Strona 1 z 2

Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 13 gru 2022, 10:41
przez darrecki
Wątek dotyczący spalania Mazdy CX-60 z Silnikiem diesla 3.3l

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 17 gru 2022, 01:57
przez Beny21087
Na razie żadnych konkretów nie przytoczę, bo auto na ten moment ma status: zamówiony z odbiorem na kwiecień.
Zdecydowałem się na CX-60 ze względu na design... Bardzo mi się spodobał.
Umówiłem się w salonie na "przymiarkę" (mam 190cm) i krótką jazdę próbną. Był oczywiście tylko PHEV.
Wnętrze OK, okno dachowe obniża kabinę i tarłem głową o podsufitkę. Miałem okazję przymierzyć się też do egzemplarza bez okna dachowego i tam podsufitka była parę cm wyżej. I taki zamówiłem.
Wrażenia z jazdy "meleksem" jak... meleksem <oczko>
Robię głównie trasy więc 6 cylindrów i zasięg ok 1kkm na 1 baku zachęciły do decyzji o zakupie dieselka.
Podają, że spalanie ok 5,3l... Nawet jak będzie 7 to przy baku o poj. 58l zasięg będzie zadowalający...
Więc na razie czekam i czytam, czytam i czytam... papa

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 18 gru 2022, 11:24
przez MichalSzo
Witam Wszystkich,
Jestem tu nowy i dopiero chcę zacząć swoją przygodę z Mazdą. Jako że robię codziennie dosyć długie trasy mój wybór padł na CX60 w dieslu. Wprawdzie ładnych kilka lat temu rozważałem zakup GJ-tki ( i między innymi czytałem wówczas sporo postów Gajdzina :) ) ale nic z tego nie wyszło. Natomiast myślę że teraz jestem już w 90% przekonany do swojego wyboru. Kolejne 10% ma (mam nadzieję) dołożę po wizycie w salonie, którą mam zaplanowaną na początku stycznia. I tu mam pytania do Szanownych Kolegów :–):
– czy jest coś szczególnego na co powinienem zwrócić uwagę w tym modelu?
– kiedy przy zamówieniu w styczniu mogę się realnie spodziewać auta?
– o możliwościach otrzymania rabatów już sporo czytałem i teoretycznie nie wygląda to dobrze a jak wyglądała praktyka w Waszych przypadkach?
– czy są jeszcze jakieś inne miejsca w necie gdzie mogę poczytać o CX60? Oczywiście chodzi mi o realne opinie użytkowników a nie materiały promocyjne.

Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
Pozdro
M

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 19 gru 2022, 23:11
przez Beny21087
Michał
wydaje mi się, że potestować diesla będziesz mógł najwcześniej przy pierwszych dostawach diesli w...
kwietniu 2023... Jeszcze nie ma tych samochodów w salonach.
Na ten moment to działa tak, że oglądasz / jeździsz PHEV, wygląd Ci się podoba, dźwięk elektryka niekoniecznie więc zamawiasz w ciemno tego wytęsknionego, 6-cio cylindrowego diesla.
Wpłacasz zaliczkę (w zależności od salonu chcą 1000, 3000, 5000PLN) i informują Cię, że Twój CX będzie do odbioru w kwietniu lub kiedyś tam...
W dwóch salonach potwierdzili mi, że przed odbiorem auta będę miał okazję przejechać się dieslem (z tej samej dostawy, co mój, ale ten salonowy będzie najszybciej przygotowany do jazdy/ zarejestrowany).
Jeśli będę zadowolony, wpłacam resztę kasy i wyjeżdżam swoim z salonu, jeśli nie, 100% zaliczki zostanie mi zwrócona.
Więc na razie to tak wygląda.
A!
I potwierdzam, że wyrwanie jakiegokolwiek rabatu dla osób spoza kręgu Mazdy graniczy z cudem!
Ale cuda się zdarzają <jupi>

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 7 mar 2023, 22:21
przez Beny21087
Już są pierwsze diesle w PL. <faja>
Poszperajcie w necie, bo już chyba jakiś salon w Wawie ma zarejestrowany egzemplarz i pewnie można powoli umawiać sobie jazdę...
Ponoć fajosko jeździ, brzmi, a spalanie... miodzio... <spoko>
O, tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf4W4WeTnSs
a tu trochę o spalaniu ;P
https://www.youtube.com/watch?v=gGFzXc7ciSk

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 10 kwi 2023, 09:27
przez sewkul75
Witajcie, jeżdżę od kilku tygodni cx60 diesel 4x4. Spalanie w mieście bez problemy ok 5l na trasie do 90km schodzę do 4,5L. Przy prędkościach autostradowych 140-150 – spalanie na poziomie 7,5L ale ten wysoki wynik moim zdaniem wynika ze źle dobranego przełożenia 8mego biegu. Generalnie bez wysiłku da się utrzymać średnią poniżej 5,5L

PostNapisane: 10 kwi 2023, 13:30
przez Rok z Bagien
sewkul75 napisał(a):ale ten wysoki wynik moim zdaniem wynika ze źle dobranego przełożenia 8mego biegu.


A co jest z tym ósmym przełożeniem nie tak?
W ogóle to mógłbyś też napisać jakie masz spalanie na typowej Esce, czyli ok. 120 km/h?
No i jak jest wówczas z wyciszeniem, bo testujący, póki co, trochę się tutaj plączą w zeznaniach (niektórzy wychwalają, inni twierdzą, że jest tylko w miarę)?

I na koniec o jakim mieście mowa? Albo przy jakich prędkościach przelotowych jest to spalanie?

Pzdr i gratuluję wozidła/ <ok>

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 10 kwi 2023, 18:41
przez sewkul75
Może z uwagi na to, że mam kilka samochodów (max do 3 lat) do codziennego użytkowania i robię ok 60tys rocznie, pozwolę sobie na porównanie i moje uwagi.
Generalnie w Audi S6 3L bi turbo 380km, przy prędkości 160km/h wysokość obrotów jest na poziomie 2tys a w Mazdzie przy 140 ponad 2 tys. Wyraźnie wzrasta spalanie przy prędkościach powyżej 120km/h ale i tak jest bardzo przyzwoite jak na 3litry. Natomiast w trybie miejskim i pozamiejskim do 90km/h w Mazdzie da się osiągnąć wyniki chyba najlepsze w porównaniu z konkurencją.
Moje uwagi dotyczą głównie hamulców, które w porównaniu z Subaru WRX, którym też jeżdżę są słabe a w Subaru są beznadziejne ...
Tylne drzwi zrobione z puszek po piwie, i nie ma czegoś takiego jak wyciszenie. Skoda Octawia jest lepiej wyciszona. Za to audio Bose nadrabia te szumy:–)
Pozycja za kierownicą ok, (ale jak wyłączysz system automatycznego rozpoznawania – bo jego rozpoznawanie kierowcy może doprowadzić do szału), wygodne fotele na długich trasach, wentylacja foteli ok.
Klimatyzacja 7/10 nie daje rady jak na dworze pada albo 3 osoby spocone, wszystko paruje trzeba ręcznie zwiększać moc klimy.
Silnik bardzo ładnie pracuje, dźwięk itp poza pracą dziwnego połączenia ze skrzynią i alternatoro/silnikiem który na wolnych obrotach albo w trybie hold pracuje jakby miał się zaraz rozsypań.
System start stop przy prędkościach powyżej 90 km/h powinni sobie odpuścić.
Po zakupie przez pierwsze 500km pojawiał się komunikat o rozładowanym akumulatora ale mu przeszło może się formował...
Multimedia ok, Androidauto działa, reszta ok. Jak o czymś zapomniałem to napiszę.
+ za silnik, audio, kamerki, multimedia, fotele, przestrzeń bagażnika
– hamulce, system identyfikacji, start/stop, puszka, mało miejsca na tylnych fotelach
Pytanie z czego się chcesz przesiąść, jak z klasy premium to będziesz zawiedziony jak z forda , renault, fiata to będzie ok.

Pozdrawiam.....

Pozdro

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 11 kwi 2023, 07:11
przez Voice22
Nie do konca
Brat ma pseldo premium audi q5 z 2021 w ful opcji a ja mam cx60 z jasnym wnetrzem mazde i audi to plastik fantastik przy mazdzie, rozniza w jakosci to przepasc.
Tak na szybko, audi plastikowe boczki drzwi, tunel środkowy plastik, brak aluminium, brak prawdziwego drewna, brak obszycia deski skory , bmw x3 ma lepszr materiały do audi ale taka jakosc kabiny jak mazda ma tylko volvo .
Mam zrobione materialy video jak porownywalem kazdy element wnetrza.


Szybkie video ale nie moje
https://www.tiktok.com/@leszkomototv/vi ... 60%2Cb2878

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 11 kwi 2023, 20:36
przez sewkul75
Voice – powiem tak, Audi zrobiłem 1 000 000 km przez ostatnie 12 lat, (tylko nowe nie sprowadzane łupy) mam jeszcze 3 szt. O Maździe porozmawiamy za pół roku bo mam coś przeczucie, że ta skrzynia jak przy 4 tyś km zaczęła rzęzić to 50tys km nie dociągnie. Bo auto już na serwisie – eliminują "niedociągnięcia ". Zapytaj za kilka miesięcy to powiem czy eksperyment się powiódł...

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 18 kwi 2023, 20:04
przez andrzej1158
to jest podobno skrzynia ZF, więc powinna dawać radę

PostNapisane: 19 kwi 2023, 23:14
przez Sebal
Skrzynia ZF w Mazdzie? Coś złe dane masz

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 20 kwi 2023, 22:35
przez andrzej1158
Taką informacje uzyskałem od dilera Mazdy.

PostNapisane: 21 kwi 2023, 07:32
przez Sebal
AAAA to już wszystko jasne. Mnie wciskali kiedyś, że w "szóstce" GL jest skrzynia dwusprzęgłowa ... Barany ...
Pomyśl – czy ZF – producent chyba najlepszej skrzyni automatycznej obecnie – wypuściłby takiego bubla jak ta skrzynia w mazdzie CX60?

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 21 kwi 2023, 09:57
przez krzychun
Skrzynia skrzynią, ale połączenie jej z dwoma źródłami mocy to już mogło być po stronie Mazdy. A swoją drogą w przypadku Mazdy to przed CX-60 nie ma na co narzekać jeśli chodzi o skrzynie... I ja osobiście nie znalazłem czy to jest jakaś autorska skrzynia Mazdy czy jakaś współpraca z jakaś inną firmą (czym się nie koniecznie chcą chwalić)?

PostNapisane: 21 kwi 2023, 19:50
przez Sebal
W Mazdzie 6 automat był firmy AISIN (robiony w Chinach, ale sama firma jest japońska). Mazda też twierdziła że to jej autorska skrzynia. Jak jest ze skrzynia w cx60 jeszcze nie wiem, ale mazda generalnie nie produkuje skrzynce biegów. Może zamysł działania jest mazdy. Sama skrzynia na pewno nie. W każdym razie ktoś dał pupy.

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 21 kwi 2023, 22:58
przez andrzej1158
odbyłem jazdę testową 3,3d awd tydzień temu, i ta skrzynia na prawdę działała świetnie, a automatami jeżdżę już od kilkunastu lat. Także, wcale nie byłem zaskoczony że zf mógł zrobić tą skrzynię dla Mazdy. W każdym razie, nie są to potwierdzone dane, mówię co usłyszałem, trzeba poszukać tabliczki znamionowej na skrzyni biegów, może to coś rozjaśni ( zadanie dla właścicieli) :D

PostNapisane: 22 kwi 2023, 09:59
przez Sebal
Tak jak napisałem nie wiem dokładnie kto jest producentem tej skrzyni, ale wiem na pewno (to akurat potwierdzona informacja z ASO), że nie jest to skrzynia ZF. Problemem generalnie nie jest sama skrzynia tylko system trzech sprzęgieł, którego w dieslu nie ma. W phevie działają fatalnie. Możliwe, że w dieslu jest znacznie lepiej ze względu na brak takiego samego rozwiązania przeniesienia napędu jak w phevie.

Re: Spalanie CX-60 – 3.3 D

PostNapisane: 7 maja 2023, 17:44
przez Rok z Bagien
Chłopaki jechali na wynik.... 2,57l./100km <rotfl>

https://www.youtube.com/watch?v=F2sIHTooUlU

PostNapisane: 9 sie 2023, 13:49
przez MikiMazury
Sebal napisał(a):Tak jak napisałem nie wiem dokładnie kto jest producentem tej skrzyni, ale wiem na pewno (to akurat potwierdzona informacja z ASO), że nie jest to skrzynia ZF. Problemem generalnie nie jest sama skrzynia tylko system trzech sprzęgieł, którego w dieslu nie ma. W phevie działają fatalnie. Możliwe, że w dieslu jest znacznie lepiej ze względu na brak takiego samego rozwiązania przeniesienia napędu jak w phevie.


póki co spalanie 6,4L jazda po miescie i krótkie odcinki, w trasie 110-120kmh

co do braku rozwiązania jak w phevie to pewnie racja, ale rozwiązanie podobne w dieslu bo to mhev wiec tez naped idzie z pradu i spalinowego motoru, do tego start stop i zeglowanie, gaszenie i wlaczanie.. na pewno to nie jest wina jednego elementu, tylko składa się z kilku czynników..