DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

Postprzez Płomień » 23 lip 2019, 09:34

10km na seryjnym wolnossaku to sporo. Ciekawe ile da się uskrobać na aftermarketowym kolektorze. Cosworth zrobił takie i sprzedaje je za 1400$.
http://www.theboombopshop.com/Cosworth- ... kk3240.htm

I całe szczęście że rynek nie znosi próżni, bo chińczycy go skopiowali, i sprzedają 10 razy taniej, za okolice 130-140$ :D

Duży plus jest taki, że kolektory mają zostawione spore zapasy, i można uskrobać kanały do danego setupu i założeń. Jakbym miał BL DISI to bym się nawet nie zastanawiał.

Dlaczego wykresy kończą się tak szybko? Przecież LF nie widzi żadnego problemu w 7k rpm. Nawet jeśli moc zaczyna tam delikatnie spadać, to i tak stawiam że @7000 nie spadła by poniżej 160km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DISItune » 23 lip 2019, 09:39

Płomień napisał(a):Dlaczego wykresy kończą się tak szybko? Przecież LF nie widzi żadnego problemu w 7k rpm. Nawet jeśli moc zaczyna tam delikatnie spadać, to i tak stawiam że @7000 nie spadła by poniżej 160km.


Bo najwyraźniej nie znalazłem wszystkich map odcinki i po prostu miał mnie gdzieś <glupek2> Mam nadzieję że przy kolejnym już pójdzie wyżej <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 28 paź 2019, 21:23

Mazda 2 DJ 1.5 90KM SkyActiv

Zmierzone seryjne parametry:
LPU_ORI.jpg


Parametry po modyfikacji:
LPU_MOD.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 28 lis 2019, 09:45

Nowość w ofercie – SkyActiv 2.5 Turbo

Zmierzone parametry seryjne 252KM 427Nm
CX_ORI.jpg


Parametry po modyfikacji elektronicznej 300KM 471Nm
CX_MOD.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

PostTen post został usunięty przez Koci@k 29 lis 2019, 21:43.
Powód: Usunięte na prośbę autora tematu.

PostTen post został usunięty przez Koci@k 29 lis 2019, 21:44.
Powód: Usunięte na prośbę autora tematu.

Postprzez stryjq » 21 maja 2020, 19:42

Hej :) Czy jesteśmy coś w stanie zrobić z Mazda 3 skyactive-g 122KM z 2019? Męczący jest ten brak mocy przy wyższych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 07:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez DISItune » 22 maja 2020, 05:17

stryjq napisał(a):Hej :) Czy jesteśmy coś w stanie zrobić z Mazda 3 skyactive-g 122KM z 2019? Męczący jest ten brak mocy przy wyższych obrotach.


Hej, musimy się umówić żeby sprawdzić. Do stycznia nie było takiej możliwości.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 3 lis 2020, 08:36

W ofercie pojawił się "Stage 2" do Mazdy 3 BM/BN, 6 GJ/GL oraz MX-5 z silnikami 2.0. "Stage 2" obejmuje kolektor wydechowy oraz strojenie.

3ka:
Seryjna moc zmierzona: 168KM 209Nm
Moc zmierzona po montażu kolektora wydechowego (ECU seryjne): 174KM 221Nm
Moc po modyfikacji ECU: 194KM 230Nm
LU_MOD.jpg


MX-5:
Moc zmierzona po montażu kolektora wydechowego (ECU seryjne): 175KM 228Nm
Moc po modyfikacji ECU: 191KM 239Nm
MX-5 DW logo.jpg


oraz "Stage 3" do MX-5 <faja>
W skład modyfikacji Stage 3 wchodzą:
– customowy kolektor wydechowy 4-1 wchodzący również w skład Stage 2
– wałki dolotowy oraz wydechowy o zmienionych krzywkach
– remap ECU wykonywany na hamowni
Wynik końcowy uzyskany w wyniku tej modyfikacji 213KM i 248Nm <serduszka>
MX-5 Rafal Final logo.jpg


Wykres porównawczy Stage 2 vs Stage 3 na tym samym aucie
MX-5 wałki final logo.jpg
Ostatnio edytowano 18 lis 2020, 10:11 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Płomień » 3 lis 2020, 14:01

Chyba najwyższy czas zostawić kaela w spokoju i przesiąść się w XXI wiek <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2020, 16:04

Płomień napisał(a):Chyba najwyższy czas zostawić kaela w spokoju i przesiąść się w XXI wiek <płacze>


Nie poddawaj się, przecież da rade KL zrobić na 200 KM :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemek1715 » 18 lis 2020, 10:08

Płomień napisał(a):10km na seryjnym wolnossaku to sporo. Ciekawe ile da się uskrobać na aftermarketowym kolektorze. Cosworth zrobił takie i sprzedaje je za 1400$.
http://www.theboombopshop.com/Cosworth- ... kk3240.htm

I całe szczęście że rynek nie znosi próżni, bo chińczycy go skopiowali, i sprzedają 10 razy taniej, za okolice 130-140$ :D

Duży plus jest taki, że kolektory mają zostawione spore zapasy, i można uskrobać kanały do danego setupu i założeń. Jakbym miał BL DISI to bym się nawet nie zastanawiał.

Dlaczego wykresy kończą się tak szybko? Przecież LF nie widzi żadnego problemu w 7k rpm. Nawet jeśli moc zaczyna tam delikatnie spadać, to i tak stawiam że @7000 nie spadła by poniżej 160km.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2014, 19:41
Posty: 8
Skąd: Płock
Auto: Mazda 3 mps
2011
2.3

Postprzez DISItune » 31 gru 2020, 08:59

W ofercie pojawił się "Stage 2" dla samochodów Mazda 6 GJ/GL 2.5 192KM

W skład modyfikacji wchodzą:
– customowy kolektor wydechowy 4-1
– remap ECU wykonywany na hamowni

Seryjna moc według danych producenta: 192KM 256Nm
Seryjna moc zmierzona: 201KM 268Nm
6_ORI.jpg


Moc zmierzona po montażu kolektora wydechowego (ECU seryjne): 215KM 282Nm
IMG_20201210_160225.jpg


Moc po modyfikacji ECU: 225KM 290Nm <faja>
Modyfikacja na paliwie 95.
6_Kolektor.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Riki » 14 sty 2021, 16:28

Z czystej ciekawości...
mierzył ktoś 100-200km/h motoru 2.5 w GJ?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez czik3n » 3 paź 2021, 17:34

Jest już jakaś opcja na 3 BP skyactive G 122KM ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez DISItune » 29 lis 2021, 17:20

w praktyce nie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez TheMonster » 4 sty 2022, 15:56

A co z Sky-G 150KM w BP? Próbowaliście już coś kiedyś?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez DISItune » 4 sty 2022, 16:05

czik3n napisał(a):Jest już jakaś opcja na 3 BP skyactive G 122KM ?


jest, zapraszam :)

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3459666

TheMonster napisał(a):A co z Sky-G 150KM w BP? Próbowaliście już coś kiedyś?


nie próbowaliśmy ale wczorajsze doświadczenia z wersją 122 pozwalają mieć nadzieję na jakieś 20KM w wersji 150. Ale to się dopiero okaże po podjęciu takiej próby.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 8 sty 2022, 08:38

kolejne BP, seria 136KM 231Nm, po odblokowaniu 150KM, po pełnej modyfikacji 178KM 241Nm

Mazda 3 BP120 logo.jpg


Dopisano 08 sty 2022 8:48:

Na śmierć zapomniałem o 3ce 1.5 <glupek2>

Mazda 3 BM 1500.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 27 sty 2022, 09:52

Czas na najsłabszego SkyActiv-G w gamie <uklon> Silniczek benzynowy o pojemności 1.5 litra w wersji 75KM z pojedynczym VVT. Montowany w 2-jeczce, takiej wersji jeszcze nie było, do tej pory trafiały się same wersje mocniejsze z podwójnym VVT. Jak widać słabszy wcale nie znaczy gorszy <ok>
Zmierzone parametry seryjne: 95KM 162Nm :]
Parametry uzyskane po modyfikacji: 128KM 165Nm <czarodziej>

Mazda 2 SMY Logo.jpg


Myślę, że auto po modzie złapało tzw drugi oddech kaczuchy, szczególnie przy deklarowanej wadze poniżej 1 tony <faja>


I jeszcze dwie BP, najmocniejsza do tej pory – po modyfikacji 180KM i 238Nm

Mazda 3 BP122 WX.jpg


I pierwszy automat:

Mazda 3 BP122 WPI.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Ogłoszenia