Szkody komunikacyjne z własnego AC
O ile o szkodach z OC można mówić w uogólnieniu, bo jest to regulowane ustawą która obowiązuje wszystkich, o tyle w AC co ubezpieczyciel to inne warunki ubezpieczenia.
1. TERMIN ZGŁOSZENIA SZKODY
zależny od OWU, zwykle max 3-5 dni.
Kradzieże należy zgłaszać niezwłocznie.
2. TERMIN WYKONANIA OGLĘDZIN
Zwykle 7 dni
3. SPOSÓB ROZLICZENIA SZKODY
a) SERWISOWY
po oględzinach wybrany przez nas serwis na podstawie oceny technicznej ubezpieczyciela wykonuje swój kosztorys naprawy, na własnych stawkach za rbg i przedstawia ubezpieczycielowi do akceptacji.
Jeśli ją otrzyma, przystępuje do naprawy. Po naprawie ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie na podstawie faktur.
Od OC różni się tym, że w OWU zwykle jest dokładnie opisane w jaki sposób powinny być skalkulowane koszty naprawy: części zamienniki, ewentualne potrącenia amortyzacyjne, stawki za rbg. itp.
b) KOSZTORYSOWY
Odszkodowanie jest wypłacane na podstawie kosztorysu wykonanego przez ubezpieczyciela. Kosztorys taki niestety zazwyczaj ma uwzględnione zamienniki zamiast części oryginalnych i niskie stawki za rbg.
Należy zwrócić uwagę, czasem celem zaoszczędzenia wykupywana jest polisa tylko w wariancie kosztorysowym, i nie można przedstawić faktur za naprawę.
A odszkodowanie skalkulowane w ten sposób z pewnością nie pokryje pełnego kosztu naprawy.
c) SZKODA CAŁKOWITA
mamy z nią do czynienia wtedy, kiedy koszt naprawy pojazdu sporządzony przez ubezpieczyciela przekracza 70% wartości pojazdu także ustalonej przez ubezpieczyciela.
Wartość pojazdu liczy się zawsze na dzień szkody, powinna ona uwzględniać: przebieg, wyposażenie i inne czynniki wpływające na wartość pojazdu (inne uszkodzenia, serwisowanie w ASO, stan opon, poprzednie naprawy pojazdu itp.).
Kwestia z którą zawsze jest kłopot to sposób rozliczenia szkody.
Odszkodowanie jest różnica pomiędzy wartością pojazdu nieuszkodzonego w dniu szkody, a wartością pojazdu uszkodzonego.
WR (wartość przed szkodą) – WP (wartość pozostałości) = odszkodowanie
Łatwo się domyślić, że WR jest zaniżana, a WP zawyżana, tak żeby wypłacone odszkodowanie było jak najniższe.
4. TERMIN WYPŁATY ODSZKODOWANIA:
30 dni od dnia zgłoszenia szkody, jeśli ubezpieczyciel posiada komplet dokumentów.
Jeśli w ciągu tych 30 dni nie zebrał kompletu, wtedy 14 dni od dnia w którym uzyskał komplet.
Maksymalnego terminu wypłaty zwykle nie ma.
1. TERMIN ZGŁOSZENIA SZKODY
zależny od OWU, zwykle max 3-5 dni.
Kradzieże należy zgłaszać niezwłocznie.
2. TERMIN WYKONANIA OGLĘDZIN
Zwykle 7 dni
3. SPOSÓB ROZLICZENIA SZKODY
a) SERWISOWY
po oględzinach wybrany przez nas serwis na podstawie oceny technicznej ubezpieczyciela wykonuje swój kosztorys naprawy, na własnych stawkach za rbg i przedstawia ubezpieczycielowi do akceptacji.
Jeśli ją otrzyma, przystępuje do naprawy. Po naprawie ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie na podstawie faktur.
Od OC różni się tym, że w OWU zwykle jest dokładnie opisane w jaki sposób powinny być skalkulowane koszty naprawy: części zamienniki, ewentualne potrącenia amortyzacyjne, stawki za rbg. itp.
b) KOSZTORYSOWY
Odszkodowanie jest wypłacane na podstawie kosztorysu wykonanego przez ubezpieczyciela. Kosztorys taki niestety zazwyczaj ma uwzględnione zamienniki zamiast części oryginalnych i niskie stawki za rbg.
Należy zwrócić uwagę, czasem celem zaoszczędzenia wykupywana jest polisa tylko w wariancie kosztorysowym, i nie można przedstawić faktur za naprawę.
A odszkodowanie skalkulowane w ten sposób z pewnością nie pokryje pełnego kosztu naprawy.
c) SZKODA CAŁKOWITA
mamy z nią do czynienia wtedy, kiedy koszt naprawy pojazdu sporządzony przez ubezpieczyciela przekracza 70% wartości pojazdu także ustalonej przez ubezpieczyciela.
Wartość pojazdu liczy się zawsze na dzień szkody, powinna ona uwzględniać: przebieg, wyposażenie i inne czynniki wpływające na wartość pojazdu (inne uszkodzenia, serwisowanie w ASO, stan opon, poprzednie naprawy pojazdu itp.).
Kwestia z którą zawsze jest kłopot to sposób rozliczenia szkody.
Odszkodowanie jest różnica pomiędzy wartością pojazdu nieuszkodzonego w dniu szkody, a wartością pojazdu uszkodzonego.
WR (wartość przed szkodą) – WP (wartość pozostałości) = odszkodowanie
Łatwo się domyślić, że WR jest zaniżana, a WP zawyżana, tak żeby wypłacone odszkodowanie było jak najniższe.
4. TERMIN WYPŁATY ODSZKODOWANIA:
30 dni od dnia zgłoszenia szkody, jeśli ubezpieczyciel posiada komplet dokumentów.
Jeśli w ciągu tych 30 dni nie zebrał kompletu, wtedy 14 dni od dnia w którym uzyskał komplet.
Maksymalnego terminu wypłaty zwykle nie ma.
kacha napisał(a):b) KOSZTORYSOWY
A odszkodowanie skalkulowane w ten sposób z pewnością nie pokryje pełnego kosztu naprawy.
Możesz tą "pewność" zamienić na "najprawdopodobniej" ?
U mnie pokryło
Precyzując, w dobrym serwisie z pewnością nie poryje kosztów naprawy.
Ze względu choćby na same stawki RBG.
W mojej szkodzie wstawili 60 zł netto w Warszawie.
Chyba nie ma szans żeby znaleźc serwis, nawet lichy, który bierze tyle za rbg.
Ze względu choćby na same stawki RBG.
W mojej szkodzie wstawili 60 zł netto w Warszawie.
Chyba nie ma szans żeby znaleźc serwis, nawet lichy, który bierze tyle za rbg.
podepnę się pod temat.
Spowodowałem szkodę z mojej winy, więc poszkodowany naprawi się z OC.
Ja byłem u agenta i z racji, że za dwa miesiące kończy mi się polisa, zaproponował, abym swojej szkody na razie nie zgłaszał, poczekał aż dostanę nową propozycję polisy (za około miesiąc), podpisać ją (zapewne już z podwyższonym OC) i dopiero wtedy zgłosił u siebie szkodę z AC, oczywiście data i miejsce fikcyjne.
Co o tym myślicie, warto się w takie numery bawić? On sam mówił, że już nie raz takie rzeczy robił i przechodziło. Martwi mnie jednak fakt, że odnotowana będzie już szkoda w OC i w zasadzie mogliby fakty połączyć i stwierdzić, że kombinuję wtenczas powiedzą "pałuj się pan".
AC i OC w MTU.
Spowodowałem szkodę z mojej winy, więc poszkodowany naprawi się z OC.
Ja byłem u agenta i z racji, że za dwa miesiące kończy mi się polisa, zaproponował, abym swojej szkody na razie nie zgłaszał, poczekał aż dostanę nową propozycję polisy (za około miesiąc), podpisać ją (zapewne już z podwyższonym OC) i dopiero wtedy zgłosił u siebie szkodę z AC, oczywiście data i miejsce fikcyjne.
Co o tym myślicie, warto się w takie numery bawić? On sam mówił, że już nie raz takie rzeczy robił i przechodziło. Martwi mnie jednak fakt, że odnotowana będzie już szkoda w OC i w zasadzie mogliby fakty połączyć i stwierdzić, że kombinuję wtenczas powiedzą "pałuj się pan".
AC i OC w MTU.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Martwi mnie jednak fakt, że odnotowana będzie już szkoda w OC i w zasadzie mogliby fakty połączyć i stwierdzić, że kombinuję wtenczas powiedzą "pałuj się pan".
i racja, szczególnie że:
matthies napisał(a):AC i OC w MTU
to do przedłużenia polisy też musi zdjęcia robić ?
Inna sprawa, że z odległości 3m ledwo co widać uszkodzenia
szczegóły w moim temacie.
Ale chyba nie będę ryzykować tych 200-300 zł wzwyżki AC kosztem ewentualnego nieprzyjęcia bo coś było chachmęcone.
Inna sprawa, że z odległości 3m ledwo co widać uszkodzenia
Ale chyba nie będę ryzykować tych 200-300 zł wzwyżki AC kosztem ewentualnego nieprzyjęcia bo coś było chachmęcone.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
powracam do tematu, bo jestem po oględzinach rzeczoznawcy.
przypomnę fotki dla jasności sprawy:




taki dostałem raport oraz wycenę:


co o tym myślicie? u mnie same malowanie to jest minimum 1,8k (300zł/element) za 6 elementów...
jak najlepiej napisać odwołanie żeby więcej wyrwać i jak uzasadnić (jeśli jest sens) ?
przypomnę fotki dla jasności sprawy:




taki dostałem raport oraz wycenę:


co o tym myślicie? u mnie same malowanie to jest minimum 1,8k (300zł/element) za 6 elementów...
jak najlepiej napisać odwołanie żeby więcej wyrwać i jak uzasadnić (jeśli jest sens) ?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
oka, poobczajam to tak jak radzisz.
Coś jeszcze się wam fachowcom rzuciło może w oczy
?
Dopisano 21 sie 2013, 20:55:
update, dostałem takie pismo:
wtf to jest konsumpcja sumy ubezpieczenie ?
Coś jeszcze się wam fachowcom rzuciło może w oczy
Dopisano 21 sie 2013, 20:55:
update, dostałem takie pismo:
Szanowny Panie,
uprzejmie informujemy o przyznaniu odszkodowania w wysoko ści 2006,79 zł brutto (słownie: dwa tysiące sześć złotych 79/100), należnego na podstawie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Pakiet ubezpieczeniowy "Mój Samochód" w oparciu o kosztorys naprawy.
Odszkodowanie w kwocie 2006,79 zł brutto zostanie przekazane na wskazany rachunek bankowy .
Przypominamy, iż zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Ubezpieczenia nastąpiła konsumpcja sumy ubezpieczenia.
Jednocześnie informujemy, Ŝe w przypadku braku akceptacji stanowiska ubezpieczyciela istnieje możliwość wniesienia odwołania do Zarządu MTU SA lub dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
wtf to jest konsumpcja sumy ubezpieczenie ?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
no to niewiele zostało, więc nie ma problemu, w pazdzierniku bedzie nowa składka.
Ale czy o samym zdarciu ze mnie coś możecie dodać? Stawka 53 netto/h jest tylko lekko zaniżona jak na moją okolicę, ponieważ średnia jest niewiele ponad 60.
help pls
Ale czy o samym zdarciu ze mnie coś możecie dodać? Stawka 53 netto/h jest tylko lekko zaniżona jak na moją okolicę, ponieważ średnia jest niewiele ponad 60.
help pls
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Panowie jadąc za tirem dostałem kamykiem w szybę, co się z tym wiąże zaraz zrobił się pajączek a po kilku godzinach pęknięcie na kilkanaście cm. Byłem w dwóch warsztatach – szyba nie nadaje się do klejenia więc zostaje tylko wymiana. I teraz mam pytanie -mam AC i zawsze mi się wydawało że takie rzeczy są pokrywane z AC, a wczoraj agent mi powiedział, że jeśli nie miałem dodatkowo ubezpieczonych szyb to AC tego nie ubejmuje. Ma rację? Bo załóżmy, że mam wypadek i mam uszkodzoną maskę, błotnik zderzak i właśnie szybę – to co idąc tym tropem rozumowania zwrócą mi za wszystkie elementy oprócz szyby?
Jeden znajomy stwierdził, że gdybym wykupił dodatkowo szyby to po prostu nie straciłbym zniżek, a tak naprawa z AC mi się należy ale stracę zniżki. Ma ktoś wiedzę jak to funkcjonuje? Będę oczywiście dzwonił na infolinię Towarzystwa ubezpieczeń ale wolałbym wcześniej wiedzieć czy mam rację czy kłócę się tylko dla zasady 
Powiem szczerze, ze nie bylo mnie w kraju jak pierwsza umowa AC byla podpisywana. Auto moje ale zalatwial mi to ojciec jako ze to jego znizki
po prostu jak podpisywal umowe kazalem mu zwrocic uwage tylko na to zeby "w razie w" naprawa byla na oryginalnych czesciach i bez udzialu wlasnego, a pozniej jakos w to sam nie wnikalem tylko kontynuowalo sie to ubezpieczenie...no i teraz niedorzecznym wydalo mi sie ,ze szyby nie sa objete ubezpieczeniem AC- no bo jak pisalem w razie wypadku kiedy leca powiedzmy 3 szyby mam to sobie robic z wlasnej kieszeni? Co najmniej dziwne jak dla mnie. No i zawsze dodtakowe ubezpieczenie szyb kojarzylo mi sie z OC, a nie AC. Co do utraty znizek to i tak oplaca mi sie to, bo skladka wzrosnie o 150 zl a nowa szyba (oczywiscie zamiennik -celuje reaczej w Pilkingtona) to koszt okolo 700 zl . No nic, dzieki za zaineteresowanie tematem
pozdrawiam
pozdrawiam
Skoro masz naprawę na oryginałach, bez udziału własnego, to nie lepiej oddać do ASO, żeby założyli oryginał ? Zniżki i tak polecą w tej samej wysokości.
Przeczytaj to OWU. Tu nikt Ci nie pomoże, szczególnie, że nawet nie wiemy z usług jakiego TU korzystasz.
Przeczytaj to OWU. Tu nikt Ci nie pomoże, szczególnie, że nawet nie wiemy z usług jakiego TU korzystasz.
chmooreck napisał(a):Skoro masz naprawę na oryginałach, bez udziału własnego, to nie lepiej oddać do ASO, żeby założyli oryginał ?
Też mnie to zdziwiło że chce zamiennik zakładać ...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki