Strona 1 z 12

DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 13 gru 2014, 15:16
przez DISItune
Oferuję:
– sprawdzenie i ewentualne wykasowanie błędów w sterowniku silnika
– logi dynamiczne
– pomiary na hamowni MAHA połączone z diagnostyką parametrów podczas pomiaru
– pomiary mocy i momentu na kołach przy pomocy funkcjonalności hamowni drogowej wbudowanej w oprogramowanie tuningowe
– zmniejszenie zużycia paliwa przy delikatnej eksploatacji
– zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego
oraz przede wszystkim indywidualne podejście do każdego auta i właściciela <spoko> , w tym:
– przesunięcie ograniczenia prędkości (użyteczne głównie w CX-7 EU ale możliwe również w 3 i 6 MPS)
– zamiana obrotów maksymalnych silnika (przesunięcie odcięcia)
– zmiana obrotów biegu jałowego
– zmiana obrotów silnika po uruchomieniu
– sterowanie zmiennych faz rozrządu
– sterowanie wartością doładowania oraz dawkami paliwa i kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i momentu oraz obniżenia zużycia paliwa

Diagnostyka możliwa jest w większości współcześnie produkowanych modeli Mazdy z silnikami benzynowymi.

Oferta modyfikacji map ECU obejmuje w chwili obecnej następujące modele Mazdy (zarówno z rynku EU jak i US):
– SkyActive 120KM z komputerem Denso – odblokowanie do wersji 165KM
– 3 BK MPS (2006 – 2008)
– 3 BL MPS (2009 – 2013)
– 6 MPS
– CX-7

Możliwe również przeprogramowanie aut zasilanych LPG jednak w nieco ograniczonym zakresie – pierwsze 3 biegi w pełni odblokowane jak przy zasilaniu tylko benzyną, od 4ki zmiany zdecydowanie delikatniejsze.

Przykładowe przyrosty mocy i momentu po modyfikacji map ECU na podstawie dotychczasowych projektów.

Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia manualna (moc seryjna 137KM)
Mazda_3_120_Ori_vs_Soft_800.jpg


Mazda 3 BM 2.0 120KM skrzynia automatyczna (moc seryjna 134KM)
MAZDA3_ORI_vs_MOD_800.jpg


Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2007:
Seryjna moc 260KM i 346Nm
Moc po zmianie map w ECU 292KM i 416Nm
Obrazek
Wykres porównawczy przed i po:
Obrazek


Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy 3 MPS 2009 (BL):
Seryjna moc na kołach 219KM i 344Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 249KM i 373Nm
Obrazek


Samochód seryjny mechanicznie, na przykładzie Mazdy CX-7 2008:
Seryjna moc na kołach 212KM i 345Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 248KM i 386Nm
Obrazek

Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL
modyfikacje auta:

– dolot Corksport z dedykowanym airbox'em,
– TestPipe
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Seryjna moc z TestPipe 259KM i 365Nm
Moc po zmianie dolotu, pompy hpfp i dostrojeniu map w ECU 315KM i 451Nm
Obrazek
Wykres porównawczy przed i po:
Obrazek


Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:

– większy intercooler ETS
– dolot COBB SF z Turbo Inlet Hose
– TestPipe:
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 237KM i 366Nm
Moc na kołach po zmianie map w ECU 260KM i 378Nm
Obrazek


Samochód lekko zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy CX-7
modyfikacje auta:

– większy intercooler Corksport
– dolot SRI wraz z TIP Corksport wraz wykonanym przez właściciela AirBoxem
– kompletny 3 calowy wydech TurboBack z katalizatorem wykonany przez StreetShadowsGarage):
Seryjna moc na kołach po zmianach mechanicznych 213KM i 347Nm.
Moc na kołach po zmianie map w ECU 264KM i 396Nm.

Obrazek

Wynik ograniczony jest przez fabryczną pompę paliwa HPFP, która nie pozwoliła na dalsze zmiany.

Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 6 MPS
modyfikacje auta:

– 3 calowy dolot JamesBaroneRacing
– FMIC
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 478Nm
Obrazek

Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:

– dolot K&N Typhoon
– CP-E Turbo Inlet Pipe
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack (DownPipe z katalizatorem) o średnicy 3 cale wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (Autotech HPFP internals)
Moc po zmianie map w ECU 325KM i 459Nm
Obrazek

Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS
modyfikacje auta:

– 3 calowy dolot HTP z customowym airboxem,
– FMIC Precision
– kompletny wydech TurboBack, 3 calowy DownPipe z katalizatorem, dlaej 2,75 cala wykonany przez StreetShadowsGarage
– upgrade'owana pompa paliwa konieczna do bezpiecznego zestrojenia całości (KMD v2 HPFP internals)
Seryjna moc 265KM i 395Nm
Moc po zmianach i strojeniu 362KM i 478Nm
Obrazek

Czasy przyśpieszeń na 3cim biegu:
Obrazek
Czasy przyśpieszeń na 4tym biegu:
Obrazek

Samochód mocno zmodyfikowany mechanicznie na przykładzie Mazdy 3 MPS BL 2011
Modyfikacje auta:
FMIC Cobb
DP Cobb
CP-e 4" turbo inlet
Kolektor wydechowy SSG
Układ wydechowy 3" SSG
Internale pompy paliwa Autotech
Turbina Garrett GT3076

Seryjna moc 277KM i 409Nm
Moc po zmianach i strojeniu 402KM i 512Nm
Obrazek

Przy wszystkich autach (poza moim <zeby> ) priorytetem na równi z zadowoleniem właściciela jest bezpieczeństwo przeprowadzonych modyfikacji

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na priv lub http://disi-tune.pl/kontakt/ oraz do zapoznania z kolejnymi autami na http://disi-tune.pl/

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 15 sty 2015, 10:07
przez DISItune
Poszukiwany poszukiwana <czarodziej> szczegóły: viewtopic.php?f=495&t=168781&p=2973365#p2973365

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 27 sty 2015, 18:01
przez DISItune
Jako swego rodzaju nowość w ofercie pojawił się eko-tuning. Skierowany jest przede wszystkim do posiadaczy amerykańskiej wersji CX-7, chociaż mogą z niego skorzystać również właściciele europejskich wersji CX-7 oraz Speedów i MPSów nie szukający więcej mocy tylko poprawy ekonomii.

Ostatnie wieści od klienta mówią o obniżeniu zużycia paliwa w amerykańskiej wersji A/T AWD z ponad 20l/100 na 16,5l/100.
W przypadku MPSów "doniesiono" mi o różnicach na poziomie 2l/100km.

Oczywiście różnice te uzależnione są od stylu jazdy właściciela i nie zawsze osiągną 4l/100.

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 2 mar 2015, 12:24
przez Wojtek
Amerykanie już dłubią w ScyActive i mają znaczne postępy...
Ba nawet chwalą się osiągami w silnikach NA... typu LF, L3, L5 czyli silnikach z naszych mazd...
Masz może również takie możliwości?
Pewnie chętnych by było wielu... ;)

PostNapisane: 9 mar 2015, 13:10
przez DISItune
Wojtek napisał(a):Amerykanie już dłubią w ScyActive i mają znaczne postępy...
Ba nawet chwalą się osiągami w silnikach NA... typu LF, L3, L5 czyli silnikach z naszych mazd...
Masz może również takie możliwości?
Pewnie chętnych by było wielu... ;)


Właśnie udało mi się sfinalizować negocjacje w sprawie nawiązania wspólpracy z OVTuned, zatem rozszerzam ofertę o praktycznie wszystkie N/A <czarodziej> poza 3.0 V6 <nie powiem>

Lista obsługiwanych aut:

Mazda3 (1.6NA, 2.0NA, 2.3NA, 3.0) 1st generation [all markets]
Mazda3 (1.6NA, 2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda3 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) 3rd generation [all markets]
Mazda5 (Premacy) (2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda6 (1.8NA, 2.0NA, 2.3NA) 1st generation [all markets]
Mazda6 (1.8NA, 2.0NA, 2.5NA) 2nd generation [all markets]
Mazda6 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) 3rd generation [all markets]
Mazda MX-5 (1.8NA, 2.0NA) 3rd generation [all markets]
Mazda RX-8 (SE3P) 2003-2011MY+ [all markets]
Mazda2 (1.3NA, 1.5NA) 3rd generation 2007+ [all markets]
Mazda CX-5 (SkyActiv 2.0NA, 2.5NA) [all markets]

DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MP

PostNapisane: 9 mar 2015, 13:46
przez Wojtek
No to wyglada, ze mozna juz wszystkie Mazdy dlubac... ;)

user Forum Fiend

PostNapisane: 9 mar 2015, 14:24
przez Mr_Bartek
Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?

PostNapisane: 9 mar 2015, 14:33
przez DISItune
Mr_Bartek napisał(a):Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?


Według zapewnień OVTuned szczególnie podatne są Skyactiv'y, ale pozostałe również mają odczuwalne przyrosty.

Dostałem wykres 2.0MZR tylko niestety nie znam na razie zakresu modyfikacji jakie były w nim przeprowadzone, jak się dowiem to podam wynik :)

PostNapisane: 9 mar 2015, 14:51
przez Mr_Bartek
Ok, chętnie zobaczę. :)

PostNapisane: 9 mar 2015, 16:35
przez DISItune
Mr_Bartek napisał(a):Ok, chętnie zobaczę. :)


Co ślepemu po oczach <glupek2> W mailu mam, że przyrosty dla 2.0 i 2.3 są na poziomie 10-15KM dla 2.5 15-25KM

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 9 mar 2015, 16:54
przez tomi911
A masz może jakieś dane dla 1.6 MZR z 3?
Najlepiej byłoby zobaczyć wykresy, bo wartości maksymalne w sumie mówią niewiele – zważywszy, że moce są osiągane dla 6000 rpm i więcej.

PostNapisane: 11 mar 2015, 10:42
przez DISItune
tomi911 napisał(a):A masz może jakieś dane dla 1.6 MZR z 3?
Najlepiej byłoby zobaczyć wykresy, bo wartości maksymalne w sumie mówią niewiele – zważywszy, że moce są osiągane dla 6000 rpm i więcej.


Nie ma wykresu. Mat obiecuje 8-12 hp przy w pełni seryjnym aucie.

Dopisano 11 mar 2015 10:06:

DISItune napisał(a):
Mr_Bartek napisał(a):Czego można się spodziewać przy chiptuningu silników N/A? Wiem, że niektóre auta ze zmiennymi fazami rozrządu są całkiem podatne na tuning. Jak to wygląda w Mazdach?


Według zapewnień OVTuned szczególnie podatne są Skyactiv'y, ale pozostałe również mają odczuwalne przyrosty.

Dostałem wykres 2.0MZR tylko niestety nie znam na razie zakresu modyfikacji jakie były w nim przeprowadzone, jak się dowiem to podam wynik :)


2.0 MZR z dolotem i wydechem po strojeniu przyrost łączny 25KM

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 9 wrz 2015, 10:40
przez marcin255
Ciekawe co by u mnie teraz dało się zrobić mechanicznie jest dolot , porting , wydech cały 2.25 cala ?
Wgrany nowy soft do ecu ( jakaś poprawka mazdy ) który skasował poprzednie dłubanie .

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 9 wrz 2015, 21:32
przez DISItune
z robieniem sobie nadziei poczekaj aż skończymy z 2.0 SkyActive, bo na razie z 2.5 SkyActive nie poszło jak obiecywali... ;)

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 9 wrz 2015, 21:43
przez marcin255
nie pali się :)

PostNapisane: 12 wrz 2015, 16:58
przez leonidass
DISItune napisał(a): bo na razie z 2.5 SkyActive nie poszło jak obiecywali... ;)


jakoś mnie to nie dziwi bo u mnie też rozjebutaliśmy ecu w ex m6 3.0

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 wrz 2015, 17:17
przez DISItune
tam nie ma obiecanych przyrostów póki co

Eksperymenty z Twoim ECU sam Ci odradzałem

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 12 wrz 2015, 17:21
przez leonidass
to lipa z tym 2.5 , co do mojego parcha to wiem że byłeś przeciw ale ja nie znam słowa niemożliwe, reanimowałem ecu i dałem drugie nowemu nabywcy

Re: DISItune – Wykonam chiptuning ECU (Mazda3 MPS / 6 MPS / CX-7)

PostNapisane: 22 wrz 2015, 00:28
przez Rafał_
Profesjonalizm, miła obsługa i bardzo dobry kontakt. Tak trzymać <spoko>

PostNapisane: 22 wrz 2015, 09:32
przez DISItune
Rafał_ napisał(a):Profesjonalizm, miła obsługa i bardzo dobry kontakt. Tak trzymać <spoko>


Staram się, dzięki <czarodziej>

Wypadałoby tu wspomnieć, że w chwili obecnej oferuję odblokowanie silników SkyActiv 2.0 120KM do mocy 165KM. Modyfikacja jest w 100% bezpieczna, polega na usunięciu programowych ograniczeń z ECU, którymi wersja 165 jest zdławiona do 120 a tak naprawdę do ~140 ;)

Obrazek

Możliwość dalszego zwiększenia mocy tych jednostek powinna być dostępna już niedługo <faja>