż dolna zębatka jest zintegrowana z wałem silnika – monolit

Wiesz dobrze jak wygląda proces produkcji przy wielkiej skali – taniej jest zrobić taki wał od razu z zębatką niż zębatkę nakładaną osobno. Nie dość, że wystarcza jedna forma to proces produkcyjny robi się dla jednego elementu i nic nie trzeba składać. Nawet jeśli na jednym silniku zaoszczędzono w ten sposób 1zł to po przemnożeniu przez skalę produkcji i czas życia projektu wychodzą grube miliony jak nie dziesiątki milionów. Oczywiście każdy by tu wolał żeby to było wymienialne jak i kupa innych rzeczy. Jednak gdyby tak produkować maszyny i trzymać 5 biliardów drobnych części zamiennych (zamiast 2 biliardów większych) to koszt gotowego produktu podskoczyłby znacznie. Klient który miałby kupić samochód i stał przed wyborem BMW za 170 000zł a takie samo BMW za 195 000zł które różni się tylko tym, że można wymieniać bez problemów drobne części kupi to tańsze. Po części sami w ten sposób podpowiadamy koncernom co mają robić. Inna sprawa, że zdecydowana większość ludzi ma to wszystko głęboko w rowie, nie interesuje się i wyznaje zasadę ignorancji dopóki działa.

Przy skali makro wiadomo, że to są spore oszczędności. Ale na pewno nie podrażają tak produkcji żeby cena jednostkowa wzrosła tak znacznie, bo obaj wiemy że to nie do końca prawda. Druga sprawa, że te oszczędności lądują tylko i wyłącznie w kieszeni producenta. Przykro mi ale nie dostajesz nic w zamian, żebyś nie wiem jak chciał pozytywnie na to spojrzeć. Trzecia sprawa to, że element jakim jest wał podlega innej obróbce mechanicznej i cieplnej niż taka zębatka, co by tłumaczyło dlaczego się nadmiernie zużywa – działa na nią mimo wszystko udar. Jakby miejscowo zmieniać proces technologiczny takiego monolitu to zapewniam, że koszt byłby większy. Ogólny czas procesowy by się wydłużył co by zdecydowanie przerosło koszt 2 oddzielnych elementów, które były by lepsze i trwalsze.
Dokładnie, ludzie przez swoją ignorancję, lenistwo doprowadzili do obrazu jaki właśnie motoryzacja obecnie przedstawia. Samochód obecnie stał się dla większości takim samym sprzętem jak czajnik czy odkurzacz czy też inne AGD, a czasem niezbędnym złem koniecznym.

Wracamy do punktu wyjścia. Auto to bardzo mocno skalkulowany produkt i ma za zadanie się pierniczyć bez względu na to z jakiego jest segmentu i ile kosztuje. Wszystko to prowadzi do tego, że świat stał się jeszcze bardziej konsumpcyjny niż był. I powtórzę to co napisałem już wcześniej, samochód obecnie jest dla pierwszego właściciela :) Dla kolejnych może okazać się przykrą niespodzianką i trzeba sobie z tego zdawać sprawę. Producenci chcą więcej sprzedawać nowych aut, konkurencja jest spora. Wiele koncernów wymienia się jednostkami silnikowymi – wszystko w celu redukcji kosztów. Potencjalny klient już dawno przestał się liczyć ;) Można się z tym tylko pogodzić.


brii napisał(a):
Gib napisał(a):im nowsze auto tym częściej psują się rzeczy które w starych się nie psuły

Bo w starszych często takich rzeczy po prostu nie było bądź były mniej zaawansowane ;) Inna rzecz, że przez wyśrubowanie osiągów i norm cały czas zawęża się tolerancja na sposób użytkowania. Większość ludzi użytkuje samochody dokładnie tak samo jak 20 lat temu, nie rozumie zasad działania mechanizmów i po części przyczynia się do problemów. Ciągle można kupić proste konstrukcje w których nie ma się co zepsuć i są idiotoodporne, ale niewielu ludzi chce takie kupić przez co zaczynają znikać.

Tutaj przyznaję rację wam obydwu. Z jednej strony rzeczy proste i działające dobrze zastępuje się "lepszymi", podyktowane jest to normami i wszystko fajnie. Przykład sterowania przepustnicą gazu czy EGR – obecnie silniczki krokowe. Dawniej – przepustnica na linkę i podciśnienie oraz zaworki. To działa i to działa ale krokowce precyzyjniejsze i z coraz lepszym czasem reakcji. Ale taki zwykły zaworek też może już od jakiegoś czasu być zastąpiony na taki sterowany PWM i też będzie precyzyjny i szybki :P W dodatku przeniesiony poza niekorzystne warunki pracy. Pojawia się: pytanie po co? – chyba lepiej żeby się coś jednak psuło :P Krokowiec EGR'u pracuje w skrajnie niesprzyjających warunkach i psuć się musi, wyjścia nie ma. Temperatura i nie wystarczające uszczelnienia separujące to jedne z tych destruktywnych czynników. Stosowane chłodnice EGR'ów to tylko pudrowanie syfa ;)
Tak jak Maciek napisał, normalny user ma to centralnie w rowie do momentu jak chceck się nie pojawi – baa, pojawi się no i co? Będę jeździł do momentu aż sterownik zdławi moc i dopiero wtedy większość się uda do serwisu. Większość, bo istnieje jeszcze spora część, która będzie czekać na dym spod maski lub hałas, którego radio nie będzie w stanie zagłuszyć – w myśl zasady: do puki kółka się kręcą, wszystko jest git :)
Parę stron temu wspomniałem, że sama idea EGR'u, przy obecnej technologii nie jest obecnie wcale konieczna – to po prostu droga na skróty i łatwiznę, czyt. "taniość" oraz przenoszenie konsekwencji na klienta. Mi się to osobiście nie podoba.


loockas napisał(a):Bla, bla, bla. Lagunę niech ktoś kupi. 2 dni, a auto wciąż na placu. Nie przywykłem do tak długiej sprzedaży :P

A Ty ciagle to samo: Laguna i Laguna :P
Nie dajesz w gratisie lawety lub chociaż assistance to i klientela ostrożna :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez brii » 14 lut 2017, 09:09

onyx napisał(a):Przy skali makro wiadomo, że to są spore oszczędności. Ale na pewno nie podrażają tak produkcji żeby cena jednostkowa wzrosła tak znacznie, bo obaj wiemy że to nie do końca prawda.

Wiadomo, że zrobienie jednej zębatki osobno nie podniesie tak ceny, ale w samochodzie jest nie jedna zębatka, tulejka czy ślizg – jak wszystko ma być wymienne to wszystko bo inaczej się zdarzy sytuacja w której wszystkie grzechy tej zębatki przejmie jakiś zatopiony na stałe element gumowy ;)

onyx napisał(a):Druga sprawa, że te oszczędności lądują tylko i wyłącznie w kieszeni producenta.

W zdecydowanej większości tak, ale mając nieco większą marżę producent obniży o ułamek tej marży cenę zmuszając innych producentów albo do wprowadzenia podobnych oszczędności albo do większego zmniejszenia marży, na co wiadomo, żadna kropo się nie zgodzi. Klient klepnie takie podejście swoim portfelem.

onyx napisał(a):to po prostu droga na skróty i łatwiznę, czyt. "taniość" oraz przenoszenie konsekwencji na klienta. Mi się to osobiście nie podoba.

Pod tym się ewidentnie podpisuję, ale nie ma co też co siać fermentu, że kiedyś było tylko lepiej – zdarzały się fakapy jakościowe wynikające z "taniości/oszczędności" typu papierowe klamki, pękające obudowy osprzętu, zacinające się rolki, pękające paski tylko my mniej o tym wiemy bo jak to się działo to na nocnik mówiliśmy kaka ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez PeKa » 14 lut 2017, 10:35

Wow! Wow! Wow!
Zapadł wyrok w sprawie mojej szyby w Cytrynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Gib » 14 lut 2017, 11:23

Gdzie mamy wysyłać paczki? Co się ludziom psuło w passatach B3? Albo jakieś choroby wieku dziecięcego w W124 czy V850, może byś przytoczył? Każdemu zdarzają się pomyłki ale nasilenie tego w nowszych wozach i robienie tego specjalnie, mnie osobiście wnerwia, bo ja nie jestem pierwszym właścicielem (co najwyżej roweru) tylko trzecim czwartym, za 10 lat jak będę złomować saaba nie będę miał co kupić bo wszystko będzie zużyte ponad normę.
Ostatnio edytowano 14 lut 2017, 11:28 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 14 lut 2017, 11:27

PeKa napisał(a):Zapadł wyrok w sprawie mojej szyby w Cytrynie.

Ale że co? Stwierdzili, że została rozbita? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xenocyd » 14 lut 2017, 11:41

Raczej szyba została za coś skazana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez PeKa » 14 lut 2017, 12:30

Sprawdza rozbicia mej szyby czołowej został uznany za winnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Grzyby » 14 lut 2017, 12:42

PeKa napisał(a):Sprawdza

Yyyyy?
:P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slisman » 14 lut 2017, 12:54

Sprawca :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Grzyby » 14 lut 2017, 13:09

Oprawca.
Hitlerowski.
Najeźdźca.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PeKa » 14 lut 2017, 14:29

Ależ się czepliwi koledzy zrobili :P

Jak już wymienią, to się nawet szarpnę na nowe wycieraczki, co by jej takiej nowej nie porysować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 14 lut 2017, 14:32

Organizujemy konferencję w kwietniu. Zgadnijcie kogo loockas zaproponował jako zespół na before party i zarząd się zgodził? :D

Hewi Metal Pany!
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Xenocyd » 14 lut 2017, 14:48

a na Chwytaka by się nie zgodzili? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez loockas » 14 lut 2017, 15:16

Chyba przegięcie :) Zobaczymy jak publika przyjmie Nocnego. Z tego co wiem termin już klepnięty z ich menedżerem :D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park