Strona 1 z 1

Panel Klimatyzacji

PostNapisane: 25 lis 2024, 19:48
przez czik3n
Cześć, czy ktoś zmieniał panel klimatyzacji z zwykłego manualnego na ten z wyświetlaczem z wersji od Kanjo w górę ?

Działa to w ogóle ?
W zasadzie z tyłu od strony kostek wygląda to tak samo, pytanie tylko czy gdybym zaryzykował i podpiął ten z wyświetlaczem to muszę coś programować ??

Jest szansa samym podłączeniem panelu coś spalić ? – w sensie coś poza panelem ? :D

PostNapisane: 25 lis 2024, 20:24
przez worn
Po co w ogóle chciałbyś to robić?

Panel z wyświetlaczem jest przeznaczony do klimy automatycznej – notabene dwustrefowej. A co za tym idzie, nastawa temperatury na takim panelu steruje temperaturą powietrza z nawiewu w sposób pośredni, czyli to komputer na podstawie odczytu z czujnika temp. zew. i wew. decyduje o temperaturze powietrza na wylocie z kratek, a także o sile nawiewu. Poza panelem klimatyzacji brakuje Ci więc co najmniej dwóch elementów w twoim aucie:
* czujnika temp. wew.
* siłownika sterującego mieszaniem powietrza zimnego/ciepłego w strefie kierowcy

W klimatyzacji manualnej sterowanie siłą nawiewu i temperaturą powietrza odbywa się w sposób bezpośredni.

Te różnice powodują, że to czyni taki przeszczep panelu klimy bezsensownym. Nawet jeżeli by się udał, to wskazanie temperatur będzie wyświetlało informacje zupełnie bez pokrycia w faktach, bo w rzeczywistości będziesz sterował bezpośrednio temperaturą powietrza na wylocie z kratek, a nie żądaną temperaturą w kabinie, która jest wyświetlana na takim wyświetlaczu.

Wyprowadzenia na obu tych panelach są takie same z tą różnicą, że w twojej wiązce brakować będzie dwóch przewodów, które pochodzą z czujnika temp. wew. jakiego w twoim aucie nie ma.

Jako ciekawostkę dodam, że bez podłączonego panelu klimatyzacji nie można odpalić auta, gdyż przycisk Start/Stop nie będzie reagował ;)

Podsumowując, gra nie warta świeczki!

PostNapisane: 25 lis 2024, 20:51
przez czik3n
W sumie bardzo rzeczowa odpowiedź, myślałem że różnice między KAI a KANJO są wewnątrz podobne do tych z zewnątrz czyli niewielkie. W zasadzie po prostu panel z wyświetlaczem jest ładniejszy dlatego myślałem że zmiana zadziała. Niekoniecznie zależy mi na sterofaniu dwustrefowym, po prostu ten najzwyklejszy panel jest słaby :).

Tak czy siak, rozwiałeś wątpliwości więc nie ma sensu się w to bawić :). Sądziłem że skoro tu jest półautomat to wymiana panelu nie będzie tak skomplikowana jak w innych autach gdzie sterowanie jest 1/2/3/4 na linkach.

PostNapisane: 30 lis 2024, 22:09
przez czik3n
Testowo zamieniłem, wygląda o niebo lepiej. Climatronic został jednostrefowy, ale spokojnie sam zmienia natężenie nadmuchu do temperatury. Ciepło/zimno działa idealnie nawet mam wrażenie że mocniej 9 szybciej ) niż wcześniej ale pewnie to placebo :D . Jestem zadowolony, bo zależało mi tylko na wyświetlaczu, co do odpowiednich konkretnych temperatur utrzymywanych w aucie dajcie trochę czasu na testy.
Muszę grzebnąć jak tam sytuacja z grzanymi fotelami, jeszcze z rok dwa autem pojeżdżę nim wymienię ( a już tułamy się razem prawie 4 lata) więc grzane fotele choć na koniec ogarnę :D

PostNapisane: 1 gru 2024, 15:46
przez worn
czik3n napisał(a):sam zmienia natężenie nadmuchu do temperatury. Ciepło/zimno działa idealnie nawet mam wrażenie że mocniej 9 szybciej ) niż wcześniej


Jak to sam zmienia? Że niby masz teraz klime automatyczną? <oczy>

W panelu bez wyświetlacza, lewe pokrętło steruje temperaturą, a prawe siłą nawiewu. Mógłbyś opisać co dokładnie się dzieje, gdy kręcisz lewym i prawym pokrętłem na panelu z wyświetlaczem?
W ciemno strzelałbym, że prawe nie robi teraz realnie nic (nie licząc zmiany wartości na wyświetlaczu), a lewe steruje temperaturą nawiewu.

PostNapisane: 1 gru 2024, 15:51
przez czik3n
Lewe i prawe pokrętło normalnie zmienia temperaturę, jak zjadę z z np 25 stopni na 19 na obu to zmienia z ciepłego na zimę, jak wcisnę AUTO sam ustawia z zmiany ręcznej na szyby na nogi ( muszę sprawdzić u rodziców jak to jest u nich). Jak ustawiłem na szybko 19 na jednym a 26 na drugim to po prostu decyduje temperatura pokrętła przy auto więc dmucha z kratek jednakowo taka temperatura jaka zadana jest przy auto. Jak zmienię natężenie dmuchawy np na 1 kreskę ale wrzucę 26 stopni i wcisnę auto to automatycznie zaczyna szybko dmuchać żeby dobić do tej wartości.

Testowałem może 15min i tyle też przejechałem się z nowym panelem. Nie mogłem patrzeć na samochód po 3h przeróbce hahaha . Pojeżdżę trochę dłużej i dam znać co i jak.

Minus taki że nie reagują przyciski od grzania foteli, mimo dołożenia bezpiecznika. Muszę zaglądnąć pod fotel, ale to muszę znów nabrać siły i ochoty xD

PostNapisane: 1 gru 2024, 16:04
przez worn
czik3n napisał(a):Jak ustawiłem na szybko 19 na jednym a 26 na drugim to po prostu decyduje temperatura pokrętła przy auto więc dmucha z kratek jednakowo taka temperatura jaka zadana jest przy auto.

Tak właśnie obstawiałem:
worn napisał(a):W ciemno strzelałbym, że prawe nie robi teraz realnie nic (nie licząc zmiany wartości na wyświetlaczu), a lewe steruje temperaturą nawiewu.


Czyli masz teraz klimę "półautomatyczną", która w mojej ocenie nie będzie działać prawidłowo ze względu na brak kluczowego elementu jakim jest czujnik temperatury wew. kabiny, o którym pisałem w pierwszym poście.

czik3n napisał(a):Jak zmienię natężenie dmuchawy np na 1 kreskę ale wrzucę 26 stopni i wcisnę auto to automatycznie zaczyna szybko dmuchać żeby dobić do tej wartości.

Auto bez czujnika temp. wew. pojazdu nie wie czy jest w nim już zadana temperatura 26 st. czy nie. A to w zależności od tej informacji wysterowałby szybkość nawiewu na większą lub mniejszą. Moim zdaniem, to że podkręcił nawiew na max nie oznacza, że działa to tak jak powinno i obstawiam, że właśnie nie działa. Nie uzurpuję sobie jednak prawa do bycia nieomylnym :P

Daj znać co tam wyjdzie po dłuższych testach.

PostNapisane: 1 gru 2024, 16:07
przez czik3n
Jak pojeżdżę dłużej to dam znać czy schodzi z obrotów jak dobije ciepłoty bo w sumie pojeździłem tylko tyle żeby się zagrzał żeby zobaczyć czy dmuchnie ciepłym :D . Sam jestem tego ciekawy, jak mi nie przypasuje to zamienię na stary bo ten panel w śmiesznych pieniądzach wyrwałem, a zmiana teraz to już będzie 10min bo już wiem co i jak <lol> . Najdłużej zeszło mi kombinowanie jak się tam dostać i nie narobić szkód w aucie.

PostNapisane: 1 gru 2024, 22:09
przez jezyk69
worn napisał(a): Auto bez czujnika temp. wew. pojazdu nie wie czy jest w nim już zadana temperatura 26 st. czy nie. A to w zależności od tej informacji wysterowałby szybkość nawiewu


Zawsze jak ustawiam klimę na „Auto”, to automat sam ustawia najmocniejszy nadmuch. I jeszcze nigdy, powtarzam NIGDY, nawet w czasie bardzo długiej jazdy nie zmienił sam na mniejszą prędkość. Taka to klima żyjąca własnym życiem.

PostNapisane: 2 gru 2024, 00:30
przez worn
Może ustawiasz na jakieś skrajne temperatury? Za nisko w lecie, za wysoko w zimie? U mnie z tym problemów nie ma i moc nawiewu opada wraz ze zbliżeniem się do zadanej temperatury. A zazwyczaj ustawiam 19 st. latem, 21 st. zimą

PostNapisane: 3 gru 2024, 20:48
przez jerry1333
U mnie też tak to działa, w samochodzie zimno to wieje na 3/4 mocy, jak się rozgrzeje to sam daje na 1/4 nawiew itd.
Może jak mu ustawisz 27 st. to wtedy napierdziela ile fabryka dała?

PostNapisane: 5 gru 2024, 19:10
przez jezyk69
worn napisał(a):Może ustawiasz na jakieś skrajne temperatury? Za nisko w lecie, za wysoko w zimie? U mnie z tym problemów nie ma i moc nawiewu opada wraz ze zbliżeniem się do zadanej temperatury. A zazwyczaj ustawiam 19 st. latem, 21 st. zimą


Gdybym latem ustawiał na 19 st. to bym wychodził mokry z samochodu. Ustawiam na „Lo” dlatego cały czas wieje na maxa.
Ogólnie to w poprzednim aucie byłem mega zadowolony z klimy. Ta mazdowska jest dla mnie mało wydajna i co za tym idzie mało efektywna.

PostNapisane: 5 gru 2024, 19:11
przez czik3n
To prawda, klimatyzacja w maździe jest najsłabsza jaką dotychczas widziałem w aucie. Nawet w clio 0.9tce brata lepiej dmucha niż u mnie czy u rodziców w cx30

PostNapisane: 6 gru 2024, 18:16
przez worn
jezyk69 napisał(a):Zawsze jak ustawiam klimę na „Auto”, to automat sam ustawia najmocniejszy nadmuch. I jeszcze nigdy, powtarzam NIGDY, nawet w czasie bardzo długiej jazdy nie zmienił sam na mniejszą prędkość.

jezyk69 napisał(a):Ustawiam na „Lo” dlatego cały czas wieje na maxa.

No popatrz... sam sobie odpowiedziałeś, że klima działa jak należy, to skąd stwierdzenie, że...
jezyk69 napisał(a):Taka to klima żyjąca własnym życiem.


To, że nie jest tak wydajna jak w starszych autach, to zupełnie inna sprawa...