Strona 1 z 2

Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja.

PostNapisane: 6 paź 2015, 19:32
przez stachan
Witam serdecznie :)

Bieżący rok dobiega końca a wraz z nim kolejna edycja naszego Konkursu Fotograficznego. Podczas kilku tur wiele emocji wywołały niektóre komentarze, w których pojawiały się różne postulaty w zakresie zmian organizacji Konkursu. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami ten wątek jest poświęcony rzeczowej dyskusji, dzięki której uda nam się wypracować kompromis i udoskonalić procedowanie konkursowe. Dla przypomnienia poniżej kilka wybranych opinii, które wskazują na potrzebę omówienia ewentualnych zmian a to:

Magoor napisał(a):Lepiej żeby z tym głosem pojedynczym nie zostało na dłużej. Trudno tak wybierać. Albo faktycznie liczba głosów zależna od ilości zgłoszeń, ale zmiana załóżmy co 20 zaczynając od 2.
Ale za to teraz widać dokładnie ile osób już zagłosowało.


petro napisał(a):Nie uważam, aby możliwość wyboru tylko jednej pracy ograniczała, czy zubożała konkurs. Przecież tylko jedna praca z reguły wygrywa. Głosując na trzy (a dlaczego nie na dwie, cztery czy pięć.? <rotfl> ) i tak nie głosujemy na 1, 2, czy 3 miejsce, bo wszystkie głosy wtedy są równoważne. Poprawia się zatem tylko statystyka (rośnie pozornie ilość oddanych głosów). Jeślu głosy są równoważne, a nie ma trzech pierwszych, trzech drugich i trzech trzecich miejsc, to co nam dają te trzy oddane głosy? Chyba spokój sumienia, że wybierając trzy na podobnym wg nas poziomie, trafimy jedno. Oddanie jednego głosu jest wyborem kategorycznym, oddanie trzech – rozmytym. Owszem, trudniej wybrać jeden niż trzy, ale autorzy też się starają zrobić i wysłać do konkursu jedno najlepsze spośród wielu zrobionych, a nie trzy wg nich podobne pod względem jakości czy atrakcyjności. :)


zemoj napisał(a):3 głosy miałyby sens, gdyby każdy z tych trzech głosów miał różną wagę. Np. przyznajemy:
– 3pkt
– 2pkt
– 1pkt
Czyli oddaję 3 głosy, ale jest jakaś gradacja i faworyzuję to zdjęcie, które mi się najbardziej podoba.

Jeżeli natomiast 3 głosy są równoważne, to moim zdaniem nie mają sensu, a wręcz mogą negatywnie wpłynąć na sprawiedliwość wyniku, bo "jedno zdjęcie podoba mi się najbardziej, ale jak jeszcze mam dwa głosy do rozdania, to kliknę jeszcze na to i na to". Jedyna ich zaleta, że "przegrani" zawsze mają trochę więcej głosów na swoim koncie po zakończonej turze... ;)


Koci@k napisał(a):Głos oddany...nawet ciekawe to, że można tym razem tylko jeden :D Się zastanowić za to 3 razy trzeba


PeKa napisał(a):Nie macie już dosyć tych "przerysowanych" fot?


hatersgonahate napisał(a):Chciałbym zmiany regulaminu:
#1 Zdjęcia biorące udział w konkursie, nie mogą być wcześniej nigdzie publikowane, ani promowane.
#2 Jawność głosów.


petro napisał(a):Dwa lata temu, brałem udział w konkursie na logo Megazlotu w Czaplinku. Tam prace były podpisywane A, B, C, D, itd. Nawet w dogrywce nie było podpisów rywalizujących ze sobą prac. Każdy głosował na te, które wg niego były najlepsze, bez żadnych sugestii, niepotrzebnych konwersacji itp.


em_dzej napisał(a):No super zacny pomysł , jest tylko jedno ale.
Ja dysponuję tylko jedną mazdą i chyba każdy tak ma i każdy w jakiś tam sposób bardziej jest rozpoznawalny po samochodzie niż po twarzy czy nicku.


Protoculture napisał(a):Niestety wysłałem wczoraj o 23 to PAN zarządca miał niewiele czasu żeby mnie powiadomić.


makmarc napisał(a):zastanawiam się tylko, czy kolejne 10dni na głosowanie to nie przydługo?


Wojtek napisał(a):Kiedyś było 7 dni i były prośby o wydłużenie czasu trwania ankiety...



A zatem zapraszam do dyskusji – ufam, że w toku spokojnej, merytorycznej wymiany argumentów będzie nam dane osiągnąć założony cel <peace>

PostNapisane: 6 paź 2015, 19:49
przez totalover
Jestem za:
1 pkt 2 pkt 3 pkt – przy ilości prac pow. 15
1 głos do 15 zdjęć
7 dni ankiety
Jeżeli chodzi o
hatersgonahate napisał(a):
Chciałbym zmiany regulaminu:
#1 Zdjęcia biorące udział w konkursie, nie mogą być wcześniej nigdzie publikowane, ani promowane.


A co ze zdjęciami typu spoty które dajemy na fb? Albo zdjęcia grupa regionalna które ktoś zrobił np. w marcu? Więc odpada jak dla mnie.

Taka moja opinia

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja.

PostNapisane: 6 paź 2015, 20:41
przez rafałmazda
podejmuję ten temat :D oczywiście nic nie narzucam i nikogo krytykować ani przekonywać na siłę nie będę, więc proszę o łagodny wymiar kary po tych moich pomysłach na zmiany <peace> Według mnie wyglądałoby to mniej więcej tak:
1. Oddawanie głosów:
Jestem za pomysłem kolegi zemoj, czyli różne wagi głosów :) bo umówmy się, że podium to podium i 2. i 3. miejsce też warto podkreślić i uhonorować :D I robić ankietę jak do tej pory ale np. zamiast zaznaczania krzyżyków przy nick'ach zrobić 3 rozwijane listy jedna pod drugą i obok opisy: I miejsce, II miejsce, III miejsce :) to taki luźny pomysł ode mnie, bo kwestię wybierania miejsc można rozwiązać na inne sposoby :)
Reasumując ten punkt – 3 głosy z różnymi wagami :)
2. "Tuning" zdjęć:
Że tak pozwolę sobie zapytać – no i co z tego? :| <co?> przecież to my jako członkowie forum bierzemy udział w ankiecie i wybieramy te najlepsze wg nas zdjęcia, tak? Więc każdy chyba widzi na co głosuje <ok> jeden będzie głosował na kolorowe zdjęcie w technice HDR (mimo że tematyka danej tury nie będzie jej dotyczyła), a inny będzie głosował na zdjęcie B&W <oczko> także moim zdaniem nawet te wzmianki odnośnie dodanych ramek, podpisów czy innych efektów graficznych mogą zostać pominięte <ok> nie podoba mi się przerobione zdjęcie – nie głosuję :P
3. Wcześniejsze publikacje zdjęć:
A co to zmienia? To autor zdjęcia nie powinien go wcześniej publikować, jeśli chce zrobić większe "wow" i zaskoczyć w ankiecie :P a jeśli mu nie przeszkadza to czy zdjęcie będzie "świeże" czy już społeczność z forum zdąży się na nie napatrzeć... To co komu do tego :P
4. Jawność głosów:
Jestem za a nawet przeciw <czarodziej> hahaha nie mam zdania w tej kwestii :P bo ja np. swoich oddanych głosów się nie wstydzę, ale z drugiej strony w jakim celu ma to być i jak ma pomóc w konkursach? <co?>
5. Podpisywanie prac "A,B,C,D..."
Nie ma sensu :P co innego logo zlotu czy np. VT, co innego zdjęcie naszych Mazd :P i dokładnie tak jak em_dzej napisał :P bo o ile wszyscy z twarzy może się nie znamy, o tyle po danym egzemplarzu Madzi nie będzie problemu z odgadnięciem "a ona Ci czyja?" <lol>
6. Pora wysyłania zdjęć:
Wysyłanie zdjęcia na ostatni gwizdek wiąże się z ryzykiem :P koordynator konkursów nie ma obowiązku siedzieć w ostatnich godzinach przyjmowania zgłoszeń na skrzynce i patrzeć czy ktoś nadesłał zdjęcie czy nie <oczy> jesteśmy ludźmi, mamy swoje życie... koordynator konkursów także jest człowiekiem, a nie robotem i ma swoje życie, może się rozchorować, może mieć awarię techniczną (sprzęt, prąd, internet i inne) i jeszcze znalazłoby się wiele powodów, więc nie utrudniajmy koordynatorowi pracy i nadsyłajmy zgłoszenia wcześniej :) ok, rozumiem że ktoś może będzie mógł wysłać zgłoszenie dopiero na np. kilka minut przed zamknięciem terminu nadsyłania prac, ale to nie jest wina koordynatora <ok> trochę wyrozumiałości i wdzięczności za odwalaną robotę, która wbrew pozorom łatwa nie jest <peace> :)
7. Ilość czasu na oddanie głosu:
10 dni to za długo? ZDECYDOWANIE TAK! Ile czasu potrzeba na zastanowienie się nad tym, na które zdjęcia oddać głos? No dobra, niech będzie nocka na przemyślenie propozycji uczestników tur <lol> Tu jedynym rozsądnym argumentem przemawiającym za tym, żeby zostawić te 10 dni jest to, że "ale ja nie zdążę, bo nie siedzę przy komputerze codziennie"... No ok, to w takim razie dla mnie te 10 dni to za mało... Powinien być miesiąc :| Każdy komu będzie zależało na oddaniu głosu, zrobi to :) myślę że skrócenie czasu z 10 dni do 7 nie będzie niczym wielkim :D chociaż moim zdaniem to i tak za długo :P hahaha
8. Pisanie postów w wątku konkursowym:
Czasami czytając niektóre posty naprawdę zastanawiałem się czy tym razem stawką jest wygrana szóstka w totka :| Koleżanki, koledzy... Zapominacie że tu chodzi o fun, a nie o walkę o złote kalesony :| są jakieś nagrody dla zwycięzców i tu ukłony dla sponsorów i tych, którzy starają się o to, żeby sponsorzy wyłożyli kasę hahaha ale to tylko dodatki i miły gest :) i naprawdę nie ma o co się spinać... Nikt tu nikogo nie zmusza do udziału w konkursach czy do głosowania na daną pracę <oczko> chyba hahaha hahaha hahaha i to MY wybieramy tych, którzy są zwycięzcami :) może niedosłownie bo przecież "ja na to beznadziejne zdjęcie, które wygrało nie głosowałem!" i ok, Ty nie głosowałeś/-aś, ale zrobili to inni członkowie forum, bo właśnie według nich jest najlepsze :) tak samo jak z wyborami np. do sejmu :P "dlaczego wygrało PiS, jak głosowałem na PO" i odwrotnie – "dlaczego wygrało PO, jak głosowałem na PiS" (żebyście mnie nie osądzali że najpierw pojawiło się PiS, a później PO to już tłumaczę – kolejność alfabetyczna, czyli "i" jest przed "o" hahaha hahaha hahaha polityki z mojej strony w tym 0 :) )
Podkreślam jeszcze raz – TU CHODZI O ZABAWĘ :D a jeśli nadal nie wszyscy będą to rozumieć i zaczną się znów takie komentarze jakie miały miejsce, po prostu z tury na turę powinno nastąpić wyłączenie możliwości komentowania i koniec :P tylko wtedy niech koordynator w ankiecie napisze wzmiankę, że dodawanie komentarzy czy postów zostało zablokowane i tyle <ok> żeby każdy wiedział, a nie zastanawiał się czy to jakaś awaria czy może bana dostał hahaha

PostNapisane: 6 paź 2015, 20:50
przez Koci@k
No...w sumie dość mądrze napisane Rafał...i tak bez spiny :)
Btw... Jakby był konkurs na największą ilość emotek w jednym poście wygrałbyś go bezapelacyjnie :P

PostNapisane: 6 paź 2015, 21:21
przez Yoki
Ogólnie zgadzam się z Rafałem choć trochę przydługi wywód i przy końcu już zapomniałem co było na początku ale szacun, że chciało ci się tyle napisać.
Dla mnie fajną zmianą byłoby jak by każdy podpisał fotkę jednym zdaniem co ona prezentuje np. moje grupowe "Łódzkie zaduszki" i w głosowaniu widac te sentencję a nie osoby, które zrobiły zdjęcie.
Jestem za wyłączeniem konwersacji pod zdjęciami jak coś to oddzielny wątek ale niech konkurs zostanie konkursem a nie wywodami co komu się podoba a co nie. Jak cos mi się jeszcze przypomni będe dopisywał

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja.

PostNapisane: 7 paź 2015, 09:51
przez francesco_franco
Moim zdaniem głosowanie różnymi wagami głosów, to dość skomplikowana procedura. A po co sobie komplikować życie i tym, którzy koordynują konkursy dodawać roboty? Bo jakby to miało wyglądać, 1 miejsce ten kto dostał najwięcej głosów na 1, 2 miejsce ten kto dostał najwięcej głosów na 2 miejsce? Wydaje mi się, że jak już to punktacja. Każdy ma trzy głosy do oddania – 3pkt, 2pkt, 1pkt. I wtedy liczba punktów decyduje o miejscu na podium. No chyba, że to miał na myśli Rafał.

Co do dodawania podpisów i ramek. Dla mnie podpis autora na zdjęciu byłby jeszcze akceptowalny, ale ramki, grafiki, inne dodatki są niepotrzebne i moim zdaniem kłócą się z duchem fotografii.

Publikacja zdjęć wcześniej – wolnoć Tomku w swoim domku. Bez różnicy i tak porównujemy te zgłoszone, więc czy one były gdzieś u kogoś w wątku nie ma znaczenia.

No i na koniec, 10 dni to zdecydowanie za długo. Cały konkurs powinien zamykać się ciągu tygodnia, mówię tu łącznie od zgłaszania prac po wyniki. 2 dni zgłaszamy, 5 głosujemy, było minęło jedziemy dalej. Sztywne terminy nie wprowadzają zamieszania, tylko trzeba ustalić je twardo w harmonogramie na początku roku.

No i zapomniałbym prawie, zdecydowanie konkurs bez komentarzy w wątku.

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja.

PostNapisane: 7 paź 2015, 10:32
przez Norreca
francesco_franco napisał(a):wall of txt.


jak najbardziej jestem za ! z malymi ale :P

po 1. jeden glos 1 punkt obojetnie ile zdjec wystarczy wygrany jest tylko jeden.
po 2. mozna zrobic dodatkowe opcje przy kazdym konkursie (np technika HDR i dodatkowe grafiki, potem mazda i kobieta czarno biale etc.)
po 3. nie mozna tego zabraniac... niektore zdjecia robimy nawet rok przed czy na wakacjach i potem pasuja do konkursu.
po 4. 7 dni wystarczy, dodatkowo zrobil bym wymaganie konto z min 20 postow.
po 5. ankieta glosowania bez mozliwosci komentarzy !! SUPER !! zamykamy ta mozliwosc na czas glosowania i potem po ogloszeniu wynikow otwieramy.

PostNapisane: 9 paź 2015, 09:13
przez Maniekvip
Ja postuluję o zmniejszenie dowolności interpretacji. Jak tematem jest Mazda zimą to ma to być auto np. w zaspie, przysypane śniegiem, podczas zadymki itp. Logicznie nie mam odpowiednio śnieżnej fotki to nie startuje i tyle.

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja.

PostNapisane: 9 paź 2015, 22:42
przez Magoor
1. Czas na wysłanie zgłoszeń dłuższy. Wiem, że wcześniej jest podana data, ale ktoś na czas gdy są zgłoszenia może być na wakacjach i nie ma możliwości wysłać swojego zdjęcia, bo siedzi ono w domowym komputerze. Sporo osób też wysyłało dosłownie na ostatnią chwilę zdjęcia, lub je dopiero po ogłoszeniu konkursu robiło. To nie jest konkurs "mistrza foto roku", żeby robić zdjęcie z myślą o konkursie na kilka miesięcy przed. To mam być zabawa z jak największą liczbą zdjęć zgłoszonych.
2. Czas na głosowanie za to może być krótszy. Jak było oddawanie głosów po jednym, to tak zauważyłem, że najwięcej głosów (ponad połowa) oddano w pierwsze 3 dni głosowania i w weekend. W dalszych dniach głosów przybywała znikoma liczba.
3. Zakaz wcześniejszego publikowania. Tak ale tylko jeśli było pokazane na naszym forum. Jest tak, że ja dużo różnych fotek przeglądam i jak mi się coś spodoba to ŁAŁ. Ale potem jak mi się już ono opatrzy to jakieś inne staje się ŁAŁ a to wcześniejsze już mi się po prostu nudzi, bo już je znam. Najprościej oceniać zdjęcia, których się wcześniej nie widziało. I żeby nie było wcześniejszych kastingów: "które zdjęcie wysłać?"
4. Podpisy i ramki. Jeśli nie będą to zdjęcia do późniejszego wydruku w formie kalendarza, to wszelkie dodatki mogą sobie być. Zdjęcia i tak wiadomo do kogo należą, to dodanie podpisu nic nie zmieni. Czasami może tylko zaszkodzić w ogólnym odbiorze, ale to kwestia własnego gustu.
5. Liczba głosów zależna od ilości zgłoszonych prac np:
do 10 prac – 2 głosy możliwe do oddania
11-20 prac – 3 głosy itd
Rangi też byłyby fajne ale się jeszcze na żadnym forum z czymś takim nie spotkałem. Z resztą to byłoby chyba już zbytnie komplikowanie prostej sprawy.

PostNapisane: 18 paź 2015, 16:56
przez dicon
Maniekvip napisał(a):Ja postuluję o zmniejszenie dowolności interpretacji. Jak tematem jest Mazda zimą to ma to być auto np. w zaspie, przysypane śniegiem, podczas zadymki itp. Logicznie nie mam odpowiednio śnieżnej fotki to nie startuje i tyle.


Można to uprościć dodając do każdego Tematu Przewodniego krótką instrukcję/opis/słowa kluczowe.
Na przykład:
Mazda Zimową porą – zdjęcia wykonane w czasie astronomicznej zimy/muszą zawierać w sobie typowe elementy dla tej pory roku takie jak śnieg lub lód (taki chyba był zamysł, co nie?)
Mazda przy ciekawych obiektach – Na zdjęciu prócz samochodu mają znaleźć się obiekty architektoniczne, przyrodnicze lub jakiekolwiek obiekty materialne, których na co dzień nie każdy może dostrzegać.
Wiosenne plenery -zdjęcia wykonane w czasie astronomicznej wiosny/muszą zawierać typowe elementy dla tej pory roku, typu przywracające się dożycia rośliny; słońce topiące śnieg, wiosenny deszcz itp.

itd. itd...

PostNapisane: 19 paź 2015, 12:47
przez Maniekvip
"Mazda przy ciekawych obiektach"
Proponuję w dwóch słowach napisać co to za obiekt.

Konkurs Fotograficzny -postulat.

PostNapisane: 19 paź 2015, 20:59
przez Norreca
jak dla mnie powinny być zdjęcia ze zlotów mazdy nie regionalne spoty... jak i najlepiej tegoroczne w końcu to konkurs w 2015 a nie z 2014.

ale nie jest to sprecyzowane wiec można wszystko teraz :)

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja (zgłoszenia do 5.12).

PostNapisane: 3 gru 2015, 21:48
przez pawcio1017
Moja mała sugestia – konkurs "Mazda i kobieta" zrobić najwcześniej dopiero jakoś jesienią, żebyśmy mieli ciekawe zdjęcia z gorących, wakacyjnych dni <diabełek>

PostNapisane: 3 gru 2015, 21:51
przez stachan
<spoko>

PostNapisane: 29 gru 2015, 20:36
przez stachan
Próba mikrofonu... :P

Tura I: Mazda nocą – styczeń
Tura II: Mazda i modyfikacje – luty
Tura III: Mazda i ciekawe obiekty – marzec
Tura IV: Mazda w mieście – kwiecień
Tura V: Mazda w terenie – maj
Tura VI: Mazda i światło – czerwiec
Tura VII: Mazda i woda – lipiec
Tura VIII: Mazda w ruchu – sierpień
Tura IX: Mazda i wakacje – wrzesień
Tura X: Mazda i kobieta – październik
Tura XI: VT – listopad
Tura XII: Moja Mazda – grudzień

To terminy testowe!

PostNapisane: 30 gru 2015, 00:41
przez Koci@k
Turę 9 z 10 bym zamieniła bo niektórzy jeszcze wakacyjnie wrzesień spędzają w ciekawych miejscach :) (fakt, że wtedy odbyła by się już w miesiącu mocno jesiennym...ale może to fajnie sobie przypomnieć lato w chłodniejsze dni...? ) A tak poza tym moim zdaniem ok <spoko>

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja (zgłoszenia do 5.12).

PostNapisane: 30 gru 2015, 17:57
przez Danmazda
Ale to są terminy testowe :D Ja to bym zrobił tak żeby w połowie listopada było już po konkursach, i zaczęli przygotowywać projekt na kalendarz.

PostNapisane: 30 gru 2015, 18:46
przez Koci@k
A to swoją drogą. Coś tam rozmawialiśmy o tym już. Stachan niech się wypowie też :D

Re: Konkurs Fotograficzny – postulaty & dyskusja (zgłoszenia do 5.12).

PostNapisane: 30 gru 2015, 19:01
przez widmo82
szkoda, ze rok ma tylko 12mc. bardzo mi smutno, że nie przebiły się Mazda pełnoletnia (mój typ) i Mazda w odbiciu. Tuż za czołówką!

PostNapisane: 30 gru 2015, 19:05
przez Yoki
Ależ mazda i woda to może być jako odbicie