Wibracje podczas jazdy
Tylko spalanie w Stelvio to niżej jak 10 l nie zobaczysz
Sebal napisał(a):Tylko spalanie w Stelvio to niżej jak 10 l nie zobaczysz
tak to prawda, w kazdym suvie tej wielkosci z benzyniakiem to 10 litrów to wezmie.
ale biorac pod uwagę że standardowo diesle biora 8,5 w takich budach to wynik nie jest zly a w zamian mamy ciszę od benzyniaka, fajną charakterystyke i dzwiek ktory w stelvio jest naprawde dobry.
odpadaja czyszczenia wtryskow, dpfow itp..
ciekawi mnie jak zachowa się diesel mazdy z ta uboga mieszanka czyli podwyzszona temp w komorze spalania..wysoka temp i tysiace barow cisnienia po stronie wtryskow moze byc wyzwaniem.
ale dobrze ze gwarancja dluga

Dopisano 11 sie 2023, 12:41:
Sebal napisał(a):Tylko spalanie w Stelvio to niżej jak 10 l nie zobaczysz
tak to prawda, w kazdym suvie tej wielkosci z benzyniakiem to 10 litrów to wezmie.
ale biorac pod uwagę że standardowo diesle biora 8,5 w takich budach to wynik nie jest zly a w zamian mamy ciszę od benzyniaka, fajną charakterystyke i dzwiek ktory w stelvio jest naprawde dobry.
odpadaja czyszczenia wtryskow, dpfow itp..
ciekawi mnie jak zachowa się diesel mazdy z ta uboga mieszanka czyli podwyzszona temp w komorze spalania..wysoka temp i tysiace barow cisnienia po stronie wtryskow moze byc wyzwaniem.
ale dobrze ze gwarancja dluga

julius napisał(a):U kolegi w Stelvio po 10k wyciek z silnika. O przeciekającym dachu nie wspomnę
w 2.9 czy 2.0?
panorama podcieka?

ale z tego powodu tez nie brałem do mazdy, bo niedość ze w zime zimno, w lato upał, ciezko w czystosci utrzymac a jak brudna to psuje caly efekt to na trasie jeszcze glosno jest, nie mowiac o tym ze jak pada deszcz to mocno nieprzyjemnie sie robi.
Dopisano 11 sie 2023, 13:01:
wczytujac się w specyfikacje innych aut na rynku, wychodzi że jedynie mazda oferuje suva z napedem RWD...hmm...silnik i skrzynia z przodu, lekki tył...i nawet na suchym jak trochę piasku to łatwo zabuksować kołami..
w mx5 daje to mega fun z jazdy, ale cx60 nie jest tak łatwo opanować, jak kupowałem to nie było opcji 4x4 a teraz jak rozmawiam z salonem to ludzie biorą tylko AWD (są akurat dostępne).
MikiMazury napisał(a):krzychun napisał(a):MikiMazury napisał(a):z przebiegami >200kkm i nic się tam nie dzieje.
W dieslu? Bo ten benzynki mają Multiair i podobno to padało dość szybko tak że głowica do wymiany....
w benzynie myslalem, z tym multiairem to jest tak ze olej musi byc co 8-10kkm zmieniany aby elektrohydraulika ktora steruje chyba ukladem ssacym (wydech chyba normalnie na walku z krzywkami jest) i wtedy nie ma z tym problemu.
ladnie brzmi motor, dynamiczny i poki co nie slychac o awariach.
https://www.forum.alfaholicy.org/giulia ... estie.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Podbijam temat. Też mam wibracje i chuczenie z tylnej części samochodu podczas jazdy. Zaczyna się pomiędzy 50-70km/h a najbardziej odczuwalne jest przy 60km/h. Wymiana wału nic nie pomogła. Mam już umówioną wizytę w serwisie aby kontynuować diagnozę problemu.
Czy komuś udało się znaleźć źródło problemu?
Czy komuś udało się znaleźć źródło problemu?
Najgorsze, że Maździe chyba nie udało się znaleźć źródła problemu. Oprócz źle wyważonego wału, teraz twierdzą (nie ASO tylko "specjaliści" z Mazda Polska), że opony po postoju się deformują i stąd te wibracje – kompletna bzdura.
Sebal napisał(a):że opony po postoju się deformują i stąd te wibracje – kompletna bzdura.
Mam 3-4 doświadczenia z Toyo:
– Poprzedni samochód, gdzie zastąpiłem Yokohame Advan Sport Toyo Proxes to była katastrofa. Zimowe cal mniejsze Goodyeary się lepiej spisywały.
– CX-3 fabryczne Toyo wpadające w rezonans (spóźniałem się z reklamowaniem – na reklamowanie rezonansu jest bardzo krótki okres czasu), zimowe Continenetale TS850 w tym samym rozmiarze są uwaga sztywniej i bardziej komfortowe zarazem (dziwne, że coś może być i bardziej komfortowe i bardziej sztywne na zakrętach). Przy okazji cichsze...
– Były chyba w CX-5 na 19 calach, a w 17 calach jest Yokohama i przy 2 calach mniej prowadzi się pewniej w zakrętach.... Dziwne nie?
– CX-60 20 cali nie miałem porównania z innymi oponami ale stawiam na to, że jakby na zimę kupić Continentale TS850 to zakładam większy komfort i pewniejsze prowadzenie.
Tak, że mnie Toyo za każdym razem rozczarowało i możliwość odkształcana się po postoju nie zdziwiła by mnie. Mazda powinna już dawno rozstać się z tą firmą.
Wystarczy podjechać do dobrego gumiarza i sprawdzić czy opona jest zdeformowana.
Idąc ich tokiem myślenia to każda Mazda na oponach Toyo po podróży statkiem powinna być zdeformowana.
Miałem Toyo w CX-5 przejechałem około 40 tys i nie narzekałem, na forach bardziej narzekają na Bridgestone niż na Toyo. Wiem że nie jest to świetna opona ale w CX-60 jest lepsza niż Bridgestone. Zobaczymy jaka będzie różnica po zmianie na zimówki.
Dopisano 10 paź 2023, 11:14:
A wibracje masz na samochodzie czy na kierownicy?
Idąc ich tokiem myślenia to każda Mazda na oponach Toyo po podróży statkiem powinna być zdeformowana.
Miałem Toyo w CX-5 przejechałem około 40 tys i nie narzekałem, na forach bardziej narzekają na Bridgestone niż na Toyo. Wiem że nie jest to świetna opona ale w CX-60 jest lepsza niż Bridgestone. Zobaczymy jaka będzie różnica po zmianie na zimówki.
Dopisano 10 paź 2023, 11:14:
DaveV6 napisał(a):Podbijam temat. Też mam wibracje i chuczenie z tylnej części samochodu podczas jazdy. Zaczyna się pomiędzy 50-70km/h a najbardziej odczuwalne jest przy 60km/h. Wymiana wału nic nie pomogła. Mam już umówioną wizytę w serwisie aby kontynuować diagnozę problemu.
Czy komuś udało się znaleźć źródło problemu?
A wibracje masz na samochodzie czy na kierownicy?
Wibracje są na samochodzie. Na kierownicy nic nie czuć. Poza tym jeździłem CX60 ze świeżej produkcji na oponach Toyo i tam to była dopiero tragedia z tymi wibracjami. Najciekawsze, że był to samochód demo dilera. Ciekawe kto po przejażdżce takim samochodem chciałby go kupić...
Dopisano 10 paź 2023 13:00:
Wibracje są na samochodzie. Na kierownicy nic nie czuć. Poza tym jeździłem CX60 ze świeżej produkcji na oponach Toyo i tam to była dopiero tragedia z tymi wibracjami. Najciekawsze, że był to samochód demo dilera. Ciekawe kto po przejażdżce takim samochodem chciałby go kupić...
Dopisano 10 paź 2023 13:00:
Wibracje są na samochodzie. Na kierownicy nic nie czuć. Poza tym jeździłem CX60 ze świeżej produkcji na oponach Toyo i tam to była dopiero tragedia z tymi wibracjami. Najciekawsze, że był to samochód demo dilera. Ciekawe kto po przejażdżce takim samochodem chciałby go kupić...
Byłem w salonie ma wymianę zamka tylnej klapy i sporo pomogło. Nadal czuć lekkie wibracje przy 60km/h ale to dziwne buczenie zniknęło. Myślę że to kwestia czasu zanim problem powróci.
Wadliwy jest zamek. Podobno Mazda pracuje na rozwiązaniem ale do tego czasu pomaga jedynie wymiana zamka tylnej klapy.
Wadliwy jest zamek. Podobno Mazda pracuje na rozwiązaniem ale do tego czasu pomaga jedynie wymiana zamka tylnej klapy.
A co ma wymiana zamka klapy do buczenia i wibracji samochodu?
Dopisano 20 paź 2023 12:24:
A co ma wymiana zamka klapy do buczenia i wibracji samochodu?
Dopisano 20 paź 2023 12:24:
A co ma wymiana zamka klapy do buczenia i wibracji samochodu?
Albo zrobili coś jeszcze o czym Cię nie poinformowali...
Raczej nie. Mam dobry kontakt z działem serwisu w moim salonie. Sami mieli taki problem w serwisówce i wymiana zamka pomogła. Mazda też wie o problemie.
Nadal zostaje problem minimalnych drgań przy 60km/h ale to raczej opony. Zobaczymy co będzie po zmianie na zimówki.
Nadal zostaje problem minimalnych drgań przy 60km/h ale to raczej opony. Zobaczymy co będzie po zmianie na zimówki.
Raczej zamek nie ma nic wspólnego z wibracjami. W mojej wibracji nie ma a mam zamek do wymiany – stuki z tylnej klapy. Na razie pomogła zmiana kąta uchwytu zamka – jest pod lekkim kątem w prawo patrzą od tyłu bagażnika.
Ostatnio na zagranicznym forum pisali że zrobili specjalistyczne wyważenie – występowało bicie promieniowe i do wymiany wszystkie opony Toyo. Po wymianie podobno jest już ok.
Ostatnio na zagranicznym forum pisali że zrobili specjalistyczne wyważenie – występowało bicie promieniowe i do wymiany wszystkie opony Toyo. Po wymianie podobno jest już ok.
Dzisiaj rano spotkała mnie niespodzianka. Samochód od pierwszych metrów jechał bez żadnych wibracji. I utrzymało się to przez cały dzień. Na prawdę super było tak jeździć, a przejechałem dzisiaj 150 km. Niestety nie mam złudzeń, że to tylko chwilowe, ale swoją drogą coraz bardziej mnie zastanawia co te wibracje powoduje. Gdyby to było niewyważenie jakiegoś elementu to samo by się nie naprawiało. Nawet na chwilę.
Trzeci dzień mija i dalej zero wibracji. Naprawiło się? Samo?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość