Strona 1 z 4

Problemy CX 60 PHEV

PostNapisane: 3 maja 2023, 13:03
przez kiper
Od jakiegoś czasu jestem zainteresowany zakupem CX 6)0 PHEV, jednakże obserwując opinie pierwszych użytkowników wstrzymuję się jeszcze z decyzją. Mam nadzieję, że wszystkie usterki "wieku dziecięcego" wkrótce skutecznie zostaną usunięte. Mam na myśli m.in.:
1. Dziwne dźwięki, szarpanie skrzyni biegów szczególnie podczas jazdy w trybie EV
2. Wibracje/dudnienie z wału napędowego podczas jazdy.
3. Brak solidnego wyciszenia nadwozia
4. Zbyt dużą twardość zawieszenia
5. Przerywanie ładowania
... itp.

Nadzieją napawa fakt, że prawdopodobnie auta wyprodukowane już w 2023 roku nie mają większości ww. dolegliwości, ale czy tak jest w rzeczywistości chciałbym zapytać obecnych tu użytkowników.
Pytania są następujące:
1. Które z wymienionych lub niewymienionych powyżej usterek nadal występują w Twojej Mazdzie CX 60?
2. Jaka jest data produkcji Twojej Mazdy?
3. Czy były skuteczne działania lub akcje przywoławcze celem usunięcia usterek i jakich?

PostNapisane: 3 maja 2023, 20:39
przez Sebal
Mój samochód został wyprodukowany w grudniu 2022 roku. Odebrałem go na początku marca. Do tej pory przejechałem nim 11 tys. km i o to moje uwagi, które również zostały już zaprezentowane w ASO:
1. Szarpanie przy zmianie biegów (szczególnie uciążliwe w trybie elektrycznym i hybrydowym)
2. Szarpanie podczas przełączania z silnika elektrycznego na spalinowy (głównie) i ze spalinowego na elektryczny
3. Zgrzytanie podczas zmiany biegów ( czasami, podczas szybszego przyspieszania)
4. Dziwny dźwięk podczas zmiany biegu z 5 na 6 (głównie) – dźwięk trwa krótko – jakby zacierający się wałek?
5. Stukanie z tyłu pojazdu podczas jazdy na nierównościach (klapa bagażnika?)
6. Wibracje samochodu w przedziale 50-80 km/h (zdecydowanie mocniej wyczuwalne na zimnym silniku , ale nie zanikające później)
7. Problem z zatankowaniem samochodu do pełna – tankowanie odbywa się płynnie do momentu aż w baku zmieści się jeszcze około 8-10 litrów paliwa. Pozostałe 8-10 litrów trzeba tankować pomału przez nawet kilka minut (odpowietrzenie baku?)
8. Niezbyt harmonijnie pracujące zawieszenie – przód dosyć twardy, a tył miękki co razem powoduje niezbyt przyjemne doznania.
9. Korek wlewu płynu do spryskiwacza ma tak krótką "smycz", że bez zdjęcia go całkowicie ze zbiornika nie da się nalać płynu
10. Blaszany dźwięk zamykania drzwi (całkowicie nie premium ;–) )
11. Zbyt szeroka wiązka radaru tempomatu ? – podczas jazdy drogą wielopasmową, przy drodze skręcającej w lewo, łapie samochody jadące na sąsiednim pasie i samoczynnie hamuje, mimo iż pas do jazdy jest wolny (w mazdzie 6 tego nie było)
12. Skrzypiące zawieszenie – szczególnie na skręconych kołach przy wolnym przejeżdżaniu przez nierówności
I teraz tak:
ad. 1 Na razie brak rozwiązania
ad. 2 Na razie brak rozwiązania
ad. 3 Na razie brak rozwiązania
ad. 4 Na razie brak rozwiązania choć znają ten dźwięk
ad. 5 Rozwiązanie jest – poprawa zamka klapy
ad. 6 Temat znany – ASO czeka na dobre części do naprawienia usterki
ad. 7 Temat znany – upgrade softu sterowania zaworem odpowietrzenia baku
ad. 8 Podobno mazda myśli co z tym zrobić
ad. 9 To takie moje spostrzeżenie – pewnie pozostanie bez reakcji
ad. 10 Temat znany – wykonanie dodatkowego wygłuszenia drzwi
ad. 11 To takie moje spostrzeżenie – pewnie pozostanie bez reakcji
ad. 12 Temat znany, ale nie wiem czy jest już na to rozwiązanie
Na razie to tyle. Acha co do przerywania ładowania podobno na to też jest jakaś poprawka oprogramowania oraz na ładowarkę indukcyjną. Jest też jakaś poprawka oprogramowania zegarów bo podobno mogą się wyłączać, ale ja tego u siebie nie zaobserwowałem. Wszystkie możliwie akcje, poprawki będę miał robione w przyszłym tygodniu.

PostNapisane: 3 maja 2023, 21:32
przez taperecorder
Swój odbierałem w październiku. Dodałbym jeszcze:
13. Losowo auto odmawia zaryglowania drzwi.
14. Nie rozpoznaje padającego deszczu ani intensywności.
15. Rozłączający się bezprzewodowy CarPlay.
16. W połączeniu z 11 – radaru nie da się na stałe wyłączyć a używanie tego jest wręcz niebezpieczne ponieważ potrafi zacząć hamować podczas wyprzedzania albo przyśpieszać nie widząc samochodu poprzedzającego.
17. Chyba tylko u mnie – gigantyczne spalanie i zużycie energii w trybie ev.
18. Brak możliwości wyłączenia ładowania baterii silnikiem spalinowym.
19. Raczej ograniczone możliwości ustawienia pozycji za kierownicą.
20. Mega hałas wewnątrz przy prędkości powyżej 120 km/h.

PostNapisane: 3 maja 2023, 22:03
przez Sebal
Powiem szczerze, że:
13 – nie doświadczyłem jeszcze ani razu takiego zachowania
14 – u mnie czujnik działa prawidłowo
15 – korzystam z androidauto i tu wszystko jest w porządku, ale chyba jest jakaś poprawka oprogramowania na Twoją dolegliwość
16. co to znaczy, że radaru nie da się na stałe wyłączyć? Nie możesz wyłączyć tempomatu u siebie? Co do hamowania podczas wyprzedzania to rzeczywiście zdarza się, ale że nie widzi poprzedzającego samochodu to u mnie nie zauważyłem.
17. Spalanie uważam u mnie za prawidłowe – w trybie EV zasięg to 50-70 km w zależności z jakimi prędkościami się poruszam i jak często przyspieszam. Spalanie benzyny – miasto 6-7 l, trasa od 7,5 do 10 l w zależności od prędkości (wyniki przy rozładowanej baterii).
18. Tu nie wiem o co chodzi. W trybie normal (hybrydowym) samochód nie ładuje baterii. W trybie sport i offroad owszem, ale w tych trybach nie jeżdżę na co dzień.
19. Kwestia subiektywna. Ja nie miałem z tym problemu.
20. Tu się nie zgodzę, że mega. Uważam, że samochód jest jak na mazdę dobrze wyciszony, choć oczywiście idealnie nie jest. Ja bym na miejscu mazdy zastosował szyby akustyczne, dzięki czemu zlikwidowalibyśmy szum słyszalny przez szyby no i może rzeczywiście trochę lepiej wygłuszył nadkola, choć nie ma moim zdaniem tragedii. Trzeba pamiętać, że opony Bridgestone są naprawdę głośnymi oponami co potęguje hałas.

Re: Problemy CX 60 PHEV

PostNapisane: 3 maja 2023, 22:13
przez julius
Sebal napisał(a):Powiem szczerze, że:
13 – nie doświadczyłem jeszcze ani razu takiego zachowania
14 – u mnie czujnik działa prawidłowo
15 – korzystam z androidauto i tu wszystko jest w porządku, ale chyba jest jakaś poprawka oprogramowania na Twoją dolegliwość
16. co to znaczy, że radaru nie da się na stałe wyłączyć? Nie możesz wyłączyć tempomatu u siebie? Co do hamowania podczas wyprzedzania to rzeczywiście zdarza się, ale że nie widzi poprzedzającego samochodu to u mnie nie zauważyłem.
17. Spalanie uważam u mnie za prawidłowe – w trybie EV zasięg to 50-70 km w zależności z jakimi prędkościami się poruszam i jak często przyspieszam. Spalanie benzyny – miasto 6-7 l, trasa od 7,5 do 10 l w zależności od prędkości (wyniki przy rozładowanej baterii).
18. Tu nie wiem o co chodzi. W trybie normal (hybrydowym) samochód nie ładuje baterii. W trybie sport i offroad owszem, ale w tych trybach nie jeżdżę na co dzień.
19. Kwestia subiektywna. Ja nie miałem z tym problemu.
20. Tu się nie zgodzę, że mega. Uważam, że samochód jest jak na mazdę dobrze wyciszony, choć oczywiście idealnie nie jest. Ja bym na miejscu mazdy zastosował szyby akustyczne, dzięki czemu zlikwidowalibyśmy szum słyszalny przez szyby no i może rzeczywiście trochę lepiej wygłuszył nadkola, choć nie ma moim zdaniem tragedii. Trzeba pamiętać, że opony Bridgestone są naprawdę głośnymi oponami co potęguje hałas.

16. Chodzi o awaryjne hamowanie, nie przy jeździe na tempomacie. Podobno zdarza się, że hamuje bez powodu. Nie miałeś tak nigdy?

PostNapisane: 3 maja 2023, 22:48
przez AdamTomasz
Sebal – kupiłbyś jeszcze raz to auto?

PostNapisane: 3 maja 2023, 23:00
przez Sebal
Chmmmm dobre pytanie. Gdyby było pozbawione wad jak wyżej to chyba tak. Zastanawiałbym się jednak mimo wszystko nad dieslem. (dużo jeżdżę samochodem). Biorąc pod uwagę stan obecny to chyba nie.
"16. Chodzi o awaryjne hamowanie, nie przy jeździe na tempomacie. Podobno zdarza się, że hamuje bez powodu. Nie miałeś tak nigdy?" – nie przypominam sobie awaryjnego hamowania bez powodu.

PostNapisane: 4 maja 2023, 14:10
przez taperecorder
Sebal napisał(a):Powiem szczerze, że:
13 – nie doświadczyłem jeszcze ani razu takiego zachowania
14 – u mnie czujnik działa prawidłowo
15 – korzystam z androidauto i tu wszystko jest w porządku, ale chyba jest jakaś poprawka oprogramowania na Twoją dolegliwość
16. co to znaczy, że radaru nie da się na stałe wyłączyć? Nie możesz wyłączyć tempomatu u siebie? Co do hamowania podczas wyprzedzania to rzeczywiście zdarza się, ale że nie widzi poprzedzającego samochodu to u mnie nie zauważyłem.
17. Spalanie uważam u mnie za prawidłowe – w trybie EV zasięg to 50-70 km w zależności z jakimi prędkościami się poruszam i jak często przyspieszam. Spalanie benzyny – miasto 6-7 l, trasa od 7,5 do 10 l w zależności od prędkości (wyniki przy rozładowanej baterii).
18. Tu nie wiem o co chodzi. W trybie normal (hybrydowym) samochód nie ładuje baterii. W trybie sport i offroad owszem, ale w tych trybach nie jeżdżę na co dzień.
19. Kwestia subiektywna. Ja nie miałem z tym problemu.
20. Tu się nie zgodzę, że mega. Uważam, że samochód jest jak na mazdę dobrze wyciszony, choć oczywiście idealnie nie jest. Ja bym na miejscu mazdy zastosował szyby akustyczne, dzięki czemu zlikwidowalibyśmy szum słyszalny przez szyby no i może rzeczywiście trochę lepiej wygłuszył nadkola, choć nie ma moim zdaniem tragedii. Trzeba pamiętać, że opony Bridgestone są naprawdę głośnymi oponami co potęguje hałas.


15 – Telefon podłącza się i za chwilę jest odłączony. Pomaga ponowne uruchomienie auta lub parowanie telefonu, podczas jazdy to jest jednak problem.
16 – Da się wyłączyć, ale po uruchomieniu auta znowu jest włączony. Chyba, że ja nie umiem tego na stałe wyłączyć. Nigdy nie miałeś tak, że na zakręcie przyśpiesza prosto w samochód z przodu?
17 – U mnie spalanie między 12 – 15l. Zużycie energii 40 – 46kWh. Może to złudne wrażenie, ale wydaje mi się, że duży wpływ na to ma klimatyzacja. To znaczy chłodzenie jak i ogrzewanie wnętrza.
18 – chodzi o to, że przy niskim poziomie baterii silnik spalinowy i tak doładowuje ją, podobnie jak by to włączyć tym przyciskiem do ładowania podczas jazdy. Wtedy spalanie miałem 18l. Jedyne obejście tego jakie znalazłem to utrzymywanie poziomu baterii na stałym poziomie powiedzmy 40% i aktywowanie ładowania silnikiem spalinowym to 40%. Na prądzie jedzie dopiero kiedy sobie z hamowania doładuje.
19 – Rzeczywiście kwestia subiektywna. Dla mnie nie jest wygodnie.
20 – Właśnie też nie rozumiem, ludzie piszą że jest ok a u mnie hałas w corsie z 1994. Opony wymieniłem na w mojej ocenie bardziej sensowne.

Pytanko, czy przy wyłączeniu klimatyzacji to znaczy AC parują u was szyby?

Re: Problemy CX 60 PHEV

PostNapisane: 4 maja 2023, 14:58
przez luk59
Dzisiaj odebrałem swoją, produkcja 02.02.2023 przejechałem 38 km na EV.
Na tę chwile odniosę się do tego co zaobserwowałem;
1 do 6. Brak
7. Zatankowałem – pistolet na automat – pod korek 48l dobiłem do 49l
10. Brak uwag, zamykają się jak w mojej CX5
11. Nie zauważyłem, radar działa tak jak w mojej CX5
12. Nie zauważyłem
13. Nie zauważyłem
15. Działa płynnie
16. Nie zauważyłem
18. Odebrałem z baterią naładowaną do 80% – przejechałem 37 km i spadło do 9% – silnik spalinowy nie załączył się ani razu – cały czas jechałem na EV – sprawdź ustawienia. Pytałem sprzedawcy i ładowanie silnikiem nie uruchamia się samo, zawsze go trzeba aktywować – mowa o trybie EV
19. Nie miałem z tym problemu
20. Mam opony Toyo – hałas podobny do CX5

PostNapisane: 4 maja 2023, 16:03
przez Sebal
..."15 – Telefon podłącza się i za chwilę jest odłączony. Pomaga ponowne uruchomienie auta lub parowanie telefonu, podczas jazdy to jest jednak problem – tak jak pisałem u mnie jest ok.
16 – Da się wyłączyć, ale po uruchomieniu auta znowu jest włączony. Chyba, że ja nie umiem tego na stałe wyłączyć. Nigdy nie miałeś tak, że na zakręcie przyśpiesza prosto w samochód z przodu? – jeżeli zgasisz auto przy uruchomionym tempomacie to przy ponownym włączeniu samochodu, tempomat będzie właczony, ale tylko wtedy
17 – U mnie spalanie między 12 – 15l. Zużycie energii 40 – 46kWh. Może to złudne wrażenie, ale wydaje mi się, że duży wpływ na to ma klimatyzacja. To znaczy chłodzenie jak i ogrzewanie wnętrza. – Tak jak pisałem wcześniej. Twoje spalanie uważam za mega wysokie. Albo jest jakiś problem u Ciebie, albo masz bardzo ciężką nogę, albo jeździsz cały czas w trybie sport lub offroad. Innych możliwości nie widzę.
18 – chodzi o to, że przy niskim poziomie baterii silnik spalinowy i tak doładowuje ją, podobnie jak by to włączyć tym przyciskiem do ładowania podczas jazdy. Wtedy spalanie miałem 18l. Jedyne obejście tego jakie znalazłem to utrzymywanie poziomu baterii na stałym poziomie powiedzmy 40% i aktywowanie ładowania silnikiem spalinowym to 40%. Na prądzie jedzie dopiero kiedy sobie z hamowania doładuje. – w trybie "normal" u mnie samochód sam z siebie nigdy nie doładowuje baterii. Nie ważne jest jej poziom naładowania. Nieraz już wydrenowałem baterię do zera. Biorąc pod uwagę co napisałeś wyżej i w tym punkcie – przychylam się do tego, że jeździsz cały czas w trybie sport lub offroad.
19 – Rzeczywiście kwestia subiektywna. Dla mnie nie jest wygodnie.
20 – Właśnie też nie rozumiem, ludzie piszą że jest ok a u mnie hałas w corsie z 1994. Opony wymieniłem na w mojej ocenie bardziej sensowne. – a z jakiego samochodu się przesiadłeś na mazdę?

Pytanko, czy przy wyłączeniu klimatyzacji to znaczy AC parują u was szyby? – to zależy czy na dworze jest duża wilgoć (czytaj pada deszcz) czy nie. Sprawdź czy nie jeździsz cały czas na zamkniętym obiegu powietrza.

Odnośnie wpisu luk59 – cieszę się, że u Ciebie niektóre usterki się nie pojawiają bo to znaczy, że coś mazdzie się w końcu udało naprawić i rokuje, że u Nas też dadzą w końcu radę

PostNapisane: 4 maja 2023, 16:19
przez AdamTomasz
<spoko> luk59 – i to jest dobra wiadomość :) (krzepiąca serce po goryczy z czytania postów o niedoróbkach, szczególnie niemiłych dla kogoś, kto czeka na odbiór) potwierdzająca to, co już na tym forum wybrzmiało – auta produkowane w 2023 są POPRAWIONE. A im wyprodukowane później, tym, chyba, lepiej. Ja odbieram swojego pheva gdzieś pod koniec wakacji, to liczę na to i mam wielką nadzieję że żaden z powyższych punktów 1-20 i w mojej mazdzie się nie pojawi. Co daj Boże. <spoko>

PostNapisane: 4 maja 2023, 17:57
przez taperecorder
Przed CX-60 jeździłem Focusem z 2006. I jest on bardziej premium niż to co dostałem od Mazdy.
Po tym co piszecie mam wrażenie, że moja CX-60 i wasze to całkiem różne samochody. U mnie jest tak jak napisałem, jeśli u was jest inaczej to zastanawiam się co oni mi wcisnęli? No chyba jakiś przedprodukcyjny prototyp w trybie debugowania.
Jeżdżę wyłącznie w trybie normal, szyby parują raczej niezależnie od warunków na zewnątrz przy otwartym obiegu.

PostNapisane: 4 maja 2023, 18:20
przez Sebal
Mówisz że focus sprzed 17 lat jest bardziej premium niż cx60? Chmmm. Teraz to poleciałeś po całości...

PostNapisane: 5 maja 2023, 14:24
przez AdamTomasz
taperecorder napisał(a):Przed CX-60 jeździłem Focusem z 2006. I jest on bardziej premium niż to co dostałem od Mazdy.
<glupek2> <glupek2> <glupek2>
i właśnie takie stwierdzenia poddają w wątpliwość wylewane tu gromy i żale na CX60.

PostNapisane: 5 maja 2023, 21:09
przez taperecorder
AdamTomasz napisał(a):
taperecorder napisał(a):Przed CX-60 jeździłem Focusem z 2006. I jest on bardziej premium niż to co dostałem od Mazdy.
<glupek2> <glupek2> <glupek2>
i właśnie takie stwierdzenia poddają w wątpliwość wylewane tu gromy i żale na CX60.


Najlepiej niech każdy sam oceni. Podałem swoje uwagi. Chociaż powinienem chyba dodać jeszcze jeden punkt
21 – bezczelne traktowanie klienta po sprzedaży.

PostNapisane: 5 maja 2023, 23:42
przez Sebal
taperecorder napisał(a):Najlepiej niech każdy sam oceni. Podałem swoje uwagi. Chociaż powinienem chyba dodać jeszcze jeden punkt
21 – bezczelne traktowanie klienta po sprzedaży

A to już kwestia do jakiego ASO jeździcie. Ja akurat że swojego jestem zadowolony a jeżdżę tam od chyba 16 lat. Nie mogę ich winić za usterki mazdy cx 60, ale na Mazdę będę wylewał gnój dopóki nie naprawią tego co spieprzyli .

PostNapisane: 6 maja 2023, 10:20
przez taperecorder
Sebal napisał(a):A to już kwestia do jakiego ASO jeździcie. Ja akurat że swojego jestem zadowolony a jeżdżę tam od chyba 16 lat. Nie mogę ich winić za usterki mazdy cx 60, ale na Mazdę będę wylewał gnój dopóki nie naprawią tego co spieprzyli .


Moi powiedzieli, że duże spalanie i kiepska rekuperacja to nie problem bo mam sobie z gniazdka ładować. A jak mi wewnątrz głośno to za kilkadziesiąt tys mogę sobie w firmie zewnętrznej wyciszyć. Dla mnie to pierwsza i ostatnia Mazda.

Re: Problemy CX 60 PHEV

PostNapisane: 6 maja 2023, 11:45
przez krzychun
Hehe, delikatny jesteś, a w którym ASO było lepiej? Bo ja akurat z ASO Mazdy jestem dużo bardziej zadowolony niż z Mitsubishi. To całkiem inna liga.

PostNapisane: 6 maja 2023, 14:40
przez Sebal
taperecorder napisał(a):Moi powiedzieli, że duże spalanie i kiepska rekuperacja to nie problem bo mam sobie z gniazdka ładować. A jak mi wewnątrz głośno to za kilkadziesiąt tys mogę sobie w firmie zewnętrznej wyciszyć. Dla mnie to pierwsza i ostatnia Mazda.
taperecorder

No po takim tekście to najpierw był im nabluzgał i to zdrowo i więcej się tam nie pojawił. Są jeszcze porządne ASO w Polsce tylko pytanie jak daleko będziesz miał do któregoś.

PostNapisane: 6 maja 2023, 22:27
przez taperecorder
Dzisiaj moja CX-60 znowu dała popis. Wieczorem na światłach podjeżdżam do autobusu, patrzę w odbiciu widać, że lampy przednie nie świecą a szybko migają. Zdaje się chwilowy problem, wracając już normalnie świeciły. Z ustawieniami fotela też wtopa, chociaż w sumie teraz dopiero zdałem sobie z tego sprawę. Jechałem z rodziną i musiałem na chwilę wysiąść zapłacić za parking. Fotel i kierownica się nie odsunęły po odpięciu pasów. Kiedy wróciłem i się wcisnąłem na fotel kierowcy to dopiero wtedy się poruszył. To chyba domyślnie tak działa. Jednak wkurza przy wysiadaniu bo łatwo zahaczyć o klakson. Kasa parkingu była jakieś 2m od samochodu, CarPlay się odłączył i już nie podłączył. Nawet ponowne parowanie nie pomogło. Wszystko wskazuje na to, że po 6 miesiącach moje auto zaczyna się sypać.