Strona 1 z 1

Gaz do klimatyzacji

PostNapisane: 11 maja 2022, 09:51
przez ravkoss
Cześć,

W naszych mazdach mamy nowy gaz 1234YF. W wielu serwisach tego gazu nie mają i korzystają ze starego gazu 134A.
Mam nieszczelność w klimatyzacji której nie mogą zlokalizować. Chcą napełnić starym gazem i twierdzą, że nic się nie stanie a jest dużo tańszy. Czy ktoś ma doświadczenie w tym zakresie i może pomóc?

PostNapisane: 11 maja 2022, 16:53
przez zadra
Najpierw należy znaleźć nieszczelność..
Może azotem, może próżnia?

będziesz napełniał do skutku?
ile to będzie sumarycznie kosztowało?

Re: Gaz do klimatyzacji

PostNapisane: 12 maja 2022, 13:39
przez ravkoss
Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?

PostNapisane: 12 maja 2022, 15:32
przez dark_luke
ravkoss napisał(a):Jestem dziś w 2 serwisie z samochodem i również nie mogą znaleźć nieszczelności. Podobno jest bardzo ciężki dostęp do chłodnicy i żeby się do niej w całości dostać trzeba rozebrać pół samochodu co stanowi bardzo wysokie koszty.... ani azotem ani próżnią już w 2 serwisie nie są w stanie zlokalizować nieszczelności.. Co radzicie?


Już po gwarancji ?

PostNapisane: 12 maja 2022, 17:18
przez czarmi
Jeśli obowiązuje jeszcze gwarancja, to niech Cię szczegóły nie interesują... :|

Re: Gaz do klimatyzacji

PostNapisane: 16 maja 2022, 11:49
przez G0rdon
Cześć,

Ja do tej pory w kilku autach stosowałem tą samą metodę i zawsze była skuteczna – roztwór wody z płynem do naczyń, oprysk chłodnicy, przewodów, łączeń (często oringi puszczały...) i następowało piękne "bąbelkowanie" w miejscu rozszczelnienia i zawsze udało się znaleźć sprawcę... w naszej trójce faktycznie dość zabudowana chłodnica,więc bez małej rozbiórki się nie obejdzie...

Innym tematem który mnie mocno interesuje i do którego się przymierzam to wymiana czynnika HFO-R1234Yf na "stary,dobry" R134a... oczywiście wszędzie krzyczą,że czynniki nie są zamienne,że się układ zdegraduje, itp,itd...a tymczasem widzę,że na wielu sprężarkach klimy w Mazdach jest naklejka "R1234yf OR R134a", co by moim zdaniem kończyło temat :P. Adaptery już mam kupione pod maszyny z R134a, więc myślę,że zaryzykuję. Szczególnie,że klima w Maździe no....chłodzi słabo. Na ustawieniu 16C powinien być mróz a tam chłodniejsze powietrze zaledwie... byłem z tym w ASO – klima sprawna itp.

Z pewnością dam Wam znać jak już zrobię "podmianę" czynnika.

PostNapisane: 16 maja 2022, 15:56
przez ravkoss
Daj znać jak wymienisz czynnik. Też się nad tym zastanawiałem. W jednym serwisie sami zaproponowali wymianę czynnika na stary i powiedzieli że nie ma prawa się nic stać, a w innym powiedzieli że to nielegalne i że nie podjęliby się w przyszłości serwisu takiej klimatyzacji i że nie wiadomo czy coś nie stanie się z układem.

PostNapisane: 7 sie 2022, 00:38
przez Marek Mazdziak
Jeździłem przez 3 lata Nissanem X-trail na R134a zamiast tego droższego i nie było żadnych problemów.

Re: Gaz do klimatyzacji

PostNapisane: 28 sie 2022, 10:11
przez G0rdon
Dobra,w końcu się zebrałem i wymieniłem gaz.

Starego czynnika ściągnęło 420g /5ml oleju, nowego (w sensie już R134a ;) ) nabiłem 500g+10ml oleju.

Różnica? Teraz to klimatyzacja chłodzi!!! Przy ustawieniu 16C np leci wyraźnie "mroźne" powietrze,a nie jak dotąd letniawo-chłodne. Po raz pierwszy musiałem zmniejszyć siłę nawiewu w aucie bo było...za zimno!

Więc z mojej strony polecam podmiankę czynnika – zabieg warty zachodu.

PostNapisane: 28 sie 2022, 13:18
przez paweł_TBU
No to temat do rozkminy, daj znać jak to będzie się sprawowało za kilka miesięcy, jak ok to na wiosnę zmieniam.

PostNapisane: 28 sie 2022, 16:30
przez worn
Manual serwisowy nie ma nic przeciwko zmianie czynnika na R134a za wyjątkiem lokalnych uwarunkowań prawnych, więc nie spodziewałbym się, że z czasem pojawią się problemy z klimą. :)

Obrazek

G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g

Coś mało...

PostNapisane: 29 sie 2022, 11:37
przez G0rdon
G0rdon napisał(a):Starego czynnika ściągnęło 420g

Coś mało...[/quote]

No,spodziewałem się,że nie będzie 500 gr, ale prawie 20% ubytku jednak było ( w ciągu 3 lat).
Cóż, rzekomo r1234yf jest dużo bardziej lotny, więc łatwo ucieka, ale kontrolnie za rok ściągnę czynnik i zobaczę ile zostanie wtedy... póki co zostaje cieszyć się chłodnym powietrzem w końcu <lol> .