Zakup CX60 3.3 diesel
Strona 1 z 1
Witam wszystkich.
Planuję zakup CX60 3.3 diesel 2025 rok. Podoba mi się to auto i zakup nie jest tani. Dlatego proszę o normalne, sensowne opinie, osób, które jeżdżą tym autem i będę to traktował jako pomoc przy decyzji zakupienia.
Pozdrawiam forumowiczów.
Planuję zakup CX60 3.3 diesel 2025 rok. Podoba mi się to auto i zakup nie jest tani. Dlatego proszę o normalne, sensowne opinie, osób, które jeżdżą tym autem i będę to traktował jako pomoc przy decyzji zakupienia.
Pozdrawiam forumowiczów.
Przejedź się. Jeździłem ze 2 tygodnie jako zastępczym. Mnie tam nie cieszą za bardzo duże samochody, ale ten jakoś nie sprawiał problemu np. na parkingach (bardzo dobry promień skrętu moim zdaniem). Nie lubię diesli, ale takiego bym mógł mieć. Świetny jest. Mnie np. denerwują sprzęgła ciernie szczególnie przy parkowaniu/ruszaniu to nie jest to samo co konwerter. Zawieszenie było wyjątkowo nijakie (ani sportowe ani komfortowe), ale podobno go teraz poprawili. Te jakieś ambienty to sobie darowałem i wyłączyłem pierwszej nocy. Ogólnie moja rada to jest taka, że się przejedź, jak jesteś zainteresowany to można pojeździć dłużej niż parę minut ze sprzedawcą, sprawdź zawieszenie, jak się czujesz na parkingach, czy odpowiada Ci skrzynia z ciernym sprzęgłem zamiast konwerterem. Zaparkuj parę razy gdzieś, tyłem, przodem itd. Ogólnie to co mi by przeszkadzało było do wychwycenia przez parę minut. Więc pojeździj dłużej niż parę minut i zdecyduj czy Ci pasuje.
Dobra rada, czyli musisz pojeździć.
Miałem 3 tygodnie jako zastępcze, i też mi się spodobało, szczególnie silnik. Ale nie montują takiego w M3 ;–).
Auto bardzo dobrze wyciszone (moim zdaniem), niskie spalanie w mieście i w trasie. Komfort wysoki. Wykończenie bardzo dobre. Kamery 360 stopni pomagają parkować, a wielość systemów wspomagających jest bardzo przydatna.
Zawieszenia nie krytykuję, ale faktycznie coś poprawiali. Nie odczuwałem (wersja z roku 2024) żadnych wibracji od wału, które zgłaszali inni.
Miałem 3 tygodnie jako zastępcze, i też mi się spodobało, szczególnie silnik. Ale nie montują takiego w M3 ;–).
Auto bardzo dobrze wyciszone (moim zdaniem), niskie spalanie w mieście i w trasie. Komfort wysoki. Wykończenie bardzo dobre. Kamery 360 stopni pomagają parkować, a wielość systemów wspomagających jest bardzo przydatna.
Zawieszenia nie krytykuję, ale faktycznie coś poprawiali. Nie odczuwałem (wersja z roku 2024) żadnych wibracji od wału, które zgłaszali inni.
Kuba2727 napisał(a):Dzieki Krzychu,
Jeździłem najpierw z panem z salonu, a później 3 godz jeździłem sam. Opowiedział mi trochę o aucie (to był rocznik 23 lub 24 bo miał 19 tyś przebieg) , wskazał na zawieszenie i to czułem, że w pewnym momencie jak był podjazd pod górkę zjazd na ekspresówe to lekko chodziło góra i dół. I w 2025 jest to zniwelowane. Jest wyciszona 2025 chociaż dla mnie to było cicho w tym co jeździłem. 2025 jest poprawiona tak mówił pan z salonu. Promień skrętu ma b dobry a auto spore. Zawieszenie faktycznie jest takie normalne, jedzie normalnie ale spoko. Skrzynia chodzi dobrze, nie będę tu pisał o mikrosekundowych pseudo opóźnieniach bo to normalne zjawiska w skrzyniach. Silnik dobrze brzmi i super jedzie. Spalanie rewelacja ! Kawał maszyny. Tylko przewija się, że auta lądują w serwisach ale to jakieś opinie z początku produkcji więc nie wiem jak jest realnie teraz. Ale chyba nie ma aż takich problemów?
Ostatnio edytowano 4 maja 2025, 08:22 przez Kuba2727, łącznie edytowano 1 raz
Kuba2727 napisał(a):Ale chyba nie ma aż takich problemów?
Z moich obserwacji na początku był wysyp dziwnych problemów, a teraz na ulicach coraz więcej widzę CX-60, a problemy ucichły.
A to chcesz brać z napędem na tył czy AWD? Oczywiście odpowiedź nie jest oczywista, ale ja bym brał AWD.
Krzychu, absolutna racja. Posłużę się prostym przykładem, miałem Ford Kuga wypas AWD i pierwsze co jak chciałem sprzedać to czy AWD ? FWD ciężko sprzedać to tak na marginesie.
Co do CX60 to jak jeździłem to czuć wielkość tego silnika ale idzie porządnie. Byłoby dobrze pogadać z kimś kto tym 3.3 już zrobił jakieś 50 tyś km to wtedy można dużo więcej się dowiedzieć ale widzę, że tutaj nikt się taki nie pokazał.
Co do CX60 to jak jeździłem to czuć wielkość tego silnika ale idzie porządnie. Byłoby dobrze pogadać z kimś kto tym 3.3 już zrobił jakieś 50 tyś km to wtedy można dużo więcej się dowiedzieć ale widzę, że tutaj nikt się taki nie pokazał.
Ostatnio edytowano 4 maja 2025, 09:21 przez Kuba2727, łącznie edytowano 1 raz
Ja auto całe wyciszyłem i teraz jest git. To auto stworzone trasy. Według mnie diesel na miasto to nie jest dobry wybór. Chodzi o wypalanie dpf. Ogóllnie czuć moc i pojemność. Przed kupnem radzę potestowac, bo zawszenie jest dość twarde. I jak ktoś oczekuje mega komfortu zawieszenia to może się wkurzać. Obecnie auta bardzo staniały i kupno pełnej wersji za 240 tyś zł to dobry deal
Nie wiem jak w tym aucie zawieszenie może być twarde. Jest tak gumowe jakby nie było amortyzatorów, a jedynie sprężyny. Buja jak na starej łajbie. Na progach zwalniających osoby z przodu mają darmowe ćwiczenia karku, z tyłu naukę latania, a zakupy w bagażniku same się sortują. Jak dla mnie jest to największy problem tego auta, ale może diesel zachowuje się lepiej niż PHEV. Amortyzatory mam w wersji "E", przedostatnia rewizja.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No właśnie było (mam nadzieję bo podobno teraz zmienili nawet punkty mocowania dla zawieszenia) nijakie. Niby się nie bujało na boki, a na zakrętach nie było pewności prowadzenia (np. w porównaniu do CX-5), a komfort właśnie też pozostawiał sporo do życzenia. Sam jestem ciekawe ile te zmiany pomogły w którąkolwiek ze stron. Bo moim zdaniem powinno być albo bardziej komfortowe albo zapewniać więcej pewności na krętej drodze.
Wg EPC nr kielicha amortyzatora z przodu jak i mocowań w bagażniku są identyczne w modelu 2022 jak i 2025. Nr sanek przednich czy [jakich?] nie szukałem ale zgaduję że również są identyczne. Te wszystkie bajki co opowiadają sprzedawcy to można sobie wsadzić gdzie słońce nie dochodzi. Zmieniły się nr sprężyn i amortyzatorów, ale nie jakoś drastycznie – jedynie ostatnia cyfra (czyli rewizja) jest inna, więc można je będzie przeszczepić do starszych egzemplarzy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Nie mówię o sprzedawcach, a raczej w materiale marketingowych dla dziennikarzy nie mogli wyssać wszystkiego z palca:
https://drivemode.pl/testy-i-jazdy/odsw ... -liftingu/
Amortyzatory to się zmieniły jakiś czas temu i w egzemplarzu którym jeździłem raczej już były te lepsze amorki.
Największe modyfikacje dotyczą układu jezdnego i służą poprawieniu komfortu resorowania. Zmieniono geometrię przedniego zawieszenia, w tym punkty mocowania zwrotnic, z tyłu zaś zastosowano bardziej miękkie sprężyny i twardsze amortyzatory pozbywając się stabilizatora. W efekcie skok tylnego zawieszenia stał się większy, co poprawia komfort tłumienia nierówności szczególnie na nawierzchniach o kiepskiej jakości. Dodatkowe zmiany dotyczą zestrojenia układu kierowniczego oraz dostosowania systemu stabilizacji toru jazdy do nowej charakterystyki zawieszenia.
https://drivemode.pl/testy-i-jazdy/odsw ... -liftingu/
Amortyzatory to się zmieniły jakiś czas temu i w egzemplarzu którym jeździłem raczej już były te lepsze amorki.
Aż sprawdziłem wszystkie nr związane z zawieszeniem w EPC Mazdy, od punktów mocowań do kompletnego zawieszenia łącznie z sankami. Jedyna zmiana to zwrotnica z przodu. Nr sprężyn czy amortyzatorów pomijam, bo jest ich paręnaście różnych wersji.
Czyli faktycznie coś zmienili, zastanawia mnie tylko co dokładnie. No i dlaczego z przodu jak ewidentne problemy są z tyłu.
Nie wiem czy użytkownicy CX60 słyszeli o modyfikacji "flying carpet", która wiąże się z wciśnięciem tulei wahacza przedniego o 5mm, co powoduje przesunięcie koła do przodu i podobno super poprawia resorowanie przodu. Może Mazda skopiowała to rozwiązanie modyfikując zwrotnicę?
Co do amortyzatorów, to u mnie jest przedostania rewizja "E", wprowadzili jeszcze "F". Ale skoro poprzednie 5 jest do niczego, to 6ta pewnie niewiele lepsza. Ja czekam na zestaw Koni
Czyli faktycznie coś zmienili, zastanawia mnie tylko co dokładnie. No i dlaczego z przodu jak ewidentne problemy są z tyłu.
Nie wiem czy użytkownicy CX60 słyszeli o modyfikacji "flying carpet", która wiąże się z wciśnięciem tulei wahacza przedniego o 5mm, co powoduje przesunięcie koła do przodu i podobno super poprawia resorowanie przodu. Może Mazda skopiowała to rozwiązanie modyfikując zwrotnicę?
Co do amortyzatorów, to u mnie jest przedostania rewizja "E", wprowadzili jeszcze "F". Ale skoro poprzednie 5 jest do niczego, to 6ta pewnie niewiele lepsza. Ja czekam na zestaw Koni
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość