Chcę kupić CX-60. Wątek dyskusyjny + aktualny cennik

Mazda CX-60 2022-

Postprzez Milamber » 30 lis 2022, 10:33

[quote="Gajdzin"][quote="Milamber"]

Całkowita nowość, autorska konstrukcja Mazdy, podobnie jak 6-cylindowy benzyniak, który wchodzi w 2023.

Natomiast 300k nie wydaje mi się ceną absurdalną za PHEV – sugeruję wejść na stronę BMW Polska i skonfigurować sobie X3 PHEV z możliwie podobnymi parametrami, opcjami, przedłużoną gwarancją (Mazda daje 6 lat w standardzie), itd. Wyjdzie bliżej 400K (mi wyszło 381600, ale to było we wrześniu, a producenci samochodów podnoszą ostatnio ceny co parę miesięcy...)
/quote]

I tak i nie. W BMW już są do wyciągnięcia rabaty powyżej 15%. Tak samo w Volvo. Więc całościowo to nie jest już taka różnica w kwotach. A stan ten będzie się pogłębiał im bardziej będzie ograniczany popyt.

Brakuje mi tutaj benzynowego motoru o osiągach podobnych do diesla, wyższym spalaniu ale i niższej cenie.

Ale jak napisałem. Ten samochód, jak ktoś kupuje nie oczami i na DG, wychodzi kosztowo absurdalnie.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2021, 14:26
Posty: 20
Auto: CX-3

Postprzez taperecorder » 30 lis 2022, 12:37

foni napisał(a):
andrzej1158 napisał(a):W Volvo mam fajny pilot assist, gdzie na autostradzie samochód praktycznie kieruje za mnie, wystarczy tylko dotknąć kierownicy od czasu do czasu, czy Mażdzie działa to podobnie


Działa to podobnie i póki co działało bardzo sprawnie. Do jakich prędkości to nie wiem. Jechałem po drodze krajowej, eSce, jak i autostradzie i nie osiągnąłem prędkości, przy której nie chciało działać.


Z tego co zauważyłem działa świetnie kiedy widzi poprzedzający samochód. Jak nie widzi to już trochę trudniej. Np. na zwykłej drodze ten system wyłączył mi się na zakręcie przy ok 50km/h informując o tym chwilę przed wjechaniem na pas w przeciwnym kierunku.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez foni » 30 lis 2022, 15:14

Dochodzę coraz częściej do wniosku, że Mazda w tym rozwiązaniu PHEV postawiła przede wszystkim na dynamikę pojazdu realizowaną przez stałą i pewną dostępność pełnej mocy systemowej.
Im niższa temperatura zewnętrzna tym mniejsza pojemność baterii – co w sumie dotyczy wszystkich pełnych i semi-elektryków. U wszystkich zmniejsza się też zasięg ze względu na auto-pożeranie prądu przez baterię i systemy związane z jej ogrzewaniem, jak i komfortem termicznym podróżujących. Nadal nic nadzwyczajnego. U wszystkich rośnie też zużycie prądu/paliwa ze względu na konieczność ciągłego utrzymywania optymalnej temperatury baterii, jak i bloku silnika. Nadal oczywistość. Natomiast, w 90% znanych mi plug-in'ów po wyczepraniu baterii po prostu nie ma dostępności pełnej mocy i wówczas pojawiają się wady ze zastosowania słabych i mało wydolnych jednostek spalinowych. Kończy się fun, a w sumie cierpi na tym nawet bezpieczeństwo. Co kto lubi. Póki co wolę "narzekać" na rachunek ekonomiczny, a mimo wszystko mieć troszkę więcej funu z jazdy. Po roku jeżdżenia powiem, czy podtrzymuję to zdanie ;P

Przy temperaturach z przełomu października i listopada, tryb EV wyłączał się gdy w baterii pozostawało +/– 15%. Jakieś 2 tygodnie temu był to poziom ok 20%. Dziś gdy na zewnątrz jest poniżej zera, to spalinówka załącza się pomimo, że wskaźnik od naładowania pokazuje pod 30%.
Nie ukrywam, że ja dopiero na własnym przykładzie przerabiam pewne lekcje z fizyki i niektórymi spostrzeżeniami jestem zaskoczony. :]
I miał rację jeden z kolegów, że robi się nam wątek nie tyle o CX-60 ale o zaletach i wadach układów PHEV.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez andrzej1158 » 30 lis 2022, 18:27

foni napisał(a):
andrzej1158 napisał(a):W Volvo mam fajny pilot assist, gdzie na autostradzie samochód praktycznie kieruje za mnie, wystarczy tylko dotknąć kierownicy od czasu do czasu, czy Mażdzie działa to podobnie


Działa to podobnie i póki co działało bardzo sprawnie. Do jakich prędkości to nie wiem. Jechałem po drodze krajowej, eSce, jak i autostradzie i nie osiągnąłem prędkości, przy której nie chciało działać.

Przy 140km/h obstawiałbym 9-10. Dużo zależy od kierunku wiania wiatru. Jak się trafi, że wieje w plecy to pewnie ledwo 8 wyjdzie. Natomiast kolega pojechał CX-60 phev z Poznania do Krakowa i wyszło mu 7,5 z całej trasy. Nie ładował po drodze, choć ruszał z pełną baterią.

Dziękuje za odpowiedż, spalanie nie jest najgorsze, szkoda tylko że nie ma większego zbiornika paliwa

Dopisano 30 lis 2022, 18:36:

foni napisał(a): foni

Uważam, że warto omówić ten napęd, ponieważ zachęca osiągami i jak się okazuje spalanie też jest przyzwoite, zastanawia mnie jeszcze czy dżwięk tego silnika elektrycznego nie jest drażniący na dłuższą metę, bo jednak trochę wyje przy przyspieszaniu. Cały czas mam dylemat czy jednak nie zamówić tego diesla 3,3 zachęca 6cylindrów, lecz system scr, dpf potrafi być problematyczne na krótkich trasach i te ceny diesla nie wiadomo kiedy się ustabilizują, jeśli w ogóle..
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 19:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez taperecorder » 30 lis 2022, 21:23

Zapytałem w salonie jak to jest z rekuperacją powyżej 140 km/h ponieważ nie widać żeby się aku ładował i mi odpowiedziano, że rekuperacja działa słabo ponieważ logika plug-in to ładowanie z gniazdka. Jak dla mnie te 140 to jakiś limit.

Natomiast sofcie od skrzyni biegów czy grzebaniu przy tylnym zawieszeniu nie słyszeli. Skąd macie informacje o tym?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez andrzej1158 » 30 lis 2022, 22:53

taperecorder napisał(a):Zapytałem w salonie jak to jest z rekuperacją powyżej 140 km/h ponieważ nie widać żeby się aku ładował i mi odpowiedziano, że rekuperacja działa słabo ponieważ logika plug-in to ładowanie z gniazdka. Jak dla mnie te 140 to jakiś limit.

Natomiast sofcie od skrzyni biegów czy grzebaniu przy tylnym zawieszeniu nie słyszeli. Skąd macie informacje o tym?

zakładam, że rekuperacja działa słabo przy większych prędkościach ze względu na spalanie, oszczędności powinny być w ruchu miejskim. Doszło do tego, że teraz nie wiadomo jaki napęd kupić, diesel w mieście się męczy, a hybryda w trasie.. a benzyna spala za dużo w ruchu miejskim i poza nim :|
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 19:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez luk59 » 30 lis 2022, 22:57

taperecorder napisał(a):...czy grzebaniu przy tylnym zawieszeniu nie słyszeli. Skąd macie informacje o tym?


Info potwierdzone w dwóch różnych salonach... na poprzedniej stronie w jakich.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 10:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez krzychun » 1 gru 2022, 08:42

andrzej1158 napisał(a):zakładam, że rekuperacja działa słabo przy większych prędkościach ze względu na spalanie


Nie rozumiem tego zdania, tutaj chyba ktoś poczynił błędne założenia. Przy stałej prędkości czy ogólnie z wciśniętym gazem rekuperacja nie działa bo jakby miała działać? Przecież to ma odzyskać energię ze zwalniania/hamowania. Więc wtedy kiedy auto i tak nie spala paliwa... Można pewnie wymusić ładowanie akumulatora w trasie (ale nie z rekuperacji tylko wtedy silnik spalinowy działa częściowo jak napęd generatora prądu) aby np. na końcu trasy wjechać do centrum miasta na EV, ale to zupełnie inny tryb.

andrzej1158 napisał(a):Doszło do tego, że teraz nie wiadomo jaki napęd kupić, diesel w mieście się męczy, a hybryda w trasie.. a benzyna spala za dużo w ruchu miejskim i poza nim :|


No właśnie chyba wiadomo :P Poza tym, skoro nie pali więcej jak benzyniak w trasie to i tak bardzo dobry wynik jak na PHEV. Więc o jakim męczeniu mówimy? Ja już wcześniej napisałem, że PHEV to jedynie jak się ładuje samemu z gniazdka i to najlepiej z fotowoltaika... Inaczej to nie widzę sensu.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez andrzej1158 » 1 gru 2022, 12:17

Diesel się meczy w mieście na krótkich dystansach ze względu na przerywanie cyklu wypalania dpf co powoduje spływanie diesla do oleju, zapychanie nagarem dolotu..
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 19:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez krzychun » 1 gru 2022, 16:00

Tak, Diesel się męczy w mieście, zgadza się, pytałem jak się PHEV w trasie męczy?
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez andrzej1158 » 2 gru 2022, 15:37

Phev w trasie musi dźwigać balast w sensie baterie, z których za bardzo pożytku nie ma, do tego mały zasięg. Mam takie dylematy, ponieważ przebywam w Belgii i wyjeżdżam do PL Ok 4 razy w ciągu roku, obecnym dieslem dojeżdżam z Brukseli do Poznania na jednym baku. Ale chyba mimo wszystko zdecyduje się na PHEV, będę chciał zamówić w styczniu. Czy w PL są jakieś rabaty na CX60? Salon w Brukseli oferuje 14%
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 19:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez taperecorder » 4 gru 2022, 12:38

andrzej1158 napisał(a):Phev w trasie musi dźwigać balast w sensie baterie, z których za bardzo pożytku nie ma, do tego mały zasięg. Mam takie dylematy, ponieważ przebywam w Belgii i wyjeżdżam do PL Ok 4 razy w ciągu roku, obecnym dieslem dojeżdżam z Brukseli do Poznania na jednym baku.


Kilka lat temu jeździłem do Holandii co 2 miesiące benznowym focusem. Trasę ok 1000 km przejeżdżałem na 1 tankowaniu w Niemczech. Teraz, na tej samej trasie w CX-60 postój 2-3 razy przy tym jadąc odpowiednio wolniej. Dodatkowe 10l więcej paliwa moim zdaniem przydałoby się bardzo.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez Gajdzin » 4 gru 2022, 15:25

andrzej1158 napisał(a):Phev w trasie musi dźwigać balast w sensie baterie, z których za bardzo pożytku nie ma, do tego mały zasięg. Mam takie dylematy, ponieważ przebywam w Belgii i wyjeżdżam do PL Ok 4 razy w ciągu roku, obecnym dieslem dojeżdżam z Brukseli do Poznania na jednym baku. Ale chyba mimo wszystko zdecyduje się na PHEV, będę chciał zamówić w styczniu. Czy w PL są jakieś rabaty na CX60? Salon w Brukseli oferuje 14%


Wiesz, taki wielki balast to nie jest – patrząc na różnicę wagi wersji diesel do PHEV, cały ten układ elektryczny dodaje 8.3% do masy pojazdu. Jako ciekawostka sam hak holowniczy dodaje 2.2%, bo waży 45kg; jest to chyba najcięższy hak świata, dlatego porzuciłem marzenia o bagażniku rowerowym, z którym mógłbym wreszcie wjechać do garażu podziemnego na osiedlu :)

W Polsce chyba nie dostaniesz za dużego rabatu, ja w wynegocjowałem 1.5%. Aczkolwiek jakby doliczyć darmowy szyberdach (5900) z programu lojalnościowego Mazdy, czyli dla obecnych właścicieli tej marki, to już się robi 3.5%. No i przede wszystkim mamy inflację, a w mojej umowie nie ma żadnego zabezpieczenia inflacyjnego Mazdy ani salonu, więc jest to gwarancja ceny, na nawet rok do przodu (zamówiona w sierpniu, z roku produkcji 2023, termin dostawy "marzec – sierpień"). Co jest niejako kolejnymi 18% (albo i więcej, jeśli inflacja wzrośnie) zniżki, bo po roku moje oszczędności będą o tyle mniej warte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez foni » 5 gru 2022, 08:43

andrzej1158 napisał(a):ponieważ przebywam w Belgii i wyjeżdżam do PL Ok 4 razy w ciągu roku


Weź CX'a na jazdę próbną i wyjedź na autostradę. Na bank mam zboczenie po poprzednim aucie, ale przy prędkościach autostradowych wg mnie jest raczej głośno. Jednocześnie to mój pierwszy SUV, więc nie mam osobistych doświadczeń w tym segmencie. W stosunku do klasycznych aut z segmentu D wg mnie jest dużo gorzej. No może poza Superbem, bo tu robi się porównywalnie. Przy czym do 100km/h jest super cicho i pewnie też to ma wpływ na moje odczucia przy wyższych prędkościach.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez Gajdzin » 5 gru 2022, 09:08

foni napisał(a):Weź CX'a na jazdę próbną i wyjedź na autostradę. (...) Przy czym do 100km/h jest super cicho i pewnie też to ma wpływ na moje odczucia przy wyższych prędkościach.


No cóż, to jest japoński samochód, a w Japonii ograniczenia szybkości to: miasto 40km/h, trasa 60km/h i autostrada 100km/h (nie licząc kilku odcinków, gdzie jest 120km/h, np. między Tokyo a Nikko, ale to wyjątki) :) Co i tak jest poprawą, bo kiedy tam mieszkałem w latach 90ych, na autostradach było 80km/h i nieliczne odcinki 100km/h, więc podnieśli o całe 20km/h.

Oczywiście Mazda na pewno testowała ten samochód z większymi szybkościami niż 100km/h, na torze czy poza Japonią, ale mimo wszystko duch narodowy da się czuć w każdym samochodzie. Dla Japończyka nasze prędkości autostradowe to po prostu jakaś abstrakcja...

Ale to tylko moja spiskowa teoria dziejów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez taperecorder » 5 gru 2022, 17:23

Wiecie może czy da się w CX-60 dołożyć LPG?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez taperecorder » 7 gru 2022, 00:02

Facet założył Alubutyl do izolacji akustycznej przy zamykaniu drzwi. Czy waszym zdaniem to może jakoś sensownie wyciszyć wnętrze? https://www.youtube.com/watch?v=rqzEWyg7_cw
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez Gajdzin » 7 gru 2022, 08:57

taperecorder napisał(a):Facet założył Alubutyl do izolacji akustycznej przy zamykaniu drzwi. Czy waszym zdaniem to może jakoś sensownie wyciszyć wnętrze? https://www.youtube.com/watch?v=rqzEWyg7_cw


Wczoraj o tym napisałem tutaj: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=625&t=217490, ale pokrótce: to jest właściciel salonu Mazdy i robi to, żeby "uszlachetnić" brzmienie zamykanych drzwi. Na wyciszenie wnętrza to pewnie za bardzo nie pomoże, ale znowu CX-60 chyba tego specjalnie nie potrzebuje, to nie wczesna generacja GJ.

Ja mam to samo w mojej szóstce z 2013, robione niejako przy okazji, kiedy była wyciszana w warszawskim ASO Mazdy – Gołembiewscy (https://www.sztukawyciszania.pl), właśnie od strony głośnego wnętrza. Z tym, że problem głośnego wnętrza, dobrze znany właścicielom GJ z wczesnych lat, był poprawiany nie alobutylem, tylko wymianą uszczelek wokół drzwi, a właściwie wsadzeniem drugiej uszczelki do środka tej oryginalnej. Natomiast matę w drzwiach dołożyli po prostu żeby lepiej brzmiały przy zamykaniu i mniej wibrowały od głośników – polecali to głównie dla poprawy brzmienia audio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez foni » 7 gru 2022, 10:12

To co jest zrobione w tym filmie, da zmianę wyłącznie w zakresie odgłosu przy zamykaniu drzwi, czy też ich opukiwaniu. Wpływu na wygłuszenie kabiny mieć nie będzie.
Z mojej obserwacji, problemem narastającego hałasu przy wyższych prędkościach są opływy powietrza. Może kwestia uszczelek, może aerodynamiki. Na bank będę coś przy tym temacie robić, bo poprzednie auto miałem bardzo dobrze fabrycznie wygłuszone. Były podwójne szyby boczne, przednia szyba była akustyczna, do tego był system elektronicznego (za pośrednictwem audio) eliminowania szumów i na to wszystko miałem zrobione wygłuszenie pod audio. Stąd tak krytycznie oceniam hałas w kabinie CX60 przy wyższych prędkościach, a naprawdę może być tak, że niczym on nie odbiega od standardu w tej klasie SUVów.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez Gajdzin » 7 gru 2022, 21:46

Czy ktoś ubezpieczał ostatnio CX-60 i wie, ile w salonie szacunkowo kosztuje pakiet AC/OC/NW dla Homura pełna opcja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość