Spalanie CX-60 – 2.5 Pb PHEV

Mazda CX-60 2022-

Postprzez darrecki » 13 gru 2022, 09:39

Wątek dotyczący spalania Mazdy CX-60 z Silnikiem benzynowym 2.5l PHEV
Ostatnio edytowano 30 mar 2023, 06:35 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez luk59 » 26 sty 2023, 09:34

cześć, może ktoś się pochwalić zużyciem paliwa i prądu w obecnych warunkach.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 10:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez foni » 26 sty 2023, 15:06

Pisałem już o tym w innym wątku. Spalanie w jeździe pozamiejskiej (bez autostrad i eSek) oscyluje wokół 8 litrów, a raczej poniżej. Zdecydowanie bez eco-drivingu.
Wyjazd z Poznania do Czech na narty, potem turystycznie po Czechach ponad 250km (czyli w tym jak najbardziej eSki i autostrady), zdecydowanie bez Eco – wyszło mi 8,9.
Jazda po mieście (blisko centrum) – dużo zależy od dystansów i temperatur. Przy krótkich odcinkach nie starczy 12 litrów. Po rozgrzaniu silnika – i też baterii – otrzymywałem wyniki w przedziale 7,5-9 litra.
Wszystkie wyniki dotyczą jazd bez ładowania baterii, a więc jazd w trybie czysto hybrydowym.
Ze względu na okres zimowy nie śledzę zużycia prądu. Ładuję do 90% i przejeżdżam od 25 do 40km po mieście. Znów bardzo dużo zależy od tego jak długie są poszczególne przejazdy i jak zimno jest na zewnątrz. Tu każda drobna zmiana ma zauważalny wpływ na wyniki.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez gt10r5 » 26 sty 2023, 19:54

#gazowałbym <czarodziej>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Sebal » 24 mar 2023, 11:26

Przy 120 to około 7,5 l., przy 130 około 8,5 l, przy 140 około 10 l (wszystkie wyniki z rozładowaną baterią). W trybie elektrycznym obecnie samochód przejeżdża mi w mieście około 55 km. Dodatkowo zauważyłem, że w trybie offroad i sport, podczas szybszej jazdy (jechałem 120 km/h), samochód automatycznie ładuje również akumulatory i nie da się tego wyłączyć. Spalanie w trybie offroad przy 120 km/h wyszło 13,5 l/100 km. Zacnie ;–)
W mieście na rozładowanej baterii (poniżej 10%), jeżeli ruch jest w miarę płynny da się uzyskać wyniki na poziomie 6-7 litrów.
Oczywiście pamiętajcie, że jazda hybrydą wiąże się z odpowiednim operowaniem gazem. Bez tego wyniki będą wyższe.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez taperecorder » 29 mar 2023, 22:25

Dzisiaj dopiero zauważyłem, że zużycie paliwa i energii można sprawdzić. Chyba dla zmylenia napisali "zaoszcz" zamiast "zużytego".
Do porównania dam wyniki z tej samej trasy do żłobka 6 km przez miasto.

Rano, bateria 20% jadę do żłobka.
IMG_2841.jpeg


Powrót ze żłobka, bateria doładowała się do ok 30%. Auto nie ma ochoty używać energii, nawet do ściemniania w statystykach.
IMG_2844.jpeg


Powrót ze żłobka po południu. Tu już trochę lepiej bo auto zdecydowało się użyć energii. Głównie do podtrzymywania prędkości. Bateria była naładowana ok 20%.
IMG_2845.jpg


I jeszcze średnie, tu będzie mniej więcej 50% po mieście i 50% poza.
IMG_2842.jpeg


Jak u was to wygląda? Moim zdaniem takie wyniki to tragedia. Byłoby jeszcze gorzej gdybym zwalniał przy progach zwalniających.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez Sebal » 30 mar 2023, 06:29

Nie wiem jak Ty to robisz. Takich wyników spalania ja u siebie jeszcze nigdy nie miałem. 10,3 l/100 km – ok jestem w stanie uwierzyć, ale 18,4 l/100 km?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez foni » 30 mar 2023, 11:31

Jest błąd tłumaczenia w obecnej wersji softu dla PHEVa. W przypadku diesla nie ma z tym problemu i tłumaczenie jest poprawne. Softy niestety nie są podmienialne i trzeba czekać aż się Mazda ogarnie.

Takie wyniki mnie w ogóle nie szokują. Pisałem o swoich obserwacjach wcześniej. Im cieplej tym lepiej. Auto zużywa dużo energii na podgrzanie wychłodzonych po nocy baterii i dopiero gdzieś po 10-15 minutach jazdy zaczyna myśleć o przechodzeniu w tryb hybrydowy. Tak po 20 minutach – coraz częsciej jeździ się na prądzie i zużycie radykalnie spada. Z tej samej trasy w jedną stronę potrafię mieć ponad 20 litrów, a wracając mam około 8.
Im dłużej jeździmy i im cieplej na dworze, to baterie mogą być rozładowywane coraz bardziej. Powiedzmy, że przy obecnej pogodzie to poziom utrzymywany przez system to ok. 25%. Jak pojedziemy w trasę to wrócimy z bateriami rozładowanymi do 12-15%. A po postoju (np. noc) system jest w panice i zaczyna przede wszystkim ładować baterie do wspomnianego poziomu 25%. Wówczas, na krótkich miejskich przejazdach, bez problemu zużycie paliwa przekracza 20 litrów. <glupek2> Śmiech na sali z tą elektroefektywnością. I jeszcze trzy spostrzeżenia:
1. jazda w trybie sport doładowuje baterie do 30%.
2. jak masz ciepły garaż to jeździsz oszczędniej
3. ładowanie baterii w czasie jazdy kończy się gdy w baku pozostanie paliwa na jakieś 15-20km. Wówczas jazda w trybie EV może być wynikiem jedynie rekuperacji.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez Sebal » 30 mar 2023, 20:20

Może i fakt. Ja startuje zawsze z ciepłego garażu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez taperecorder » 31 mar 2023, 12:01

Cóż, trzeba przyznać się do błędu i pozbyć auta. Na ile byście je wycenili? Odebrane w październiku, cena mniej więcej 300K.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez zadra » 31 mar 2023, 13:54

taperecorder napisał(a):Cóż, trzeba przyznać się do błędu i pozbyć auta. Na ile byście je wycenili? Odebrane w październiku, cena mniej więcej 300K.


Ooo, Panie – po opublikowaniu informacji o spalaniu cena poszybowała ostro w dół <lol>

Masz auto 330kM i jeździsz przede wszystkim po mieście. Nie spodziewaj się, że pojedzie na oparach.
Oczywiście nie wygląda to dobrze, ale przez te 6km jazdy nawet ja (gdybym był w Twojej sytuacji) w swojej dość ekonomicznej starej hondzie mającej mniej niż 50% Twoich koników nie spodziewałbym się spalania poniżej 9..10ltr na setkę.
Normalnie wyrabiam się w wartościach ok 6ltr/100km (7,5l LPG) ale jeżdżę dłuższe odcinki niż Ty..

Olej silnikowy rozgrzewa się dopiero po około 15km jazdy, pomimo iż ciecz chłodząca jest już dogrzana na odcinku pierwszych 5km, olej w skrzyni biegów również nie ma parametrów pracy od samego początku.
To wszystko razem sprawia, że auto po zimnym starcie spala dość dużo paliwa.. <oczy>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sebal » 16 kwi 2023, 21:27

Pojechałem ostatnio trasę z Lublina do Kaziemierza Dolnego (około 45 km w jedną stronę) zwykłą drogą – energii w akumulatorach wystarczyło na 70 km (po 70 km wyłączył się tryb EV). Jazda spokojna z prędkościami nie wyższymi jak 10-15 km/h ponad obowiązujące ograniczenie prędkości. Wydaje mi się, że całkiem dobry wynik.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości