Problemy CX 60 PHEV

Skyactive-G: PY plug-in hybrid (PHEV)

Postprzez Sebal » 19 maja 2023, 16:34

AdamTomasz napisał(a):czytając tu opinie o tej maździe można odnieść wrażenie, że dosłownie wszystko, włączając dacię duster, logan czy chociażby fiata stilo, jest lepszym wyborem niż mazda cx60

Szczerze mówiąc albo masz problemy z czytaniem z sensem, albo problemy ze wzrokiem. Nikt (no może prawie nikt) nie demonizuje tu mazdy CX60. Usterki są owszem i niektóre są denerwujące, ale to dalej niezły samochód, który potrzebuje trochę "zaopiekowania" przez MAZDĘ. Nas wszystkich denerwuje, że samochód za 300 tys. zł powinien być dopracowany, a tu okazuje się się że mazda w kilku kwestiach dała pupy. Jednak tak jak napisałem wcześniej mimo wszystko to niezły samochód.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez taperecorder » 19 maja 2023, 19:50

AdamTomasz napisał(a):jedna rzecz mnie zastanawia. Wg Samaru w PL zakupiono ponad 1000 cx60 phev rocznik 22. Czytając te wszystkie narzekania, smutki i gorycze dziwi mnie, że na tą chwilę na otomoto jest wystawionych zaledwie 16 !! używek tego modelu. Przecież skoro to takie G. to 90% tych, co kupili pheva powinni chcieć się go jak najszybciej pozbyć w cholerę a nie dalej się męczyć <glupek2>


Na otomoto widzę wszystkie wystawione są od dealerów. Ciekawe czy ktoś by się skusił na moją za 250 tys?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2022, 00:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez krzychun » 19 maja 2023, 20:41

taperecorder napisał(a):Na otomoto widzę wszystkie wystawione są od dealerów. Ciekawe czy ktoś by się skusił na moją za 250 tys?


Ogólnie rzecz biorąc Mazda ma bardzo małą utratę wartości więc:

foni napisał(a):Ciężko zaakceptować utratę wartości po wyjechaniu z salonu.


nie ma co tak demonizować. A z tego co pamiętam Ci co zamówili na początku w niższej cenie na pewno nie mogą narzekać na uratę wartości. Nie będę się powtarzał z innym forumowiczem ale leasing, wynajem długoterminowy to nie są przeszkody nie do przeskoczenia.

A co do samochodu to niestety potwierdza się, że lepiej nie kupować pierwszego rocznika, najlepiej dopiero po liftingu. Niestety...
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Sebal » 23 maja 2023, 19:02

Kolejny problem odhaczony – drzwi wygłuszone (wszystkie i całe). Teraz jest miodzio. Dźwięk zamykania drzwi teraz jak w markach premium. Następny projekt wygłuszenie nadkoli. Pozostałe usterki na razie czekają na rozwiązanie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Sebal » 28 maja 2023, 17:17

Zrobiłem sprawdzenie pojemności baku – wyjeździłem do końca paliwo aż załączył się silnik elektryczny (nie dało się już wtedy przejść na żadne ustawienie takie jak sport czy offroad). Pojechałem na stację i zatankowałem 45 litrów za jednym zamachem i dolałem pomału jeszcze 7 litrów. No i teraz sam nie wiem co o tym myśleć – bo tak – zbiornik ma mieć 50 litrów, a ja zatankowałem w sumie 52 (pod sam korek). No więc oczywiście nie powinno się tak robić, ale dla sprawdzenia zrobiłem. Zakładam, że mimo iż silnik spalinowy nie dawał się uruchomić to w baku mogło coś zostać (powiedzmy litr). Zatankowałem o 2 litry za dużo + ten jeden litr w baku czyli do maska można dolać pomału 4 litry. I teraz pytanie czy to jest ok? W Poprzednich mazdach pomału dotankowywałem maksymalnie 3 litry w dieslach i 1,5-2 litry w benzynach. Moim zdaniem powinien był przyjąć do baku 49-50 litrów plus 2-3 litry do zalania pod korek. Nie jest to może duża różnica, ale zawsze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez taperecorder » 29 maja 2023, 22:03

Mi też wychodzi jakoś 53l pod korek. Zawsze tak tankuje bo u mnie wir w baku.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2022, 00:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez kiper » 18 lip 2023, 21:44

kiper napisał(a):Od jakiegoś czasu jestem zainteresowany zakupem CX 6)0 PHEV, jednakże obserwując opinie pierwszych użytkowników wstrzymuję się jeszcze z decyzją. Mam nadzieję, że wszystkie usterki "wieku dziecięcego" wkrótce skutecznie zostaną usunięte. Mam na myśli m.in.:
1. Dziwne dźwięki, szarpanie skrzyni biegów szczególnie podczas jazdy w trybie EV
2. Wibracje/dudnienie z wału napędowego podczas jazdy.
3. Brak solidnego wyciszenia nadwozia
4. Zbyt dużą twardość zawieszenia
5. Przerywanie ładowania
... itp.

Nadzieją napawa fakt, że prawdopodobnie auta wyprodukowane już w 2023 roku nie mają większości ww. dolegliwości, ale czy tak jest w rzeczywistości chciałbym zapytać obecnych tu użytkowników.
Pytania są następujące:
1. Które z wymienionych lub niewymienionych powyżej usterek nadal występują w Twojej Mazdzie CX 60?
2. Jaka jest data produkcji Twojej Mazdy?
3. Czy były skuteczne działania lub akcje przywoławcze celem usunięcia usterek i jakich?


Jakaś aktualizacja stanu rzeczy???
Czy są jeszcze jakieś nowe opinie użytkowników?
Czy nowe Mazdy z rocznika 2023 są już bezusterkowe ???
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2023, 11:52
Posty: 30

Postprzez Sebal » 18 lip 2023, 22:28

Ad.1 rozwiązane przez aktualizacje skrzyni sprzed kuku dni
Ad. 2 na razie brak rozwiązania. Wymiana walut nic nie daje. Podobno Niemcy twierdzą, że to przez opony Bidgestone...
Ad. 3 tu mam inne zdanie. ASO poprawia dźwięk zamykania drzwi. Jedynie co mogłaby moim zdaniem zrobić mazda to montować szyby akustyczne
Ad. 4 kwestia gustu, ale pojawiły się nowe amortyzatory Koni, które powodują uspokojenie zawieszenia i wygładzanie pracy. Mazda myśli co z tym fantem zrobić.
Ad. 5 tylko na ładowarce 230V. Ja już od dawna ładuje na wallboxie i tu nie ma problemu
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez AdamTomasz » 21 lip 2023, 22:01

Jeżdżę swoją już blisko miesiąc. Auto wspaniałe. Banan z gęby nie schodzi. Nie ma żadnych tu opisywanych dolegliwości wieku dziecięcego. Co ciekawe – przez ten miesiąc 98% czasu to jazda na prądzie. Silnik spalinowy włączył mi się może 2-3x. Zastanawiam się, czy po 3kkm zmieniać olej. aha – android auto nie działa u mnie bezprzewodowo, ale to mi nie przeszkadza – podłączam kabelek i ok. W podłokietniku są 2 porty usbc, do drugiego mam wpięty pendrive 256GB(!!) z którego odtwarzam FLACi i system taką ogromną pojemność obsługuje bez zająknięcia. Co tam jeszcze – na powiatowo-gminno-dziurawe drogi felgi20 się nie nadają! Trzęsie strasznie. Zimówki będą na 18 bezapelacyjnie. Co tam jeszcze – dziś na EV zrobiłem 68 km, fakt, że średnia prędkość 70-80. Także ten...oby tak dalej. Cieszę się, że nie kupiłem diesla. Phev jest debest :)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2022, 17:24
Posty: 15 (0/2)
Auto: CX 60 PHEV 2023 exclusive line sonic silver

Postprzez Sebal » 22 lip 2023, 08:10

Adam Tomasz Cieszę się że u ciebie wszystko ok z samochodem. Pytanie mam do ciebie na jakich oponach tzn jakiego producenta masz samochód? Jeżeli chodzi o bezprzewodowy android auto to u mnie działa. Pamiętam że ma początku też miałem problem z połączeniem go bezprzewodowo, ale później załapał i od tego czasu automatycznie się łączy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez RB-10111 » 22 sie 2023, 14:07

Sebal napisał(a):Ad. 3 tu mam inne zdanie. ASO poprawia dźwięk zamykania drzwi. Jedynie co mogłaby moim zdaniem zrobić mazda to montować szyby akustyczne
Ad. 4 kwestia gustu, ale pojawiły się nowe amortyzatory Koni, które powodują uspokojenie zawieszenia i wygładzanie pracy. Mazda myśli co z tym fantem zrobić.


Czy musiałeś prosić o dodatkowe wyciszenie drzwi? Bo pytałem o to podczas zakupu i wskazywali, że Diesle już mają to ogarnięte, a jak dla mnie przydało by się to jeszcze trochę poprawić.

Co do tych amortyzatorów Koni, to pojawiły się jakieś nowe informacje?
Znalazłem filmik na ich oficjalnym kanale i wygląda to obiecująco:
https://www.youtube.com/watch?v=LgvDqSnaiaY
Początkujący
 
Od: 29 cze 2023, 11:22
Posty: 3
Auto: Było:
Mazda 6 2014 2.0
Jest
Mazda CX-60 3.3 RWD

Postprzez Sebal » 22 sie 2023, 15:15

Dodatkowe wyciszenie drzwi było zrobione na moje zlecenie. Jeżeli chodzi o amortyzatory Koni to mazda Polska odpisała mi, że zawieszenie w naszych mazdach jest wspaniałe i że pracowali nad nim najlepsi specjaliści więc nie wymaga wymiany...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez luk59 » 22 sie 2023, 18:15

@Sebal, dawno pisałeś? mam zamówione Koni z terminem na październik i będę pisał do MMPOL o sfinansowanie ich wymiany. Dzisiaj rozmawiałem z dealerem który zasugerował że powinna być zgoda.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 11:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez Sebal » 22 sie 2023, 19:01

Pisałem w lipcu. Po miesiącu odpowiedzieli.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Dominator » 25 sie 2023, 23:08

Przecież na forum wchodzą na ogół ludzie którzy mają problemy, chcą się pochwalić czymś lub szukają rozwiązania problemu. Nie dziw się że narzekają. Osobiście chciał bym cx60 ale bazując na doświadczeniu napewno mazda coś zjeebal@ :D
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez krzychun » 26 sie 2023, 09:38

Niestety stara zasada mówi kupuj samochód dopiero po lifcie... No i tutaj bardzo się sprawdza... Zresztą np. CX-30 też miała sporo poprawek do SkyActive-X w pierwszym małym lifcie.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez kiper » 29 sty 2024, 20:12

kiper napisał(a):
kiper napisał(a):Od jakiegoś czasu jestem zainteresowany zakupem CX 6)0 PHEV, jednakże obserwując opinie pierwszych użytkowników wstrzymuję się jeszcze z decyzją. Mam nadzieję, że wszystkie usterki "wieku dziecięcego" wkrótce skutecznie zostaną usunięte. Mam na myśli m.in.:
1. Dziwne dźwięki, szarpanie skrzyni biegów szczególnie podczas jazdy w trybie EV
2. Wibracje/dudnienie z wału napędowego podczas jazdy.
3. Brak solidnego wyciszenia nadwozia
4. Zbyt dużą twardość zawieszenia
5. Przerywanie ładowania
... itp.

Nadzieją napawa fakt, że prawdopodobnie auta wyprodukowane już w 2023 roku nie mają większości ww. dolegliwości, ale czy tak jest w rzeczywistości chciałbym zapytać obecnych tu użytkowników.
Pytania są następujące:
1. Które z wymienionych lub niewymienionych powyżej usterek nadal występują w Twojej Mazdzie CX 60?
2. Jaka jest data produkcji Twojej Mazdy?
3. Czy były skuteczne działania lub akcje przywoławcze celem usunięcia usterek i jakich?


Jakaś aktualizacja stanu rzeczy???
Czy są jeszcze jakieś nowe opinie użytkowników?
Czy nowe Mazdy z drugiej połowy rocznika 2023 są już bezusterkowe ???


Jakiś update tematu...?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2023, 11:52
Posty: 30

Postprzez Sebal » 30 sty 2024, 10:15

Jak narazie to poprawiono działanie skrzyni. Dalej nie jest idealnie, ale mimo wszystko znacznie lepiej niż było. No i to tyle właściwie co się udało Mazdzie. Update jest co chwilę. Już nawet nie wiem ile tego było. Jeżeli chcesz mieć bezusterkową cx60 to poczekaj do 2025 roku.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Beny21087 » 2 lut 2024, 00:46

Latam 3 tygodnie nówką CX60 hybrydą jako auto zastępcze, bo mój dieselek zatrzymali na 1-2 miesiące celem wymiany jakiejś zacinającej się przepustnicy w rurze wydechowej...
Autkiem lata się fajnie, jest ciche i ciepłe :D
Przeraża mnie trochę mały zasięg na jednym baku (350, max 400km) i mały zasięg na naładowanym akumulatorze (w styczniu to 16 – 19 kilometrów <lol> )
Tęsnię za dieslem, bo tam na baku robię 700-800km, ma o wiele lepsze odejście i czuję się dużo pewniej za kółkiem... <peace>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2022, 22:33
Posty: 32
Auto: CX-60 3,3D AWD

Postprzez luk59 » 2 lut 2024, 11:33

Beny21087 napisał(a):Przeraża mnie trochę mały zasięg na jednym baku (350, max 400km) i mały zasięg na naładowanym akumulatorze (w styczniu to 16 – 19 kilometrów <lol> )


To niestety "zaleta" napędu elektrycznego. Wraz ze spadkiem temperatury spada zasięg. System więcej energii traci na nagrzanie aku niż w cieplejsze dni. Ja parkuję w nieogrzewanym garażu i najniższy zasięg jaki miałem przy -18 st na zewnątrz to 25km. w temperaturach około 5st to już 40km. Kolega który parkuje w ogrzewanym garażu ma zasięg w okolicach 50-55 km. Najwyższy zasięg 70 m miałem gdy na zewnątrz było około 25 st, gdy było bardziej ciepło to zasięg był ok. 60-67km
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 11:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość