CX-60 3.3 diesel

eSkyactive-D 3.3 L6

Postprzez Beny21087 » 19 lut 2024, 23:14

No i witam ponownie :) :) :) :) :)
Auto stało 5 tygodni w serwisie. Od 8.01.24 do 12.02.24.
Odebrałem, pytam, czy wszystko OK?
Tak, OK. Wymieniona rura wydechowa z przepustnicą, DPF wyczyszczony, auto hula.
Serwisant tłumaczy, że pojawiający się komunikat o czyszczeniu silnika nie dotyczy DPF, ale ogólnie silnika w związku z wtryskiwaniem jakiegoś mocznika... I mieli ostatnio szkolenie i serwisant poinformował mnie, iż mogę ignorować ten komunikat, jeśli się pojawi... <wow>
Wróciłem do chaty i następnego dnia po zrobieniu 150km komunikat: Czyszczenie silnika... <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Nie przeprowadziłem czyszczenia, ale po kilku odpaleniach auta, gdy po odpaleniu od razy wchodzi ci na wysokie obroty lub, gdy kończysz jazdę i wrzucasz P i też ci wyje na wysokich obrotach
poddajesz się...
i przez 8 minut siedzisz w aucie i czekasz, aż dokończy procedurę.
I nadchodzi spokój... Na 5 odpaleń...
Po dwóch dniach cyrk się powtarza... :P :P :P
Może ktoś z Was coś pomoże?
Zaczynam mieć już dość... <pomocy> <pomocy> <pomocy>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 35 (0/1)
Auto: CX-60 3,3D AWD

Postprzez krzychun » 20 lut 2024, 17:43

A to 5 odpaleń to ile km?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1254 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez lukanowak » 21 lut 2024, 13:25

Ja całkowicie ignoruje czyszczenie wtrysków. Z obserwacji wiem ze dłuższa trasa rozwiązuje problem na pewien czas. Ale jak jeździsz po mieście to procedura dość często będzie się załączać.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 71 (0/6)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez Axi6 » 8 maja 2024, 14:49

Mam wersje 255/550
Za 650 kupilem box w DE i na hamowni jest 290 ps/635 mn
Jestem bardzo zadowolony bo spalanie bez zmian a jak jest servis to 2 min odoinam boxa .
Początkujący
 
Od: 8 maja 2024, 14:43
Posty: 1

Postprzez Beny21087 » 24 cze 2024, 13:03

Na budziku 30kkm.
Długo lałem Diesel Verva, z myślą, że jak będę lał droższe/ bogatsze paliwo to nie będzie tych cyrków z wysokimi obrotami, ale się myliłem. Jeżdżę średnio pół/pół trasa/miasto i komunikat o czyszczeniu wtrysków regularnie się pojawiał. Od ponad miesiąca tankuję zwykłego Diesla (na Orlen) i komunikat pojawia się ZNACZNIE rzadziej – wręcz prawie się nie pojawia!
Może to ma też związek z tym, że jest coraz cieplej????
Teraz mam takie pytanie: dolałem AdBlue, bo pojawiła się kontrolka i komunikat, i po zatankowaniu niecałych 10l kontrolka AdBlue nie zgasła... Ciągle się świeci... Zrobiłem już ponad 100km, kilka razy odpalałem auto, a ona ciągle na pomarańczowo... Wiecie może jak ją poskromić? <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 35 (0/1)
Auto: CX-60 3,3D AWD

Postprzez luk59 » 24 cze 2024, 19:30

Nie ma diesla, ale czytałem na innym forum że podobno dolanie więcej niż max powoduje ciągły komunikat.

https://www.cx70forum.com/threads/cx-60 ... #post-5556
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 11:29
Posty: 46 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

PostTen post został usunięty przez darrecki 4 maja 2025, 12:44.
Powód: Requested

Postprzez lukanowak » 4 maja 2025, 11:36

Odnośnie cyklu czyszczenia wtrysków. Im cieplej tym rzadziej się załancza. Paliwo nie ma nic do tego. Tak wynika z moich obserwacji. Co do usterek, Po aktualizacjach był spokój, ale ostatnio popsuł się hak.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 71 (0/6)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez krzychun » 4 maja 2025, 12:53

lukanowak napisał(a):ale ostatnio popsuł się hak.


Ja bym nie doliczał awarii czegokolwiek dołożonego już w ASO do awaryjności samochodu. Bo z doświadczenia wiem, że jak ktoś gdzieś już wsadzi paluszki do japońskiego samochodu to potem jest dużo większa szansa na problem. Należy pamiętać, że wszelakie akcesoria zamówione z tej ostatniej strony konfiguratora z tego co wiem przychodzą wraz z samochodem, ale nie zamontowane.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1254 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Beny21087 » 5 maja 2025, 12:29

Trochę mnie nie było tu na forum, ale inne sprawy...
Podzielę się doświadczeniami z użytkowania mojego dieselka (na budziku 55kkm):
1/ Wysokie obroty jesień / zima włączają się niezależnie, czy zasuwasz po mieście przez 7 dni, czy właśnie wróciłeś z trasy i zrobiłeś 1,2kkm... Serwis mówi, że tak ma być. Komunikat od roku IGNORUJĘ i cały czas jeżdżę :) W ub. roku od pocz. maja do końca września komunikat nie włączył się ANI RAZ!!, od października zaczęło się ponownie i tak do końca marca. W kwietniu TYLKO RAZ, ale po drugim odpaleniu (w mieście) już się nie pojawił... I na razie cisza...
2/ AdBlue – gdy się pojawi kontrolka, leję ok 6l do odbicia pistoletu. Nigdy nie DOLEWAĆ POD KOREK, bo tam brak jakiegoś czujnika i przelanie powoduje konieczność wizyty w serwisie!
3/ Elektryczny hak:. Kupiłem nówkę z elektrycznym hakiem więc sam nic nie grzebałem. Raz się kiedyś zaciął i musiałem jechać do serwisu. Mazda mówiła, ze to jakiś ich błąd. Od tamtej wizyty hak działa bez problemu.
4/ VERVA: po rozmowach z serwisem od roku leję "zwykłego" diesla i nie widzę negatywnych skutków w stosunku do Vervy... Więc po co przepłacać...

Ogólnie jeździ mi się autkiem świetnie, jest dynamiczne i ciche...
Jestem zadowolony <spoko> (oprócz pkt.1 <nie powiem> )
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 35 (0/1)
Auto: CX-60 3,3D AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość