DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

Postprzez DISItune » 2 sty 2016, 21:02

Możesz dopytywać bardzo długo, podawana przez producentów moc jest na silniku i Twoje dopytywanie kompletnie nic nie zmieni. Ale dopytuj...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 20 sty 2016, 18:39

Tak tak, pierwszy diesel :) Dzięki uprzejmości Krzyśka i Marka z Master's Tuning miałem kilka dni temu przyjemność uczestniczyć w podniesieniu mocy w najnowszej (prawie – model przed liftem) 6tce z silnikiem diesla.
Wbrew internetowym doniesieniom seria trzymała niemalże idealne parametry. Dane techniczne Mazdy obiecują 175KM i 420Nm:

Mazda6GJ22Diesel175KM_SERIA_800.jpg


Po modyfikacji oprogramowania auto osiągnęło 210KM oraz 472Nm:

Mazda6GJ22Diesel175KM_MOD_800.jpg


Przy najbliższej okazji popracujemy nad wygładzeniem przebiegu mocy i momentu.
Właścicieli aut z silnikami 2.2 SkyActiv-D którym zaczął doskwierać brak mocy serdecznie zapraszam do kontaktu :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Qprys » 2 lut 2016, 23:39

Jest może jakaś nadzieja na polepszenie losu mazdy 3 BL z 2.0 MZR DISI 151km?
Dobrze wyczytałem tam wcześniej że nawet 25km można z tego silnika wydobyć? :)
Początkujący
 
Od: 2 gru 2015, 16:29
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BL sedan 2.0 MZR DISI 2010r

Postprzez DISItune » 3 lut 2016, 08:43

Qprys napisał(a):Jest może jakaś nadzieja na polepszenie losu mazdy 3 BL z 2.0 MZR DISI 151km?
Dobrze wyczytałem tam wcześniej że nawet 25km można z tego silnika wydobyć? :)


W stanach nie ma 2.0 DISI (bez turbo), przynajmniej tak można wywnioskować, skoro OVTuned jeszcze nie robiło wolnossącego DISI. Ostatnio Mat (OVTuned) nie deklarował wartości przyrostów. Jak mu dostarczymy zawartość ECU to poznamy odpowiedź. Zapraszam ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Norreca » 3 lut 2016, 10:15

jak bedzie mozliwosc nad praca z silnikiem R2 dajcie znac :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1880 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez CX-7 » 20 lut 2016, 10:34

DISItune poproszę ciebie o ofertę na priva.
W grę wchodzi tylko (i aż :) ) to co możecie podczas jednej mojej wizyty zrobić (dojadę z ponad 300 kilometrów). Mam mały przebieg (niewiele ponad 50tys.km).
Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 09:10
Posty: 4
Auto: Mazda CX-7, 2.3, 2011

Postprzez DISItune » 29 lut 2016, 10:24

Najmocniejsza jak dotąd odblokowana 120tka.

Moc według danych technicznych: 120KM 210Nm
Faktyczna moc zmierzona: 137KM 217Nm
Moc po odblokowaniu: 177KM 223Nm

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mirecsk38 » 29 lut 2016, 10:51

piekna moc na kolach tej serie
co widzialem, tak straty u G120 sa kolo 30kW +– pare %. Tutaj 36kw, roznica skoro 20%. Co to moze spowodowac ? Inne ustawienie hamowni, opony .... ? A moze uzity 4 bieg ?
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez DISItune » 29 lut 2016, 10:55

opony (letnie/zimowe a nawet inny model i szerokość(, bieg na którym jest dokonywany pomiar
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Kliszek M3 » 29 lut 2016, 10:57

Czyli pewnie z wersji 165 KM wyżej niż 177 KM nie będzie. Pytanie czy będzie to wyczuwalne :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez krabdul » 1 mar 2016, 09:53

Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca? :)

PS: Jeżdżę chwilowo GJ 145KM i jeździłem ostatnio też GJ 165KM kumpla i mam wrażenie, że silnik przy wkręcaniu jest wyczuwalnie głośniejszy niż w BM 120KM, zwłaszcza ten 165. Czy zmiana nastawów cokolwiek zmienia w tej kwestii?
Ostatnio edytowano 1 mar 2016, 09:57 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez DISItune » 1 mar 2016, 09:57

krabdul napisał(a):Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca? :)


Na 95, a przebieg jakiś nieduży chyba, może sam tu napisze :) Do tej pory nie doczekałem się raportu z wrażeń z jazdy <płacze>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krabdul » 2 mar 2016, 16:19

DISItune napisał(a):
krabdul napisał(a):Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca? :)


Na 95, a przebieg jakiś nieduży chyba, może sam tu napisze :) Do tej pory nie doczekałem się raportu z wrażeń z jazdy <płacze>


Czy wg Ciebie podważa to wcześniejszą rozkminę na temat 95 vs 98 czy przy 98 byłoby jeszcze lepiej?
Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? :) Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez DISItune » 2 mar 2016, 16:26

krabdul napisał(a):Czy wg Ciebie podważa to wcześniejszą rozkminę na temat 95 vs 98 czy przy 98 byłoby jeszcze lepiej?


Czemu miałoby cokolwiek podważać? Byłoby lepiej, można by było dostroić zapłon, a tu już nie było za bardzo manewru.

krabdul napisał(a):Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? :) Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam


Nie mam porównania, nie jeżdżę tymi samochodami, a na hamowni wszystko zagłuszają wiatraki.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krabdul » 2 mar 2016, 16:37

DISItune napisał(a):
krabdul napisał(a):
krabdul napisał(a):Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? :) Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam


Nie mam porównania, nie jeżdżę tymi samochodami, a na hamowni wszystko zagłuszają wiatraki.


Pytam, bo mojej poprzednie auta, w tym GG, do pewnych obrotów przyspieszały na wpół otwartej przepustnicy tak samo jak na w pełni otwartej, tyle że ciszej (zawsze miałem na linkę) a w BM 120 jest zdaje się właśnie moc zdławiona przepustnicą i jest ona wyraźnie cichsza od 145KM a ta trochę cichsza od 165KM, więc mi się to jakoś tak zlepiło w całość. Z postów o BM 165 też wynika że brzmienie jest bardziej rasowe, ale to może wynikać właśnie z powyższego.

Ja się do Ciebie do lata też zamierzam wybrać, ale nie chciałbym tracić na komforcie i mam pytanie, czy jeśli moja teoria jest słuszna to czy można tylko skorygować mapę powyżej np 4000 obr.? Ewentualnie poprawić mapę w całym zakresie, a gdyby się okazało, że jest jak piszę to zrobić jeszcze korektę do tych 4000 coby najpierw było cicho potem szybko? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez DISItune » 2 mar 2016, 16:39

krabdul napisał(a):Pytam, bo mojej poprzednie auta, w tym GG, do pewnych obrotów przyspieszały na wpół otwartej przepustnicy tak samo jak na w pełni otwartej, tyle że ciszej (zawsze miałem na linkę) a w BM 120 jest zdaje się właśnie moc zdławiona przepustnicą i jest ona wyraźnie cichsza od 145KM a ta trochę cichsza od 165KM, więc mi się to jakoś tak zlepiło w całość. Z postów o BM 165 też wynika że brzmienie jest bardziej rasowe, ale to może wynikać właśnie z powyższego.

Ja się do Ciebie do lata też zamierzam wybrać, ale nie chciałbym tracić na komforcie i mam pytanie, czy jeśli moja teoria jest słuszna to czy można tylko skorygować mapę powyżej np 4000 obr.? Ewentualnie poprawić mapę w całym zakresie, a gdyby się okazało, że jest jak piszę to zrobić jeszcze korektę do tych 4000 coby najpierw było cicho potem szybko? :)


Tak, można.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Handzol » 5 mar 2016, 11:58

A ja mam pytanie odnośnie Mazdy 2, posiadam wersje 1.5 90KM. Czy w takim przypadku jest sens lać paliwko 98? Różnica 20gr nie robi dla mnie większego znaczenia a chciałbym żeby Madzia posłużyła mi jak najdłużej a przy okazji wykorzystać jej wszystkie atuty. Auto eksploatowane głównie w jeździe autostradowej :) Nie jestem pewny jak wygląda tam sprawa ustawienia zapłonu, dlatego chciałbym się poradzić eksperta. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 08:22
Posty: 9
Auto: Mazda 2, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015

Postprzez darrecki » 5 mar 2016, 14:01

Mogę z czystym sumieniem polecić kolegę DISItune. Biorąc pod uwagę ceny tuningu w UK zdecydowałem się na jego usługę. Jako, że odbyło się to na odległość musiałem zakupić sprzęt i oprogramowanie, do tego doszedł koszt usługi. Sumując koszty, wyszło porównywalne do cen w UK, z tym że mam całe zaplecze (interfejs Tactrix i oprogramowanie mazdaEdit) dla siebie.
Teraz o usłudze. Całość zajęła około tygodnia, w tym testy kilku wersji mapy i próby na drodze. Na końcu lokalna hamowania. Świetny kontakt, odpowiedzi na nawet najgłupsze pytania w bardzo krótkim czasie.
Wyniki. Zdaje sobie sprawę, że mając auto u DISI modyfikacja mogła by być bardziej dopieszczona, na odległość ciężko o perfekcję. Ale z wyniku jestem zadowolony. 161hp 367Nm w serii, 202hp 461Nm po modyfikacji. Wyprzedzanie to teraz czysta przyjemność :)

Jako, że wydruki z hamowni są lekko mówiąc z <dupa>, pozwoliłem sobie poprawić ich prezentację:
DYNO.jpg


Natomiast tak wyglądają w oryginale:
Stock-small.jpg

V4-small.jpg


W UK faktycznie inny świat. Patrząc na powyższe zdjęcia, czas zatrzymał się na latach 90 ubiegłego wieku hahaha
Pozdro.
Ostatnio edytowano 7 mar 2016, 18:38 przez darrecki, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2572 (37/112)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kliszek M3 » 5 mar 2016, 18:26

Aj żeby takie przyrosty były możliwe w wolnossaku :( gratulacje <spoko>
PS: DISI zgłosił się ktoś w końcu wersją 165 KM czy dalej cisza? :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez DISItune » 5 mar 2016, 20:03

Handzol napisał(a):A ja mam pytanie odnośnie Mazdy 2, posiadam wersje 1.5 90KM. Czy w takim przypadku jest sens lać paliwko 98? Różnica 20gr nie robi dla mnie większego znaczenia a chciałbym żeby Madzia posłużyła mi jak najdłużej a przy okazji wykorzystać jej wszystkie atuty. Auto eksploatowane głównie w jeździe autostradowej :) Nie jestem pewny jak wygląda tam sprawa ustawienia zapłonu, dlatego chciałbym się poradzić eksperta. Pozdrawiam :)


Witam, niestety nie miałem do czynienia z takim bolidem jeszcze więc ciężko mi się wypowiadać.

Kliszek M3 napisał(a):PS: DISI zgłosił się ktoś w końcu wersją 165 KM czy dalej cisza? :)


tak ale, bez sukcesów póki co...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1471 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Ogłoszenia