DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)
Napisane: 13 gru 2014, 15:16
Oferuję:
– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela , w tym:
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa
Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.
Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7
Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.
Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:
– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:
– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.
Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076
Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
Przy wszystkich autach (poza moim ) priorytetem na równi z zadowoleniem właściciela jest bezpieczeństwo przeprowadzonych modyfikacji
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/
– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela , w tym:
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa
Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.
Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7
Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.
Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:
– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
Wykres porównawczy przed i po:
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:
– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.
Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:
– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076
Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
Przy wszystkich autach (poza moim ) priorytetem na równi z zadowoleniem właściciela jest bezpieczeństwo przeprowadzonych modyfikacji
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/