Strona 1 z 5

CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 sty 2023, 07:08
przez wasky
Czesc,

W grudniu zamowilem swoja CX-60. Nie zalezalo mi na AWD. Hybryda byla dla mnie przerazajaco glosna podczas mocnego wcisniecia pedalu gazu i wydawala wiele dziwnych dzwiekow. Wybor padl na 3.3d (200km). Tu jest filmik gdzie mozna posluchac silnika: https://www.youtube.com/watch?v=kaoIhH2NsqI

Co mnie mocno zastanawia to fakt, ze na papierze silniki diesla 200/254km sa dokladnie takie same. Czyzby zwykly limiter? Limiter software'owy byl obecny w moim Mondeo Silnik 150/180km. Wystarczylo pojechac do magika i za 200zl w 5min mi go zdjal (o dziwo nawet nie stracilem gwarancji!). Tak wiem, Ford to nie Mazda, ale staje sie standardem produkcja jednego modelu i wylaczanie podzespolow, ktore mozna odblokowac kupujac odpowiednie pakiety. Widzialem, ze chyba w 3 mozna zwiekszyc moc na kilku pierwszych biegach przez odlaczenie jakiejs wtyczki w kolumnie kierownicy. Wiadomo, ze takich cyrkow sie nie robi w nowym aucie. Jestem jedank ciekaw czy na forum jest ktos kto sie na tym zna, spotkal sie z limiterami mocy w Mazdach i wie jak je obejsc?

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 sty 2023, 08:19
przez darrecki
Mazda również dławi silniki, dobre przykłady do chociażby 120koni 2.0 Skyactiv-G odblokowywany do 165 i 150koni 2.2 Skyactiv-D będący bliźniakiem 175. Co nie znaczy, że zaraz po zakupie odblokujesz, bo chwile zajęło zanim ktoś rozgryzł sterowniki odpowiednio Mitsubishi i Denso.

PostNapisane: 6 sty 2023, 08:56
przez wasky
Zdaje sobie z tego sprawe :)

Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?

Dopisano 6 sty 2023, 07:56:

Zdaje sobie z tego sprawe :)

Tu sie akurat nie spieszy. Odbior i tak mam dopiero w czerwcu i minie chwila zanim dobrze dotre silnik przy 200km. Polecasz moze kogos kto jest na biezaco w tym temacie?

PostNapisane: 6 sty 2023, 09:18
przez darrecki
Możesz zapytać Disitune, ma tu swój wątek gdzieś na forum

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 12 sty 2023, 12:36
przez Beny21087
Może ktoś z forumowiczów zamawiał wcześniej Diesla i spodziewa się wkrótce dostawy? Podobno te pierwsze Dieselki 200-stu konne z napędem na tylną oś miały być w PL w styczniu 2023... Ktoś coś???

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 10 lut 2023, 16:56
przez wasky
jest juz pierwsza recenzja. Brzmi dobrze, pali smiesznie malo. Slychac, ze drzwi tez wyciszyli: https://www.youtube.com/watch?v=Dpvq7oMZgRQ

generalnie jest chyba ok

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 10 lut 2023, 17:18
przez luk59
Wie ktoś czy to nowa jednostka czy powiększone 2,2?
Jak zamawiałem PHEVa to sprzedawca twierdził że nowa jednostka, a w mediach że to powiększone 2,2.

PostNapisane: 10 lut 2023, 20:13
przez darrecki
Jak to mawiają, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
To nowa jednostka bazująca na rozwiązaniach z 2.2D.

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 8 kwi 2023, 19:12
przez sewkul75
W razie pytań jeżdżę już od jakiegoś czasu cx60 3.3 awd homura.

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 11 kwi 2023, 07:58
przez wasky
i jak wrazenia?

PostNapisane: 16 kwi 2023, 13:26
przez Beny21087
sewkul75 napisał(a):W razie pytań jeżdżę już od jakiegoś czasu cx60 3.3 awd homura.

Sewkul,
dręczy mnie pytanie, czy masz w kabinie dostępne dla pasażerów tylnego siedzenia gniazdo 230VAC?
Wg prospektu jest ono tylko dostępna dla PHEV, ale chyba w którymś filmiku pokazowym wersji z dieslem widziałem to gniazdo...

PostNapisane: 16 kwi 2023, 20:46
przez sewkul75
Witaj,
tak jest obok usb gniazdo 230v, ja mam wersję Homura. Wszystko bez dachu szklanego.

PostNapisane: 16 kwi 2023, 21:46
przez andrzej1158
sewkul75 napisał(a):Witaj,
tak jest obok usb gniazdo 230v, ja mam wersję Homura. Wszystko bez dachu szklanego.

Jaki był powód rezygnacji z dachu panoramicznego? mam 188cm wzrostu czy nie będzie za nisko z dachem szklanym? Mazdę testowałem bez dachu.
jaki jest realny zasięg autostradowy?
masz może wiedzę jaka jest grubość powłoki lakierniczej?
czy kwestia zabezpieczenia antykorozyjnego została poprawiona względem starszych modeli?
jestem już praktycznie zdecydowany na wersję 3,3 awd Takumi, ten napęd robi robotę, kultura pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie :)

PostNapisane: 17 kwi 2023, 19:41
przez Beny21087
sewkul75 napisał(a):Witaj,
tak jest obok usb gniazdo 230v, ja mam wersję Homura. Wszystko bez dachu szklanego.

No to super! Taka miła niespodzianka! Czasem w dłuższej trasie muszę popracować na laptopie (oczywizda jako pasażer <faja> ) i parę razy to rozwiązanie bardzo mi się przydało.
Podczas zamawiania auta w ub roku dealer powiedział, że takiego gniazda dla diesla nie przewidziano – że to tylko dla PHEV!

Dopisano 17 kwi 2023, 18:49:

andrzej1158 napisał(a):Jaki był powód rezygnacji z dachu panoramicznego? mam 188cm wzrostu czy nie będzie za nisko z dachem szklanym? Mazdę testowałem bez dachu.

Ja mam 189cm i jak się przymierzałem do salonowego modelu z dachem panoramicznym, to miałem dach "na styk". Na szczęście na zapleczu mieli auto "dla klienta" bez panoramy i tu też się mogłem przymierzyć. Parę cm więcej przestrzeni więc bez wahania zamówiłem wersję bez panoramy. Też Homura, jak Luszkin, z pozostałymi pakietami <spoko>

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 5 maja 2023, 22:19
przez Beny21087
No to jestem również szczęśliwym posiadaczem CX-60 AWD 3,3D Homura <jupi> <jupi> <jupi>
Na razie się poznajemy <nauka>
Fajna bryka <spoko>

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 maja 2023, 09:41
przez Pablitos
Ciekawym Twojej opini o hałasie podczas jazdy i na postoju,

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 maja 2023, 14:33
przez Beny21087
Pablitos,
naczytałem się wielu opinii nt hałasu i moim skromnym zdaniem każdy wyraża swoją.
Dla mnie auto jest ciche. W jeździe po mieście jest przyjemnie, cichutko, a w tle silniczek fajnie sobie mruczy. Jestem mega zadowolony.
Tras na razie nie robiłem, ale ja nie mam oczekiwań, że auto będzie tak samo ciche, jak w jeździe miejskiej. Nie ma szans przy takiej bryle pojazdu. Gdy zapitalasz 140, czy więcej zapomnij o ciszy i spokoju. Gdy zrobię parę tras przedstawię moje zdanie, ale ja nie mam zbyt wysokich oczekiwań.
PS
Ostatnio machnąłem kilkaset km na Mazury i z powrotem Cruiserem.
Oczywiście moto bez szyby.
Prędkość "autostradowa".
To dopiero jest hard-core! <peace>
Taka Mazda to oaza spokoju.
Tak więc moja opinia o głośności CX-60 będzie zdecydowanie niemiarodajna <oczko>

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 maja 2023, 15:48
przez Pablitos
Rozumiem, ale czy nie chciałbyś aby silniczek na postoju delikatnie mruczał gdzieś spod maski zamiast dudnić w kabinie jak tuba basowa?

Dopisano 6 maja 2023, 14:48:

Rozumiem, ale czy nie chciałbyś aby silniczek na postoju delikatnie mruczał gdzieś spod maski zamiast dudnić w kabinie jak tuba basowa?

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 maja 2023, 15:57
przez julius
Wg mnie to on dudni tylko przy przyspieszaniu. Na postoju bardziej drażniące są wibracje (w porownaniu do hybrydy Rav4)

Re: CX-60 3.3 diesel

PostNapisane: 6 maja 2023, 16:53
przez Pablitos
I to jest pytanie. Jeździłem cx5 dieslem przez ostatnie 5lat Tam tego dudnienia nie ma. A przecież ten sześciocylindrowy miał być lepiej wyważony, dawać mniej drgań ciszej pracować. Więc o co tu chodzi? No chyba, że dźwięk jest sztucznie podbijany. Zapewniam, że w dieslu cx5 silnik na luzie na postoju był cichszy w kabinie.
Fakt, przy przyspieszaniu wchodził na obroty głośniej niż w cx60, ale na biegu jałowym zdecydowanie cichszy.