Wrażenia z jazdy po miesiącu

Mazda CX-60 2022-

Postprzez Sebal » 28 mar 2024, 22:07

Za "puszką" z filtrem powietrza jest trójnik – jedno odgałęzienie zasila silnik, drugie jest właśnie od efektów dźwiękowych i idzie do kabiny. Ja mam po prostu zamkniętą tą rurkę poprzez ściągnięcie "trytytki" na przewodzie tak by nie było przelotu. co prawda ja mam pheva, ale podejrzewam, że w dieslu jest podobnie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 649 (2/8)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez em_zet » 29 mar 2024, 12:17

Hej,
dzięki za wskazówki. Chyba udało mi sie namierzyć tę rurkę (wrzucilem zdj).
Odchodzi w nadkole, a później (najprawopodobniej) wchodzi pod przewodami w kabinę od strony kierowcy.
Na zielono zaznaczylem element gumowy, to jego ściskałeś trytrytką?
Załączniki
rurka 2.png
rurka.png
Początkujący
 
Od: 25 mar 2023, 04:46
Posty: 3 (2/0)

Postprzez darrecki » 18 mar 2025, 12:49

Jeżdżę CX60 PHEV od lekko ponad miesiąca. Kupiłem okazyjnie upewniając się jedynie, że nie ma problemów z często komentowanymi wibracjami i dziwnymi odgłosami. O problemach z przekładnią nie wiedziałem, na szczęście ta wydaje się OK. Auto między czasie miało większość akcji, w tym wymiana amortyzatorów na "poprawione". Zostały mi jeszcze jakieś 2 ogłoszone ostatnio, póki co działa wszystko jak należy więc nie śpieszy mi się za bardzo.

Porównuję do 3BM 2.2D z 2014, która nadal zostaje ze mną. Nad pierdołami nie będę się rozpisywał, tylko najważniejsze rzeczy.

Plusy:
– rozmiar, człowiek czuje się jak w czołgu
– wykończenie, wygląd
– jest dużo ciszej niż w wyciszonej na max 3BM
– osiągi gdy trzeba
– PHEV, wokół komina jeżdżę praktycznie za darmo.

Minusy:
– zawieszenie jest strasznie gumowe nawet na najnowszych, usprawnionych amortyzatorach. Próba jazdy w łukach jak 3BM skończyła by się w rowie. Nie wiem jak to auto przeszło test łosia, a wypadło całkiem OK na internetach
– układ kierowniczy. Po dłuższej jeździe moje ręce mają dość, kierownica przy prędkościach drogowych wg mnie stawia zbyt duży opór.
– 8 głośnikowy system audio ssie, ale wystarczyło dołożyć subwoofer w bagażniku i jest całkiem OK.
– PHEV, przy dalszej trasie gdy bateria skończy się po 40-50km już tak tanio nie wychodzi.
– tryby jazdy z tzw. <dupa>. Tryb "Normalny" to idiotyzm, bo to w zasadzie dokładnie to samo co EV + dołączanie spalinowego gdy trzeba. Jest on specjalnie krojony pod eko świrów i normy. Zdrowego rozsądku nie ma. Ten tryb powinien być zoptymalizowany pod względem spalania na "całym" zbiorniku, a nie pierwszych 60km i potem dupa. Wg mnie w tym trybie elektryk powinien non stop pomagać benzyniakowi przy jakimkolwiek większym obciążeniu (lub odwrotnie, do wyboru). O wyłączaniu silnika spalinowego przy 10% baterii na 10 sekund przy prędkościach autostradowych nie wspomnę – debilizm. Najlepszym trybem jazdy na dalszych odcinkach jest SPORT i ręczne przełączanie na NORMAL albo EV gdy robi się gęsto albo wjeżdżamy w miasto.

Takie rzeczy (minusy) za pieniądze jakie woła Mazda nie powinny mieć miejsca. Osobiście gdybym miał kupić nowe auto, to nie była by to CX60. Za tyle ile zapłaciłem jestem w miarę zadowolony, na tyle że nie żałuję zakupu. Natomiast współczuję osobom, które bujają się z częstymi przypadłościami jak chociażby wibracje. Miałem podobnie z 3BM gdy skrzynia (wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem) się kończyła. Człowiek momentami chciał zawinąć to auto na drzewie i jeszcze podpalić dla pewności, że nie będzie co zbierać. Z nową skrzynią i mocnym dieslem każda przejażdżka sprawia frajdę.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3192 (53/166)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez andrzej166 » 14 lis 2025, 10:46

Wrażenia może nie po miesiącu, ale po 8 m-cach i 23 tys. km (3,3 D).

Wady:
1. irytujące systemy:
– zmęczenia kierowcy (czasem uruchamia się po kilku minutach jazdy)
– martwe pole i wyprzedzanie: szarpie kierownicą bez sensu
– tempomat adaptacyjny – konieczność przedwczesnej zmiany pasa przy wyprzedzaniu – z pewnością z tyłu wyglądam jak stary dziadek, który na pewno musi sobie "zająć" miejsce (inaczej przyhamowuje). czasami system widzi coś czego nie ma i przyhamowuje bez sensu.
– zjeżdżanie na linię: czasem tylko wibracje, a czasem alarmy i szarpanie kierownicą.
2. od 140 km/h coś zaczyna "[tiiit]" w okolicy górnego rogu szyby pasażera – bardzo irytujące – nie umiem ustalić przyczyny.
3. myszkowanie po pasie. auto na pewno jest sprawne, ale występuje konieczność ciągłego "kierowania" (np. mazda 6 zarówno 2015, jak i 2020 jechały prosto (niewiarygodnie wręcz prosto)), a cx-60 pływa po pasie.
4. zawieszenie jest totalnie nijakie, ani komfortowe ani sportowe. do niczego.
5. fotele nie mają żadnego trzymania bocznego.
6. pod podłogą istnieje jakieś inne życie (chyba przekładnia). dochodzą hałasy, ale można z tym żyć.
7. bezużyteczna ładowarka telefonu.
8. przełożenie przekładni kierowniczej jak na titanicu.

Zalety:
1. cisza.
2. silnik, przyspieszenie, może nie od zera, ale na trasie można jechać dynamicznie komfortowo.
3. światła, nie są jakieś skandalicznie białe, ale świecą przyzwoicie.
4. niesamowicie komfortowe fotele (przynajmniej dla mnie).
5. spalanie.
6. kamery – ufam im na centymetry.

z innych, mniejszych plusów i minusów:
– brak haczyków w bagażniku i jedna niewielka wnęka
– dostęp do tylnych siedzeń. drzwi otwierają się bardzo szeroko – dobrze, ale żeby wsiąść trzeba je rzeczywiście szeroko otworzyć, czyli w ciasnocie jest problem.
– fajnie rozwiązane drzwi – próg się nie brudzi – nogawki czyste.
– klima, ogrzewanie, fotele (grzanie, chłodzenie), kierownica – jest przyzwoicie
– niepokoi jakość skóry, już są zagniecenia
– audio znośne, system info po prostu działa – nic się nie dzieje niepokojącego – plus
– spryskiwacze w wycieraczkach – plus

Ocena końcowa jest niejednoznacznie negatywna i żałuję wyboru, będę się bujał z tym autem jeszcze cztery lata co nie nastraja optymistycznie.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2025, 08:39
Posty: 2
Auto: CX-60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości