DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

Postprzez michalfalkowski » 19 cze 2016, 11:58

SUPER TO WYGLĄDA WSZYSTKO.
WYSŁAŁEM DO DISITUN MAILA Z ZAPYTANIEM I ZERO ODWPOWIEDZI.INNEGO KONTAKTU NIŻ MAILOWY NIE ZNALAZŁEM. CHCIAŁBYM TROCHĘ PDONEIŚĆ OSIĄGI SWOJEJ MAZDY ;)
michalfalkowski
 

Postprzez DISItune » 19 cze 2016, 12:03

Bo bardzo trudno jest odpowiedzieć na niestniejacy adres email:

This is the mail system at host disi-tune.nazwa.pl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<falikt2665@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[64.233.161.26] said:
550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist. Please
try 550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for typos or
550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at 550 5.1.1
https://support.google.com/mail/answer/6596 37si9237867lfs.94 – gsmtp (in
reply to RCPT TO command)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 14 lip 2016, 12:43

120tka z ECU Mitsubishi <faja>

3BM_120Mitsu_MOD_1920.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Entrails » 14 lip 2016, 13:22

Gratulacje !!!! co prawda ja mam denso ale tez niebawem bede chciał zawitać do Piaseczna.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 15:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez DISItune » 7 wrz 2016, 11:00

Jak wiadomo tuning mechaniczny jednostek wolnossących wymaga dużo wiedzy i szczęścia, a szczególnie wrażliwe są ich układy wydechowe. Czasem dokonane zmiany nie działają dokładnie tak jakby życzył sobie właściciel. Ilustruje to przykład 3ki BM 120KM zamieszczony poniżej.
Auto ma krótki dolot K&N oraz kompletny układ wydechowy z kolektorem 4-1. Dolot odizolowany od komory silnika, kolektor owinięty bandażem, wszystko wygląda obiecująco ale coś jest nie tak... Niby wartości maksymalne są w normie, na wykresie 137KM i 218Nm, ale przebiegi mocy i momentu wydają się dośc dziwne.

SERIA_1920.jpg


Po nałożeniu na wykres identycznego auta bez żadnych modyfikacji szybko okazało się, że po dokonanych modyfikacjach mechanicznych auto straciło i dół i górę... Na dole zakres użytecznych obrotów skrócił się o dobre 1500 obrotów, a 1000 to już lekką ręką, a na górze od 4500 obrotów auto jest jeszcze słabsze niż zwykle i to o 20KM, zamiast utrzymywać do odcięcia wartość zbliżoną do tej z 4500 obrotów to zaraz po przekroczeniu magicznego punktu natychmiast słabnie.

SERIA_SERIAS_1920.jpg


Na szczęście po odblokowaniu i odprawieniu egorcyzmów ;) przynajmniej górę udało się uratować. Różnica przy fabrycznym odcięciu to aż 70KM!! 188KM vs 117KM.

MOD_1920.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 7 wrz 2016, 12:12

DISItune napisał(a):Różnica przy fabrycznym odcięciu to aż 70KM!! 188KM vs 117KM.

Rekord świata w tuningu N/A ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kliszek M3 » 10 wrz 2016, 10:59

Cześć, taka sytuacja :) przepraszam za jakość, ale myślę, że uda się odczytać. Pytanie następujące: co o tym myślisz i co w tym przypadku da się poprawić? :)
PS: Zalana przez inną osobę Pb 95 –.–
Załączniki
8102016115830.jpg
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez DISItune » 10 wrz 2016, 13:14

Oczekujesz, że Ci powróże z fusów? <zeby> Musiałbyś podjechać i zmierzyć w Piasecznie wtedy mogę się wypowiadać i próbować ewentualnie coś poprawić. Żeby powróżyć z tego wykresu potrzebowałbym logi z pomiaru ale zakładam że nie masz ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Kliszek M3 » 10 wrz 2016, 13:28

nie mam :(
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez DISItune » 15 wrz 2016, 11:26

R2ADIST_FIN_1920.jpg


Modyfikacje auta: hybrydowe turbo SSG, pełny 3 calowy wydech SSG, 3 calowy dolot JamesBaroneRacing, intercooler seria... niestety ;) strojenie disitune
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Fisher » 18 wrz 2016, 22:25

Nie jestem pewny czy dobrze prześledziłem wątek.

165 już udało się przeprogramować?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez darrecki » 22 paź 2016, 20:58

Disi, masz jakies informacje czy da sie cos zrobic z silnikiem 1.5 Sky-G? W M2 sa 3 wersje, 75, 90 i 115hp, mam ten 90hp a interesuje mnie podciagniecie do 115. Pozdro.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 07:32

OVtuned obiecuje co najmniej 110KM z 90tki.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 11:07

Czyli to nie jest ten sam silnik co 115hp? Czy może 115hp nie trzyma serii? I dziwi mnie trochę, że oba 90 i 115 mają identyczny moment obrotowy. Jeśli tak, skąd ta różnica w hp?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 11:16

Odpowiedź Mata wskazuje, że są dwie wersje 90tki – z dual VVT i bez. Dla wersji "bez" przewiduje przyrost do 110-115KM, dla wersji z dual VVT większy. Czyli zapewne wersja z dual jest identyczna ze 115, a z pojedynczym inna.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 11:20

DISItune napisał(a):Odpowiedź Mata wskazuje, że są dwie wersje 90tki – z dual VVT i bez.


No to teraz jak je rozpoznac?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 11:30

A co? 110KM z 90 w wolnossaku to za mało? ;) Dowiem się i dam znać.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 11:42

DISItune napisał(a):A co? 110KM z 90 w wolnossaku to za mało? ;) Dowiem się i dam znać.


No w porównaniu do 2.2D to nie jedzie :( Nie wiem jak to może mieć niby 9.4s do setki. Mam wrażenie, że moje Seicento 1.1 się lepiej rozpędzało – tyle że to było 12 lat temu :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez DISItune » 23 paź 2016, 12:02

No wybacz, ale sam sobie zrobiłes ta krzywdę <lol> Musiałbyś to 1.5 uturbić żeby jechało jak porównujesz do chipniętego 2.2D <glupek2>
IMO nawet te 110KM jeśliby się obietnice Mata spełniły zrobiłoby robotę. Zwłaszcza że wykres który mi podesłał pokazywał przyrost w całym zakresie a nie tylko moc max <spoko>

Dopisano 23 paź 2016 17:09:

Nie mam dla Ciebie dobrych wieści na pytanie jak je odróżnić otrzymałem odpowiedź "Po mapach w ECU" ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darrecki » 23 paź 2016, 17:45

A można by zobaczyć wykres porównujący przed i po? Czy to tajne? :) I muszę zapytać Epifana ile by chciał za 2 licencję do mazdaedit bo funt poszedł w dół :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Ogłoszenia