Chcę kupić CX-60. Wątek dyskusyjny + aktualny cennik

Mazda CX-60 2022-

Postprzez taperecorder » 8 gru 2022, 00:36

Gajdzin napisał(a):Czy ktoś ubezpieczał ostatnio CX-60 i wie, ile w salonie szacunkowo kosztuje pakiet AC/OC/NW dla Homura pełna opcja?


Ja ubezpieczałem przez bank w PZU, wyszło 7100. Żadnych zniżek nie miałem.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2022, 00:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez foni » 8 gru 2022, 12:13

Wczoraj, przy temperaturze 0 st C, pojechałem w trasę z Poznania do Wągrowca i spowrotem. Łącznie 130km drogami krajowymi, w tym dwa razy przez pół Poznania. Momentami było ślizgawo, wiec prędkości tak do 120, przy czym gdzie się dało to wyprzedzanie bez ecodrivingu. Spalanie z kompuetra wyszło 8,1. Ruszałem z totalnie rozładowanymi bateriami.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 13:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez andrzej1158 » 8 gru 2022, 21:30

foni napisał(a):Wczoraj, przy temperaturze 0 st C, pojechałem w trasę z Poznania do Wągrowca i spowrotem. Łącznie 130km drogami krajowymi, w tym dwa razy przez pół Poznania. Momentami było ślizgawo, wiec prędkości tak do 120, przy czym gdzie się dało to wyprzedzanie bez ecodrivingu. Spalanie z kompuetra wyszło 8,1. Ruszałem z totalnie rozładowanymi bateriami.

Spalanie uważam za jak najbardziej OK, ostatnio pojawił się filmik na youtube, i facet strasznie zachwalał, że spalanie 9L przy prędkościach powyżej zalecanych na autostradzie.
Zastanawia mnie tylko czy ten dżwiek silnika elektrycznego nie jest irytujący na dłuższą metę?
W każdym razie stylistyka nadwozia jak i wnętrza jest jak dla mnie świetna, do tego układ napędowy wzdłużny z tendencja na tył i normalna skrzynia biegów, bo CVT są strasznie irytujące. Będzie mi ciężko rozstać się z Volvo, bo to moja ulubiona marka, ale od ostatniego liftingu mocno namieszali i zmiany poszły na gorsze niestety. Obecne samochody zaczynają mieć coraz mniej wspólnego z motoryzacją są tylko pudełkami dowożącymi ludzi z punktu A do B a Mazda wyszła przed szereg co uważam za ogromny atut
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 20:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez foni » 9 gru 2022, 11:32

O jakim dźwięku mowa? Ten podczas jazdy w trybie EV, czy ten podczas przyśpieszania przy wykorzystaniu mocy obu napędów?
Ten pierwszy jest dość typowy dla aut elektrycznych – Jedziesz meleksem i tyle . <lol> Owszem, dobrze wyciszonym, ale nadal to meleks. Słyszę go głównie przy parkingowym manewrowaniu, czyli wówczas gdy nie ma żadnych innych hałasów.
Ten drugi, póki co, nie przeszkadza mi w ogóle, choć niewątpliwie wzmacnia doznania związane z przyśpieszaniem. O ile kierowcy może się to nawet podobać, to u pasażerów (w szczególności nie lubiących szybszej jazdy), może wywoływać jakby mix niepokoju i nerwowości. Mi się wtedy po prostu dostaje od kobiety "po uszach" <glupek2>
Dźwięków tych zupełnie nie postrzegam jako wadę, czy powód do narzekania. Zdecydowanie bardziej zwracam uwagę na brak progresywności w układzie kierowniczym oraz twardość zawieszenia. Czekam na akcję serwisową związaną z tylnym zawieszeniem.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 13:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez luk59 » 9 gru 2022, 12:14

foni napisał(a):Wczoraj, przy temperaturze 0 st C, pojechałem w trasę z Poznania do Wągrowca i spowrotem. Łącznie 130km drogami krajowymi, w tym dwa razy przez pół Poznania. Momentami było ślizgawo, wiec prędkości tak do 120, przy czym gdzie się dało to wyprzedzanie bez ecodrivingu. Spalanie z kompuetra wyszło 8,1. Ruszałem z totalnie rozładowanymi bateriami.

Pamiętasz ile rekuperacja naładowała baterie na takiej trasie?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 11:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez foni » 9 gru 2022, 12:45

To co naładowała, to zaraz było zużywane, bo jechałem w trybie normalnym, czy typowej hybrydy. To co się naładowało – zaraz było wykorzystywane.
Nie korzystam z wymuszonego ładowania podczas jazdy, bo nie widzę w tym sensu ekonomicznego.
Natomiast jazda w trybie Sport powoduje stałe doładowanie baterii (i pewnie o to pytasz), bo wówczas auto nigdy nie przechodzi tryb EV, tak jak ma to miejsce przy wspomnianym trybie hybrydowym. Jazda w trybie Sport np. po drogach krajowych (albo i mieście) – czyli hamując ze względu na ograniczenia, warunki na drodze, konieczność wyprzedzania, itp, itd. – daje bardzo zauważalny przyrost naładowania baterii. Nie chcę strzelać, ale nie byłbym zdziwiony, że ze wspomnianej trasy wróciłbym z bateriami naładowanymi dużo ponad 50%. <spoko> Tu kluczowy nie jest czas jazdy, czy też odległość, ale bardziej chodzi o warunki na drodze, przy których dochodzi do rekuperacji.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 13:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez Gajdzin » 9 gru 2022, 12:47

foni napisał(a):O jakim dźwięku mowa? Ten podczas jazdy w trybie EV, czy ten podczas przyśpieszania przy wykorzystaniu mocy obu napędów?
Ten pierwszy jest dość typowy dla aut elektrycznych – Jedziesz meleksem i tyle . <lol> Owszem, dobrze wyciszonym, ale nadal to meleks. Słyszę go głównie przy parkingowym manewrowaniu, czyli wówczas gdy nie ma żadnych innych hałasów.
Ten drugi, póki co, nie przeszkadza mi w ogóle, choć niewątpliwie wzmacnia doznania związane z przyśpieszaniem. O ile kierowcy może się to nawet podobać, to u pasażerów (w szczególności nie lubiących szybszej jazdy), może wywoływać jakby mix niepokoju i nerwowości. Mi się wtedy po prostu dostaje od kobiety "po uszach" <glupek2>
Dźwięków tych zupełnie nie postrzegam jako wadę, czy powód do narzekania. Zdecydowanie bardziej zwracam uwagę na brak progresywności w układzie kierowniczym oraz twardość zawieszenia. Czekam na akcję serwisową związaną z tylnym zawieszeniem.


Dziś rozmawiałem z https://www.sztukawyciszania.pl/, to serwis ASO Mazda Gołembiewscy, gdzie robiłem 9 lat temu wyciszenie mojej szóstki (uszczelki w drzwiach). Powiedzieli, że na hałaśliwość silnika elektrycznego robią wyciszenie od spodu kabiny, czyli gruba robota z rozbieraniem połowy samochodu, i koszt to aktualnie ok. 5000zł. Jakby się okazało, że ten "Meleks" mi za bardzo przeszkadza, może się zdecyduję. Na pewno najpierw pojeżdżę, do pewnych rzeczy można się po prostu przyzwyczaić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez luk59 » 9 gru 2022, 13:10

foni napisał(a):To co naładowała, to zaraz było zużywane, bo jechałem w trybie normalnym, czy typowej hybrydy. To co się naładowało – zaraz było wykorzystywane.
Nie korzystam z wymuszonego ładowania podczas jazdy, bo nie widzę w tym sensu ekonomicznego.
Natomiast jazda w trybie Sport powoduje stałe doładowanie baterii (i pewnie o to pytasz), bo wówczas auto nigdy nie przechodzi tryb EV, tak jak ma to miejsce przy wspomnianym trybie hybrydowym. Jazda w trybie Sport np. po drogach krajowych (albo i mieście) – czyli hamując ze względu na ograniczenia, warunki na drodze, konieczność wyprzedzania, itp, itd. – daje bardzo zauważalny przyrost naładowania baterii. Nie chcę strzelać, ale nie byłbym zdziwiony, że ze wspomnianej trasy wróciłbym z bateriami naładowanymi dużo ponad 50%. <spoko> Tu kluczowy nie jest czas jazdy, czy też odległość, ale bardziej chodzi o warunki na drodze, przy których dochodzi do rekuperacji.

Dzięki za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło, tez uważam że wymuszone ładowanie nie ma sensu ekonomicznego, wystarczy wtedy tryb hybrydowy. Ja na jeździe próbnej też zauważyłem duży przyrost ładowania z rekuperacji, nie wiem jaki był ustawiony poziom odzysku ale był zadowalający. Przy zdjęciu nogi z gazu auto wyraźniej niż moja obecna CX 5 hamowało, więc i będzie też niższe zużycie hamulców.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 11:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez taperecorder » 13 gru 2022, 00:59

Po pierwszych opadach śniegu zauważyłem, że nie da się podnieść wycieraczek żeby wygarnąć spod nich śnieg? Problem to raczej nie jest, tylko trochę upierdliwe bo np myjąc szyby przy tankowaniu na stacji zwykle myję też wycieraczki a teraz będzie trudniej.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2022, 00:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez Gajdzin » 13 gru 2022, 09:22

taperecorder napisał(a):Po pierwszych opadach śniegu zauważyłem, że nie da się podnieść wycieraczek żeby wygarnąć spod nich śnieg? Problem to raczej nie jest, tylko trochę upierdliwe bo np myjąc szyby przy tankowaniu na stacji zwykle myję też wycieraczki a teraz będzie trudniej.


Chyba da się, tylko musisz je ustawić w pozycji serwisowej – podręcznik, str. 9-34.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez Kaziu666 » 13 gru 2022, 10:11

Witam, Panowie w styczni odbieram cx60 w kolorze soul red crystal, mam pytanko – jak wygląda sprawa z odpryskami? Poprawili coś? Poprzednio miałem mazdę 6 (2019r) i trochę ten lakier słaby, pomimo dbania i przejechania tylko 40tys, kilka odprysków się zrobiło. Zamierzam teraz całego okleić, ale wiecie, 17tysi mi wyliczyli za folię. Żona jeździ cx-3 (2017r) i tam z odpryskami nie ma problemu. Dajcie znać.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2022, 10:05
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda cx60

Postprzez darrecki » 13 gru 2022, 10:13

Panowie, bardzo się cieszę że dział CX60 kwitnie (bo samo forum niestety dogorywa), ale było by super gdyby nie pchać wszystkich początkowych problemów w 1 wątek. Szybko zrobi się tu śmietnik. Stworzę 3 wątki odnośnie spalania (2.5 PHEV, 3.3Pb, 3.3D), ale o resztę musicie zatroszczyć się sami.

Mocno zaciekawiła mnie sprawa wycieraczek. Nawet tak proste ustrojstwo ma tryb serwisowy? <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krzychun » 13 gru 2022, 11:22

Kaziu666 napisał(a):Żona jeździ cx-3 (2017r) i tam z odpryskami nie ma problemu


Nie napisałeś w jakim kolorze, ale w CX-3 przedliftem nie było Soul Red Crystal. Ja mam ten kolor w polifcie i delikatnie mówiąc maska wygląda jak krajobraz na księżycu. Jeśli nie ma innej grubości w CX-60 (u mnie mierniki pokazują 70-80 mikronów) to jest to bardzo słaby lakier. Chociaż teoria raczej jest taka, że przez barwienie ostatniej warstwy jest twardszy przez co łatwiej odpryskuje.

Od razu polecam kupić zaprawkę. Ale kolor nie ma co sam w sobie robi robotę.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kaziu666 » 13 gru 2022, 14:40

Żonka oczywiście też ma soul red.... Tyle że ten starszy o innym odcieniu.
Czyli jednak trzeba będzie dożucić do ofoliowania ☹️
Początkujący
 
Od: 13 gru 2022, 10:05
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda cx60

Postprzez krzychun » 13 gru 2022, 15:58

Ofoliowane zmienia odcień tego koloru i trochę go przygasi więc oklejanie np. samej maski raczej odpada. A jak się zdecydujesz okleić całe auto to wiem, że niektórzy załatwiają tak że przy sprzedaży salon nie rozkonserwowuje samochodu tylko to robi ta firma od oklejania, przy okazji po swojemu przygotowuje lakier do oklejania. Bo wiesz równie dobrze możesz zrobić 20km i mieć już ze 2 odpryski. Jak oklejać to do razu.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kaziu666 » 14 gru 2022, 07:51

Widziałem już ofoliowanie i wcale nie zmienia się odcień, nawet wygląda to lepiej bo efekt jest taki jakby nałożył ktoś dodatkową warstwę lakieru.Oczywiscie zamierzam ofoliować autko zanim wyjedzie z salonu.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2022, 10:05
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda cx60

Postprzez toomaas » 16 sty 2023, 15:58

Czy na forum jest jakiś użytkownik CX60 i może się podzielić swoimi wrażeniami i odczuciami?
Biję się z myślami po jazdach próbnych czy Mazda CX60 czy Mercedes GLC. Ciekawy jestem jak te Mazdy się sprawują.
Pozdrawiam,
Tomasz
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez AdamTomasz » 16 sty 2023, 23:37

toomaas napisał(a): czy Mazda CX60 czy Mercedes GLC

miałem dokładnie ten sam dylemat. Złożyłem (we wrześniu) zamówienie na cx60 (pomimo, że ogólnie-jakościowo Merc lepiej wypada i bardziej w nim czuć "Prestige" <oczy> , ), ponieważ w podobnej konfiguracji GLC wychodzi dużo drożej no i w moim przypadku bardzo dużą rolę gra postrzeganie marki. Nie mogę sobie pozwolić z pewnych względów na jeżdżenie Mercedesem (ani np. BMW) A Mazda to...."tylko" Mazda i szaremu obywatelowi z luxusem się nie kojarzy za bardzo. Natomiast obiektywnie jakościowo od marek stricte premium odbiega może na milimetr zaledwie, wciąż za mniejsze pieniądze. Ale ale to ja. Jeśli natomiast u Ciebie nie ma tej presji i możesz sobie pozwolić to bierz GLC.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2022, 17:24
Posty: 15 (0/2)
Auto: CX 60 PHEV 2023 exclusive line sonic silver

Postprzez lukanowak » 25 sty 2023, 14:36

Czy ktoś ubezpieczał ostatnio CX-60 i wie, ile w salonie szacunkowo kosztuje pakiet AC/OC/NW dla Homura pełna opcja?
Liczyłem dla siebie i kilku klientów. Cena ok 4000-5500 zł. Oczywiście może być więcej bo wszystko zależy od zniżek.
Mi wyszło 4000 zł z GAP na trzy lata
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2017, 23:12
Posty: 68 (0/5)
Auto: Mazda 6 2017 2,5 kombi

Postprzez Orzech1234 » 5 lut 2023, 20:14

5900 – ze zwiększonym limitem kilometrów holowania do 1200 i autem zastępczym na cały okres naprawy
Początkujący
 
Od: 5 lut 2023, 19:51
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0 PB 2017
Mazda CX 60 PHEV 2022

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości