DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)
Możesz dopytywać bardzo długo, podawana przez producentów moc jest na silniku i Twoje dopytywanie kompletnie nic nie zmieni. Ale dopytuj...
Tak tak, pierwszy diesel Dzięki uprzejmości Krzyśka i Marka z Master's Tuning miałem kilka dni temu przyjemność uczestniczyć w podniesieniu mocy w najnowszej (prawie – model przed liftem) 6tce z silnikiem diesla.
Wbrew internetowym doniesieniom seria trzymała niemalże idealne parametry. Dane techniczne Mazdy obiecują 175KM i 420Nm:
Po modyfikacji oprogramowania auto osiągnęło 210KM oraz 472Nm:
Przy najbliższej okazji popracujemy nad wygładzeniem przebiegu mocy i momentu.
Właścicieli aut z silnikami 2.2 SkyActiv-D którym zaczął doskwierać brak mocy serdecznie zapraszam do kontaktu
Wbrew internetowym doniesieniom seria trzymała niemalże idealne parametry. Dane techniczne Mazdy obiecują 175KM i 420Nm:
Po modyfikacji oprogramowania auto osiągnęło 210KM oraz 472Nm:
Przy najbliższej okazji popracujemy nad wygładzeniem przebiegu mocy i momentu.
Właścicieli aut z silnikami 2.2 SkyActiv-D którym zaczął doskwierać brak mocy serdecznie zapraszam do kontaktu
Qprys napisał(a):Jest może jakaś nadzieja na polepszenie losu mazdy 3 BL z 2.0 MZR DISI 151km?
Dobrze wyczytałem tam wcześniej że nawet 25km można z tego silnika wydobyć?
W stanach nie ma 2.0 DISI (bez turbo), przynajmniej tak można wywnioskować, skoro OVTuned jeszcze nie robiło wolnossącego DISI. Ostatnio Mat (OVTuned) nie deklarował wartości przyrostów. Jak mu dostarczymy zawartość ECU to poznamy odpowiedź. Zapraszam
Najmocniejsza jak dotąd odblokowana 120tka.
Moc według danych technicznych: 120KM 210Nm
Faktyczna moc zmierzona: 137KM 217Nm
Moc po odblokowaniu: 177KM 223Nm
Moc według danych technicznych: 120KM 210Nm
Faktyczna moc zmierzona: 137KM 217Nm
Moc po odblokowaniu: 177KM 223Nm
opony (letnie/zimowe a nawet inny model i szerokość(, bieg na którym jest dokonywany pomiar
Czyli pewnie z wersji 165 KM wyżej niż 177 KM nie będzie. Pytanie czy będzie to wyczuwalne
Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca?
PS: Jeżdżę chwilowo GJ 145KM i jeździłem ostatnio też GJ 165KM kumpla i mam wrażenie, że silnik przy wkręcaniu jest wyczuwalnie głośniejszy niż w BM 120KM, zwłaszcza ten 165. Czy zmiana nastawów cokolwiek zmienia w tej kwestii?
Jaki przebieg tego szczęśliwca?
PS: Jeżdżę chwilowo GJ 145KM i jeździłem ostatnio też GJ 165KM kumpla i mam wrażenie, że silnik przy wkręcaniu jest wyczuwalnie głośniejszy niż w BM 120KM, zwłaszcza ten 165. Czy zmiana nastawów cokolwiek zmienia w tej kwestii?
Ostatnio edytowano 1 mar 2016, 10:57 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
krabdul napisał(a):Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca?
Na 95, a przebieg jakiś nieduży chyba, może sam tu napisze Do tej pory nie doczekałem się raportu z wrażeń z jazdy
DISItune napisał(a):krabdul napisał(a):Na jakiej pb były robione pomiary?
Jaki przebieg tego szczęśliwca?
Na 95, a przebieg jakiś nieduży chyba, może sam tu napisze Do tej pory nie doczekałem się raportu z wrażeń z jazdy
Czy wg Ciebie podważa to wcześniejszą rozkminę na temat 95 vs 98 czy przy 98 byłoby jeszcze lepiej?
Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam
krabdul napisał(a):Czy wg Ciebie podważa to wcześniejszą rozkminę na temat 95 vs 98 czy przy 98 byłoby jeszcze lepiej?
Czemu miałoby cokolwiek podważać? Byłoby lepiej, można by było dostroić zapłon, a tu już nie było za bardzo manewru.
krabdul napisał(a):Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam
Nie mam porównania, nie jeżdżę tymi samochodami, a na hamowni wszystko zagłuszają wiatraki.
DISItune napisał(a):krabdul napisał(a):krabdul napisał(a):Możesz się jeszcze ustosunkować do tego co dopisałem w poprzednim poście już chyba po Twojej odpowiedzi? Chodzi o głośność silnika. Pozdrawiam
Nie mam porównania, nie jeżdżę tymi samochodami, a na hamowni wszystko zagłuszają wiatraki.
Pytam, bo mojej poprzednie auta, w tym GG, do pewnych obrotów przyspieszały na wpół otwartej przepustnicy tak samo jak na w pełni otwartej, tyle że ciszej (zawsze miałem na linkę) a w BM 120 jest zdaje się właśnie moc zdławiona przepustnicą i jest ona wyraźnie cichsza od 145KM a ta trochę cichsza od 165KM, więc mi się to jakoś tak zlepiło w całość. Z postów o BM 165 też wynika że brzmienie jest bardziej rasowe, ale to może wynikać właśnie z powyższego.
Ja się do Ciebie do lata też zamierzam wybrać, ale nie chciałbym tracić na komforcie i mam pytanie, czy jeśli moja teoria jest słuszna to czy można tylko skorygować mapę powyżej np 4000 obr.? Ewentualnie poprawić mapę w całym zakresie, a gdyby się okazało, że jest jak piszę to zrobić jeszcze korektę do tych 4000 coby najpierw było cicho potem szybko?
krabdul napisał(a):Pytam, bo mojej poprzednie auta, w tym GG, do pewnych obrotów przyspieszały na wpół otwartej przepustnicy tak samo jak na w pełni otwartej, tyle że ciszej (zawsze miałem na linkę) a w BM 120 jest zdaje się właśnie moc zdławiona przepustnicą i jest ona wyraźnie cichsza od 145KM a ta trochę cichsza od 165KM, więc mi się to jakoś tak zlepiło w całość. Z postów o BM 165 też wynika że brzmienie jest bardziej rasowe, ale to może wynikać właśnie z powyższego.
Ja się do Ciebie do lata też zamierzam wybrać, ale nie chciałbym tracić na komforcie i mam pytanie, czy jeśli moja teoria jest słuszna to czy można tylko skorygować mapę powyżej np 4000 obr.? Ewentualnie poprawić mapę w całym zakresie, a gdyby się okazało, że jest jak piszę to zrobić jeszcze korektę do tych 4000 coby najpierw było cicho potem szybko?
Tak, można.
A ja mam pytanie odnośnie Mazdy 2, posiadam wersje 1.5 90KM. Czy w takim przypadku jest sens lać paliwko 98? Różnica 20gr nie robi dla mnie większego znaczenia a chciałbym żeby Madzia posłużyła mi jak najdłużej a przy okazji wykorzystać jej wszystkie atuty. Auto eksploatowane głównie w jeździe autostradowej Nie jestem pewny jak wygląda tam sprawa ustawienia zapłonu, dlatego chciałbym się poradzić eksperta. Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2016, 09:22
- Posty: 12
- Auto: Mazda 2 DJ, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015
Mazda 3 BM, 1.5 Skyactiv-G 2014
Mogę z czystym sumieniem polecić kolegę DISItune. Biorąc pod uwagę ceny tuningu w UK zdecydowałem się na jego usługę. Jako, że odbyło się to na odległość musiałem zakupić sprzęt i oprogramowanie, do tego doszedł koszt usługi. Sumując koszty, wyszło porównywalne do cen w UK, z tym że mam całe zaplecze (interfejs Tactrix i oprogramowanie mazdaEdit) dla siebie.
Teraz o usłudze. Całość zajęła około tygodnia, w tym testy kilku wersji mapy i próby na drodze. Na końcu lokalna hamowania. Świetny kontakt, odpowiedzi na nawet najgłupsze pytania w bardzo krótkim czasie.
Wyniki. Zdaje sobie sprawę, że mając auto u DISI modyfikacja mogła by być bardziej dopieszczona, na odległość ciężko o perfekcję. Ale z wyniku jestem zadowolony. 161hp 367Nm w serii, 202hp 461Nm po modyfikacji. Wyprzedzanie to teraz czysta przyjemność
Jako, że wydruki z hamowni są lekko mówiąc z , pozwoliłem sobie poprawić ich prezentację:
Natomiast tak wyglądają w oryginale:
W UK faktycznie inny świat. Patrząc na powyższe zdjęcia, czas zatrzymał się na latach 90 ubiegłego wieku
Pozdro.
Teraz o usłudze. Całość zajęła około tygodnia, w tym testy kilku wersji mapy i próby na drodze. Na końcu lokalna hamowania. Świetny kontakt, odpowiedzi na nawet najgłupsze pytania w bardzo krótkim czasie.
Wyniki. Zdaje sobie sprawę, że mając auto u DISI modyfikacja mogła by być bardziej dopieszczona, na odległość ciężko o perfekcję. Ale z wyniku jestem zadowolony. 161hp 367Nm w serii, 202hp 461Nm po modyfikacji. Wyprzedzanie to teraz czysta przyjemność
Jako, że wydruki z hamowni są lekko mówiąc z , pozwoliłem sobie poprawić ich prezentację:
Natomiast tak wyglądają w oryginale:
W UK faktycznie inny świat. Patrząc na powyższe zdjęcia, czas zatrzymał się na latach 90 ubiegłego wieku
Pozdro.
Ostatnio edytowano 7 mar 2016, 19:38 przez darrecki, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Aj żeby takie przyrosty były możliwe w wolnossaku gratulacje
PS: DISI zgłosił się ktoś w końcu wersją 165 KM czy dalej cisza?
PS: DISI zgłosił się ktoś w końcu wersją 165 KM czy dalej cisza?
Handzol napisał(a):A ja mam pytanie odnośnie Mazdy 2, posiadam wersje 1.5 90KM. Czy w takim przypadku jest sens lać paliwko 98? Różnica 20gr nie robi dla mnie większego znaczenia a chciałbym żeby Madzia posłużyła mi jak najdłużej a przy okazji wykorzystać jej wszystkie atuty. Auto eksploatowane głównie w jeździe autostradowej Nie jestem pewny jak wygląda tam sprawa ustawienia zapłonu, dlatego chciałbym się poradzić eksperta. Pozdrawiam
Witam, niestety nie miałem do czynienia z takim bolidem jeszcze więc ciężko mi się wypowiadać.
Kliszek M3 napisał(a):PS: DISI zgłosił się ktoś w końcu wersją 165 KM czy dalej cisza?
tak ale, bez sukcesów póki co...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość