Mazda CX-60 KH PHEV eSkyactiv '23

CX-30 (DM) / CX-50 (VA) / CX-60 (KH) /CX-70 (KJ) / CX-80 (KL) / CX-90 (KK)

Postprzez darrecki » 25 kwi 2025, 23:51

Witam,

Postanowiłem się pochwalić kolejną Mazdą w moim portfolio, która zastąpiła 2 DJ z 2015r.

Pewnego wieczoru moja kochana małżonka stwierdziła, że jestem markotny i potrzebny mi projekt. Długo się nie zastanawiałem i kilka dni później na moim angielskim "podjeździe" pojawiła się ona – Mazda CX-60 z Copart UK. Ci, którzy nie wiedzą co sprzedaje Copart, to są to auta po przejściach nadające się do naprawy. Oto jedyne zdjęcie transportowe jakie mam:
20250104_131837.jpg
Na przyczepie


Auto przyjechało 4.1.25 i tak sobie stało w różnym stadium rozbioru przez 2 miesiące. Zapytacie dlaczego? Bo Mazda UK/PL/EU nie ma części na stanie! Po prostu nie ma, nie są dostępne i już. Więc co się dało przyszło z Allegro po wygórowanych cenach, a rzeczy, które powinny być nowe szły miesiącami gdzieś z Azji (a przynajmniej tak zostałem poinformowany). A jak już przyszły, 2 osoby, 1 weekend i załatwione. Z oczywistych względów zdjęć "przed" nie będzie, ale każdy metalowy, malowany panel został oryginalny z oryginalną warstwą lakieru, a pirotechnika nie ruszona.

Auto to Mazda CX-60 PHEV Executive 2023 Machine Grey – 1sza rejestracja 29 Sierpień, opuściła fabrykę 30 Maja 2023, przebieg w momencie zakupu – 12900 mil. Executive to wersja "bieda", co myślałem, że nie będzie mi za bardzo przeszkadzać, niestety chyba lubię komplikować proste rzeczy <glupek2>
Jako, że fotograf ze mnie żaden, to zdjęcia są jakie są :)

Stock:
20250223_171346.jpg



Z modami:
20250422_151853.jpg


20250422_152040.jpg


20250422_150056.jpg


20250422_151635.jpg


20250422_190742.jpg


20250425_104606.jpg


Na pierwszy strzał poszło audio – standardowy zestaw 8 głośników ma 0 basu, więc wskoczył subwoofer i styropian z wersji "Bose" Chciałem jeszcze zmienić gwizdki i głośniki średniotonowe w drzwiach, ale na chwilę obecną gra to na tyle fajnie, że plan wstrzymany. A głośniki kupione i czekają...

20250316_124822.jpg


Na kolejny strzał poszło zawieszenie – wersja "koza" bardzo mi się nie podobała więc wpadły sprężyny H&R -40mm nabyte w bardzo atrakcyjnej cenie

Zdjęcie WhatsApp 2025-03-06 o 18.32.22_16c6fa7f.jpg


Idąc dalej – koła. O ile 18" wyglądały nawet spoko, o tyle były za bardzo schowane w nadkola, a z racji ich konstrukcji dystanse nie wchodziły w grę (brak wgłębień na szpilki/nakrętki wewnątrz felgi). Wpadły więc 20" 8.5 ET38 Wolfrace Dortmund z oponami Bridgestone – identycznymi na jakich wyjeżdża Mazda z fabryki. Zestaw również nabyty w bardzo atrakcyjnej cenie :)

20250326_164357.jpg


20250422_152110.jpg


Myślę jeszcze nad przeszczepem elektrycznego fotela pasażera z EU, który jest po stronie kierowcy w UK. Dlaczego? Bo te z ręczną regulacją w Executive nie mają regulacji odcinka lędźwiowego! Śmiech na sali...

Podsumowanie
Kupując to auto byłem świadom ryzyka jakie niesie kupno CX-60:
– problemy z maglownicą, skrzynią, zawieszeniem, wałem i masą problemów z elektroniką.
Na moje szczęście jedyne co boli ten konkretnie egzemplarz to skrzecząca skrzynia przy zmianie 1-2, szarpie przy gwałtownym wciśnięciu gazu (ale to ekhm normalne jak dołącza spalinówkę do elektryka lub na odwrót) i zwyczajnie ujowe zawieszenie – buja jak na jakiejś łajbie podczas sztormu. Trochę się to poprawiło na H&R, może jeszcze wpadną amortyzatory Koni.

Po 2 miesiącach i 2500 przejechanych mil już się przyzwyczaiłem do tego bujania, więc irytuje mnie tylko trochę :) A powrót do 3, żeby ją przepalić jest bolesny

Jeżdżąc do pracy 37km w jedną stronę średnie spalanie benzyny to 3.2l/100km, i do tego 2 ładowania dziennie. Jedno w domu w nocy (taryfa nocna), jedno w pracy (darmowe ładowarki)

Jadąc dalej, czyli tylko benzyna i drogi lokalne (Walia, UK) – 8.1l/100km i 330mil na 1 zbiorniku (nędza)

Osiągi w trybie Sport są niesamowite jak na takie auto. Szkoda, że nazwijmy to program "Normal" za wszelką cenę chce jechać na baterii i ta pada po kilkudziesięciu km i wtedy kickdown nie jest już taki spektakularny. Aby zachować baterię na dłużej trzeba przełączyć na sport, a wtedy silnik wyżej kręci i więcej pali – kolejny debilizm.

Auto z naprawą wyszło mnie coś w rejonach nowej Skody Fabii w wersji podstawowej. I tyle to auto jest warte. Gdybym miał wydać tyle, ile Mazda sobie woła – kupił bym coś innego. Być może ich diesla R6, ale zdecydowanie nie PHEV.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3106 (46/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2025, 23:52

Ładnie wygląda i szerokości życzę :)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Beny21087 » 5 maja 2025, 11:34

He,
pomykam diezelkiem i jest spoko :) <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 35 (0/1)
Auto: CX-60 3,3D AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy