Zacięta żaluzja chłodnicy
Strona 1 z 1
Witam wszystkich, mój problem dotyczy zaciętej żaluzji chłodnicy, cały czas jest otwarta i nie zamyka się nawet w nocy kiedy temperatury spadają do tych 16 stopni. Na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Usterka systemu samochodu. Poddaj kontroli samochód". Czy ten komunikat może dotyczyć innego systemu czy raczej może być ta żaluzja? Czy można ten system żaluzji jakoś zresetować no i gdzie znajduje się ten cały napęd tej żaluzji, obejrzałem wszystko wokoło, wszystko zabudowane i nic nie znalazłem, może jakieś wtyczki nie są wciśnięte. Nadmienię, że przedni zderzak był demontowany do malowanie i być może przednia atrapa też. Pozdrawiam
Zeby cokolwiek się dowiedzieć zacznij od najprostszej rzeczy....podpięcia pod kompa i odczytania jaki błąd wyskoczy
Sprawdź też dokładnie bo być może jakaś wtyczka odpięta po demontażu.....to najpierw a potem komp....
Sprawdź też dokładnie bo być może jakaś wtyczka odpięta po demontażu.....to najpierw a potem komp....
Tak, też tak zrobiłem, sprawdziłem połączenia na ile było to możliwe bez zdejmowania zderzaka i innych elementów karoserii, wygląda to ok, wtyczki siedzą dość stabilnie, i w silniku żaluzji, i w kolejnych połączeniach. Aby to dokładnie sprawdzić jest konieczny demontaż a tego chciałbym uniknąć bo od razu musiałbym się zaopatrzyć przynajmniej w silnik żaluzji aby nie rozbierać dwa razy. Forscan wykazuje błąd U0284 , dość pojemny jeśli chodzi o usterkę. Chyba jestem nielicznym użytkownikiem z takim problemem sądząc po ilości wpisów , pozdrawiam
czik3n napisał(a):Gdzie w BP jest ta żaluzja? jak ona działa?
Przed chłodnicą kolego, między atrapą maski a chłodnicą, jak jest zamknięta to niw widzisz chłodnicy, jak się otworzy to zobaczysz żebra chłodnicy. A działa na zasadzie jak jest zbyt chłodno to jest zamknięta aby szybciej silnik nabrał odpowiedniej temperatury a otwiera żeby silnik się schłodził . Prosta sprawa tylko tym reguluje silnik a nim komputer pokładowy.
Dopisano 2 sie 2024, 21:01:
iwan512 napisał(a):U mnie wymieniono żaluzje. Jednak nie wyskoczył mi żaden błąd na zegarch, a przestał działać system start/stop. Wymienili mi na gwarancji producenta.
Ciekawa uwaga kolego, właśnie u mnie od dłuższego czasu szwankował system start/stop ale nie kojarzyłem tych dwu spraw. Serwis twierdził, że akumulator za słaby .
Dziękuję za zainteresowanie, problem rozwiązany, padł silniczek nieszczęsnej żaluzji a w istocie jego elektronika. W serwisie żaluzja z całą obudową i silnikiem to koszt 1800 zł netto plus robocizna. Kupiłem sam silniczek z rozbiórki, kilka godzin pracy i gotowe, działa jak należy.
Nie wiem tylko czy został przy okazji rozwiązany problem ze start/stopem ale będę testował to zobaczę. Pozdrawiam
Nie wiem tylko czy został przy okazji rozwiązany problem ze start/stopem ale będę testował to zobaczę. Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości