Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez radzi89 » 25 lut 2019, 21:09

nemi napisał(a):Właśnie a propos hybrydy, bo różne rzeczy przychodzą mi do głowy :)

Rav4 – ponad 200 kucy, 2,5 litra. Producent obiecuje, że 4,5 litra w każdych warunkach. A na autocentrum takich wyników nie ma. Jakiś typ za to pisze, że na autostradzie z 10 zejść nie da rady, a 15 jest też w zasięgu :)
A ja akurat sporo śmigam szybciej...


Zdecydowanie realne, suv w trasie nie jest oszczędny. X4 przy szybkiej jeździe w trasie potrafi spalić ok 12-13 litrów, a to mały diesel.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Szymon » 25 lut 2019, 21:11

No a ile ma palić 2,5litra na autostradzie? :) Przy tych prędkościach baterie robią za balast.
Weź pod uwagę też, że wyniki na autocentrum nie muszą być miarodajne. Jak porównuję z innymi użytkownikami CT to nie wiem jak oni tym autem jeżdżą, że takie wysokie wartości się tam pojawiają. Albo nie umio tym jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (359/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez motomike6 » 25 lut 2019, 21:16

radzi89 to ile ty tym pędzisz ? U mnie klocek z boxem na dachu po trasie przy prędkościach 140-150 średnia poniżej 10L a aerodynamiki to tam nie ma żadnej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez loockas » 25 lut 2019, 21:19

Może za mało jeździłem suvami, ale nawet "suv" duster rzadko schodził poniżej 10l na autostradzie :P

Scenik przy 130+ potrafi wciągnąć spokojnie 8-9l i to delikatnie traktując gaz. Niestety gabarytów nie oszukasz.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2019, 21:39

ale wy szybko jeździcie, ja nawet nie mam gdzie tak pędzić choćbym chciał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nemi » 25 lut 2019, 21:57

Szymon napisał(a):No a ile ma palić 2,5litra na autostradzie? :) Przy tych prędkościach baterie robią za balast.
Weź pod uwagę też, że wyniki na autocentrum nie muszą być miarodajne. Jak porównuję z innymi użytkownikami CT to nie wiem jak oni tym autem jeżdżą, że takie wysokie wartości się tam pojawiają. Albo nie umio tym jeździć.

Z choinki się nie urwałem ;)

Chciałem sprawdzić, czy coś się zmienia w tej materii przez lata w Toyocie. Wszak producent obiecuje połowę :D


Neo, ja myślę, że te 10.000 km robię z prędkościami autostradowymi w roku. W tym roku szacuję, że przejechałem około 2300 km jadąc 120+. Trasa Warszawa-Jelenia Góra to już 350-400 w jedną stronę.



Południe Europy 3.000, a ostatnio co roku jeżdżę lub zamierzam ;). Zbierze się na pewno :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 25 lut 2019, 22:07

Jazda z takimi prędkościami VANami a szczególnie SUVami da takie wyniki. Do jazdy po autostradach jednak klasyczne nadwozia są najlepsze. Co do hybrydy – układ który jest w Toyotach nie potrafi fizycznie przy prędkościach większych niż 80kmh korzystać z potencjału silnika elektrycznego i jest jak pisze Szymon – układ hybrydowy robi tam za balast. U mnie przy 140kmh wychodzi koło 8l/100km. W znacznie mniejszym i lżejszym CT200h wyszło mi przy takiej prędkości 7.7
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 25 lut 2019, 22:14

Myślałem ze Toyota w tym 2,5 umie szybciej na elektryku jechać :/ Kurde to takie skomplikowane? Bo nie sadze ze Hyundai zna technikę z księżyca, a udało in się w pierwszej swojej hybrydzie zrobic 120km/h. Tak jeszcze z 20km/h i byłoby idealnie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Krzemol » 25 lut 2019, 22:20

Mazda z tego co pamiętam targając w Niemczech 180kmh pokazywała mi 8l, może z jakimś groszem. Tankowanie by to "na oko" potwierdzało – nie zrobiłem całego zbiornika z taką prędkością bo mi pasażerowie marudzili ale pamiętam że w miarę by się to zgadzało :P
Ostatnio edytowano 25 lut 2019, 22:21 przez Krzemol, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez nemi » 25 lut 2019, 22:21

...a nawet te 10 km/h – tak jak limit w większości krajów :)

Ioniq jest naprawdę spoko autem :)

Dopisano 25 lut 2019 22:22:

Golf przy 200 pali 13 :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez PeKa » 25 lut 2019, 22:23

Neonixos666 napisał(a):Mnie rozwaliła cena filtra paliwa do 1.6 dci 120zł a oryginał jeszcze droższy, jak by nie mogli dać takiego jak w 1.5 albo na wkład jak w 2.0 dci.

Do 2.0 dci filtr paliwa kosztuje stówkę. I nie jrst na wkład.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez brii » 25 lut 2019, 22:24

Ponoć w tym roku mają wypuścić nową generację napędu i może będzie lepiej. Ten który klepią ma już ~20lat i tylko liftingi bez zasadniczych zmian. Nie da się jechać szybciej z powodu ograniczeń przyjętej koncepcji – tam EV nie ma za bardzo jak korzystać ze skrzyni biegów. W Ioniqu i Q silnik elektryczny ma do dyspozycji skrzynię biegów w całości. U mnie max na EV to ~140 – 145 i tyle styka, więcej nie trzeba. Przy 160 mam 8.6, przy większych prędkościach nie trzymałem przez dłuższy dystans tempomatu ale z ciekawości kiedyś sprawdzę.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2019, 22:33

PeKa napisał(a):Do 2.0 dci filtr paliwa kosztuje stówkę. I nie jrst na wkład.


To zależy gdzie, w Vivaro kosztował grosze i był to papierowy wkład.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radzi89 » 25 lut 2019, 22:40

motomike6 napisał(a):radzi89 to ile ty tym pędzisz ? U mnie klocek z boxem na dachu po trasie przy prędkościach 140-150 średnia poniżej 10L a aerodynamiki to tam nie ma żadnej :)


Prędkości autostradowe traktuje jako okolice 170 km/h ;) Weź pod uwagę, że to dość ciężkie auto w automacie, ze stałym napędem 4x4, kiepską aerodynamiką i oponami o szerokości 305 na 21 calowych felgach – to nie pomaga w oszczędzaniu paliwa.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez brii » 25 lut 2019, 22:43

Dlatego trochę mnie dziwi że wielu ludzi kupuje takie samochody do jeżdżenia po autostradach... Zwiększony prześwit tez dosyć dużo zmienia w kwestii spalania. Za to automaty juz wcale nie podnosza spalania a naped xdrive nie jest "stały".
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2019, 22:53

podobno teraz automaty obniżają spalanie bo mają więcej przełożeń niż manuale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 25 lut 2019, 22:55

Na mieście znacznie potrafią zbić spalanie dzięki większej ilości biegów i ciasnego zestopniowania. Jeżeli skrzynia ma 2 nadbiegi (ale to nie jest częste) to w trasie też to poprawi wynik.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez radzi89 » 25 lut 2019, 23:00

Xdrive w pewnym sensie jest stały, non stop napędza obie osie ewntualnie w różnych proporcjach :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Krzemol » 25 lut 2019, 23:03

Mnie odnośnie tras bardzo dziwi zestopniowanie skrzyni w 166. Jak na tą pojemność i moc mam wrażenie, że 6 mogłaby być dłuższa. Przy 120kmh już jest 3tys obrotów. Przy 200 5tys. Na 6 to właściwie 80kmh można się toczyć mając 2tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez brii » 25 lut 2019, 23:09

Pewnie w 166 chodziło o dobre przyspieszenie a nie ekonomię.
Ja mam na 7 220km/h przy 3krpm ;) :P
Xdrive potrafi pchnąć 100% momentu na jedną oś więc ta stałość jest zmienna i nie zawsze często żeby poprawić ekonomię te układy pchają jedną oś – ATTESA działa podobnie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park