Strona 7 z 11

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 17:54
przez DISItune
Tyle tylko, że to z MX-5 ;)

13937837_1314920758533165_3783183838586366451_o.jpg

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 18:53
przez darrecki
To właściwy wykres czy ja coś źle patrzę? Tu zielony ma ~150hp i ~170Nm? Chyba że ps to nie to samo co hp

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 18:56
przez DISItune
Dlatego napisałem, że to MX-5 – masz w opisie na wykresie. To wersja 1.5 131KM. Seria 139 po remapie 153.

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 19:02
przez darrecki
No to jak oni wyciągnęli 131 w serii 1.5? Jeszcze biorąc pod uwagę, że w stanach jest mniej niż w odpowiednikach na Europę? Kolejny, już trzeci wariant silnika 1.5?

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 19:22
przez DISItune
Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK <zeby>

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 23 paź 2016, 20:09
przez darrecki
No to 1.5 jest w co najmniej 5 wersjach. 75, 90, 115 w 2, 100 w 3 i 131 w MX5. W 2.0 też jest kilka wariantów ale oprócz 120 to wszystko jest blisko siebie pomiędzy 150 a 165. Widzę, że Mazda ma 3 silniki i jednocześnie 15 wariantów. Lekka przesada...

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 1 lis 2016, 22:06
przez Fisher
To jak z tym 165? Da się to podnieść jak w 120 czy jeszcze nie zcracowany ? ;)

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 1 lis 2016, 23:54
przez Kliszek M3
pewnie zanim ja nie odwiedzę, to nie będzie wiadomo :-D

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 9 lis 2016, 11:49
przez DISItune
Ty to masz trochę daleko, przydałby się ktoś z Wawy. A póki co kolejne Mitsubishi ;)

MOD_1600.jpg

PostNapisane: 15 lis 2016, 10:01
przez ezg_siwy
Tak nieśmiało zapytam – ze "starym" 2.0 150km da się cokolwiek zrobić przez strojenie, czy tylko mechanicznie?

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 15 lis 2016, 10:09
przez DISItune
OVTune obiecuje przyrosty na poziomie 10-15KM ale nie było okazji się przekonać co z tego zostaje w starciu z polska hamownią ;)

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 24 lis 2016, 09:27
przez DISItune
Pisałem to już kiedyś m.in. tu ale się powtórzę <zeby>
Chcesz zrobić coś dobrego dla swojej Mazdy z benzynowym silnikiem SKYACTIV?
Lej dobre paliwo, najlepiej 98 i na dodatek ze sprawdzonej stacji.
Twój samochód ma czasem wyraźne zawahania przy przyśpieszaniu lub odczuwasz jego zamulenie? Zmień stację! A jeżeli zatankowałeś na stacji innej niż zwykle, to omijaj ją szerokim łukiem i więcej na niej nie tankuj!

Pozwolę sobie wkleić dość długi cytat z emaili od właściciela Mazdy 6 w wersji 165KM.
"[...]Żeby była jasność to nie jest taki efekt, że auto jedzie a nagle odcina mu moc, to raczej powolny proces. Sporadycznie bywa też tak, że auto jedzie słabo by w tracie jazdy odzyskać moc. Może napisze głupotę ale na moje oko to wygląda tak jakby komputer sukcesywnie albo zubażał mieszankę albo zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu w wyniku błędnych danych z jakiegoś czujnika. [...]
Po restarcie ECU samochód jedzie dobrze bo zaczyna z fabrycznymi danymi, które potem zmienia w wyniku odczytów danych z czujników.Reset ECU (przez odłączenie akumulatora lub jak serwis robił poprzez złącze diagnostyczne) pomaga radykalnie – samochód jeździ bardzo dobrze przez jakieś 500 km po czym problem stopniowo wraca. Wg ASO wszystko jest OK ponieważ nie ma żadnych błędów w komputerze."

Właściciel opisał problem i co więcej od razu niemalże trafnie zdiagnozował :)
Najbardziej prawdopodobną przyczyną tego co widać na poniższym wykresie jest długotrwała, wręcz uporczywa jazda na kiepskim paliwie. ECU ciągle cofa zapłony, zapisuje że cofał i używa coraz niższych, a ponieważ jest to proces ciągły auto stopniowo coraz bardziej słabnie. Czemu pomaga reset ECU lub odpięcie akumulatora?
Kasują się zapisane adaptacje z czujników w tym z czujnika spalania stukowego. Oczywiście istnieje pewne, ograniczone prawdopodobieństwo, że uszkodzony jest sam czujnik, ale po pierwsze nic na to nie wskazywało podczas pomiarów na hamowni, a po drugie słabej jakości paliwo jest w naszym kraju dużo bardziej prawdopodobną przyczyną niż sam czujnik.

Jak czytać załączony wykres?
Cienkie linie – pomiar bezpośrednio po wjechaniu na hamownię, według właściciela, auto było lekko zamulone ale nie aż tak jak potrafi... Wynik 156KM i 196Nm.
Grube linie – pomiar po zresetowaniu zapisanych w ECU adaptacji, w tym czujnika spalania stukowego. Wynik... 171KM i 211Nm. Przyrost mocy 15KM i 15Nm (a miejscami ponad 20Nm!!) – jak po porządnym jak na silnik wolnossący chiptuningu!

6GJ165hp_1920.jpg


Podziękowania dla Mata z OrangeVirus Tuning za przyśpieszony kurs diagnostyki SKYACTIV :)
Thanks to Matt from OrangeVirus Tuning for accelerated training of diagnostic SKYACTIV :)

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 2 gru 2016, 12:47
przez DISItune
CX-3 2.0 150KM z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Ach, no i ECU Mitsubishi ;) Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.

CX3_compared_MOD_to_stock_1920.jpg

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 17 gru 2016, 16:49
przez DISItune
Tym razem Denso <czarodziej>
Stock 142KM 219Nm
Unlock 177KM 223Nm

120_1920.jpg


Na koniec pozwolę sobie zacytować właściciela, zresztą obecnego na tym forum ;)

„Jest rewelacja. Odpowiednia moc do tego samochodu. Nie miałem możliwości jazdy testowej 165KM wersją ale wydaje mi się że to jest to o co chodziło projektantom. Jazda jest rewelacyjna a spalanie nieznacznie niższe na trasie powrotnej niż w tamtą stronę, a trochę się pobawiłem ”

PostNapisane: 11 sty 2017, 22:58
przez darrecki
DISItune napisał(a):Za daleko szukasz, ten 1.5 131KM jest u Ciebie w UK <zeby>


Na M3R wyczytalem, ze silniki 100km i 131km roznia sie walkiem. A jakby tak zmienic walek to dalo by rade wyciagnac te 140km z 90km? Jak tak, to jutro bym walek zamawial :D Mozesz zapytac hamerykancow?

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 sty 2017, 09:25
przez DISItune
Linka byś jakiegoś dał :)

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 sty 2017, 09:33
przez darrecki
Tyle, że tam nic więcej nie ma oprócz informacji, że 75,90,100 i 115hp mają ten sam wałek, a 131hp z MX5 inny. Nic o 2 odmianach silnika 1.5 (pisałeś że są różne) czy jakichkolwiek innych różnicach.
Wydaje mi się, że gdyby to było takie proste, to by ktoś taką modyfikacje już oferował

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 sty 2017, 17:25
przez DISItune
The camshaft isn't different, the low power version of the 1.5L is missing 1 camshaft VVT.
there is 1.5L dual VVT and 1.5L single VVT
I dont know if it can use the dual VVT camshaft...I think not

Re: DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 sty 2017, 18:06
przez darrecki
Czyli DOHC i SOHC? Czy to co innego, bo ja laik i nie bardzo się orientuję :(

PostNapisane: 17 sty 2017, 21:31
przez DISItune
darrecki napisał(a):Czyli DOHC i SOHC? Czy to co innego, bo ja laik i nie bardzo się orientuję :(


nigdzie nie udało mi się potwierdzić tych informacji, w ogóle strony Mazdy są coraz uboższe w szczegóły techniczne <glupek2>

Dopisano 17 sty 2017 21:34:

MOD_1920.jpg


Takie tam z dzisiaj <czarodziej>
Seria 141,6KM 219,6Nm
Mod 179,5KM 224,7Nm