Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez Neonixos666 » 29 mar 2024, 17:59

Kiedyś myślałem żeby zostać mechanikiem albo prowadzić warsztat, teraz wiem że choć lubię motoryzację to nie jest to łatwy kawałek chleba i nie dziwię się że sporo warsztatów nie bierze wszystkiego a jedynie specjalizuje się w pewnej grupie aut. Miałem też plan na biznes w którym założenie było opieka nad samochodami klientów za miesięczny abonament w którym był by sprawdzanie stanu aut, dolewanie płynów, wymiana oświetlenia, dopompowywanie kół, mycie na bezdotyku czy tankowanie itd, umawianie na wymianę kół albo do serwisu. Później można było by pomyśleć nad warsztatem który by ogarniał auta klientów dzięki temu nie czekali by w kolejkach i na bieżąco można było by likwidować usterki i serwisować, auto zastępcze na czas naprawy a potem nawet pomoc w krytycznych sytuacjach jak podniety akumulator rano czy nagła awaria. Zrobienie przeglądu okresowego, wyszukanie najkorzystniejszej oferty ubezpieczenia czy pomoc w likwidacji szkody. Tak kompleksowa opieka dla osób które kompletnie się nie znają na motoryzacji a chcieli by zadbać swój samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JohnnyB » 29 mar 2024, 18:08

Mały sukces :).
Trochę kodowania, trochę nowej kabelkologii, trochę lutowania i przełącznik od Lincolna :P i wyszło prawie fabrycznie.
Załączniki
434411618_7528656443824364_1285508142403013662_n.jpg
434458814_7528656917157650_3513969334140769819_n.jpg
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez MrShaleck » 29 mar 2024, 22:56

Neonixos666 napisał(a):Tak kompleksowa opieka dla osób które kompletnie się nie znają na motoryzacji a chcieli by zadbać swój samochód.


Miałem podobny business plan, ale bardziej od strony IT.
Wszystko rozbija się na etapie tego, że wystarczy, że warsztat dba sam u siebie o historię napraw i jest dobry kontakt – klienci więcej nie potrzebują. 'U nas' (bo czasem jeszcze tam pracuję) właśnie na to stawiamy, pełna historia napraw, zawsze top obsługa, terminy, bez naciągania klientów. I jakoś to leci.
Ale tak, warsztat i ogólnie mechanika samochodowa to jest cięzki kawał chleba, jeśli chcesz robić to porządnie i z godnością. Wtedy też mniej zarobisz. Kwestia sumienia.
Raz się trafi klient, który będzie się cieszył, że trafił na profesjonalistów i zapłaci bez mrugnięcia okiem, a drugim i trzecim i czwartym taki, który będzie chciał tanio, najszybciej i w ogole czy mozna połowę rzeczy olać, bo ja te auto zaraz sprzedaję – zazwyczaj tekst słyszany 3 rok z rzędu :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Neonixos666 » 29 mar 2024, 23:19

No niestety czynnik ludzki jest tu kluczowy, np wymiana łożyska u mnie w Renacie, zdawałem sobie sprawę że trzeba do tego zdjąć czujnik abs i że one lubią się rozsypać przy tej operacji. Inny człowiek powiedział by że on zapłaci tylko za wymianę łożyska a czujnik był dobry jak przyjechał na warsztat i ma być tak jak wjechał. Niestety niektórzy nie rozumieją że przy demontażu jednych elementów trzeba rozebrać inne. Ktoś robił przednie klocki a po jakimś czasie przyjeżdża że coś piszczy z tyłu a że były robione hamulce to na pewno coś źle zrobili. Wszechobecna roszczeniowość i bezmyślność w swoich słowach i działaniu.


Co robicie 1 Kwietnia? Ja już wiem od rana będę zmieniał stawki vat żeby drugiego już od rana można było prowadzić sprzedaż.

Czy tej tylnej osi nie dało się jakoś inaczej zamontować tylko aż tak bardzo z tyłu? Taki by mi się przydał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 30 mar 2024, 00:33

Mazda wokół komina 10.5L/100km. Wcześniej nawet 13 się zdarzało. Spora poprawa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 30 mar 2024, 00:42

Krzemol napisał(a):Mazda wokół komina 10.5L/100km. Wcześniej nawet 13 się zdarzało. Spora poprawa :)


W koło komina obecnie to trochę ponad 5L z komputera. Jak jechałem ostatnio w trasie to pokazał nawet 3,8L ale to delikatna jazda. Najbardziej cieszy mnie wynik z dystansu bez wypalenia DPF bo będzie to około 500km co jest bardzo dobrym wynikiem patrząc że była tamtego lata tragedia z tym. Zamówiona kolejna butelka LM i będzie lane do baku. Efekty są więc kurację ciągniemy dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dominator » 30 mar 2024, 08:29

Ile tego lejesz? Możesz mi na Pw podrzucić info co i jak? Zalał bym może dla świętego spokoju. Można to stosować też do hdi z mokrym filtrem?
W reno to nawet nie wiem kiedy się wypala, jak to sprawdzić?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 30 mar 2024, 13:08

w lagunie było widać po wyższym chwilowym spalaniu i wyższych wolnych obrotach.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Gib » 30 mar 2024, 13:25

bo to jest longwheelbase a nie extended butt
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 31 mar 2024, 00:11

Dominator napisał(a):Ile tego lejesz? Możesz mi na Pw podrzucić info co i jak? Zalał bym może dla świętego spokoju. Można to stosować też do hdi z mokrym filtrem?
W reno to nawet nie wiem kiedy się wypala, jak to sprawdzić?


Jedną butelkę co miesiąc, ja leje Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy DIESEL JET CLEAN 5154. Ogólnie jest to środek do maszyny czyszczącej ale jest tańszy niż zwykły środek do czyszczenia układu paliwowego.

Już za bardzo pochwaliłem, dziś zaczął lać jeden wtryskiwacz, korekta wyraźnie podskoczyła do góry a resztę komp ściął na minus. Pogorszył się odczyt z sondy a ciśnienie przed turbiną wzrosło. Po świętach umawiam się na test przelewowy i trzeba będzie pomyśleć co robić. Wysyłać wszystkie wtryski do sprawdzenia i regeneracji czy wymienić felerny wtrysk na inny. Jak jest zimny to jest ok a po rozgrzaniu jest lipa. Jak było chłodno to było ok a dziś sporo cieplej i wyszło jak wyszło :|. Dziś zalany LM i Verva. Zobaczymy czy wróci wszystko do normy. Ostanio przejechałem 480km i to był rekord a dziś na 20 km przybyło 4 g sadzy. Poczekam co pokażę test przelewowy i trzeba będzie rwać dziada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzemol » 31 mar 2024, 14:51

Jutro mają przyjechać z kasą po Mazdę :( . Dziś obejrzeli bo na święta jestem u rodzinki w Małopolskim i mieli blisko. Wczoraj wystawiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Krzemol » 1 kwi 2024, 15:38

Sold. Na pocieszenie jeszcze tylko sprzedać 166 i szukać Giulietty QV :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez MrShaleck » 1 kwi 2024, 19:23

Jeździłem kiedyś QV i tą w dieslu też niby QV, fajne autka, ładne to, dobrze wspominam.
Tą w dieslu nawet prawie skasowałem kawałek przed salonem... <czarodziej>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Krzemol » 1 kwi 2024, 19:45

Ja chcę to prawdziwe QV w TBi. Doszedłem do wniosku, że jak sprzedałem typowego funcara i chcę się przesiąść do jednego to niech to będzie coś fajnego z pazurem a jednocześnie trochę kompromis. A Giulietta jest praktyczna, pięcioosobowa a do tego całkiem żwawa. Spalanie przy moich przebiegach raczej nie powinno boleć a jeśli to od biedy w Zbrosławicach ogarną LPG w tym silniku. Wiem, że to tak nie zadziała i nie będzie frajdy MX-5 i komfortu 166 ale dwa samochody u mnie to naprawdę trochę bezsens od jakiegoś czasu gdzie Alfy od naprawy Mazdy nie ruszałem a MX-5 jeździłem naokoło żeby coś tam pojeździć :P

Choć o ile sprzedaż 166 po mnie spłynęła tak teraz MX-5 jakoś przeżywam :| . I sam nie wiem czy dobrze zrobiłem, jakoś to za szybko się podziało <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 1 kwi 2024, 23:25

Ja swoim funcarem jutro jadę na warsztat zbić piątkę i umówić się na sprawdzenie wtryskiwaczy. Raczej będę jeden rwał bo korekta ewidentnie się na nim rozjeżdża, jak test przelewy to potwierdzi to idzie do wymiany. Dziś już jak by się nie zacinał ale mam już dość i muszę zrobić porządek bo to jest przyczyna tego szybkiego zapełniania się DPF. Dziwne też odgłosy są od strony paska wielorowkowego, ciekawe czy to nie sprzęgło a alternatorze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 2 kwi 2024, 01:03

Krzemol napisał(a):Ja chcę to prawdziwe QV w TBi. Doszedłem do wniosku, że jak sprzedałem typowego funcara i chcę się przesiąść do jednego to niech to będzie coś fajnego z pazurem a jednocześnie trochę kompromis.


Trudno w takim wypadku o kompromis, ale z doświadczenia wiem że da się taki znaleźć. Pytanie na co jesteś w stanie przymknąć oko. Pierwsze moje podejście to był Focus ST (miał połączyć "daily" z zabawką). Było całkiem spoko gdyby nie fakt, że chwile po zakupie moje przebiegi się zwiększyły 2-3 krotnie, a to cholerstwo paliło 14-15l/100 PB98 :) Natomiast fun był zawsze. Inny niż w MX-5, ale naprawdę miałem radość z jazdy tym autem. Teraz drugie podejście to Cupra. Tym razem dużo większe wymagania, bo nie dość że to jest moje daily, to jeszcze główne auto rodzinne, ale za to tylko trochę ma być funcarem :) Podobnie jak z Focusem. Byłoby idealnie, gdyby nie spalanie :P Na szczęście teraz jeżdżę nie więcej, a mniej z 2-3 krotnie niż kiedyś więc nie robi to większego problemu. Ty chyba też wiele nie jeździsz, wiec pewnie spalanie nie będzie problemem. Giulietta QV również kiedyś rozważałem. Piękne autko :)

Natomiast co do MX-5 to rozumiem rozterki. Ja też kilkukrotnie myślałem o sprzedaży i za każdym razem mi ten pomysł przechodzi. To auto daje zupełnie inny rodzaj przyjemności z jazdy. Szczerze mówiac to RX-8 mi się znudziło po kilku miesiącach, a MX-5 nie potrafi po prawie 6 latach :) Myślę że kiedyś jeszcze wrócisz. Miatoza to nieuleczalna choroba :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez MrShaleck » 2 kwi 2024, 08:17

Neonixos666 napisał(a):Raczej będę jeden rwał bo korekta ewidentnie się na nim rozjeżdża


Swoją drogą, tego LM Pro-line do maszyny to bym nie lał tak często. Zwykły Diesel Spulung będzie bezpieczniejszy, a już w ogóle to najlepiej wyjdziesz na laniu oleju 2T np. Shell VSX do baku co tankowanie. Jakoś 100-200ml w zależności od wielkości baku.
A różne 'vervy' itp to podobno są bardziej suche, ale to jest dyskusyjna kwestia. Osobiście zawsze unikałem. Dodatków to tam są takie szczątkowe ilości, że szkoda przepłacać.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Krzemol » 2 kwi 2024, 08:50

To że wrócę do MX-5 to wiedziałem już chyba w momencie jak odjeżdżali :D. Ale już nie NB a raczej nowsze. Rozważałem różne opcje np. sprzedaż 166 tylko i kupno cywilnej Giulietty jako dupowozu, wtedy nawet te 1.4 120KM (odpada drogi moduł Multiair), wirusem zrobić te 140 i do wożenia tyłka by wystarczyło. Bo QV i MX-5 by się nie udało ze względów ekonomicznych (sprzedaż MX-5 to ponad 1/3 budżetu na koniczynkę). Dalej jednak pozostałby problem przebiegów. Nawet gdy Mx-5 stała zepsuta (swoją drogą myślę że zrobiłbym ja dużo wcześniej gdybym wiedział że naprawa będzie kosztować czapkę gruszek) zdarzało się, że 166 też niewiele km zrobiła. Głównie przebieg nabijałem trasami i wakacjami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez Neonixos666 » 2 kwi 2024, 16:54

MrShaleck napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Raczej będę jeden rwał bo korekta ewidentnie się na nim rozjeżdża


Swoją drogą, tego LM Pro-line do maszyny to bym nie lał tak często. Zwykły Diesel Spulung będzie bezpieczniejszy, a już w ogóle to najlepiej wyjdziesz na laniu oleju 2T np. Shell VSX do baku co tankowanie. Jakoś 100-200ml w zależności od wielkości baku.
A różne 'vervy' itp to podobno są bardziej suche, ale to jest dyskusyjna kwestia. Osobiście zawsze unikałem. Dodatków to tam są takie szczątkowe ilości, że szkoda przepłacać.


Mi ten LM Pro pomaga obecnie już tak nie przybywa sadzy i widać po korekcie na tym wtryski że się mocno poprawiło. Verwa to tylko większa liczba cetanowa właściwości fizyczne ma te same. Ciągnie mnie ze spróbowaniem oleju do 2T nigdy tego nie stosowałem i chyba się przekonam, dużo popiołu jest w nim? Ja uważam że u mnie 1 może dwa wtryskiwacze są do wymiany, widać to po korektach jak podczas obciążenia idą mocno w minus (np-2,5) a podczas delikatnej jazdy czy postoju w plus (np+1,5) to znaczy coś z nim jest nie tak, a inny oscyluje w okolicach 0 ,+/– 0,1. Dodatek polepsza sytuację ale nie uleczy wtryskiwacza dlatego często efekty są krótkotrwałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 3 kwi 2024, 23:04

Neonixos666 napisał(a):Ciągnie mnie ze spróbowaniem oleju do 2T nigdy tego nie stosowałem i chyba się przekonam, dużo popiołu jest w nim?


Tego Ci nie powiem, bo dawno mi uciekło z głowy, ale pamiętam, że zalecali mi tylko ten Shell VSX lub któryś liqui moly. Odczuwalnie wycisza wtryski, ja tam wiele lat lałem i było elegancko, ale akurat DPF w żadnym do tej pory dieslu nie miałem. A jak miałem, to nie miałem <lol>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park