Zakup CX60 3.3 diesel

eSkyactive-D 3.3 L6

Postprzez Kuba2727 » 3 maja 2025, 22:02

Witam wszystkich.
Planuję zakup CX60 3.3 diesel 2025 rok. Podoba mi się to auto i zakup nie jest tani. Dlatego proszę o normalne, sensowne opinie, osób, które jeżdżą tym autem i będę to traktował jako pomoc przy decyzji zakupienia.
Pozdrawiam forumowiczów.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2025, 21:10
Posty: 5 (7/0)

Postprzez krzychun » 3 maja 2025, 22:44

Przejedź się. Jeździłem ze 2 tygodnie jako zastępczym. Mnie tam nie cieszą za bardzo duże samochody, ale ten jakoś nie sprawiał problemu np. na parkingach (bardzo dobry promień skrętu moim zdaniem). Nie lubię diesli, ale takiego bym mógł mieć. Świetny jest. Mnie np. denerwują sprzęgła ciernie szczególnie przy parkowaniu/ruszaniu to nie jest to samo co konwerter. Zawieszenie było wyjątkowo nijakie (ani sportowe ani komfortowe), ale podobno go teraz poprawili. Te jakieś ambienty to sobie darowałem i wyłączyłem pierwszej nocy. Ogólnie moja rada to jest taka, że się przejedź, jak jesteś zainteresowany to można pojeździć dłużej niż parę minut ze sprzedawcą, sprawdź zawieszenie, jak się czujesz na parkingach, czy odpowiada Ci skrzynia z ciernym sprzęgłem zamiast konwerterem. Zaparkuj parę razy gdzieś, tyłem, przodem itd. Ogólnie to co mi by przeszkadzało było do wychwycenia przez parę minut. Więc pojeździj dłużej niż parę minut i zdecyduj czy Ci pasuje.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez MichG » 4 maja 2025, 08:10

Dobra rada, czyli musisz pojeździć.
Miałem 3 tygodnie jako zastępcze, i też mi się spodobało, szczególnie silnik. Ale nie montują takiego w M3 ;–).
Auto bardzo dobrze wyciszone (moim zdaniem), niskie spalanie w mieście i w trasie. Komfort wysoki. Wykończenie bardzo dobre. Kamery 360 stopni pomagają parkować, a wielość systemów wspomagających jest bardzo przydatna.
Zawieszenia nie krytykuję, ale faktycznie coś poprawiali. Nie odczuwałem (wersja z roku 2024) żadnych wibracji od wału, które zgłaszali inni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 142 (0/11)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez Kuba2727 » 4 maja 2025, 08:19

Kuba2727 napisał(a):Dzieki Krzychu,
Jeździłem najpierw z panem z salonu, a później 3 godz jeździłem sam. Opowiedział mi trochę o aucie (to był rocznik 23 lub 24 bo miał 19 tyś przebieg) , wskazał na zawieszenie i to czułem, że w pewnym momencie jak był podjazd pod górkę zjazd na ekspresówe to lekko chodziło góra i dół. I w 2025 jest to zniwelowane. Jest wyciszona 2025 chociaż dla mnie to było cicho w tym co jeździłem. 2025 jest poprawiona tak mówił pan z salonu. Promień skrętu ma b dobry a auto spore. Zawieszenie faktycznie jest takie normalne, jedzie normalnie ale spoko. Skrzynia chodzi dobrze, nie będę tu pisał o mikrosekundowych pseudo opóźnieniach bo to normalne zjawiska w skrzyniach. Silnik dobrze brzmi i super jedzie. Spalanie rewelacja ! Kawał maszyny. Tylko przewija się, że auta lądują w serwisach ale to jakieś opinie z początku produkcji więc nie wiem jak jest realnie teraz. Ale chyba nie ma aż takich problemów?
Ostatnio edytowano 4 maja 2025, 08:22 przez Kuba2727, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 maja 2025, 21:10
Posty: 5 (7/0)

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 08:22

Kuba2727 napisał(a):Ale chyba nie ma aż takich problemów?


Z moich obserwacji na początku był wysyp dziwnych problemów, a teraz na ulicach coraz więcej widzę CX-60, a problemy ucichły.
A to chcesz brać z napędem na tył czy AWD? Oczywiście odpowiedź nie jest oczywista, ale ja bym brał AWD.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kuba2727 » 4 maja 2025, 08:39

Co do problemów spoko dzięki za koment.
Ja wstępnie AWD ale tak pomyślałem, że jeżeli byłby FWD to może też by było okey. FWD też wyjdzie zakup taniej. Ale do takiej fury z 3.3 to AWD byłby lepszy.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2025, 21:10
Posty: 5 (7/0)

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 08:41

Moim zdaniem ze sprzedażą też raczej będzie dużo prościej AWD, z tego co wiem takiej wielkości SUV-y na rynku wtórnym bez AWD raczej nie są chodliwe.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kuba2727 » 4 maja 2025, 08:52

Krzychu, absolutna racja. Posłużę się prostym przykładem, miałem Ford Kuga wypas AWD i pierwsze co jak chciałem sprzedać to czy AWD ? FWD ciężko sprzedać to tak na marginesie.
Co do CX60 to jak jeździłem to czuć wielkość tego silnika ale idzie porządnie. Byłoby dobrze pogadać z kimś kto tym 3.3 już zrobił jakieś 50 tyś km to wtedy można dużo więcej się dowiedzieć ale widzę, że tutaj nikt się taki nie pokazał.
Ostatnio edytowano 4 maja 2025, 09:21 przez Kuba2727, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 maja 2025, 21:10
Posty: 5 (7/0)

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 09:10

Kuba2727 napisał(a):3.3 V6


To rzędówka 6 cylindrowa, a nie V6 uściślając.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kuba2727 » 4 maja 2025, 09:25

To 3.3 R6.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2025, 21:10
Posty: 5 (7/0)

Postprzez lukanowak » 4 maja 2025, 11:40

Ja auto całe wyciszyłem i teraz jest git. To auto stworzone trasy. Według mnie diesel na miasto to nie jest dobry wybór. Chodzi o wypalanie dpf. Ogóllnie czuć moc i pojemność. Przed kupnem radzę potestowac, bo zawszenie jest dość twarde. I jak ktoś oczekuje mega komfortu zawieszenia to może się wkurzać. Obecnie auta bardzo staniały i kupno pełnej wersji za 240 tyś zł to dobry deal
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 71 (0/6)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez darrecki » 4 maja 2025, 12:37

Nie wiem jak w tym aucie zawieszenie może być twarde. Jest tak gumowe jakby nie było amortyzatorów, a jedynie sprężyny. Buja jak na starej łajbie. Na progach zwalniających osoby z przodu mają darmowe ćwiczenia karku, z tyłu naukę latania, a zakupy w bagażniku same się sortują. Jak dla mnie jest to największy problem tego auta, ale może diesel zachowuje się lepiej niż PHEV. Amortyzatory mam w wersji "E", przedostatnia rewizja.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3108 (47/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 12:50

No właśnie było (mam nadzieję bo podobno teraz zmienili nawet punkty mocowania dla zawieszenia) nijakie. Niby się nie bujało na boki, a na zakrętach nie było pewności prowadzenia (np. w porównaniu do CX-5), a komfort właśnie też pozostawiał sporo do życzenia. Sam jestem ciekawe ile te zmiany pomogły w którąkolwiek ze stron. Bo moim zdaniem powinno być albo bardziej komfortowe albo zapewniać więcej pewności na krętej drodze.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez darrecki » 4 maja 2025, 16:43

Wg EPC nr kielicha amortyzatora z przodu jak i mocowań w bagażniku są identyczne w modelu 2022 jak i 2025. Nr sanek przednich czy [jakich?] nie szukałem ale zgaduję że również są identyczne. Te wszystkie bajki co opowiadają sprzedawcy to można sobie wsadzić gdzie słońce nie dochodzi. Zmieniły się nr sprężyn i amortyzatorów, ale nie jakoś drastycznie – jedynie ostatnia cyfra (czyli rewizja) jest inna, więc można je będzie przeszczepić do starszych egzemplarzy.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3108 (47/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 17:08

Nie mówię o sprzedawcach, a raczej w materiale marketingowych dla dziennikarzy nie mogli wyssać wszystkiego z palca:
Największe modyfikacje dotyczą układu jezdnego i służą poprawieniu komfortu resorowania. Zmieniono geometrię przedniego zawieszenia, w tym punkty mocowania zwrotnic, z tyłu zaś zastosowano bardziej miękkie sprężyny i twardsze amortyzatory pozbywając się stabilizatora. W efekcie skok tylnego zawieszenia stał się większy, co poprawia komfort tłumienia nierówności szczególnie na nawierzchniach o kiepskiej jakości. Dodatkowe zmiany dotyczą zestrojenia układu kierowniczego oraz dostosowania systemu stabilizacji toru jazdy do nowej charakterystyki zawieszenia.


https://drivemode.pl/testy-i-jazdy/odsw ... -liftingu/

Amortyzatory to się zmieniły jakiś czas temu i w egzemplarzu którym jeździłem raczej już były te lepsze amorki.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1240 (11/84)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez darrecki » 5 maja 2025, 13:20

Aż sprawdziłem wszystkie nr związane z zawieszeniem w EPC Mazdy, od punktów mocowań do kompletnego zawieszenia łącznie z sankami. Jedyna zmiana to zwrotnica z przodu. Nr sprężyn czy amortyzatorów pomijam, bo jest ich paręnaście różnych wersji.
Czyli faktycznie coś zmienili, zastanawia mnie tylko co dokładnie. No i dlaczego z przodu jak ewidentne problemy są z tyłu.
Nie wiem czy użytkownicy CX60 słyszeli o modyfikacji "flying carpet", która wiąże się z wciśnięciem tulei wahacza przedniego o 5mm, co powoduje przesunięcie koła do przodu i podobno super poprawia resorowanie przodu. Może Mazda skopiowała to rozwiązanie modyfikując zwrotnicę?

Co do amortyzatorów, to u mnie jest przedostania rewizja "E", wprowadzili jeszcze "F". Ale skoro poprzednie 5 jest do niczego, to 6ta pewnie niewiele lepsza. Ja czekam na zestaw Koni
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3108 (47/157)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość