Część,
Sprzedam auto które kupiłem w Polsce w 2021 r., od osoby która je sprowadziła ze Szwecji pół roku wcześniej, podobno dla siebie…
Oczywiście przed zakupem sprawdziłem całą historię w Szwecji i potwierdziłem niski przebieg około 150k km (mam wydruki), a podczas oglądania auta potwierdziłem, że auto jest bezwypadkowe i bezkolizyjne.
Cała historia auta jest opisana tutaj:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=215536
W skrócie:
Pakowane kombi, z przebiegiem poniżej 180k km, sporo szybsze niż wygląda.
Najważniejsze – silnik to EA113, nie mylić z EA888, montowanym w polifcie Exeo lub A4B8.
EA113 jest ok, EA888 gen 1 (żarł olej jak głupi) i gen 2. (trochę poprawili ale dalej żarł olej).
Auto zadbane, mega doinwestowane i szybkie, chyba nawet można nazwać sleeperem.
Używane z głową, na zimnym delikatnie, po szybszej jeździe schładzana turbina. Najwięcej km przejechałem z dziećmi na pokładzie, więc nie było mocno eksploatowane.
Program robiony w Tune-up, nawet można znaleźć wpis na FB:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php...
Silnik z turbiną twin scroll, z bardzo liniową charakterystyką, od wymiany do wymiany bez dolewek lub z minimalna jak było dużo niemieckich autostrad. Od poczatku jeżdzę na penrite (cena za olej jak za czereśnie na poczatku sezonu) 5W-40 i wymieniam co roku, tj. około 8-10k km.
Spalanie jak się ktoś postara to 7 l/100km, ale że auto prowokuje do przyspieszania to raczej 8-10 l/100km w trasie.
W mieście nie wiem, bo nigdy nie miałem przejechanego zbiornika tylko po mieście.
Co zrobiłem z ważniejszych rzeczy:
05.2021 duży serwis po zakupowy, wraz ze zdjęciem miski i skontrolowaniem smoka
06.2021 wymiana zestawu paska wieloklinowego
07.201 Tune-up a chwilę później kompletne sprzęgło (Tune up ostrzegało mnie że sprzęgło się kończy)
02.2024 rozrząd, likwidacja wałków wyrównoważających w pompie oleju i kilku innych rzeczy Kuki Garage
Oczywiście na wszystko mam rachunki, a do tego prowadziłem książkę serwisową.
Rzeczy nieoczywiste:
– ori hamulce przód 320 mm (takie jak w 6 MPS)
– elektroniczny LSD (szpera)
– ISOFIX z przodu (oczywiście z możliwością wyłączenia poduszki powietrznej)
Wyposażenie:
– tempomat,
– automatyczna dwustrefowa klimatyzacja,
– podgrzewane fotele przód,
– el. szyby x4,
– elektrycznie regulowane lusterka,
– spryskiwacze reflektorów,
– elektryczne ogrzewanie postojowe Defa (na 230V),
– 2x ISOFIX z tyłu.
Osiągi:
0-100 kmh, sprawdzane czymś do tego typu pomiarów, najlepszy czas to 6.8 sek. Szkoda mi było katować sprzęgło oraz opony i po 3 średnio udanych próbach dałem sobie spokój.
Z rolki zwija asfalt, prędkość maksymalna powinna być 280 km/h przy 3000 RPM na 6 jest 140 kmh), ja dojechałem do 250 kmh wg GPS i nie mam zamiaru więcej jej testować – za daleko mam do niemieckich autostrad.
Jazda z prędkościami 200 kmh nie robi na aucie wrażania, tak samo jak przyspieszanie 100-200 kmh.
Jeżeli komuś będzie mało mocy to dość niskim kosztem (turbina hybrydowa i intercoler) można uzyskać >300 KM i >450 Nm. Wtedy moim zdaniem wypadałoby zmienić hamulce na 345 mm (plug&play z Golfa R).
Ogólnie na prostych auto szybsze od RX-8, w zakrętach niekoniecznie. Moim zdaniem auto jest w stanie przejechać tor Poznań z czasem poniżej 2 min. Auto nigdy nie odwiedziło żadnego toru – na Pszczółki szkoda mi auta, a na zlot Mazdaspeed na Poznaniu się nie wybrałem.
Opony lato Michelin Pilot Sport (kupiłbym S ale S nie robią na 17''), zima coś ze średniej półki. Wszystkie 8 opon kupione jako nowe w 2021.
Cena może być mniejsza jeżeli ktoś się zdecyduje na 1 komplet kół.
Dużo ładnych zdjęć jak i test 100-200 kmh, dodam jak ogarnę się i auto, a więc pewnie po świętach.
Minusy: za mojej kadencji musiałem naprawić przedni prawy błotnik – rdza przeszła od gąbki w nadkolu (znana przypadłość A4B7), wymieniłem też przednie lewe drzwi ze względu na odpryski po kamieniach po których pojawiła się rdza, a malowanie byłoby droższą opcją niż wymiana – stare drzwi mam w garażu.
Minus ale i plus: ponad rok temu miałem problem z pompą oleju z wałkami wyrównażającymi, na szczęście silnik się nie zatarł, ale wymagała remontu głowica i parę innych rzeczy, na co oczywiście mam rachunki.
Ogólnie dbałem jak mogłem.
Przegląd do listopada, ubezpieczenie do maja.
Co jest do zrobienia – jak co roku przegląd olejowo-filtorwy i klimy i nic więcej.
Cena: 32k PLN, wraz z dwoma kompletami opon na felgach aluminiowych 17''.
Seat Exeo (Audi A4B7) 2009, 180k, 2.0 EA113 260 KM 400Nm
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość