Chcę kupić CX-60. Wątek dyskusyjny + aktualny cennik

Mazda CX-60 2022-

Postprzez Gajdzin » 21 lis 2022, 19:34

luk59 napisał(a):Cześć, ja mam swoją zamówioną z odbiorem na koniec lipca 2023. Dzisiaj sprzedawca poinformował mnie że zmiana jaka będzie na 100% to nowe tylne zawieszenie – bardziej komfortowe. Powiedział też że wszyscy którzy już swoje CX60 odebrali lub odbiorą jeszcze ze starym zawieszeniem będą mogli bezpłatnie je zmienić na bardziej komfortowe. Innych zmian w roku modelowym 2023 nie przewidują, przynajmniej na tą chwilę nic nie wiedzą.


To świetne wieści – czy możesz zdradzić, który to salon dał Ci taką informację? Bo mój sprzedawca nic o tym nie wie (albo jeszcze nie wie...)

Dzieki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez luk59 » 22 lis 2022, 09:54

Mirai Mazda.

Ma ktoś cennik z września?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 10:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez Gajdzin » 22 lis 2022, 11:12

luk59 napisał(a):Ma ktoś cennik z września?


Obecny (z listopada) jest na stronie Mazda Polska, a wrześniowy mam zapisany na komputerze, mogę wysłać mailem albo Messengerem, napisz do mnie: marcin@bruczkowski.com lub www.facebook.com/MarcinBruczkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez taperecorder » 25 lis 2022, 23:21

Ja po prawie 2 miesiącach użytkowania muszę przyznać, że PHEV był błędem. Jeździ się fajnie tylko bateria malutka i zbiornik paliwa miniaturowy.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez luk59 » 26 lis 2022, 10:45

Możesz napisać cos więcej, jakie masz spalanie, realny zasięg na EV i jak ładujesz?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 10:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez taperecorder » 26 lis 2022, 11:57

Spalanie po Wrocławiu 10.5l, przy obecnych warunkach pogodowych zużycie energii 38kwh/100. Takie wyniki osiągnąłem po ostatnich 2 tygodniach a w tym czasie głównie odwoziłem dziecko do żłobka i odbierałem co dawało ok 6km w jedną stronę. W sumie 24km dziennie po komunikacyjnie hardcorowym mieście chociaż nie w korku.
Wcześniej ładowałem na greenwayu tyle, że dojazd od ładowarki na parking kosztował 6% akumulatora a to było 2km. Słabą stroną ładowania jest złącze AC. Długo ładuje a dodatkowo (chyba ze względu na cenę) złącze te jest oblegane przez właścicieli elektryków, przyjadą rano, zostawią na cały dzień i do pracy.
Teraz jak jest trochę chłodniej przestałem ładować w ogóle bo moim zdaniem nie ma to sensu. Może uda się załapać na darmową ładowarkę pod kauflandem to wtedy. Przy temperaturze ok 0 stopni zasięg elektryczny to jakieś 23km, na tyle auto oblicza i tyle faktycznie wychodzi. Napęd elektryczny nie jest zawsze dostępny, może chodzi o oszczędność baterii? Nie wiem, po uruchomieniu elektryk jest dostępny jakoś po 10 minutach jazdy.
Rozczarowujące też jest to, że auto używa silnika elektrycznego podczas jazdy po autostradzie kiedy chodzi spalinowy. Raz aktywowałem doładowywanie aku podczas jazdy to przy prędkości powyżej 140km/h i nic się nie ładowało a spalanie było wyższe. Zdjęcie nogi z pedału przyśpieszenia, wskazówka na charge i też nic nie ładuje. W salonie mają sprawdzić czy jest jakiś limit prędkości. Ostatecznie jechałem wolniej żeby się podładować przez 50km, następnie wyłączyłem ładowanie i tu wtopa. Przez kolejne 70km poziom aku spadł do 0%.
Generalnie auto fajne, ale ma sens tylko mając garaż z sensowną ładowarką. Napęd elektryczny tutaj jest super. W przypadku napędu spalinowego słabiutko. Skrzynia biegów działa tak bardzo bez sensu, że ją w tryb manualny przestawiłem.
Może niech inni właściciele CX-60 się wypowiedzą czy mają podobne wrażenia ponieważ do końca nie jestem pewien czy z moim egzemplarzem jest wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez darrecki » 27 lis 2022, 08:26

taperecorder napisał(a):Nie wiem, po uruchomieniu elektryk jest dostępny jakoś po 10 minutach jazdy.


To elektryk nie jest dostępny od początku? Jadąc 5 km po mieście to wg. mnie spalinówka nie powinna się nawet odpalić. Jak elektryk służy tu tylko jako ”podciągacz” osiągów, to zwyczajnie nie widzę w tym sensu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Gajdzin » 27 lis 2022, 18:53

darrecki napisał(a):
taperecorder napisał(a):Nie wiem, po uruchomieniu elektryk jest dostępny jakoś po 10 minutach jazdy.


To elektryk nie jest dostępny od początku? Jadąc 5 km po mieście to wg. mnie spalinówka nie powinna się nawet odpalić. Jak elektryk służy tu tylko jako ”podciągacz” osiągów, to zwyczajnie nie widzę w tym sensu.


Nie, bo silnik musi się najpierw nagrzać. Inaczej przy włączeniu trybu Sport albo wciśnięciu gazu do dechy żyłowałbyś totalnie zimny silnik.

Dopisano 27 lis 2022, o 19:59:

taperecorder napisał(a):Generalnie auto fajne, ale ma sens tylko mając garaż z sensowną ładowarką.

To prawda, ale to dotyczy raczej wszystkich samochodów PHEV... Ja w ogóle nie planuję korzystać z punktów ładowania, tylko zwykłego gniazdka 16A w garażu (przez noc się spokojnie naładuje).

taperecorder napisał(a): Skrzynia biegów działa tak bardzo bez sensu, że ją w tryb manualny przestawiłem.
Może niech inni właściciele CX-60 się wypowiedzą czy mają podobne wrażenia ponieważ do końca nie jestem pewien czy z moim egzemplarzem jest wszystko ok.

Zgłaszałeś to do swojego salonu? Mi w Bemo Motors powiedzieli, że będą aktualizacje oprogramowania skrzyni biegów oraz poprawa komfortu zawieszenia (dla już sprzedanych samochodów – darmowa akcja serwisowa). Kolega tu na forum potwierdził to samo z innego salonu Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez darrecki » 27 lis 2022, 21:58

Gajdzin napisał(a):
darrecki napisał(a):
taperecorder napisał(a):Nie wiem, po uruchomieniu elektryk jest dostępny jakoś po 10 minutach jazdy.


To elektryk nie jest dostępny od początku? Jadąc 5 km po mieście to wg. mnie spalinówka nie powinna się nawet odpalić. Jak elektryk służy tu tylko jako ”podciągacz” osiągów, to zwyczajnie nie widzę w tym sensu.


Nie, bo silnik musi się najpierw nagrzać. Inaczej przy włączeniu trybu Sport albo wciśnięciu gazu do dechy żyłowałbyś totalnie zimny silnik.


Dziwny argument, bo co by mi przeszkodziło by zrobić to samo w "normalnym" aucie, czyli pałować zaraz po uruchomieniu? Przecież jeżdżąc po kilka km dziennie i mając ładowarkę w garażu, mógłbym wcale nie używać silnika spalinowego. Zero zanieczyszczeń, brak zużycia elementów mechanicznych – tylko taka opcja wg mnie ma sens. A jadąc do pracy 3km Mazdą HPEV muszę używać spalinówki – bezsens.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez taperecorder » 27 lis 2022, 23:27

darrecki napisał(a):
taperecorder napisał(a):Nie wiem, po uruchomieniu elektryk jest dostępny jakoś po 10 minutach jazdy.


To elektryk nie jest dostępny od początku? Jadąc 5 km po mieście to wg. mnie spalinówka nie powinna się nawet odpalić. Jak elektryk służy tu tylko jako ”podciągacz” osiągów, to zwyczajnie nie widzę w tym sensu.


Dla mnie sposób funkcjonowania tutaj układu hybrydowego kompletnie nie ma sensu. Zakładam, że chodzi o to żeby bateria miała odpowiednią temperaturę zanim zacznie podawać lub odbierać energię. Jeżeli faktycznie tak jest, że teraz musi się nagrzać to spodziewam się podobnego efektu latem w wysokich temperaturach.
Ta kwestia jest również na liście pytań do salonu.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez foni » 28 lis 2022, 13:20

Spostrzeżenia po 4 tygodniach jeżdżenia PHEVem.
Żywotność baterii MEGA zależy od temperatur zewnętrznych. Ładowanie ustawiłem sobie na 90%, więc na pełnym naładowaniu – przy obecnych temperaturach – pokazuje mi zasięg 35-42km. Przy rozładowanej baterii, te katalogowe 17kWh połyka jakieś 11-12kWh ze słupka i na tym się kończy. Realnie, w ruchu typowo miejskim, wychodzi z tego dystans około 25-28km. Uzyskany zasięg w ogromnym stopniu zależy od tego, czy tę odległość pokonamy na raz, czy będą to krótkie jazdy. Im więcej krótszych, tym zasięg spada (drastycznie). Chodzi oczywiście o zjadanie elektronów na podgrzewanie baterii do optymalnej temperatury i zarządzanie energią na potrzeby komfortu termicznego w kabinie, jak i...podgrzewanie bloku silnika spalinowego, który musi być w gotowości załączenia się i podania pełnej mocy systemu. Niestety ale idzie na to kupa prądu. Czekam na cieplejszą aurę i nie nastawiam się negatywnie. Wiem jak zimą, na stoku narciarskim, schodzi mi bateria z telefonu, więc niby dlaczego miałoby tu być inaczej. Nastawiałem się na lepszy wynik, ale niech będzie i tak. Niestety, po rozładowaniu baterii, przy tym samym ruchu miejskim oraz przy jeżdżeniu na relatywnie niedługich dystansach (4-10km), spalanie w trybie normalnym/hybrydowym u mnie oscyluje wokół 12l/100. Tak, to mnie szokuje. Oczywiście powody znów są te same, jak te ww. odnośnie zużycia prądu w trybie EV. System hybrydowy (w tym rekuperacja, jak i doładowanie baterii) działa, ale jego praca starcza na produkcje niezbędnej energii cieplnej (bateria, kabina), a zalety trybu hybrydowego pojawiają się gdzieś po 8-10 minutach jazdy. Dopiero wówczas zaczyna wyłączać się spalinówka, pojawia się jazda w trybie EV, spada zużycie paliwa jako efekt wsparcia silnika elektrycznego. Tego, decydując się na PHEVa nie przewidziałem, ale to chyba raczej kwestia mojej niewiedzy niż wyjątkowa ułomność tego mazdowskiego rozwiązania. Natomiast super jest to, że silnik elektryczny pozwala na bardzo żwawą jazdę i robi wrażenie vmax jaką można na nim osiągnąć. Jego wsparcie, szczególnie w trybie Sport, jest bardzo zauważalne. <faja> Przy korzystaniu z pełnej mocy systemowej docenia się sztywność zawieszenia, bo CX-60 jest autem potrafiącym bardzo szybko i sprawnie pokonywać zakręty. Ale tu gwiazdka – szkoda, że układ kierowniczy nie jest progresywny. Dla mnie to jedna z większych wad tego auta. <płacze> Druga wada to taka, że patrząc na wszystkie okoliczności, to CX-60 jest raczej przeciętnie wyciszonym autem. W ruchu miejskim jest super (!) cicho, ale przy prędkościach powyżej 120km/h szału już nie ma. Powyżej 140... nie lubię. Innymi słowy, jeżdżąc spokojnie doświadcza się komfortu akustycznego, a korzystając z potencjału napędu trudno nawet o jakimś komforcie mówić. Co jest paradoksem, bo układ napędowy oraz jezdny ma duży potencjał (o ile się nie patrzy na zużycie paliwa <nie powiem> ?

Jestem po akcji serwisowej i aktualizacji softu. Skrzynia zdaje się dostała nowy soft i jest lepiej, choć nadal nie idealnie. Jazda na silniku spalinowym jest w miarę ok, ale w trybie EV, zmiana z 1/2 i z 2/3 nadal poszarpuje. Dziwne to, bo nie zawsze tak jest. :|

Dopisano 28 lis 2022, 13:35:

Ustawienie "Priorytetyzacji trybu EV" rozwiązuje problem startowania na zimnym silniku w trybie spalinowym. Można jeździć wyłącznie na elektryku nawet zimą, pod warunkiem, że w bateriach jest wystarczająca ilość elektronów.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez Milamber » 29 lis 2022, 10:15

Jak czytam o tym aucie to coraz bardziej nastawiam się na "nie". Cena absurdalna. Bo 300k to cena absurdalna za auto PHEV. Dodatkowo KUP to tylko 150k czyli połowa finansowania idzie się dymać. A tutaj wychodzi jeszcze, że zasięg na prądzie jest w sumie pomijalny i to PHEV to chyba tylko do statystyki przyśpieszania 0-100... Diesla chyba lepiej już kupić. Ktoś wie co to za silnik? T jakaś kompletna nowość? Przeróbka innego?
Początkujący
 
Od: 15 gru 2021, 14:26
Posty: 20
Auto: CX-3

Postprzez foni » 29 lis 2022, 11:25

Opisane przypadłości (charakterystyki?) napędu PHEV, to nie jest kwestia tego modelu Mazdy. Kolega równolegle kupił VW Multivana PHEV i ma te same spostrzeżenia. Ze względu na mniejszą baterię (10,4kWh), u niego zasięg realny po mieście, przy obecnych temperaturach to....rzadko kiedy 20km. <glupek2> Do tego ładuje się w cholerę długo, a po wyczerpaniu baterii samochód ma bardzo przeciętną dynamikę. Na autostradzie jest również głośny, silnik (1,4TSI !) wyje przy przyśpieszaniu i do tego pali jeszcze więcej. W Mazdzie rozwiązali to jakoś lepiej i zawsze jest dostępne te 327KM, a jej 17kWh ładuje się dużo szybciej. Owszem, we VW gładziej działa za to skrzynia DSG, przy czym mazdowska jest dużo bardziej responsywna. Jeździłem też DSem w plug-in'ie i tam połączenie silnika spalinowego, silnika elektrycznego oraz hydrokinetycznej w mojej ocenie wymagało jeszcze dopracowania. Podobał mi się za to układ napędowy w Hyundai'u Santa Fe. Niestety to auto nie podoba mi się wizualnie i dalekie jest od wywoływania jakiś emocji podczas jazdy, choć jest bardzo komfortowe. Kto co lubi.
To o czym piszę, to nie wady CX-60 ale wady napędu PHEV i pewnie też pełnych elektryków. Różnica jest taka, że tam z założenia jest większa bateria, stąd marudzenie kończy się na częstszym ładowaniu bo po prostu nie ma się innych opcji konstatacji.
Wcześniej już pisałem o tym, że jeśli ktoś jeździ w trasy to powinien wybrać diesla. Dla osób wyjeżdżających z miasta sporadycznie, elektryk jest fajnym rozwiązaniem, a phev jest jakimś tam kompromisem i ukłonem ku niezależności od "dziurki w ścianie".
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez krzychun » 29 lis 2022, 11:42

Z tematu o CX-60 zrobił się temat sensowności PHEV.
Są PHEV, które nie palą więcej niż benzyniak na trasie po wyczerpaniu baterii, mają bardzo dopracowany układ. Pewnie po części zasługa e-CVT. Ale nie o tym.

Wracając do sedna, mnie się wydaje, że opłacalność sensowność PHEV to raczej jest tylko wtedy jak masz fotowoltaikę i codziennie zawozisz np. dzieci do przedszkola. No to zajedziesz za darmo, do tego grzeje od razu wnętrze w zimie, a możesz też nagrzać przed wyjazdem (w sensie też z gniazdka). Są plusy, ale trzeba chyba trochę inaczej o tym myśleć. Jak ktoś chciał ładować PHEV-a ładowarką w markecie lub na stacji to chyba źle myślał. Ładowarki są drogi i służą raczej do naładowanie elektryka jak się jest w trasie.

Wtedy to ma sens bo jeździsz za darmo, komfort jest (wszystkie systemy komfortu działają przy wyłączonym silniku w korku), a w trasę co prawda z większym spalaniem, ale nie trzeba ładować.

CX-60 ma swoje zalety z tego co rozumiem (chociażby przewagę napędu na tył), a to dla mnie jest już coś za co warto chwalić to model, wzdłużne silniki w dzisiejszych czasach w nowym modelu... Ja to chwalę.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 14:39
Posty: 1006 (6/67)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez foni » 29 lis 2022, 12:52

Zgadzam się z tym co napisałeś. <spoko> Co więcej, korzystanie wyłącznie z ładowarek marketowych nie ma najmniejszego sensu dla żadnej wersji elektromobilności, a nie tylko dla PHEV.
Jedyna moja uwaga jest taka, że CX-60 po rozładowaniu baterii nie pali więcej niż typowy benzyniak. W tak dużej budzie, przy automacie i napędzie 4x4, do tego przy masie powyżej 2,2 tony, przy zimowej jeździe w ruchu miejskim na krótkich odcinkach, spalanie na poziomie 12 litrów nie jest niczym szokującym. Pomijam tu fakt obecności 327KM, bo pełne z nich korzystanie spowoduje oczywiście przekroczenie wspomnianego poziomu spalania. A aby tych 12-tu litrów nie było, to niestety trzeba się bawić w doładowywanie co +/– 40km (w moim przypadku raz dziennie podpiąć ładowarkę na 2 godziny). Bezapelacyjnie najlepiej w tym celu korzystać z (taniej) energii zielonej.
Ostatnio edytowano 29 lis 2022, 14:25 przez foni, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Postprzez luk59 » 29 lis 2022, 14:18

W sobotę miałem godzinną jazdę próbną w wersji Hamura czyli takiej jak zamówiłem. Po oglądnięciu kilku testów na YT byłem raczej sceptyczny, jednak po jeździe sceptycyzm znikął. Skrzynia nie szarpała, zawieszenie twarde ale mnie to bardzo odpowiadało, układ kierowniczy bardziej bezpośredni w porównaniu do mojej obecnej CX5. Auto miało przebieg 6tys. i średnie spalanie nie kasowane to 29,3 KWh i 7,2 l/100km. W porównaniu do CX5 2,5L FWD mniejszy gdzie mam średnie 8,2 z 60tys. Spalania rzędu 12-15l na krótkich trasach to nie jest zły wynik zważywszy na masę, napęd i pojemność silnika.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2020, 10:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: CX60 Phev, Homura + pakiety.
Była:
CX5 2,5l AT FWD 2019

Postprzez andrzej1158 » 29 lis 2022, 19:37

Cześć wszystkim, jestem na etapie poszukiwań nowego samochodu, i właśnie nowa Mazda bardzo mi się podoba, obecnie jeżdżę Volvo w sumie od ponad 10 lat. Obawiam się trochę jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne w nowym Cx60, czy Mazda coś poprawiła w tym kierunku? W Volvo mam fajny pilot assist, gdzie na autostradzie samochód praktycznie kieruje za mnie, wystarczy tylko dotknąć kierownicy od czasu do czasu, czy Mażdzie działa to podobnie i do jakiej prędkości? chciałbym wybrać napęd PHEV, do tej pory jeżdziłem dieslami, jakie jest realne spalanie po wyładowaniu baterii w długiej trasie przy 140km/h ?
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2022, 19:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda CX-60 homura 3,3d awd

Postprzez Gajdzin » 29 lis 2022, 19:39

Milamber napisał(a):Jak czytam o tym aucie to coraz bardziej nastawiam się na "nie". Cena absurdalna. Bo 300k to cena absurdalna za auto PHEV. Dodatkowo KUP to tylko 150k czyli połowa finansowania idzie się dymać. A tutaj wychodzi jeszcze, że zasięg na prądzie jest w sumie pomijalny i to PHEV to chyba tylko do statystyki przyśpieszania 0-100... Diesla chyba lepiej już kupić. Ktoś wie co to za silnik? T jakaś kompletna nowość? Przeróbka innego?


Całkowita nowość, autorska konstrukcja Mazdy, podobnie jak 6-cylindowy benzyniak, który wchodzi w 2023.

Natomiast 300k nie wydaje mi się ceną absurdalną za PHEV – sugeruję wejść na stronę BMW Polska i skonfigurować sobie X3 PHEV z możliwie podobnymi parametrami, opcjami, przedłużoną gwarancją (Mazda daje 6 lat w standardzie), itd. Wyjdzie bliżej 400K (mi wyszło 381600, ale to było we wrześniu, a producenci samochodów podnoszą ostatnio ceny co parę miesięcy...)

Dopisano 29 lis 2022, o 20:44:

andrzej1158 napisał(a):Cześć wszystkim, jestem na etapie poszukiwań nowego samochodu, i właśnie nowa Mazda bardzo mi się podoba, obecnie jeżdżę Volvo w sumie od ponad 10 lat. Obawiam się trochę jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne w nowym Cx60, czy Mazda coś poprawiła w tym kierunku? W Volvo mam fajny pilot assist, gdzie na autostradzie samochód praktycznie kieruje za mnie, wystarczy tylko dotknąć kierownicy od czasu do czasu, czy Mażdzie działa to podobnie i do jakiej prędkości? chciałbym wybrać napęd PHEV, do tej pory jeżdziłem dieslami, jakie jest realne spalanie po wyładowaniu baterii w długiej trasie przy 140km/h ?


Cześć Andrzej! Wydaje mi się, że jeśli chodzi o zabezpieczenia antykorozyjne poprawiła, bo ja jeżdżę od 9 lat Mazdą 6 GJ i przy ostatnim przeglądzie w ASO stwierdzono tylko "lekki nalot" na podwoziu – pokazali mi zresztą na podnośniku i faktycznie nie wyglądało to groźnie. W porównaniu Suzuki Swift mojej żony po 9 latach miał dziury na wylot elementach zawieszenia. Chyba Mazda wzięła sobie do serca fatalną sławę korozyjną ich wcześniejszych modeli.

Natomiast o działaniu assist nie umiem się wypowiedzieć, bo tego nie testowałem na jeździe próbnej.

Nota bene Volvo też było na mojej short-liście i też byłem na jazdach próbnych, na korzyść Volvo przemawiało, że mają program VIP ze sporymi zniżkami, gdzie się mógłbym załapać jako powieściopisarz, ale inne względy przemówiły za Mazdą – Volvo to już nie jest to, co kiedyś, niestety, to już nie Szwecja, tylko Chiny, i to niestety czuć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 21:17
Posty: 174 (21/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez taperecorder » 29 lis 2022, 23:45

Ja rozważałem CX-60 i Lexusa RX 450. Na Mazdę zdecydowałem się ponieważ napęd hybrydowy uznałem za zdecydowaną zaletę. Jednak Lexus mimo, że stary model to byłby dla mnie w obecnych warunkach lepszym wyborem. Jeśli ktoś ma wątpliwości to może warto sprawdzić, wychodzi jakoś 80k więcej.
Co do finansowania, oferty z salonów oceniłem na skandaliczne. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem okazała się pożyczka z banku.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2022, 23:33
Posty: 28 (0/1)
Auto: Mazda CX-60

Postprzez foni » 30 lis 2022, 08:25

andrzej1158 napisał(a):W Volvo mam fajny pilot assist, gdzie na autostradzie samochód praktycznie kieruje za mnie, wystarczy tylko dotknąć kierownicy od czasu do czasu, czy Mażdzie działa to podobnie


Działa to podobnie i póki co działało bardzo sprawnie. Do jakich prędkości to nie wiem. Jechałem po drodze krajowej, eSce, jak i autostradzie i nie osiągnąłem prędkości, przy której nie chciało działać.

Przy 140km/h obstawiałbym 9-10. Dużo zależy od kierunku wiania wiatru. Jak się trafi, że wieje w plecy to pewnie ledwo 8 wyjdzie. Natomiast kolega pojechał CX-60 phev z Poznania do Krakowa i wyszło mu 7,5 z całej trasy. Nie ładował po drodze, choć ruszał z pełną baterią.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2022, 12:57
Posty: 41 (1/4)
Auto: Mazda CX-60 2,5 Phev 2022

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość