Problemy CX 60 PHEV
taperecorder napisał(a):Dzisiaj moja CX-60 znowu dała popis. Wieczorem na światłach podjeżdżam do autobusu, patrzę w odbiciu widać, że lampy przednie nie świecą a szybko migają. Zdaje się chwilowy problem, wracając już normalnie świeciły. Z ustawieniami fotela też wtopa, chociaż w sumie teraz dopiero zdałem sobie z tego sprawę. Jechałem z rodziną i musiałem na chwilę wysiąść zapłacić za parking. Fotel i kierownica się nie odsunęły po odpięciu pasów. Kiedy wróciłem i się wcisnąłem na fotel kierowcy to dopiero wtedy się poruszył. To chyba domyślnie tak działa. Jednak wkurza przy wysiadaniu bo łatwo zahaczyć o klakson. Kasa parkingu była jakieś 2m od samochodu, CarPlay się odłączył i już nie podłączył. Nawet ponowne parowanie nie pomogło. Wszystko wskazuje na to, że po 6 miesiącach moje auto zaczyna się sypać.
Gdyby w moim aucie występowy opisywane przez Ciebie problemy i ASO mnie tak potraktowało to pisałbym do Mazda Polska/Europa i do Japonii. Weź na testy inną CX60 pokonaj te same trasy które robisz, porównasz wtedy wiele problemów które opisałeś. Potem wskaż różnice i męcz ASO.
julius napisał(a):Migające reflektory to deszcz po nich spływający
proszę Cię tylko bez takich...
Z całym szacunkiem dla wszystkich, ale jeżeli ktoś nie potrafi rozróżnić migających diod reflektorów od cienia wytworzonego przez spływającą wodę to powinien najpierw się zastanowić albo zasięgnąć języka u osób bardziej doświadczonych jazdą. Poza tym zdaje się że taperecorder nigdzie nie napisał w swoim poście, że akurat wtedy padał deszcz.
Sebal napisał(a):Z całym szacunkiem dla wszystkich, ale jeżeli ktoś nie potrafi rozróżnić migających diod reflektorów od cienia wytworzonego przez spływającą wodę to powinien najpierw się zastanowić albo zasięgnąć języka u osób bardziej doświadczonych jazdą. Poza tym zdaje się że taperecorder nigdzie nie napisał w swoim poście, że akurat wtedy padał deszcz.
Deszcz nie padał, sucho było. Nie często jeżdżę późno wieczorem bądź w nocy, ale będę zwracał uwagę czy to się powtórzy. Może uda się nagrać.
Zastanawiam sie nad zakupem cx-60 PHEV , samochód praktycznie zamówiony rocznik 2022 wczoraj jazda próbna i zdziwienie ,odgłosy cichego wycia przy małych prędkościach -ruszanie ,hamowanie itp. ciągłe uuułłł , czy takie odgłosy mają wszystkie silniki elektryczne? czy to taki urok silników elektrycznych i hybryd ? czy tylko mazdy?
kolejna rzecz zawieszenia , może to masa pojazdu a może żle dobrane sprężyny i amortyzatory . samochód jest twardy a jednocześnie nim buja .Sprzedawca informował mnie że jest akcja serwisowa jak to nazwał " dostrojenia zawieszenia " w rozmowie stwierdził że chodzi o wymiana sprężyn i amortyzatorów oraz wymiana oprogramowani skrzynie biegów. Niestety Jak się okazało jezdziłem pojazdem z wymienionym już zawieszeniem . samochód prawie za 300.000 a tu takie zaskoczenia . Nie pisze o plusach bo cała reszta to same plusy chociaż panel zegarów moim zdaniem pod nieodpowiednim kontem , informacje wyświetlane przez head up jak by rozmazane , szumy ale to już taki urok. mój poprzedni pojazd to Mazda cx-5 2019 z tym samym silnikiem 2.5 benzyna jestem zawiedziony CX-60.
Testowałem również cx-60 diesla 200KM ale to nie moja bajka po cx-5 2.5 benzynie , zastanawia mnie buczenie diesla na wolnych obrotach wewnątrz pojazdu i cisza na zewnątrz , dziwne i brak reakcji , ociężałość przy ruszaniu.
kolejna rzecz zawieszenia , może to masa pojazdu a może żle dobrane sprężyny i amortyzatory . samochód jest twardy a jednocześnie nim buja .Sprzedawca informował mnie że jest akcja serwisowa jak to nazwał " dostrojenia zawieszenia " w rozmowie stwierdził że chodzi o wymiana sprężyn i amortyzatorów oraz wymiana oprogramowani skrzynie biegów. Niestety Jak się okazało jezdziłem pojazdem z wymienionym już zawieszeniem . samochód prawie za 300.000 a tu takie zaskoczenia . Nie pisze o plusach bo cała reszta to same plusy chociaż panel zegarów moim zdaniem pod nieodpowiednim kontem , informacje wyświetlane przez head up jak by rozmazane , szumy ale to już taki urok. mój poprzedni pojazd to Mazda cx-5 2019 z tym samym silnikiem 2.5 benzyna jestem zawiedziony CX-60.
Testowałem również cx-60 diesla 200KM ale to nie moja bajka po cx-5 2.5 benzynie , zastanawia mnie buczenie diesla na wolnych obrotach wewnątrz pojazdu i cisza na zewnątrz , dziwne i brak reakcji , ociężałość przy ruszaniu.
- Od: 16 cze 2016, 22:07
- Posty: 56
- Auto: CX5 2.0 6MT Sky Passion
Sebal napisał(a):A to już kwestia do jakiego ASO jeździcie. Ja akurat że swojego jestem zadowolony a jeżdżę tam od chyba 16 lat. Nie mogę ich winić za usterki mazdy cx 60, ale na Mazdę będę wylewał gnój dopóki nie naprawią tego co spieprzyli .
Sebal czy mógłbyś pochwalić się z którego ASO korzystasz..?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 5&t=217933
- Od: 9 mar 2023, 11:52
- Posty: 30
kiper napisał(a):Rozumiem że testowałeś Mazdę z rocznika 2022?
A czy ktoś już miał możliwość jazdy rocznikiem 2023 odebranym pod koniec kwietnia i w maju br.?
Ja mam rocznik 2023, odebrałem początkiem maja.
Dopisano 14 maja 2023, 18:40:
kiper napisał(a):Rozumiem że testowałeś Mazdę z rocznika 2022?
A czy ktoś już miał możliwość jazdy rocznikiem 2023 odebranym pod koniec kwietnia i w maju br.?
Ja mam rocznik 2023, odebrałem początkiem maja.
To może teraz ja się wypowiem. W marcu odbyłem 2 jazdy testowe CX-60. Pierwsze auto było z początku produkcji 2022 ale już po akcjach serwisowych. Nie było dramatu jak wpominają koledzy ale np.
– skrzynia nie szarpała przy zmianie biegów ale zmiana biegów była wyczuwalna
– Zawiesznie jędrne ale mocno nieharmonije. Głośne na szybko przejżdżanych poprzecznych nierównościach. Tył jednak wciąż zestrojony zbyt twardo.
Obecnie jeżdżę Sorento PHEV ale w porównaniu do CX-60 – KIA to kanapa
– nie zauważyłem żadnych problemów z multimediami itp
– niestety ale ja nie słyszę żadnej różnicy w wygłuszeniu tylnych drzwi, jest taki delikatny metaliczny pogłos, trochę przypomina to Wartburga
Druga jazda tydzień póżniej autem wyprodukowanym w styczniu 2023.
– zawieszenie: jakby całkiem inne ! Wciąż takie sztywniejsze jak to Mazda ale już idealnie zestrojone i ciche, nic nie łupie i dudni. No i przede wszystkim nie trzęsie tak bardzo na tylnej kanapie.
– zero problemów ze skrzynią biegów. Zmiana biegów wciąż lekko odczuwalna ale najwyraźniej wyraźna w trybie EV
– odgłos zamykania tylnych drzwi jak dla mnie ten sam ale córka mówiła, że chyba ciut ciszej jest w środku
Osobiście wydaje mi się, że największa zmiana zaszła w zawieszeniu i skrzyni biegów. Niestety nie miałem więcej czasu aby sprawdzić coś więcej. Auto zamówione, odbiór w sierpniu
– skrzynia nie szarpała przy zmianie biegów ale zmiana biegów była wyczuwalna
– Zawiesznie jędrne ale mocno nieharmonije. Głośne na szybko przejżdżanych poprzecznych nierównościach. Tył jednak wciąż zestrojony zbyt twardo.
Obecnie jeżdżę Sorento PHEV ale w porównaniu do CX-60 – KIA to kanapa
– nie zauważyłem żadnych problemów z multimediami itp
– niestety ale ja nie słyszę żadnej różnicy w wygłuszeniu tylnych drzwi, jest taki delikatny metaliczny pogłos, trochę przypomina to Wartburga
Druga jazda tydzień póżniej autem wyprodukowanym w styczniu 2023.
– zawieszenie: jakby całkiem inne ! Wciąż takie sztywniejsze jak to Mazda ale już idealnie zestrojone i ciche, nic nie łupie i dudni. No i przede wszystkim nie trzęsie tak bardzo na tylnej kanapie.
– zero problemów ze skrzynią biegów. Zmiana biegów wciąż lekko odczuwalna ale najwyraźniej wyraźna w trybie EV
– odgłos zamykania tylnych drzwi jak dla mnie ten sam ale córka mówiła, że chyba ciut ciszej jest w środku
Osobiście wydaje mi się, że największa zmiana zaszła w zawieszeniu i skrzyni biegów. Niestety nie miałem więcej czasu aby sprawdzić coś więcej. Auto zamówione, odbiór w sierpniu
kiper napisał(a):Sebal czy mógłbyś pochwalić się z którego ASO korzystasz..?
ASO Mazda Impex w Lublinie ul. Wertera 1a
Dopisano 15 maja 2023 22:27:
Jestem właśnie dzisiaj po wymianie wału no nowy i.... nic się nie zmieniło. Jak były wibracje tak są dalej. Zaczynam się już do tego pomału przyzwyczajać. Z innych usterek ASO usunęło skrzypienie przedniego zawieszenia, wgrało nowe oprogramowanie między innymi do sterowania zaworem odpowietrzania baku, ale i tu nie widzę poprawy. Muszę jednak sprawdzić jedną rzecz – ile można przejechać kilometrów od momentu kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. W trakcie jest wygłuszanie drzwi (narazie zrobione przednie kierowcy), ale tutaj po konsultacjach z moim ASO (właściwie jego szefem) robię pełne wygłuszenie drzwi, a nie tylko te paski. Oczywiście nie ma nic za darmo. Coś trzeba będzie dopłacić. Później zabierzemy się za wygłuszenie nadkoli.
Poniżej link do ciekawego filmu o usterkach w cx60
Warto też przejrzeć komentarze pod filmem.
https://youtu.be/Lc1hFzUJSRo
Dopisano 16 maja 2023, 13:59:
I jeszcze kolejna informacja nt. akcji serwisowej:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... we/57zhnvh
Warto też przejrzeć komentarze pod filmem.
https://youtu.be/Lc1hFzUJSRo
Dopisano 16 maja 2023, 13:59:
I jeszcze kolejna informacja nt. akcji serwisowej:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... we/57zhnvh
Ostatnio edytowano 18 maja 2023, 16:35 przez kiper, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 mar 2023, 11:52
- Posty: 30
andyg napisał(a):Zastanawiam sie nad zakupem cx-60 PHEV , samochód praktycznie zamówiony rocznik 2022 wczoraj jazda próbna i zdziwienie ,odgłosy cichego wycia przy małych prędkościach -ruszanie ,hamowanie itp. ciągłe uuułłł , czy takie odgłosy mają wszystkie silniki elektryczne? czy to taki urok silników elektrycznych i hybryd ? czy tylko mazdy?
kolejna rzecz zawieszenia , może to masa pojazdu a może żle dobrane sprężyny i amortyzatory . samochód jest twardy a jednocześnie nim buja .Sprzedawca informował mnie że jest akcja serwisowa jak to nazwał " dostrojenia zawieszenia " w rozmowie stwierdził że chodzi o wymiana sprężyn i amortyzatorów oraz wymiana oprogramowani skrzynie biegów. Niestety Jak się okazało jezdziłem pojazdem z wymienionym już zawieszeniem . samochód prawie za 300.000 a tu takie zaskoczenia . Nie pisze o plusach bo cała reszta to same plusy chociaż panel zegarów moim zdaniem pod nieodpowiednim kontem , informacje wyświetlane przez head up jak by rozmazane , szumy ale to już taki urok. mój poprzedni pojazd to Mazda cx-5 2019 z tym samym silnikiem 2.5 benzyna jestem zawiedziony CX-60.
Testowałem również cx-60 diesla 200KM ale to nie moja bajka po cx-5 2.5 benzynie , zastanawia mnie buczenie diesla na wolnych obrotach wewnątrz pojazdu i cisza na zewnątrz , dziwne i brak reakcji , ociężałość przy ruszaniu.
A chcesz kupić używany?
jedna rzecz mnie zastanawia. Wg Samaru w PL zakupiono ponad 1000 cx60 phev rocznik 22. Czytając te wszystkie narzekania, smutki i gorycze dziwi mnie, że na tą chwilę na otomoto jest wystawionych zaledwie 16 używek tego modelu. Przecież skoro to takie G. to 90% tych, co kupili pheva powinni chcieć się go jak najszybciej pozbyć w cholerę a nie dalej się męczyć
AdamTomasz napisał(a):jedna rzecz mnie zastanawia. Wg Samaru w PL zakupiono ponad 1000 cx60 phev rocznik 22. Czytając te wszystkie narzekania, smutki i gorycze dziwi mnie, że na tą chwilę na otomoto jest wystawionych zaledwie 16 używek tego modelu. Przecież skoro to takie G. to 90% tych, co kupili pheva powinni chcieć się go jak najszybciej pozbyć w cholerę a nie dalej się męczyć
Osobiście znam 4 (!!) użytkowników CX-60 z produkcji 2022, czyli ze wszystkimi wadami, o których wiadomo. I żaden z nich nie ma pojęcia, że jest takie forum, że można domagać się naprawy w serwisie, że są akcje serwisowe o które trzeba prosić. Narzekają gdy się ich zapyta, ale żaden nie mówi o sprzedaży, gdyż....auto jest w wynajmie długoterminowym. Odsetek osób prywatnych wśród właścicieli będzie znikomy, a Ci co kupili zaciskają zęby i jeżdżą tym co mają. Ciężko zaakceptować utratę wartości po wyjechaniu z salonu. A poza tym.... ktoś musi chcieć kupić auto, o wadach którego jest relatywnie głośno.
wydaje mi się jednak, że jakbym miał CODZIEŃ zadręczać się, narzekać, wręcz cierpieć korzystając z takiego bubla i niedoroba jak Mazda CX60 to bym nie patrzył na utratę wartości. DA SIĘ pozbyć auto i w leasingu i w wynajmie długoterminowym. Człowiek, który był w stanie – w taki czy inny sposób – stać się właścicielem w.w. samochodu, IMO jest na tyle człowiekiem przedsiębiorczym i myślącym, że, ponosząc oczywiście konsekwencje wcześniejszego wyboru, zmienił by cx60 na jakiegokolwiek SUV-a, czy nawet niekoniecznie, obecnego na rynku, ponieważ czytając tu opinie o tej maździe można odnieść wrażenie, że dosłownie wszystko, włączając dacię duster, logan czy chociażby fiata stilo, jest lepszym wyborem niż mazda cx60 !
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość