Czateria... 2021

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez brii » 19 mar 2021, 15:06

Szymon napisał(a):Tempomatu znów nie doceniałem, a teraz też wolałbym już z niego nie rezygnować.

Jeśli do wyboru jest tylko zwykły to wolałbym go nie brać – tak się przyzwyczaiłem do aktywnego, że jak jadę z "pasywnym" to się robi lekki dramat <rotfl>

radzi89 napisał(a):Ja w 340i mam aktywny tempomat i muszę przyznać, że działa to super.

Ja się ciągle zastanawiam z jakim wyposażeniem w pakiecie w tych samochodach są kierunkowskazy – naprawdę trudno trafić na kogoś komu udałoby się taki pakiet trafić :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Szymon » 19 mar 2021, 15:09

A no w tę stronę na pewno. Czekasz na działanie funkcji, której nie ma i robi się niebezpiecznie :P
Ale kurde w tej corolli szarpie, hamuje zbyt gwałtownie, za późno. Do tego jeszcze asystent pasa ruchu rzuca od linii do linii :|


EDIT:
A i jeszcze ten radar jest jakiś dziwny. Jak jadę pod lekką nawet górkę on chyba nie widzi samochodu, który jest przed nim bo patrzy za wysoko. A jak go nagle zobaczy to staję dęba.
Ostatnio edytowano 19 mar 2021, 15:15 przez Szymon, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 19 mar 2021, 15:11

Innego jak aktywny tez sobie nie wyobrażam już. Ale fakt ze nie w każdym aucie to działa dobrze. Hyundai zrobił to naprawdę ok jak na ten budżet. Choć poprawilbym kilka drobiazgów jak np odległość od auta przy większych prędkościach. Jest na tyle duża ze często ktoś mi wjeżdża przed maskę.

nemi napisał(a):Zawsze chciałem to mieć, chociaż nie wiem jak to się sprawdza w praktyce i jaki jest czas oczekiwania między przekręceniem kluczyka i połączenie się z telefonem. I czy coś trzeba robić .


A przypadku androida nie wiem jak wygląda obsługa. W PL to chyba nie jest jeszcze oficjalnie wspierane i trzeba apk instalować z palca :P W Applu podpinam telefon (w Hyndaiu niestety jeszcze kablem) i tyle. Interfejs przechodzi na ten z telefonu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 19 mar 2021, 15:13

Szymon napisał(a):Ale kurde w tej corolli szarpie, hamuje zbyt gwałtownie, za późno. Do tego jeszcze asystent pasa ruchu rzuca od linii do linii

To w Lexusie nie zauważyłem problemu z tempomatem, jedynie mógłbym się czepić, że nie patrzy z bardzo dużym wyprzedzeniem ale działa względnie łagodnie.
Asystent pasa ruchu jest dziwny trochę myszkuje, potem pika, żeby chwycić kierę, po czym przestaje pikać i samochód jedzie gdzie chce bez żadnego ostrzeżenia.

loockas napisał(a):Choć poprawilbym kilka drobiazgów jak np odległość od auta przy większych prędkościach. Jest na tyle duża ze często ktoś mi wjeżdża przed maskę.

U mnie zależy od prędkości – na najmniejszym dystansie do 80km/h nikt nie wjeżdża ale powyżej 100 już ludzie próbują. Szczęśliwie tutaj tempomat nie ignoruje jadących w tetrisa co w Kałdi się zdarza i nieźle potrafi zestresować. No i jako aktywny działa tylko do 180km/h :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 19 mar 2021, 15:21

Tak, chodzi mi o prędkości autostradowe. Mam 3 stopnie regulacji odległości. Ta najmniejsza w mieście oznacza jazdę niemal na zderzaku :) No ale na autostradzie spokojnie się ktoś jest w stanie wepchnąć i wtedy tempomat zaczyna hamować żeby zrobić znowu taki sam odstęp. No ale tu w sumie trudno winic auto, raczej nasza kultura jazdy. Ja byłem zachwycony tym wynalazkiem jadąc pierwszy raz do Cro. Poza PL inna jazda. Włączyłem tempomat na wylocie z Imielina i wyłączyłem na miejscu w Cro.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 19 mar 2021, 15:26

Nigdy z tym wszystkim nie jeździłem, pojęcia nie mam o czym piszecie <rotfl>. Wiem tylko, że w niektórych autach pożera to hamulce szybciej, niż jak się jedzie "manualnie".

W Meganie mam zwyczajny, w płaskim terenie korzystam – jak jest pofałdowany, to denerwuje mnie nieoptymalne wykorzystanie ukształtowania terenu celem optymalizacji zużycia paliwa <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez brii » 19 mar 2021, 15:31

nemi napisał(a):Wiem tylko, że w niektórych autach pożera to hamulce szybciej, niż jak się jedzie "manualnie".

Zgadza się – niektóre samochody skręcają i utrzymują kierunek używając hamulców a nie układu kierowniczego. Samochody ze skrzynią manualną na aktywnym tempomacie nie potrafią też hamować mocniej silnikiem i częściej używają hamulców ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 19 mar 2021, 15:36

W Superbie jak się używa auto-hold szybko kończą się klocki z tyłu. Ja u siebie raz używam, raz nie używam (staram się nie, bo w drugim aucie nie mam i łatwo zapomnieć – zacznie się staczać). Tarcze mam w kolorze fioletowym – na początku uzywałem zawsze, ale klocki wyglądają w porządku – jeszcze pewnie 100.000 na nich bym dał radę zrobić <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez jacobs » 19 mar 2021, 16:00

brii napisał(a): Samochody ze skrzynią manualną na aktywnym tempomacie nie potrafią też hamować mocniej silnikiem i częściej używają hamulców

Ciekawe czy faktycznie jest duża różnica. Nigdy nie jeździłem tym samym modelem z tempomatem adaptacyjnym wraz z skrzynią manualną i automatyczną.

Mi ten tempomat zupełnie nie pasuje, ale może jeździłem złymi samochodami.
Przed kupnem Ceeda jeździłem Mazdą 6 z tempomatem adapt. i automatem i mnie to nie przekonało, dlatego też nie wziąłem tej opcji u siebie w konfiguracji. Samochód hamował zdecydowanie za późno i zbyt mocno.
W nowym samochodzie mam mieć tempomat adaptacyjny, ale ostatnio jeździłem T-Roc'kiem (tylko że z ręczną skrzynią biegów) i po tej przejażdżce nie wiem czy będę go używał. Chyba że z automatem działa faktycznie lepiej.
Głównie mam problem z tym, że podczas jazdy w mieście, tempomat nie wyczuwa odpowiednio wcześnie że samochody stoją na światłach na przykład... więc jedzie, jedzie i nagle po hamulcach.
W trasie jest podobnie, ktoś wjeżdża na mój pas, samochód hamuje od razu. I cały czas jazda tylko gaz-hamulec, gaz-hamulec. Daleko temu do komfortowej podróży.
W dodatku na trasach szybkiego ruchu czy autostradach, tempomat trzyma się na tyle daleko, że ludzie ślimaczący się na lewym pasie chyba nigdy by nie zjechali... Jak widzą szybko zbliżający się do nich samochód i siedzący im na zderzaku to reakcja jest szybsza. Wiem, nie jest to super zachowanie z mojej strony ale stosuję je rzadko i tylko na bardzo uparte osoby okupujące lewy pas.
Jak narazie zalety tempomatu adapt. widzialem tylko podczas jazdy jednym pasem, w sznurze aut przy prędkościach 70-100.

Dopisano 19 mar 2021, o 16:02:

nemi napisał(a):W Superbie jak się używa auto-hold szybko kończą się klocki z tyłu.

Nie wiem czy to zależne od auto holda, przecież auto hold podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym i trzyma wszystkie koła. Więc wszystkie klocki powinny się szybciej zużyć.
W Ceedzie cały czas jeździlem na autoholdzie i klocki skonczyły mi się po 27kkm (przód i tył). W dwóch warsztatach stwierdzili że to normalne w nowych samochodach.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Szymon » 19 mar 2021, 16:09

e no adaptacyjny z manualem to jest lipa. Dopiero z automatem da się poczuć wszystkie zalety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 19 mar 2021, 16:09

Ioniq widzi różnice między stojącym samochodem przede mną a jadącym i dostosowuje do tego sile hamowania. Gwałtowne hamowanie mam tylko jak mi się ktoś wryje przed maskę albo sam zacznie gwaltowanie hamować. Mimo tego ze da się tego używać w mieście to jakoś nie mam przekonania. Używam tylko w trasach. Może tez dlatego ze Ioniq nie potrafi sam ruszyć z tempomatu. Zaczyna działać chyba od 30km/h. W mieście wole mieć kontrole nad autem :P

Nawet nie wiedziałem ze można mieć adaptacyjny tempomat w manualnej skrzyni. To mi sie trochę gryzie ze sobą. Co z tego ze dostosowuje prędkość jak muszę biegi zmieniać, a dotknięcie sprzęgła kasuje tempomat :P

nemi napisał(a):Nigdy z tym wszystkim nie jeździłem, pojęcia nie mam o czym piszecie


Wiadomo. Z każdym autem rośnie mi lista rzeczy które chce mieć w następnym. Przy okazji wiem też czego nie muszę mieć.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Szymon » 19 mar 2021, 16:39

loockas napisał(a):Nawet nie wiedziałem ze można mieć adaptacyjny tempomat w manualnej skrzyni. To mi sie trochę gryzie ze sobą. Co z tego ze dostosowuje prędkość jak muszę biegi zmieniać, a dotknięcie sprzęgła kasuje tempomat


Ojciec tak ma w Insigni :P Sprzęgło go nie wyłącza, z tego co pamiętam. Ale nadaje się to wtedy typowo do jazdy na "6" autostradą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez brii » 19 mar 2021, 17:00

jacobs napisał(a):Głównie mam problem z tym, że podczas jazdy w mieście, tempomat nie wyczuwa odpowiednio wcześnie że samochody stoją na światłach na przykład... więc jedzie, jedzie i nagle po hamulcach.

Nie wiem jak w VW ale w Kałdi w instrukcji wyraźnie pisało, że tempomat nie rozpoznaje stojących pojazdów. W tym przypadku działa asystent zapobiegający zdarzeniu czyli tak naprawdę dużo ryzykowałeś a dodatkowo pewne było to, że nie będzie sensownie hamować <glupek2> No i tempomatu to raczej nie używa się w mieście, ale może ja się nie znam ;) Ból jest w tym, że wielu ludzi uważa, że te asystenty robią za "autopilota" – błąd, nic z tych rzeczy. Jeżeli pozna się dokładne warunki działania tych systemów i zakres ich pracy to jeździ się dużo lepiej i ma się świadomość jak samochód może się zachować, nie zaskakuje.

nemi napisał(a):W Superbie jak się używa auto-hold szybko kończą się klocki z tyłu. Ja u siebie raz używam, raz nie używam (staram się nie, bo w drugim aucie nie mam i łatwo zapomnieć – zacznie się staczać). Tarcze mam w kolorze fioletowym – na początku uzywałem zawsze, ale klocki wyglądają w porządku – jeszcze pewnie 100.000 na nich bym dał radę zrobić .

Wydaje mi się, że wszystkie problemy auto-hold rozwiązuje skrzynia automatyczna ;)

loockas napisał(a):Co z tego ze dostosowuje prędkość jak muszę biegi zmieniać,

Eeeetam – jak masz dużo "momentu" to cały czas ciśniesz na 6 ;) :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 19 mar 2021, 17:14

loockas napisał(a):Wiadomo. Z każdym autem rośnie mi lista rzeczy które chce mieć w następnym. Przy okazji wiem też czego nie muszę mieć.

Ja nawet nie wiem czy mam jakieś specjalne wymagania – są rzeczy, za które byłbym w stanie dopłacić ale tylko jakąś niewielką sumę. Mam absolutnie genialny system bezkluczykowy w Renault i zwyczajny centralny zamek + odpalanie kluczykiem w Golfie. No i widzę wady i zalety, teraz nie zdecydowałem się za to dopłacać.
Z jednej strony fajnie nie musieć wyciągać kluczyka, a z drugiej muszę podejść do auta, żeby je otworzyć. W Renault nie jestem przygotowany na otwieranie zdalne i kluczyk gdzieś tam jest głębiej, jest duży (jak mały smartfon) i niewygodny w wyciąganiu, ma maleńkie guziczki i jak dzieciaki lecą do auta przede mną, to muszą czekać aż dojdę do samochodu.
A z kolei jak mam "manulany", to nie muszę go chować w puszce w domu i jestem przygotowany po prostu, że kluczyk mam na wierzchu albo nawet przez kieszeń wiem co kliknąć. Wpuszczam dzieci do auta wcześniej, a sam jeszcze zamykam dom :). Różne są sytuacje i różnie się to wszystko sprawdza.

Klima manualna nie jest dla mnie problemem, fajnie byłoby mieć podgrzewaną szybę – miałem to raz w Mondeo i absolutnie wspaniała funkcja. Tempomat to must have, nawet taki zwykły. Zawsze trochę chociaż odciąża, można zmienić pozycję nogi. Teraz jak jadę na wakacje, to przecież 14 h mam prawą nogę w jednej pozycji hahaha

No i ten BT.

Aha – jeszcze szyberdach. Niby fajne, ale jak jest klima, to zupełnie tego nie było sensu używać. Nie zdecydowałbym się na dopłatę za szklany dach czy szyberdach.

Wydaje mi się, że wszystkie problem aut-hold rozwiązuje skrzynia automatyczna ;)

Automaty i automaty tu ciągle Wam w głowie. A kontola nad autem!? :D
https://images.app.goo.gl/t7PUTQorxENC1RZw6

Ból jest w tym, że wielu ludzi uważa, że te asystenty robią za "autopilota" – błąd, nic z tych rzeczy. Jeżeli pozna się dokładne warunki działania tych systemów i zakres ich pracy to jeździ się dużo lepiej i ma się świadomość jak samochód może się zachować.

To się chyba jakos stopniuje i chyba takie powszechne marki doszły do autonomii 2,5 czy jakos tak.
Krótko mówiąc można chyba liczyć na to, że jak się trzyma rękę na kierownicy, to nie zjedzie się przypadkiem ze swojego pasa i nie najedzie na jadący wolniej samochód w chwili dekoncentracji. Podobno odciąża to psychicznie, ale nie wiem z doświadczenia :). I są jakieś przepisy w UE, że nie można puścić kierownicy na dłużej niż X sekund, chociaż autostradą auta mogłby spokojnie śmigać same. Pewnie jak się właśnie tego oczekuje, to nie ma problemu.

VW może mieć Traffic Jam Assist – nie wiem czy w tym T-Roc'u to jest. Jeśli nie ma, to pewnie dlatego działa źle, jeśli jest, to powinien sobie radzić. Rusza jak się dotknie "resume" na kierownicy (nie wiem dokładnie, sam nie widziałem – tylko na YT), sam z siebie nie ruszy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez jacobs » 19 mar 2021, 17:18

brii napisał(a):Nie wiem jak w VW ale w Kałdi w instrukcji wyraźnie pisało, że tempomat nie rozpoznaje stojących pojazdów. W tym przypadku działa asystent zapobiegający zdarzeniu czyli tak naprawdę dużo ryzykowałeś a dodatkowo pewne było to, że nie będzie sensownie hamować No i tempomatu to raczej nie używa się w mieście, ale może ja się nie znam Ból jest w tym, że wielu ludzi uważa, że te asystenty robią za "autopilota" – błąd, nic z tych rzeczy. Jeżeli pozna się dokładne warunki działania tych systemów i zakres ich pracy to jeździ się dużo lepiej i ma się świadomość jak samochód może się zachować, nie zaskakuje.

To był travel assist. Na pewno wykrywał samochody stojące i hamował do 30km/h. Nie było to awaryjne hamowanie.
loockas napisał(a):Nawet nie wiedziałem ze można mieć adaptacyjny tempomat w manualnej skrzyni. To mi sie trochę gryzie ze sobą. Co z tego ze dostosowuje prędkość jak muszę biegi zmieniać, a dotknięcie sprzęgła kasuje tempomat

Dotknięcie sprzęgła nie kasuje ustawień. Masz na ekranie wskazanie jaki bieg wrzucić, aczkolwiek tak jak napisałeś, jest to bez większego sensu przy dużych zmianach prędkości.
loockas napisał(a):Mimo tego ze da się tego używać w mieście to jakoś nie mam przekonania.

No właśnie ja też nie, i co z tego że mam super tempomat, jak i tak cały czas trzymam nogę na hamulcu ze strachu <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez loockas » 19 mar 2021, 17:22

nemi napisał(a):Klima manualna nie jest dla mnie problemem


To jest dla mnie akurat straszne rozwiązanie. Tylko w dwóch autach miałem klimę manualną (Ibiza i Focus) i strasznie mnie to denerwowało. Póki co w każdym aucie automatyczna działa fajnie, no może poza MX-5. Nie wiem czemu przy otwartym dachu nie chce utrzymać zadanej temperatury :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 19 mar 2021, 17:43

Mnie denerwuje, że robi co chce <lol>
Najbardziej lubię nawiew na szybę, a w Megane nie ma takiej opcji <lol>.

Można mieć tylko funkcję odmrażania, ale huk łeb urywa <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Krzemol » 19 mar 2021, 17:51

loockas napisał(a):Śmiałem się z nieudolności Mazdy że w 2008 kompa nie potrafili zrobić ze wskazaniem spalania

Ja w Maździe z 2006 mam :P. MX5 nie jest od tego aby sobie chwilowe sprawdzać <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1564 (258/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez loockas » 19 mar 2021, 17:59

nemi napisał(a):Najbardziej lubię nawiew na szybę, a w Megane nie ma takiej opcji .


Serio? Tam pewnie masz przycisk z szybą i napisem MAX. Ale też powinien być taki ludzik ze strzałkami. W Scenicu tak działa i można ustawić nawiew tylko na szybę.

Ja w każdym aucie używam po prostu auto. Nie wiem na co wtedy leci :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 19 mar 2021, 18:11

Mi leci na zatoki domyślnie <rotfl>. Dlatego preferuję szybę plus osłony przeciwsłoneczne do rozpraszania zimna.


Jest guzik z napisem max na szybę, ale odpala od razu też grzanie tyłu i trzeba wyłączyć. A ludzik ma opcje twarz, nogi, twarz i nogi o ile pamiętam. I jak się to wybierze, to przestaje być auto, więc nadmuch też manualnie.
W Maździe chyba można było wymusić strefę i dalej było auto.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park