Strona 1 z 1

alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 13 gru 2022, 10:25
przez pc77
witam wszystkich!

czyt ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
przebieg 666 km, od soboty w serwisie dumają ...

pozdrawiam,
piotr

PostNapisane: 13 gru 2022, 21:57
przez JacekM
Jak to dumają ?? Komputer nie pokazuje im zadnych błedów ?

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 13 gru 2022, 22:35
przez pc77
Aktualizacja software pomogła

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 14 gru 2022, 14:19
przez DaveV6
No mają spore problemy. Najwiecej ze skrzynią. Szarpanie, zgrzytanie, i dziwne dzwięki przy wolnych obrotach. Mazda nadal nie ma rozwiązania.
Na niemieckich forach jest tego sporo.

PostNapisane: 22 sty 2023, 10:36
przez Palmer
Dokładnie takich samych przypadłości doświadczył Pertyn:
https://youtu.be/6T9yZgXk4GI

PostNapisane: 6 kwi 2023, 08:18
przez kiper
DaveV6 napisał(a):No mają spore problemy. Najwiecej ze skrzynią. Szarpanie, zgrzytanie, i dziwne dzwięki przy wolnych obrotach. Mazda nadal nie ma rozwiązania.
Na niemieckich forach jest tego sporo.


Czy są jakieś nowe optymistyczne wiadomości w tym temacie? Czy znaleziono już skuteczne rozwiązanie?

i druga kwestia przerywanego ładowania u pc77:
pc77 napisał(a):Aktualizacja software pomogła


pc77 czy możesz określić jaki nr softu/wersji masz wgrany w porównaniu z poprzednim?

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 19 kwi 2023, 15:27
przez kiper
Mazda CX-60 może się zawiesić, uszkodzony jest również licznik ciekłokrystaliczny… 10 000 wycofanych | Odpowiedź (Response.jp)
6 kwietnia Mazda powiadomiła Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki o wycofaniu (odzyskiwanie i bezpłatna naprawa) z powodu problemu z komputerem sterującym skrzyni biegów „CX-60”. Celem jest wyprodukowanie 10 682 sztuk od 5 lipca 2022 do 23 stycznia 2023.

Wygląda na to, że w końcu jesteśmy w stanie pozbyć się kiepskich kopnięć w tyłek i niezamierzonych skoków do przodu skrzyni biegów pev.

4 kwietnia Mazda zgłosiła wycofanie (wycofanie i bezpłatną naprawę) do Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki z powodu problemu z komputerem sterującym skrzynią biegów CX -6.Docelowo 60 2022 sztuk wyprodukowanych między lipcem 7, 5 ~ styczeń 2023, 1.
Usterki potwierdzono w trzech lokalizacjach: komputer sterujący skrzynią biegów, falownik oraz licznik zespolony.Jeśli

chodzi o komputer sterujący skrzynią biegów, z powodu niewłaściwego programu sterującego, sprzęgło może nie zostać zwolnione, jeśli hamulec jest mocno wciśnięty podczas zmiany biegów lub ponownego uruchamiania silnika z jazdy EV.
W celu poprawy programy sterujące wszystkich pojazdów i komputerów sterujących skrzynią biegów zostaną zmienione na programy przeciwdziałające.Było 12 usterek i żadnych wypadków.Jeśli chodzi o
falownik, z powodu niewłaściwego programu sterującego falownik może się nie uruchomić, jeśli zostanie włączony zapala się natychmiast po wyłączeniu przycisku start. W związku z tym nie można ponownie uruchomić silnika po zatrzymaniu na biegu jałowym. Ponadto, ponieważ ładowanie akumulatora zostanie przerwane, zaświeci się lampka ostrzegawcza ładowania, aw najgorszym przypadku może dojść do zgaśnięcia
. środka ulepszeń, programy kontrolne wszystkich pojazdów i falowników zostaną zmienione na programy środków zaradczych.
W przypadku licznika kombinowanego kontrola aktywacji wyświetlania ekranu LCD miernika może nie zostać zakończona z powodu niewłaściwego programu sterującego. W związku z tym istnieje ryzyko, że nie będzie można wyświetlić prędkościomierza, lampki ostrzegawczej itp. Jako środek
poprawiający , programy kontrolne wszystkich pojazdów i liczników kombinowanych zostaną zmienione na programy przeciwdziałania.Była jedna awaria i żadnego wypadku.Oba
zgłoszone wycofania na podstawie informacji z rynku

Powyżej informacja z forum zagranicznych

PostNapisane: 20 kwi 2023, 20:08
przez Sebal
Ciekawe. Aż muszę się zapytać w ASO czy coś o tym wiedzą

PostNapisane: 20 kwi 2023, 21:02
przez taperecorder
Na japońskiej stronie Mazdy o tym napisali, używając tłumacza google można sprawdzić.

PostNapisane: 26 kwi 2023, 07:47
przez kiper
Sebal napisał(a):Ciekawe. Aż muszę się zapytać w ASO czy coś o tym wiedzą


Wiedzą, wiedzą...ale będą udawać, że to wyjątkowo pojedynczo tylko w tym wypadku wystąpiło.
Tylko publiczne obnażanie niedociągnięć i silna presja ze strony klienta nie tylko na dilera, ale również na eksportera w danym kraju przynosi wymierne efekty. Wzajemna sieć powiązań i zależności niejednokrotnie jest przyczyną zwłoki a nawet zaniechania w usunięciu usterek.
Takie sytuacje trzeba nagłaśniać, dzwonić, mailować, upubliczniać w mediach społecznościowych, FB itp...
Jedyny sposób aby zmusić producenta do działania poprzez presją oddolną od eksportera, dilera, klienta.

Dopisano 26 kwi 2023, 06:47:

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 26 kwi 2023, 11:09
przez foni
Mazda przyjęła strategię chowania głowy w piach. W ramach akcji serwisowych dokonywane są wyłącznie naprawy mające wpływ na bezpieczeństwo. Wszystko inne trzeba samemu zgłaszać i pytać w serwisie czy dany problem podlega już naprawie. Jest wiele kwestii, które serwisy robią w ramach zgłoszonych reklamacji, ale same z siebie się nie odezwą do klienta. Można tu wymieniać aktualizację softu, wymianę zawieszenia, wygłuszanie drzwi, wymianę wału napędowego, wymianę drżących lusterek, naprawę błędnie zamontowanego odpowietrzenia baku, stukanie klapy bagażnika i pewnie jeszcze wiele innych. O ile mi wiadomo, wg stanu na dziś, nie mają rozwiązania na niedziałającą ładowarkę bezprzewodową. Deklarują, że prace trwają.

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 26 kwi 2023, 11:42
przez kiper
foni nagłaśniaj problemy maksymalnie.
Z doświadczenia wiem, że najbardziej boją się udowodnionej publicznie prawdy najlepiej na YouTube :D
Wtedy jest błyskawiczna reakcja, propozycje zadośćuczynienia, auto zastępcze, gratisy...itp.
Zobacz jak pewien youtuber nagle zmienił zdanie testując drugi raz prawie ten sam samochód :D
Docelowo skorzystają na tym wszyscy!

PostNapisane: 16 sie 2023, 12:58
przez MikiMazury
DaveV6 napisał(a):No mają spore problemy. Najwiecej ze skrzynią. Szarpanie, zgrzytanie, i dziwne dzwięki przy wolnych obrotach. Mazda nadal nie ma rozwiązania.
Na niemieckich forach jest tego sporo.


oj mają..maździochy jak te paździochy wracają do serwisów..moja miesiac stoi i nic...
zero podjętych akcji, nie wiedzą co mają robić..

zaczynam tracić entuzjazm do tego modelu <nie powiem>

Re: alert krytyczny awarii pojazdu [usterka silnika]

PostNapisane: 16 sie 2023, 15:03
przez ameland
Miki nie możesz oddać Mazdy do innego aso?
Może szybciej by postawili diagnozę?

PostNapisane: 17 sie 2023, 11:55
przez MikiMazury
ameland napisał(a):Miki nie możesz oddać Mazdy do innego aso?
Może szybciej by postawili diagnozę?


oddaje tam gdzie kupiłem, tam gdzie jakieś relacje człowiek z obsługa ją nawiązał..zawsze to łatwiejszy kontakt..