Sens zakupu diesla

Mazda CX-60 2022-

Postprzez julius » 13 maja 2023, 08:33

Ok, zaokrągliłem. Diesel 200KM ma od 1400 gdzie wolnossąca benzyna 2.5 od 4000.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2023, 13:43
Posty: 25
Auto: CX60 3,3AWD 2023

Postprzez Rok z Bagien » 13 maja 2023, 11:34

krzychun napisał(a):Innymi słowy, że na jednym biegu potrafią skutecznie przyśpieszać w większym zakresie obrotów.


Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.

Mnie osobiście silniki wolnossące nie przeszkadzają, przesiadłem się z mocnego Tsi na 1,6 bez turbo (i to już w kolejnym samochodzie).
Turbo rozleniwia. ;)
A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)

Co do tematu, IMHO, jak ktoś nie lata tras i nie robi tych 30 kkm rocznie, zakup diesla jest problematyczny. I owa problematyczność rośnie z roku na rok i jest wprost proporcjonalna do niewiedzy użytkownika. Innymi słowy kupno nowoczesnego diesla i traktowanie go jak wolnossącej benzyny nigdy nie skończy się dobrze.

Jednak spalanie 3,3 diesla w CX60 na poziomie 2,57l/100 km (jazda na wynik) to jest jednak dowód na dobrą robotę inżynierską Mazdy.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez krzychun » 13 maja 2023, 12:41

julius napisał(a):od 1000 do 3000 obrotów. W takim przedziale najczęściej się jeździ.


Rok z Bagien napisał(a):A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)


Znam sporo takich ludzi. Szczególnie użytkowników diesla. Można by to rozpatrywać w kontekście jakiejś sekty diesla. Wiem z doświadczenia, że żadne argumenty nie pomagają. W każdym razie proponuję poszerzyć horyzonty i dopuścić myśl, że niektórzy wolą:
– płynne rozwijanie mocy (co by można rozmienić na co najmniej kilki różnych scenariuszy i argumentów)
– natychmiastową reakcję
– kręcenie do czerwonego gdzie uzyskuje się maksymalne przyśpieszenie
– taką dwoistą charakterystykę silnika (na niskich spokojny, na wysokich dynamiczny)
Poza tym silnik jest projektowany pod otwartą przepustnice, a nie duszenie. I to też mnie dziwi i razi, jak teraz większość samochodów wychodzi z AT to jeździcie z cegłówką pod pedałem gazu czy ręcznie zmieniacie biegi żeby nie kręcić do czerwonego?

A co do przerażania to mnie przeraża jak przy 60km/h skrzynia na 6-tym biegu pod lekką górę ze średnim gazem mówi coś w rodzaju "spoko dajemy radę jeszcze, nie trzeba redukować 1200 obr/min jest OK, o panewki się nie martw jeszcze nie zerwały filmu olejowego – no chyba że nie jest pierwszej świeżości i dodatkowo jest zimny?".

Rok z Bagien napisał(a):Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.


Można by polemizować i brać pod uwagę lag turbiny, czas potrzebny na zmianę biegu itd...

Rok z Bagien napisał(a):Jednak spalanie 3,3 diesla w CX60 na poziomie 2,57l/100 km (jazda na wynik) to jest jednak dowód na dobrą robotę inżynierską Mazdy.


No to robi wyrażenie, szczególnie że samochód przypomina wymiarami przystanek :|
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 865 (4/56)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Rok z Bagien » 13 maja 2023, 19:28

krzychun napisał(a):
Rok z Bagien napisał(a):A kręcenie wolnossaka pod czerwone pole przeraża. :)


Znam sporo takich ludzi. Szczególnie użytkowników diesla. Można by to rozpatrywać w kontekście jakiejś sekty diesla. Wiem z doświadczenia, że żadne argumenty nie pomagają. W każdym razie proponuję poszerzyć horyzonty i dopuścić myśl, że niektórzy wolą:
– płynne rozwijanie mocy (co by można rozmienić na co najmniej kilki różnych scenariuszy i argumentów)
– natychmiastową reakcję
– kręcenie do czerwonego gdzie uzyskuje się maksymalne przyśpieszenie
– taką dwoistą charakterystykę silnika (na niskich spokojny, na wysokich dynamiczny)
Poza tym silnik jest projektowany pod otwartą przepustnice, a nie duszenie. I to też mnie dziwi i razi, jak teraz większość samochodów wychodzi z AT to jeździcie z cegłówką pod pedałem gazu czy ręcznie zmieniacie biegi żeby nie kręcić do czerwonego?

A co do przerażania to mnie przeraża jak przy 60km/h skrzynia na 6-tym biegu pod lekką górę ze średnim gazem mówi coś w rodzaju "spoko dajemy radę jeszcze, nie trzeba redukować 1200 obr/min jest OK, o panewki się nie martw jeszcze nie zerwały filmu olejowego – no chyba że nie jest pierwszej świeżości i dodatkowo jest zimny?".



W sumie to nie wiem, czy widziałeś przy moim poście emotikon, czy nie..... <co?> <oczy>
Nic tak cudownie nie wkręca się na obroty jak Vtec Hondy i mój boxerek... <faja>

krzychun napisał(a):
Rok z Bagien napisał(a):Skutecznie – tak, skuteczniej – nie.


Można by polemizować i brać pod uwagę lag turbiny, czas potrzebny na zmianę biegu itd...


Bronisz absurdalnej tezy, Wola Twoja.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:18
Posty: 11 (1/0)
Auto: Subaru XV

Postprzez Beny21087 » 25 maja 2023, 22:12

Jestem po pierwszej dłuższej trasie dieselkiem :)
Jak to przyspiesza przy wyprzedzaniuuuuuuuu!!! <serduszka>
Jak to mruczyyyy!!!! <serduszka>
Dywagujcie sobie na temat sensu zakupu diesla... <glupek2>
Jeździsz dużo autem (trasy) – braaaaćććć!!!!
Toczysz się po mieście – nie bierz – szkoda auta! ;P
Początkujący
 
Od: 16 gru 2022, 21:33
Posty: 21
Auto: CX-60 3,3D AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość