Jest błąd tłumaczenia w obecnej wersji softu dla PHEVa. W przypadku diesla nie ma z tym problemu i tłumaczenie jest poprawne. Softy niestety nie są podmienialne i trzeba czekać aż się Mazda ogarnie.
Takie wyniki mnie w ogóle nie szokują. Pisałem o swoich obserwacjach wcześniej. Im cieplej tym lepiej. Auto zużywa dużo energii na podgrzanie wychłodzonych po nocy baterii i dopiero gdzieś po 10-15 minutach jazdy zaczyna myśleć o przechodzeniu w tryb hybrydowy. Tak po 20 minutach – coraz częsciej jeździ się na prądzie i zużycie radykalnie spada. Z tej samej trasy w jedną stronę potrafię mieć ponad 20 litrów, a wracając mam około 8.
Im dłużej jeździmy i im cieplej na dworze, to baterie mogą być rozładowywane coraz bardziej. Powiedzmy, że przy obecnej pogodzie to poziom utrzymywany przez system to ok. 25%. Jak pojedziemy w trasę to wrócimy z bateriami rozładowanymi do 12-15%. A po postoju (np. noc) system jest w panice i zaczyna przede wszystkim ładować baterie do wspomnianego poziomu 25%. Wówczas, na krótkich miejskich przejazdach, bez problemu zużycie paliwa przekracza 20 litrów.

Śmiech na sali z tą elektroefektywnością. I jeszcze trzy spostrzeżenia:
1. jazda w trybie sport doładowuje baterie do 30%.
2. jak masz ciepły garaż to jeździsz oszczędniej
3. ładowanie baterii w czasie jazdy kończy się gdy w baku pozostanie paliwa na jakieś 15-20km. Wówczas jazda w trybie EV może być wynikiem jedynie rekuperacji.